iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Telefoonnummers van iPhone naar SIM kopieren? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17021-telefoonnummers-iphone-naar-sim-kopieren.html)

wieke 21-07-08 20:18

Telefoonnummers van iPhone naar SIM kopieren?
 
Hallo,

Hoe kan ik de telefoonnummers die in mijn iPhone staan terug kopiëren naar mijn SIM?

Alvast bedankt.

Wieke

McHenk 21-07-08 23:07

Overzetten contactpersonen van iPhone die niet gesynchroniseerd wordt
 
Iemand heeft mij gevraagd zijn iPhone te updaten van 1.1.4 naar 2.0. Het probleem is dat hij al zijn gegevens (contactpersonen, smsjes, agenda) niet synchroniseert met zijn mac (vraag niet waarom) en dus alleen op zijn iPhone staan.

Is er een manier om (bijv. via ssh) een backup te maken van de desbetreffende bestanden, en deze later (handmatig) terug te plaatsen op de iPhone (na de upgrade naar 2.0)?

Ik heb al wel een paar topics gezien waarin een soortgelijke vraag wordt gesteld, maar heb nog geen concreet antwoord kunnen vinden. Alvast bedankt.

Bomans 22-07-08 01:41

https://forum.iculture.nl/f14/i...-kopieren.html

colliehome 22-07-08 08:33

Maar we zien net dat je FW 2.0 hebt...denk dat je dan nog even moetwachten op een oplossing...
berichten samengevoegd.

Binke 22-07-08 09:19

heb 2 iphones een 1.1.4 voor dagelijks gebruik waar ik voorzichtig mee ben, en een met 2.0 voor "testen". heb via ssh geprobeerd. Heb nu alleen gegevens via contacten op het springboard en geen gegevens via telefoon->contacten (onderste balk)
ontgaat me totaal waarom. maar het kan op de een of andere manier dus wel.
staat ook 2* addressbook op de iphone 2.0
private/var/mobile/library/Addressbook/ en
private/var/root/library/Addressbook/
ga straks verder rommelen.

wieke 22-07-08 10:56

Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels niet meer nodig! Slotje!

colliehome 22-07-08 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wieke (Bericht 149964)
Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels niet meer nodig! Slotje!

Mss leuk voor de andere als je hier even verteld hoe je je probleem hebt opgelost...

McHenk 22-07-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McHenk (Bericht 149740)
Iemand heeft mij gevraagd zijn iPhone te updaten van 1.1.4 naar 2.0. Het probleem is dat hij al zijn gegevens (contactpersonen, smsjes, agenda) niet synchroniseert met zijn mac (vraag niet waarom) en dus alleen op zijn iPhone staan.

Is er een manier om (bijv. via ssh) een backup te maken van de desbetreffende bestanden, en deze later (handmatig) terug te plaatsen op de iPhone (na de upgrade naar 2.0)?

Ik heb al wel een paar topics gezien waarin een soortgelijke vraag wordt gesteld, maar heb nog geen concreet antwoord kunnen vinden. Alvast bedankt.

Inderdaad... ik zou graag willen weten hoe ik het bovenstaande op kan lossen.

wieke 22-07-08 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 149967)
Mss leuk voor de andere als je hier even verteld hoe je je probleem hebt opgelost...

Ik had deze vraag gesteld omdat ik mijn iPhone wou upgraden naar 2.0 en graag een backup wilde maken van mijn contacten. Dit was achteraf niet nodig omdat iTunes ook een backup maakt van de gegevens. Na de upgrade stond alles weer op mijn iPhone.

Vandaar dat dit dus niet meer nodig is.

Helaas geen oplossing dus!

xb9 22-07-08 23:18

Heb je in iTunes onder het tabblad Info gekeken?

Als je naar beneden bladert staat er een kopje "Advanced", waarbij je kunt aangeven
wat er gebeurt met de info op je iPhone(only the for the next sync).

McHenk 23-07-08 10:05

Het is wel zo dat ik wat op m'n mac staat niet kwijt wil (maar dat gebeurt sowieso niet geloof ik), maar ik wil het ook niet op zijn iphone (mijn contacten enzo).

Stel dat ik automatisch syncen uit zet. Vervolgens nieuwe contacten (uit zijn iphone) laat syncen naar een aparte groep in adressbook. Vervolgens 2.0 erop zet, en daarna weer alleen die groep over zet naar zijn iphone. Zou dat goed gaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.