//

Iphone 6 laad niet meer op

Iphone 6 laad niet meer op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Als laatste hoop kom ik bij jullie terecht, mijn iPhone wil namelijk niet meer opladen. Ik heb alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Zodra ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-16, 16:36
standalist standalist is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 8
Standaard Iphone 6 laad niet meer op

Hallo,

Als laatste hoop kom ik bij jullie terecht, mijn iPhone wil namelijk niet meer opladen. Ik heb alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Zodra ik een kabel in de telefoon doe gebeurd er niets. Zo af en toe pakt de telefoon de kabel wel en laad hij ook op. Maar meestal stopt dit na een tijdje waardoor ik altijd weer wakker wordt met een half opgeladen telefoon. Er is niet een bepaald percentage waarbij hij stopt met opladen. Soms doet ie niks, soms houdt ie op bij 70% en soms bij 20%, heel af en toe haal ik de 100%

De laatste tijd gebeurde dit steeds meer en op dit moment is het zelfs zo dat er gewoon helemaal niets meer gebeurd zodra ik de kabel in de iPhone stop.

Ik heb het geprobeerd met 4 verschillende kabels, verschillende stopcontacten, stekkers, via de laptop en de computer. Altijd hetzelfde resultaat (niets dus).

even wat informatie
- ik heb een iPhone 6 16GB.
- gekocht in januari 2016 (9 maanden oud dus ongeveer)
- gekocht bij T-mobile (neem aan dat ik nog garantie heb dus)
- niet gejailbreakt of iets geks mee gedaan.
- voor zover ik kan zien is de ligtning port niet beschadigd en ik heb er voor zover mogelijk stof uit gehaald.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen, en zoniet wat ik kan doen om dit gemaakt te krijgen.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-16, 17:04
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Ik wilde al adviseren om de lightningpoort schoon te maken.Ik moet dat af en toe ook doen omdat ie dan vol met broekpluis zit. Zelfde heb ik gehad met mijn koptelefoonaansluiting (binnekort overigens geen last meer van ).
Hoe heb je de lightningpoort schoongemaakt? Alleen blazen helpt meestal niet namelijk. Wat ik altijd doe is voorzichtig blijven peuteren met een tandenstoker, totdat er echt niets meer uit komt.
  #3  
Oud 12-09-16, 19:01
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik had laatst dat niemand me meer kon verstaan, microfoon verstopt. In een hobbywinkel een busje perslucht gekocht. Dat is relatief lage druk en schone droge lucht. Niet gezien dat er iets uitkwam, maar probleem wel opgelost.
Wellicht iets om te proberen.
  #4  
Oud 12-09-16, 19:14
standalist standalist is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 8
Standaard

Ja ik heb de lightning poort schoon gemaakt met een tandenstoker. Maar misschien is het inderdaad een idee om het nog eens te proberen, en daarna zal ik eens naar de winkel gaan voor de perslucht. Mocht dit niet werken, zijn er dan nog andere dingen die ik kan proberen? Of moet ik er dan maar vanuit gaan dat de poort kapot is en dat deze vervangen zal moeten worden?
  #5  
Oud 12-09-16, 19:20
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb geen idee of en hoe vaak een lightning-poort defect raakt, maar enige verontreiniging wordt natuurlijk lekker aangestampt telkens als je de connector erin stopt. Zo'n spuitbus perslucht is nooit weg, ook ideaal voor toetsenborden.
  #6  
Oud 12-09-16, 19:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Kooptip, bij de action hebben ze die busjes perslucht ook. Werkt prima.
En een 6, die is net wel of net geen 2 jaar oud? Als hij nog geen twee jaar is dan asap een storing aanmelden. Als je hem bij apple zelf gekocht hebt, dan bij Apple een storing melden. Als de storing binnen de 2 jaar gemeld is, is het nog garantie (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
  #7  
Oud 12-09-16, 19:54
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik had precies hetzelfde probleem, dan met een iPhone 6S. Ben naar de Apple Store geweest in Den Haag en toen het hun niet lukte om de lightningpoort werkende te maken hebben ze 't ding uit elkaar gehaald, schoongemaakt en terug in elkaar gezet. Sindsdien werkt m'n iPhone weer zonder problemen.
  #8  
Oud 12-09-16, 22:46
standalist standalist is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 8
Standaard

heb hem even goed schoongemaakt en op dit moment is de telefoon aan het opladen. Mocht het straks toch weer fout gaan, dan ga ik ermee naar de apple winkel en laat ik er wat aan doen. Voor nu hartstikke bedankt voor de hulp!
  #9  
Oud 13-09-16, 14:31
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Schoonmaken komt vaak voor vanaf iPhone 5 tm 6S.
Veelal komt het door stof als je je tel in je broekzak bewaard.
Bij de oude lighting (iPhone 2G tm iPhone 4S) had je hier geen last van
Echter door het schoonmaken met tandenstoker is op den duur de lighting connector van mijn iPhone versleten en heb deze moeten laten vervangen (35 euro)
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5s laad niet meer op Lukeson iPhone algemeen 1 15-10-15 23:20
iPhone laad niet meer op. webjo iPhone algemeen 4 14-11-12 01:09
Iphone 3gs start niet meer op en laad ook niet meer op en itunes herkent hem ook niet youssef10 iPhone algemeen 9 01-11-12 17:24
iPhone 4s laad niet meer op. june97 iPhone algemeen 17 22-10-12 00:27
iPhone laad niet meer op MikeElzas iPhone algemeen 4 09-02-12 09:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.