iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Update naar IOS 9.1 TRAAAG (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168662-update-naar-ios-9-1-traaag.html)

appleblues 24-10-15 20:38

Update naar IOS 9.1 TRAAAG
 
Ik probeer nu al een dag of 3 te updaten van IOS 9.0.2 naar 9.1
Wanneer ik iPhone 5S verbind met iTunes en maak wil update geeft hij aan dat dit 9 uur gaat duren, en zoals het er naar uitziet is dat ook zo. Immers ben al een uur bezig voor 245 MB. Te gek voor woorden heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ook gisteren update El Capitan 10.11 gedaan heeft ook uren geduurd, en nog wel over LAN dus het geldt niet specifiek voor Wi-Fi en IOS. Snap er geen bal meer van?:mad:

Graag jullie hulp!

Guest-20180925190238 24-10-15 20:50

Ziggo klant?

dennissch 24-10-15 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleblues (Bericht 1010776)
Ik probeer nu al een dag of 3 te updaten van IOS 9.0.2 naar 9.1
Wanneer ik iPhone 5S verbind met iTunes en maak wil update geeft hij aan dat dit 9 uur gaat duren, en zoals het er naar uitziet is dat ook zo. Immers ben al een uur bezig voor 245 MB. Te gek voor woorden heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ook gisteren update El Capitan 10.11 gedaan heeft ook uren geduurd, en nog wel over LAN dus het geldt niet specifiek voor Wi-Fi en IOS. Snap er geen bal meer van?:mad:

Graag jullie hulp!

Toevallig ziggo? Er zijn dns problemen bij Ziggo momenteel heb ik gemerkt. Je kunt je dns instellen op die van Google 8.8.8.8 of die van Open DNS. En verder heeft de appstore sowieso de laatste weken last van traagheid / storingen.

appleblues 24-10-15 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1010777)
Ziggo klant?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1010778)
Toevallig ziggo? Er zijn dns problemen bij Ziggo momenteel heb ik gemerkt. Je kunt je dns instellen op die van Google 8.8.8.8 of die van Open DNS. En verder heeft de appstore sowieso de laatste weken last van traagheid / storingen.

Yep Ziggo klant, kun je dat op de een of andere manier checken of er dns problemen bij Ziggo zijn? Topic van open DNS veranderen van timosha heb ik al gelezen.
"Ziggo? Dan stel de DNS servers in de router eens in met de servers van OpenDNS:

208.67.222.222
208.67.220.220

Dat is een heel bekend probleem met de Ziggo DNS servers. Vergeet na de wijziging niet alle toestellen te herstarten om de DNS cache leeg te maken."


heb ook in mijn TP-Link router WR1043ND instellingen gekeken maar zou niet weten waar ik dit zou moeten in vullen! Zie alleen iets van DDNS:confused:

Appstore gaf bij mij gisteren diverse keren foutmelding: Er is een fout opgetreden, de update servers zijn niet bereikbaar!

Hoop wel dat dit probleem snel verholpen wordt.

Bedankt voor jullie snelle reactie;)

dennissch 24-10-15 22:47

Hey, nou weetje op Tweakers zijn er meerdere Ziggo klanten die problemen hebben in de Appstore. Ik heb gister mijn dns op de iPad gewijzigd naar 8.8.8.8 (google) om te testen of de verbinding dan wel goed was in de appstore. En dat was het geval.

appleblues 25-10-15 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1010787)
Hey, nou weetje op Tweakers zijn er meerdere Ziggo klanten die problemen hebben in de Appstore. Ik heb gister mijn dns op de iPad gewijzigd naar 8.8.8.8 (google) om te testen of de verbinding dan wel goed was in de appstore. En dat was het geval.


@dennissch
Zou je misschien even kunnen aangeven hoe je dat instelt op je iPad.Ik krijg mijn update maar niet binnen.:(
En is dat dan tijdelijk en /of moet je dit straks ook weer terugzetten naar de "normale" Ziggo situatie of gaat dit vanzelf.

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 25-10-15 09:48

Instellingen -> Wi-Fi -> op i in het netwerk klikken -> DNS = 208.67.222.222

Maar nogmaals: het is beter om de DNS instellingen in de router te wijzigen.

appleblues 25-10-15 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1010801)
Instellingen -> Wi-Fi -> op i in het netwerk klikken -> DNS = 208.67.222.222

Maar nogmaals: het is beter om de DNS instellingen in de router te wijzigen.

Heb uiteindelijk Router instellingen gevonden en uit gevoerd, werkt perfect!

Bedankt, en nogmaals:D;)

Ik handel puur op jullie ervaring en advies en ben blij als het allemaal werkt. Maar ik heb ook nog een paar vragen hieromtrent:

1. Loop je hiermee nu geen extra risico m.b.t. beveiliging van je computer?
2. Moet je de oude situatie Primaire en Secundaire DNS in de Router nu weer handmatig terugzetten? Of kun je deze OpenDNS zomaar voortaan zonder bijkomstige problemen blijven gebruiken?
Immers zou je zeggen waarom kies ik niet altijd voor Open DNS als het beter werkt, niet dan?

Voor alle andere noncens krijg je altijd mail van Ziggo en hier rept zich niemand over, zit toch nu al bijna een week te klooien. Snap niet dat Ziggo hun klanten hiervan niet op de hoogte brengt.:mad:

debroei 25-10-15 11:31

Bekende verhaal. Verwacht dat beide partijen naar elkaar zullen wijzen.
En er te weinig mensen zijn die hier over klagen waardoor het voor Ziggo geen issue is.
Wat betreft DNS en veiligheid, lees maar eens wat draadjes hier op het forum. Hier is al een hoop over geschreven, zeker na de laatste Ziggo storing was dit een hot issue.

Guest-20180925190238 25-10-15 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleblues (Bericht 1010808)
1. Loop je hiermee nu geen extra risico m.b.t. beveiliging van je computer?

Nee, maar ik verkies liever de OpenDNS servers dan die van Goegel. Ik word er misselijk van dat bij elke DNS aanvraag contact gemaakt wordt met Goegel servers.

OpenDNS;
208.67.222.222
208.67.220.220

Citaat:

2. Moet je de oude situatie Primaire en Secundaire DNS in de Router nu weer handmatig terugzetten? Of kun je deze OpenDNS zomaar voortaan zonder bijkomstige problemen blijven gebruiken?
Je kan de OpenDNS servers voor altijd blijven gebruiken, geen enkel probleem.

Citaat:

Snap niet dat Ziggo hun klanten hiervan niet op de hoogte brengt.
Dit probleem is een tijd geleden ontstaan na die DDOS aanvallen op de DNS servers van Ziggo. Misschien praat Ziggo daar niet graag over. Op 19 september 2015 heb ik Gonny van iCulture ingelicht over dit probleem. Zij beloofde om contact op te nemen met Ziggo. Heb sindsdien niets meer gehoord.

appleblues 25-10-15 11:55

@timosha
Bedankt voor je snelle reactie en heldere uitleg!:cool:

BTW update op beide devices gelukt, super snel ong. 7 min was 't gepiept

aevries 25-10-15 13:05

Dank, heb ook problemen met de store en ook Ziggo klant


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.