iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 9.1 bug? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168647-ios-9-1-bug.html)

rsnhakan 24-10-15 07:48

iOS 9.1 bug?
 
Goedemorgen,

Ik krijg de melding dat ik mijn iCloud ID moet verifiëren, elke keer na het opstarten van mijn toestel. Deze melding had ik al heel lang niet meer gekregen, maar na iOS 9.1 begint het weer. Ook op mijn iPad.

Het vreemde is, zodra ik mijn wachtwoord in vul, kan ik op elk moment al mijn iCloud gegevens (incl. creditcard) bekijken! Normaliter zou je daar je wachtwoord weer voor moeten invullen. Zo niet na een aantal uur sowieso..

dennissch 24-10-15 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1010723)
Goedemorgen,

Ik krijg de melding dat ik mijn iCloud ID moet verifiëren, elke keer na het opstarten van mijn toestel. Deze melding had ik al heel lang niet meer gekregen, maar na iOS 9.1 begint het weer. Ook op mijn iPad.

Het vreemde is, zodra ik mijn wachtwoord in vul, kan ik op elk moment al mijn iCloud gegevens (incl. creditcard) bekijken! Normaliter zou je daar je wachtwoord weer voor moeten invullen. Zo niet na een aantal uur sowieso..

Heb dit issue ook op mijn iPad Air 2 sinds 9.1, en die volumemeter bug die ik sinds iOS 9.x heb op de iPad zit er ook nog in. Echt die iOS updates het lijkt wel of ze steeds van slechtere kwaliteit zijn. Soms lijkt het net alsof je een beta versie gebruikt. Op mijn iPhone daarintegen weinig problemen.

spikker 24-10-15 18:05

Het probleem met het verifiëren heb ik ook last van. Soms wel een paar keer per dag.

rsnhakan 25-10-15 08:41

Op Macrumors zijn er ook wat mensen met hetzelfde probleem. Schijnt iets bij Apple te zijn.

boeffie 25-10-15 08:50

Dat probleem heb ik ook

dennissch 25-10-15 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1010797)
Op Macrumors zijn er ook wat mensen met hetzelfde probleem. Schijnt iets bij Apple te zijn.

Dan hoop ik dat Apple dit snel oplost, liefst zonder weer een update te hoeven doen.

debroei 25-10-15 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1010807)
Dan hoop ik dat Apple dit snel oplost, liefst zonder weer een update te hoeven doen.

Dat zal haast wel niet kunnen, 9.1.1 update misschien?
Mijn wekker blijft ook regelmatig donker. En zo zijn er wel meer kleine ongemakken die nog onopgelost zijn gebleven.helaas...

rsnhakan 25-10-15 13:22

Het probleem zit hem in de servers voor zo ver ik het eea lees. ;) Denk niet dat we hoeven te wachten op een nieuwe sw update.

dennissch 25-10-15 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1010827)
Het probleem zit hem in de servers voor zo ver ik het eea lees. ;) Denk niet dat we hoeven te wachten op een nieuwe sw update.

Het gekke is dat het probleem niet op mijn iPhone is, dus alleen op de iPad. Wel 2 verschillende icloud accounts.

rsnhakan 25-10-15 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1010844)
Wel 2 verschillende icloud accounts.

Dat zal het wel zijn :)

dennissch 25-10-15 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1010845)
Dat zal het wel zijn :)

Dus dat zou betekenen dat er op een bepaald gedeelte bij Apple haar servers problemen zijn?

Gonus 27-10-15 09:33

Heb exact hetzelfde probleem. Ben benieuwd hoe, maar vooral wanneer, dit opgelost gaat worden.

spikker 27-10-15 11:02

Hier al paar dagen geen probleem meer gehad. Dus toch server probleem?

CherylTB 27-10-15 13:15

Ik heb t af en toe ook op mijn iphone 6S en ipad air 2..

rsnhakan 30-10-15 14:12

Oplossing (voor mij in ieder geval): uitloggen uit je iCloud account op je telefoon of tablet (kies voor alles verwijderen als je je contacten ed in iCloud hebt staan). Vervolgens opnieuw opstarten en weer inloggen in iCloud.

Bij mij is de melding verdwenen in ieder geval!

maradja 01-11-15 08:18

Ik heb het elke dag op mijn Ipad. mini. Zeer irritant.:mad:

Jcop 02-11-15 08:33

Heb dit ook even gehad, maar is ondertussen wel gedaan.
Ik moest hiervoor zelf niet heropstarten om dit terug in te geven. Deze boodschap kwam regelmatig boven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.