//

Update naar IOS 9.1 TRAAAG

Update naar IOS 9.1 TRAAAG discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer nu al een dag of 3 te updaten van IOS 9.0.2 naar 9.1 Wanneer ik iPhone 5S verbind met iTunes en maak wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-10-15, 21:38
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard Update naar IOS 9.1 TRAAAG

Ik probeer nu al een dag of 3 te updaten van IOS 9.0.2 naar 9.1
Wanneer ik iPhone 5S verbind met iTunes en maak wil update geeft hij aan dat dit 9 uur gaat duren, en zoals het er naar uitziet is dat ook zo. Immers ben al een uur bezig voor 245 MB. Te gek voor woorden heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ook gisteren update El Capitan 10.11 gedaan heeft ook uren geduurd, en nog wel over LAN dus het geldt niet specifiek voor Wi-Fi en IOS. Snap er geen bal meer van?

Graag jullie hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-15, 21:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ziggo klant?
  #3  
Oud 24-10-15, 21:51
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleblues Bekijk bericht
Ik probeer nu al een dag of 3 te updaten van IOS 9.0.2 naar 9.1
Wanneer ik iPhone 5S verbind met iTunes en maak wil update geeft hij aan dat dit 9 uur gaat duren, en zoals het er naar uitziet is dat ook zo. Immers ben al een uur bezig voor 245 MB. Te gek voor woorden heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ook gisteren update El Capitan 10.11 gedaan heeft ook uren geduurd, en nog wel over LAN dus het geldt niet specifiek voor Wi-Fi en IOS. Snap er geen bal meer van?

Graag jullie hulp!
Toevallig ziggo? Er zijn dns problemen bij Ziggo momenteel heb ik gemerkt. Je kunt je dns instellen op die van Google 8.8.8.8 of die van Open DNS. En verder heeft de appstore sowieso de laatste weken last van traagheid / storingen.
  #4  
Oud 24-10-15, 22:13
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ziggo klant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Toevallig ziggo? Er zijn dns problemen bij Ziggo momenteel heb ik gemerkt. Je kunt je dns instellen op die van Google 8.8.8.8 of die van Open DNS. En verder heeft de appstore sowieso de laatste weken last van traagheid / storingen.
Yep Ziggo klant, kun je dat op de een of andere manier checken of er dns problemen bij Ziggo zijn? Topic van open DNS veranderen van timosha heb ik al gelezen.
"Ziggo? Dan stel de DNS servers in de router eens in met de servers van OpenDNS:

208.67.222.222
208.67.220.220

Dat is een heel bekend probleem met de Ziggo DNS servers. Vergeet na de wijziging niet alle toestellen te herstarten om de DNS cache leeg te maken."


heb ook in mijn TP-Link router WR1043ND instellingen gekeken maar zou niet weten waar ik dit zou moeten in vullen! Zie alleen iets van DDNS

Appstore gaf bij mij gisteren diverse keren foutmelding: Er is een fout opgetreden, de update servers zijn niet bereikbaar!

Hoop wel dat dit probleem snel verholpen wordt.

Bedankt voor jullie snelle reactie
  #5  
Oud 24-10-15, 23:47
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Hey, nou weetje op Tweakers zijn er meerdere Ziggo klanten die problemen hebben in de Appstore. Ik heb gister mijn dns op de iPad gewijzigd naar 8.8.8.8 (google) om te testen of de verbinding dan wel goed was in de appstore. En dat was het geval.
  #6  
Oud 25-10-15, 10:08
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Hey, nou weetje op Tweakers zijn er meerdere Ziggo klanten die problemen hebben in de Appstore. Ik heb gister mijn dns op de iPad gewijzigd naar 8.8.8.8 (google) om te testen of de verbinding dan wel goed was in de appstore. En dat was het geval.

@dennissch
Zou je misschien even kunnen aangeven hoe je dat instelt op je iPad.Ik krijg mijn update maar niet binnen.
En is dat dan tijdelijk en /of moet je dit straks ook weer terugzetten naar de "normale" Ziggo situatie of gaat dit vanzelf.

Alvast bedankt!
  #7  
Oud 25-10-15, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Instellingen -> Wi-Fi -> op i in het netwerk klikken -> DNS = 208.67.222.222

Maar nogmaals: het is beter om de DNS instellingen in de router te wijzigen.
  #8  
Oud 25-10-15, 12:28
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Instellingen -> Wi-Fi -> op i in het netwerk klikken -> DNS = 208.67.222.222

Maar nogmaals: het is beter om de DNS instellingen in de router te wijzigen.
Heb uiteindelijk Router instellingen gevonden en uit gevoerd, werkt perfect!

Bedankt, en nogmaals

Ik handel puur op jullie ervaring en advies en ben blij als het allemaal werkt. Maar ik heb ook nog een paar vragen hieromtrent:

1. Loop je hiermee nu geen extra risico m.b.t. beveiliging van je computer?
2. Moet je de oude situatie Primaire en Secundaire DNS in de Router nu weer handmatig terugzetten? Of kun je deze OpenDNS zomaar voortaan zonder bijkomstige problemen blijven gebruiken?
Immers zou je zeggen waarom kies ik niet altijd voor Open DNS als het beter werkt, niet dan?

Voor alle andere noncens krijg je altijd mail van Ziggo en hier rept zich niemand over, zit toch nu al bijna een week te klooien. Snap niet dat Ziggo hun klanten hiervan niet op de hoogte brengt.
  #9  
Oud 25-10-15, 12:31
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Bekende verhaal. Verwacht dat beide partijen naar elkaar zullen wijzen.
En er te weinig mensen zijn die hier over klagen waardoor het voor Ziggo geen issue is.
Wat betreft DNS en veiligheid, lees maar eens wat draadjes hier op het forum. Hier is al een hoop over geschreven, zeker na de laatste Ziggo storing was dit een hot issue.
  #10  
Oud 25-10-15, 12:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleblues Bekijk bericht
1. Loop je hiermee nu geen extra risico m.b.t. beveiliging van je computer?
Nee, maar ik verkies liever de OpenDNS servers dan die van Goegel. Ik word er misselijk van dat bij elke DNS aanvraag contact gemaakt wordt met Goegel servers.

OpenDNS;
208.67.222.222
208.67.220.220

Citaat:
2. Moet je de oude situatie Primaire en Secundaire DNS in de Router nu weer handmatig terugzetten? Of kun je deze OpenDNS zomaar voortaan zonder bijkomstige problemen blijven gebruiken?
Je kan de OpenDNS servers voor altijd blijven gebruiken, geen enkel probleem.

Citaat:
Snap niet dat Ziggo hun klanten hiervan niet op de hoogte brengt.
Dit probleem is een tijd geleden ontstaan na die DDOS aanvallen op de DNS servers van Ziggo. Misschien praat Ziggo daar niet graag over. Op 19 september 2015 heb ik Gonny van iCulture ingelicht over dit probleem. Zij beloofde om contact op te nemen met Ziggo. Heb sindsdien niets meer gehoord.
  #11  
Oud 25-10-15, 12:55
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

@timosha
Bedankt voor je snelle reactie en heldere uitleg!

BTW update op beide devices gelukt, super snel ong. 7 min was 't gepiept
  #12  
Oud 25-10-15, 14:05
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

Dank, heb ook problemen met de store en ook Ziggo klant
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik krijg een foutmelding tijdens update iOs 5.1 naar iOs 6.1 ramazan112 iPhone algemeen 15 23-05-13 19:13
Iphone 4 start niet meer na update IOS 5.1.1 naar IOS 6 bartgez106 iPhone algemeen 1 21-03-13 08:39
iPhone: update van tethered ios 4.3.5 naar ios 5.0.1 lukt niet Lolobal Jailbreak 0 20-11-12 10:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.