iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   mail gebruikt 4,4 gb (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170400-mail-gebruikt-4-4-gb.html)

anoukblankendaal 14-01-16 13:46

mail gebruikt 4,4 gb
 
hallo allemaal, ik heb sinds kort een iphone 6s, toen ik vandaag toevallig keek bij mijn gebruik zag ik dat mijn mail 4,4 gb in beslag neemt.
ik heb al mijn mails al verwijderd, mijn telefoon al hersteld, het mail adres al verwijdert. maar het probleem blijft zich voordoen...
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want dit klopt niet, op mijn ipad verbruikt mijn mail maar 1,3 mb...

Gonus 14-01-16 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoukblankendaal (Bericht 1015477)
mijn telefoon al hersteld, het mail adres al verwijdert. maar het probleem blijft zich voordoen...

Dit lijkt me erg sterk. Als je je telefoon herstelt zou er geen enkel mail account meer geconfigureerd moeten zijn en dus ook alle gesynchroniseerde e-mail verwijderd moeten zijn.
Ook bij het verwijderen van het e-mail account zou dit het geval moeten zijn.

Hoe heb je deze acties precies uitgevoerd?

anoukblankendaal 14-01-16 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1015487)
Dit lijkt me erg sterk. Als je je telefoon herstelt zou er geen enkel mail account meer geconfigureerd moeten zijn en dus ook alle gesynchroniseerde e-mail verwijderd moeten zijn.
Ook bij het verwijderen van het e-mail account zou dit het geval moeten zijn.

Hoe heb je deze acties precies uitgevoerd?

Nou eerst heb ik via instellingen mij mail verwijderd, telefoon uit gedaan maar bleef 4,4 gb staan bij gebruik terwijl er geen account ingelogd was, hierna ben ik naar algemeen en stel opnieuw in, heb ik opherstel alle instellingen gedrukt en no steeds bleef de 4,4 gb staan

trimix 15-01-16 08:21

heb je in icloud ok daar email uitstaan ? anders blijft die wel open staan en verbruikt dus data

MCNO 15-01-16 08:38

Waar zag je dat precies, Anouk?

anoukblankendaal 15-01-16 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1015514)
Waar zag je dat precies, Anouk?

Instellingen - algemeen - opslag en icloud gebruik - beheer opslag (onder opslag dus niet onder icloud)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 januari 2016 om 08:41 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1015513)
heb je in icloud ok daar email uitstaan ? anders blijft die wel open staan en verbruikt dus data

Ja heb ik!

MCNO 15-01-16 16:37

Is het niet van je reserve kopieën?

Maak anders eens een scherm afdruk: home knop én uitknop kort tegelijk indrukken.

anoukblankendaal 15-01-16 17:26

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1015542)
Is het niet van je reserve kopieën?

Maak anders eens een scherm afdruk: home knop én uitknop kort tegelijk indrukken.

Bijlage 16988

bedoel je dit?!

daveensannie 15-01-16 18:29

4 Gig voor mail damn wat verstuur of ontvang je wel niet :D

anoukblankendaal 15-01-16 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 1015550)
4 Gig voor mail damn wat verstuur of ontvang je wel niet :D

Nou dat is dus het probleem, zoals ik al zei heb ik al mijn mails al verwijderd die overbodig zijn. En al verwijder ik het mail account blijft die 4,4 gb bestaan.

daveensannie 15-01-16 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoukblankendaal (Bericht 1015551)
Nou dat is dus het probleem, zoals ik al zei heb ik al mijn mails al verwijderd die overbodig zijn.

Vreemde zaak, ik zou m aan Itunes hangen en herstellen en GEEN back up er op knallen, maar gewoon fris beginnen, als je je mail verwijderd hebt ( ook uit de prullenbak ) dan moet hij gewoon niks meer aangeven.

btw wat voor mail gebruik je ?

anoukblankendaal 15-01-16 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 1015552)
Vreemde zaak, ik zou m aan Itunes hangen en herstellen en GEEN back up er op knallen, maar gewoon fris beginnen, als je je mail verwijderd hebt ( ook uit de prullenbak ) dan moet hij gewoon niks meer aangeven.

btw wat voor mail gebruik je ?

ik ga idd nog even mijn iphone aansluiten op mijn laptop en hopen dat dat helpt.
ik gebruikt gewoon hotmail/outlook.

daveensannie 15-01-16 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoukblankendaal (Bericht 1015553)
ik ga idd nog even mijn iphone aansluiten op mijn laptop en hopen dat dat helpt.
ik gebruikt gewoon hotmail/outlook.

succes :-)

MCNO 15-01-16 19:22

Die afbeelding bedoelde ik, en kan net Dave maar aan een ding denken: pfffff

Edit: wacht ff met resetten!

Vind net een artikel waarin het probleem beschreven wordt.

------
FYI ik gebruik meerdere adressen en wis zelden wat :) al vanaf iphone 2

250 mb is mijn gebruik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 januari 2016 om 19:44 ----------

Een herstel via iTunes wordt her en der aangegeven, dus niet (meer) OTA.
Dus precies wat Dave aangaf.

Is anyone else having problems with email taking ups lot of storage space? - iPhone, iPad, iPod Forums at iMore.com

anoukblankendaal 15-01-16 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1015555)
Die afbeelding bedoelde ik, en kan net Dave maar aan een ding denken: pfffff

Edit: wacht ff met resetten!

Vind net een artikel waarin het probleem beschreven wordt.

------
FYI ik gebruik meerdere adressen en wis zelden wat :) al vanaf iphone 2

250 mb is mijn gebruik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 januari 2016 om 19:44 ----------

Een herstel via iTunes wordt her en der aangegeven, dus niet (meer) OTA.
Dus precies wat Dave aangaf.

Is anyone else having problems with email taking ups lot of storage space? - iPhone, iPad, iPod Forums at iMore.com

Onwijs bedankt! Ik laat nog even weten of het probleem opgelost is!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.