iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bezoek genius bar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171202-bezoek-genius-bar.html)

pdavie2311 24-02-16 11:20

Bezoek genius bar
 
Vrijdag as heb ik een afspraak staan in Oberhausen bij genius bar. Nu heb ik een probleem dat ik nog niet eerder heb gehoord, na bellen met Apple Store Haarlem, zij ook niet. Mijn beeldscherm zit scheef in de behuizing, dwz, linkerkant heeft minder ruimte dan rechterkant en staat dus niet symmetrisch.

De tekst begint dan ook niet mooi aan de linkerkant, storende factor.

Als ik daar kom vrijdag, wat doen ze? Schermreparatie? Refurbished? Nieuw toestel? Niets? Telefoon kostte 839,- euro, mag je 100% verwachten toch?

Toestel komt ook uit oberhausen. Mijn eerste bezoek aan genius bar, vandaar dat ik benieuwd ben? Moet ik nog geld meenemen of wat?

Thanx!!

Affinity 24-02-16 11:28

Je kon toch ook gewoon je product laten oppikken aan je deur? Dan heb je na maximum 5 werkdagen een nieuw/hersteld/refurbished toestel terug.

Tenzij je liever zelf naar de winkel gaat, maar waarom dan Oberhausen? Is dat de dichtst bijzijnde?

Je kan nooit weten wat voor toestel je terugkrijgt.
Als het een herstelling is die te lang zal duren (denk ik) dat ze eerder gewoon meteen een swap doen, dat kan ofwel een refurb ofwel een nieuw toestel zijn.
Refurb heeft dezelfde kwaliteit van een "nieuw correct werkend toestel".
Vaak komt je vervangtoestel in een wit neutraal doosje en dat kan dus een refurb of een splinternieuw toestel zijn heb ik mij laten vertellen door Apple Support, je kan het zelf onmogelijk nagaan en je zal zelf ook geen verschil merken.

pdavie2311 24-02-16 12:59

Oberhausen idd het dichtst bij voor mij..Moet je een eventueel nieuw toestel betalen/voorschieten? Dit ivm pin limiet in buitenland van mijn bank...

Thanx

Affinity 24-02-16 13:32

Je hebt geen keuze.

Vroeger had je de optie een nieuw toestel mits opleg van 30 euro, nu doen ze dat niet meer.

Het wordt dus 1 van de 3:
- Je eigen hersteld toestel
- Een refurb
- Een nieuw (waarschijnlijk afhankelijk van de refurb voorraad).

pdavie2311 24-02-16 16:54

Thx! Maar een refurb of een nieuwe, hoe doen ze dat? Nieuwe factuur en eerst betalen? Anders moet ik langs de bank gezien ik de waarde van de iPhone niet in 1x kan voldoen wegens limiet in buitenland, max 500,-

Affinity 24-02-16 16:57

Zolang je toestel nog onder garantie is zullen ze gewoon jouw toestel in beslag nemen en je een andere meegeven. Zonder papierwerk.

pdavie2311 24-02-16 19:34

Haha! Dat is hij. Hij is van begin oktober 2015. Dus nog geen 5 maand oud…Dank voor de info. Ik neem gewoon alles mee. Doosje/oplader/oortjes (nieuw) en bon…Zit ik altijd goed lijkt me..

Sergiano 24-02-16 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 1017601)
Haha! Dat is hij. Hij is van begin oktober 2015. Dus nog geen 5 maand oud…Dank voor de info. Ik neem gewoon alles mee. Doosje/oplader/oortjes (nieuw) en bon…Zit ik altijd goed lijkt me..

heft niet. Ik ben vandaag ook geweest en onmiddellijk nieuwe gekregen. Enkel de iphone volstaat. Ze controleren alles adhv itemnummers. Daar zijn ze alles mee waar en wnr gekocht etc.
Lader en oortjes nemen ze niet terug aangezien je een nieuwe krijgt in een leeg doosje

pdavie2311 24-02-16 20:29

Wat was jouw probleem dan? Welke Apple Store ben jij geweest? Ik ben benieuwd..

Sergiano 24-02-16 20:41

Er was gin tonic in m'n iPhone gelopen. Waardoor m'n volume knoppen en power button niet meer "klikten" bij indrukken maar wel functioneerden. Natuurlijk niets gezegd vd vloeistof maar aangezien ze het niet normaal vonden heb ik direct een nieuwe gekregen. Had eveneens niets mee van accessoires. Gewoon nieuwe iPhone in wit doosje gekregen

Affinity 24-02-16 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 1017607)
Er was gin tonic in m'n iPhone gelopen. Waardoor m'n volume knoppen en power button niet meer "klikten" bij indrukken maar wel functioneerden. Natuurlijk niets gezegd vd vloeistof maar aangezien ze het niet normaal vonden heb ik direct een nieuwe gekregen. Had eveneens niets mee van accessoires. Gewoon nieuwe iPhone in wit doosje gekregen

Het befaamde witte neutrale doosje. Dat is dus een refurb of een nieuwe.

Meestal het eerste

Sergiano 24-02-16 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017612)
Het befaamde witte neutrale doosje. Dat is dus een refurb of een nieuwe.

Meestal het eerste

Wat hebben mensen toch tegen een refurb. Apple kennende zal die wel goed gecontroleerd zijn..

Affinity 24-02-16 23:40

Zeg ik dat ik iets tegen refurbs heb? Refurbs zijn gelijkwaardig aan nieuwe toestellen.

Sergiano 25-02-16 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017616)
Zeg ik dat ik iets tegen refurbs heb? Refurbs zijn gelijkwaardig aan nieuwe toestellen.

Doelde niet op jou hoor. :) sry als het zo overkwam

Sergiano 25-02-16 13:13

Hoe is het afgelopen

pdavie2311 25-02-16 17:43

Ga morgen...

pdavie2311 26-02-16 12:56

Vandaag lukt niet..maandag over een week maar even heen. Nog tijd zat, zit nog dik in garantie, dus...

Affinity 26-02-16 13:03

Ze kunnen hem natuurlijk ook gewoon ophalen bij je thuis

Sergiano 26-02-16 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017676)
Ze kunnen hem natuurlijk ook gewoon ophalen bij je thuis

Zijn kaartlimiet was 500 euro. Je hebt minstens de waarde vd iPhone nodig. Maar idd dan heb je binnen de dag een nieuwe

Affinity 26-02-16 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 1017678)
Zijn kaartlimiet was 500 euro. Je hebt minstens de waarde vd iPhone nodig. Maar idd dan heb je binnen de dag een nieuwe

Je hebt 0 euro limiet nodig... Vroeger kon je kiezen voor een nieuwe iPhone en dan "reserveerden" ze het bedrag op je creditcard tot ze je "kapotte" iPhone ontvangen hebben.

Deze optie bestaat helaas niet meer...

Ze pikken hem wel nog op en brengen je een vervangtoestel na 3-5 werkdagen.

Sergiano 26-02-16 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017679)
Je hebt 0 euro limiet nodig... Vroeger kon je kiezen voor een nieuwe iPhone en dan "reserveerden" ze het bedrag op je creditcard tot ze je "kapotte" iPhone ontvangen hebben.

Deze optie bestaat helaas niet meer...

Ze pikken hem wel nog op en brengen je een vervangtoestel na 3-5 werkdagen.

Oh wist ik niet.
Dus enigste manier om direct een nieuwe te krijgen is via genius bar?
Waarom zijn ze daar mee gestopt ?

Affinity 26-02-16 14:00

Wss werd er wel misbruik van gemaakt he... Je hebt die Apple Care verzekering ofzo of Apple Care + of hoe heet het?

Anders als ik zie dat mijn scherm klein beetje los zit en mijn gsm heeft gebruikssporen kan ik voor 30 euro gewoon even een splinternieuw toestel krijgen..

Mijn toestel werd opgehaald onlangs en na 6 dagen had ik mijn eigen toestel hersteld terug. Wat dus ook nog steeds een uitstekende service is :)

pdavie2311 26-02-16 17:21

Hoe regel ik dit dan? Dat ze hem halen?

Sergiano 26-02-16 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 1017692)
Hoe regel ik dit dan? Dat ze hem halen?

Bellen naar Apple care

Affinity 26-02-16 17:43

Apple support even googlen of via de apple site van je land bekijken.

Daar kies je dan voor iPhone, hardware defect, schermweergave of whatever en dan telefoongesprek plannen.

pdavie2311 26-02-16 20:10

Net contact gehad met Apple Support. Kan hem opsturen, maar dan max 7 dagen kwijt. Beste om toch afspraak met genius bar te maken. Ook dan kan het max 5 dagen duren als ze hem innemen?

Wil en kan eigenlijk niet zonder telefoon. Zeur ik dan teveel en mijn tel zo laten? Om het uit te leggen:

Ik heb Vodafone en die bolletjes qua sterkte verbinding links bovenaan, het meest linker bolletje zit tegen de rand aan van einde scherm. Bij de batterij rechts heb ik juist meer ruimte. Het beeld staat dus scheef naar links. Ene kant denk ik van, laat maar, maar andere kant: 839,- euro mag je wel een perfect product verwachten..

What to do...

Affinity 26-02-16 21:03

Een perfect product verwachten moet je nooit doen. Een dure auto kan ook eerder kapot vallen dan een goedkope...

Wat je wel kan verwachten is een goede service met een snelle oplossing. Dat zullen ze wel doen. Max 7 dagen maar in realiteit eerder 5-6 dagen.

Twas afzien zonder iPhone :)

Sergiano 26-02-16 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017713)
Een perfect product verwachten moet je nooit doen. Een dure auto kan ook eerder kapot vallen dan een goedkope...

Wat je wel kan verwachten is een goede service met een snelle oplossing. Dat zullen ze wel doen. Max 7 dagen maar in realiteit eerder 5-6 dagen.

Twas afzien zonder iPhone :)

Kans lijkt me toch groot dat hij direct een nieuwe zal krijgen... Niet?
Je kan gaan luisteren en dan nog steeds zien wat je ermee doet ..

pdavie2311 26-02-16 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 1017714)
Kans lijkt me toch groot dat hij direct een nieuwe zal krijgen... Niet?
Je kan gaan luisteren en dan nog steeds zien wat je ermee doet ..

Ga ik ook doen! Maandag over een week, ga ik heen en kijk wat ze zeggen. Kan ik altijd nog beslissen...Als ik maar niet met een Mac de deur uit loop, haha...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.