iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reparatieprogramma batterij Iphone 6S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174963-reparatieprogramma-batterij-iphone-6s.html)

Applefreakje 22-11-16 09:55

Reparatieprogramma batterij Iphone 6S
 
Heeft iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat? Kan men gewoon naar een Apple Store gaan zonder afspraak en zal batterij meteen vervangen worden? Of moet men deze achterlaten? Omdat ik toch een 100-tal km er vanaf woon en moeilijk zonder Iphone kan :d

Guest-20180925190238 22-11-16 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applefreakje (Bericht 1028029)
Kan men gewoon naar een Apple Store gaan zonder afspraak en zal batterij meteen vervangen worden?

Dat denk ik niet:

http://www.imgdumper.nl/uploads9/583...t_09.59.05.jpg

Appointment = afspraak

https://www.apple.com/benl/support/i...ectedshutdown/

faire4u 22-11-16 12:14

Wanneer je een afspraak hebt gemaakt dan zal je batterij meteen vervangen worden, volgens mij moet het serie nr ( 4 of 5de letter ) een Q hebben.

Een iPhone 6s valt binnen het programma als op de vierde en vijfde locatie van het serienummer de volgende karakters staan: Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH

harmjan 22-11-16 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applefreakje (Bericht 1028029)
Heeft iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat? Kan men gewoon naar een Apple Store gaan zonder afspraak en zal batterij meteen vervangen worden? Of moet men deze achterlaten? Omdat ik toch een 100-tal km er vanaf woon en moeilijk zonder Iphone kan :d


ik heb zoiets gehad met de iPhone 5, na afspraak werd een en ander gecontroleerd. kreeg en vervangende iPhone en kon na een paar dagen de mijne weer ophalen

Blazez 22-11-16 20:59

Apple store zonder afspraak zou ik in ieder geval niet aan beginnen. Zeker als je er 100km voor moet rijden.
Altijd een afspraak maken dus, en zorgen dat je op tijd bent, anders is je slot weg en kan je heeeeeeelemaal achteraan in de rij aansluiten.

Ik ben overigens wel benieuwd naar ervaringen. Onze ervaring met zo een geval bij de iPhone 5 was een flinke irritatie. Alles en iedereen gaf aan dat het toestel niet goed was, apple support ook, en hij viel steeds uit. Zegt die ((*&&^%^$) aan de balie doodleuk dat er niets mee aan de hand was . . . . en daar heb je dan zo een stuk voor gereden <grrrrr>.
Uiteindelijk na eea aan stampij is het toestel wel vervangen (onder consumentenrecht, niet onder het vervangingsprogramma)

RichieB2B 05-12-16 16:06

Heeft iemand al ervaringen met dit programma? Kan je wacht op de reparatie? Zo nee, krijg je dan een tijdelijk een vervangende iPhone mee? Ik probeer nu al een paar dagen een afspraak te maken bij de Apple Store in Den Haag maar ze zitten steeds vol.

Techfreak 30-12-16 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RichieB2B (Bericht 1028331)
Heeft iemand al ervaringen met dit programma? Kan je wacht op de reparatie? Zo nee, krijg je dan een tijdelijk een vervangende iPhone mee? Ik probeer nu al een paar dagen een afspraak te maken bij de Apple Store in Den Haag maar ze zitten steeds vol.

Zou ik ook wel willen weten. Zeker nu ik al een aantal keer last gehad heb van dit probleem.

harmjan 30-12-16 21:38

zie mijn opmerking #4

Techfreak 01-01-17 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harmjan (Bericht 1028946)
zie mijn opmerking #4

Akkoord. Maar dat gaat over de iPhone 5. Dat lijkt me dan toch een paar jaar geleden. Of is dit recent?

Blazez 01-01-17 22:10

iPhone5 is alweer een paar jaar geleden dat daar zo een programma voor was. Heb ik nog wat gez**k mee gehad omdat ze vonden in de apple store in Amsterdam dat er niets mis mee was. Grrrrr, wat een irritatie was dat zeg.

RichieB2B 01-01-17 22:28

Ik ben het wachten op een plek bij de Apple Store in Den Haag zat. Ik heb nu een afspraak gemaakt in Amsterdam. Of ze doen deze reparatie niet in Den Haag of het is daar echt belachelijk druk.

harmjan 02-01-17 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 1028977)
Akkoord. Maar dat gaat over de iPhone 5. Dat lijkt me dan toch een paar jaar geleden. Of is dit recent?

ja ok maar service gaat toch niet veranderen denk ik en anders claim je het toch, kost ze niets tijdelijk een vervangende phone dacht ik zo

Techfreak 02-01-17 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harmjan (Bericht 1028990)
ja ok maar service gaat toch niet veranderen denk ik en anders claim je het toch, kost ze niets tijdelijk een vervangende phone dacht ik zo

Tuurlijk veranderd de service wel eens. Zeker na een aantal jaren. En ik heb nog nooit iemand gehoord die een vervangtoestel kreeg. (Tenzij met AppleCare ofzo)

Je kan ook altijd beter zeker weten dan denken zeg ik altijd. :)

harmjan 03-01-17 10:27

Ik kreeg een leentoestel na reparatie weer terug ruilen

Techfreak 03-01-17 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harmjan (Bericht 1029007)
Ik kreeg een leentoestel na reparatie weer terug ruilen

Heel goed.

techniiek 04-01-17 06:24

Ik heb de 6s laten ophalen door UPS na contact met Apple dit voor de tweede keer,
de eerste keer was het een totaal nazicht wat ze nu gaan doen weet ik niet te iphone zit in tjechie.Mijn iphone komt is aanmerking voor een herstelling.
Dus we wachten af, een vervangtoestel is niet mogelijk maar ik heb mijn oude 5S nog als depanage voor het gezin.
gr Yves

Techfreak 04-01-17 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door techniiek (Bericht 1029028)
Ik heb de 6s laten ophalen door UPS na contact met Apple dit voor de tweede keer,
de eerste keer was het een totaal nazicht wat ze nu gaan doen weet ik niet te iphone zit in tjechie.Mijn iphone komt is aanmerking voor een herstelling.
Dus we wachten af, een vervangtoestel is niet mogelijk maar ik heb mijn oude 5S nog als depanage voor het gezin.
gr Yves

Je bent dus nooit naar een Apple Store geweest als ik het goed begrijp?

Gewoon telefonisch contact opgenomen met hen?

En betaal je extra voor de ophaling?

techniiek 04-01-17 08:29

Nee alles gratis, ik koop ook alles online bij apple store dan geniet je van een verlengde garantie bovenop de normale garantie.
Gr Yves

Techfreak 04-01-17 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door techniiek (Bericht 1029030)
Nee alles gratis, ik koop ook alles online bij apple store dan geniet je van een verlengde garantie bovenop de normale garantie.
Gr Yves

Ok. Bedankt voor de info.

RichieB2B 07-01-17 13:37

Ik ben gisteren voor de vervanging van de accu van mijn 6S bij de Apple Store in Amsterdam geweest. Ingeleverd om 14:45 uur en hij was rond 19:00 uur klaar zeiden ze. Om 20:30 uur weer opgehaald. Prima service alleen raar dat ik er voor naar Amsterdam moest omdat in Den Haag geen afspraak kon maken (website gaf steeds vol aan).

Blazez 07-01-17 14:39

Goed om te horen dat het daar geregeld was. Ik neem aan dat je bedoelde dat je naar Amsterdam geweest bent ipv naar den haag :-)

RichieB2B 07-01-17 16:34

Yep, aangepast. :-)

Blazez 17-01-17 20:55

Zo, vandaag onderweg klapte m'n 6s er ook weer uit. Toen ik hem weer aanzette kreeg ik de melding dat de accu compleet leeg was (batterij icoon met rode streep). Gelukkig had ik een pokerbank bij me en kon ik hem daar aan hangen. Even later startte hij weer op en bleek ik toch nog 65% te hebben. zucht.
De pokerbank heb ik de laatste tijd zeer vaak nodig want met een beetje gebruik ben ik al ver onder de 40-50% halverwege de dag.
Dus nu meteen maar actie. Op de apple support site staat tegenwoordig een serienummer checken. Deze was er voorheen dacht ik niet. Maar daar komt te staan dat mijn toestel ook in aanmerking komt.
Dus een afspraak gemaakt voor aanstaande zaterdag in Amsterdam. Hopelijk gaat het dit keer beter dan de vorige keer.

Blazez 22-01-17 09:57

En nog even een update van het verhaal.
Ik heb dus via de Apple.nl site een afspraak gemaakt nadat met de serienummer checker bleek dat mijn 6s inderdaad in aanmerking kwam voor het programma.
Netjes op tijd ter plaatse (het was inderdaad druk). Tafel gewezen en even wachten.
Komt er iemand bij ons die precies wist wat er aan de hand was. Een paar standaard vragen (is je data veilig gesteld etc) en een reparatieformulier tekenen en de toezegging dat het toestel drie uur later weer klaar zou liggen.
Geen enkel probleem.
Drie uur later weer in de winkel, aangemeld boven aan de trap en weer een wachtplek gewezen.
Even later komt er netjes iemand aanlopen met het gerepareerde toestel. Even legitimatie laten zien voor het ophalen (was van te voren ook al verteld) en het toestel weer meegekregen.
De batterij check app zegt inderdaad 100% capaciteit nu. dat is lang geleden.
Dus heel erg benieuwd naar het gebruik de komende dagen.
Volgens de formulieren kost zo'n reparatie overigens 65 euro. Nu gratis vanwege het omruil programma.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.