iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij is toch zo snel leeg! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1767-batterij-toch-snel-leeg.html)

dannyro 11-07-10 10:59

Gisterenavond nog men mails gecontroleerd en de batterij stond op 97%
Dezemorgend iPhone helemaal leeg???
Ik laat altijd gemakshalve Wi-Fi en Bleutooth aanstaan, maar heb dat nog nooit niet gehad. Ik zet ook altijd alle progs uit in de taskbar.
Aan het netwerk Base zal het niet gelegen hebben want aan de Gsm van men echtgenote was niets te merken. (werkt ook niet op 3G)
Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn.
Heb men 3GS 32G 4 weken en nog geen probs mee gehad.

Nooby88 12-07-10 07:02

ik doe er ongeveer 1,5 dag mee. Bel sms en mail veel
heb een 3gs

dannyro 12-07-10 10:04

Een update,
dezemorgend nog 98%, weet niet hoe het gisteren kwam dat hij helemaal leeg was.
Hoop dat het eenmalig was.

patricia-dh 13-07-10 21:53

Batterij iphone 3gs 16 gb
 
Hallo allemaal,

Vandaag mijn iphone 3gs aangeschaft. Is het normaal dat na 1 uur en 11 min gebruik en 2 uur en 15 min standby de telefoon al op 75% staat?
Ik had hem 100% opgeladen.

Is dit gewoon of is de batterij gewoon slecht van mjn toestel? want zo ga ik het toch geen dag vol houden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Groeten

King1987 13-07-10 22:01

\\Topic's samengevoegd :)
Lees dit topic eens door :D

hgk 13-07-10 23:43

Even heel simpel (geen verstand van) maar mijn de batterij van mijn iPhone is wel erg snel leeg. Wat kan ik simpelweg doen om dat te verlengen. Andere instellingen ofzo?? Ik bel en sms en gebruik internet. 's Nachts slaap ik gewoon ;) dus gebruik ik 'm niet.
Weet iemand mij ff simpel te helpen?
Hartelijk dank!

Davidduzy 31-07-10 09:05

Ik hb precies wel een rare batterij, snachts doe ik nix en zomaar 5% van mn batterij en terwijl ik bezig ben loopt hij ook gewoon leeg? Mss omdat ik hem niet heb laten opladen 1e keer? Wat kan ik nu best doen? Gewoon helemaal leeeeg laten lopen en dan helemaal opladen of iemnd een ander idee?

truckdiver 31-07-10 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Davidduzy (Bericht 507554)
Ik hb precies wel een rare batterij, snachts doe ik nix en zomaar 5% van mn batterij en terwijl ik bezig ben loopt hij ook gewoon leeg? Mss omdat ik hem niet heb laten opladen 1e keer? Wat kan ik nu best doen? Gewoon helemaal leeeeg laten lopen en dan helemaal opladen of iemnd een ander idee?

heb je misschien 'find my phone' aanstaan?

De Generaal 31-07-10 11:11

// Verplaatst

Davidduzy 31-07-10 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 507559)
heb je misschien 'find my phone' aanstaan?

Nope niks! Daarom begrijp ik het niet:s heb sinds gisteren nogmaar die iphone 4 e maar moet profiel nog aanpassen

DennisScholing 08-08-10 13:44

Sinds gisteren de iPhone 3GS 8GB.. Gaat best lang mee! Sta nu op 50% na 1 dag standby en 4 uur spelen...

MacPassenger 12-08-10 09:27

Als je dubbelklikt op de home button zie welke programma's nog op de achtergrond standby zijn, houd je vinger er op dan zie je een stopbord druk daar op en het programma zal verdwijnen, niet van je iphone natuurlijk het stopt de programma gewoon.

PearLRoX 12-08-10 10:18

Gwoon via cydia disable multitasking on iOS4.0 en bij mij was het opgelost :)

Netload 13-08-10 13:05

disable multitasking on iOS4.0
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 527480)
Gwoon via cydia disable multitasking on iOS4.0 en bij mij was het opgelost

Ik heb als een gek op Cydia gezocht maar ik "disable multitasking on iOS4.0" niet vinden. Wat doe ik niet goed?

edit:
Ik moest eerst TheSpot’s repo http://theiphonespotrepo.net/apt toevoegen...

kevinsch1993 15-08-10 05:31

Ik las in het begin van dit toppic iets over SSH uitzetten. Werkt dat nu nog. Want het ging toen over ios1. Als het nog werkt hoe zet je het uit en wat zijn de gevolgen?

Ik heb mijn 3GS nu 3 maanden en hij lijkt het met de dag slechter te doen. Ik ben nu een kwartiertje bezig. Mail en ipv bekeken en nog 91% Batt over terwijl ik hem net van de lader haal.
En als ik 2 uurtjes Find my iPhone aan heb issie nog maar 20%. Dat progje heb ik toch graag aan als ik in de kuip ben of op school. Je weet nooit namelijk.

Bekende dingen als helemaal leeg laten lopen en achtergrond progjes verwijderen heb ik al gedaan.

(sorry voor spelfouten, het is snel getypt en ik zie nu dat ik mijn tekst niet kan terug lezen omdat het op m'n iPhone is getypt)

shapezzz 15-08-10 08:55

Krijg volgende week vrijdag mijn iPhone 4 en dan zal ik er eens extra attent op zijn maar SSH uitzetten zal ook al erg veel uitmaken idd, alsmede alle push-diensten bij bijv. e-mail etc. :)

Pelle4495 15-08-10 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinsch1993 (Bericht 531421)
Ik las in het begin van dit toppic iets over SSH uitzetten. Werkt dat nu nog. Want het ging toen over ios1. Als het nog werkt hoe zet je het uit en wat zijn de gevolgen?

Ik heb mijn 3GS nu 3 maanden en hij lijkt het met de dag slechter te doen. Ik ben nu een kwartiertje bezig. Mail en ipv bekeken en nog 91% Batt over terwijl ik hem net van de lader haal.
En als ik 2 uurtjes Find my iPhone aan heb issie nog maar 20%. Dat progje heb ik toch graag aan als ik in de kuip ben of op school. Je weet nooit namelijk.

Bekende dingen als helemaal leeg laten lopen en achtergrond progjes verwijderen heb ik al gedaan.

(sorry voor spelfouten, het is snel getypt en ik zie nu dat ik mijn tekst niet kan terug lezen omdat het op m'n iPhone is getypt)

Je hebt geen SSH omdat je geen jailbreak hebt. Als er weinig apps in de achtergrond draaien (twee keer op homebutton, icoontjes vasthouden en op het minnetje tikken) zou dat geen probleem moeten zijn. Ik gebruik ook Find My iPhone en ik kom net de dag door. (met veel muziek via spotify, internet radio, YouTube, 3D Games e.d.) wat je nog kan proberen is eerst syncen met iTunes en dan herstellen. Eerst kan je nog proberen om de rezervekopie terug te zetten maar ik vermoed dat het probleem dan blijft. Je moet hem dan weer herstellen en dan instellen als nieuwe iPhone en syncen. Je hebt wel je contacten, muziek, apps ed maar geen opgeslagen gegevens van apps. Tip: als je post op je iPhone (wat ik meestal doe) kan je het veld scrollen met twee vingers.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

arjanvr 15-08-10 11:47

Waarschijnlijk is dit al eerder genoemd: (geen zin om dit allemaal terug te lezen)
* instellingen -> berichtgeving: uitzetten
* instellingen -> algemeen -> locatievoorziening: uitzetten
* voor OS 4.x -> af en toe kijken welke programma's nog open staan

Bovenstaande heeft voor mij geholpen!

Trouwens, in gebied met slechte dekking stroomt de accu ook leeg omdat er continu 'gezocht' wordt naar een betere dekking.

Succes allemaal!

aleminkirali 19-09-10 22:47

Ik heb tot nu toe met veel plezier mijn 3gs gebruikt. Ik heb het op dit moment iets langer dan 1 jaar. Tot nu toe geen problemen met batterij behalve de laatste 2 weken. Ik heb gisteren nog getest. 's nacht wanneer ik slaap rond 1 uur is het 100% en wanneer ik in de ochtend wakker word is het batterij helemaal leeg. Telefoon staat dan uit. Er draaiden ook geen programma's op de achtergrond. Ik ga hem meenemen naar t-mobile voor de garantie, maar valt dit ook onder de garantie?

Kurbey 20-09-10 07:20

Sinds de upgrade naar OS 4.1, is de batterij van mijn 3GS (geen jail-break) ook quasi direct leeg. Zou er een foutje in de code zijn geslopen? Meestal is de laatste change gerelateerd aan het nieuwe defect, tenzij het een nieuwe app. is die in de background maar de batterij blijft leegmaken.

De multitasking zou mijn inziens beter kunnen door niet alle app's naar de achtergrond door te schakelen, maar door je zelf te laten kiezen of een app. mag afgesloten worden of niet.

Zijn er misschien nuttige apps om het procesbeheer van de iphone wat te monitoren?

Davidduzy 20-09-10 12:49

Nu begin ik het toch echt irritant te vinden hoor, helemaal opgeladen, smorgens opstaan: 23 % weg en staat op slechts 3 minuten gebruik:s dt kan toch niet meer, heb vorige week nog iphone hersteld, zonder backup terug te plaatsen!

xterminator 20-09-10 13:04

Ik had vannacht : Wi-Fi en 3gs uitstaan en heb maar 1% verbruikt in 12 uurtjes oid...

snverhallen 20-09-10 16:50

Ik vind de batterij op de 3GS ook tegen vallen. Ik zie de percentages gewoon elke minuut afnemen. Afgelopen nacht had 'ie iets van 80 procent. Werd ik wakker en hij had 0%, niet normaal.

Ik hoop dat iOS 4.2 daar iets aan doet.

TkE 21-09-10 16:09

Ik word er ook helemaal gek van, mijn batterij loopt nu in een uur tijd 30% omlaag... zonder te bellen. Wi-Fi uitgezet, alle programma's afgesloten, geen bluetooth aan, geen push notificaties... Help!

ps. dit is iets van de laatste paar dagen, hooguit een dag of 5.

jajaohnee 22-09-10 12:39

Heb mijn iPhone nu een paar weken en feit is gewoon dat de batterij snel leeg is. Weet iemand of er instellingen zijn zodat Wi-Fi is te configureren? Dus niet aan/uit, maar misschien dat ie met minder kracht kan verbinden, want bereik heb ik hier voldoende. Verder een mooi artikel over de mensen die menen dat het batterijverbruik van de iPhone 4 goed is: Why would three respected journalists claim incredible iPhone battery life when it’s simply not the truth.

Davidduzy 24-09-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TkE (Bericht 566287)
Ik word er ook helemaal gek van, mijn batterij loopt nu in een uur tijd 30% omlaag... zonder te bellen. Wi-Fi uitgezet, alle programma's afgesloten, geen bluetooth aan, geen push notificaties... Help!

ps. dit is iets van de laatste paar dagen, hooguit een dag of 5.

Zelfde bij mij :s

guusje24 25-09-10 10:58

nou ik heb de laatste dagen ook dezelfde ervaringen. Stond mijn batterij voordat ik naar bed ging nog op 25%. Wordt s'morgens wakker batterij leeg, terwijl ik de telefoon uit had staan. Heeft dit misschien te maken met de nieuwe update?
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

nb: voorheen had ik hier geen last van, het was hooguit enkele % naar beneden.

batterij 26-09-10 11:20

natuurlijk helpt het als je in settings (instellingen):

- brightness (helderheid) laag zet
- Auto-lock op 1 minute ipv 3 minuten zet
- bluetooth en tethering uit zet
- notifications (notificaties) uit zet
- locatiebepaling uit zet Settings > General > Location Services
- mail op fetch ipv push zet
- openstaande achtergrond applicaties uit zet (twee maal op de home knop drukt en applicaties uit zet)
- in een goed Wi-Fi bereik blijft (geen 3g gezoek)

Maar het lijkt me niet mogelijk dat het batterijverbruik opeens dramatisch toeneemt.

Bij mij lijkt het te zijn opgetreden sinds de 4.0 of 4.1 update.

meer ook hier: http://appletoolbox.com/2010/09/iphone-battery-drain-after-ios-4-1-update/

MrGangstaInc 26-09-10 11:22

Klopt dit niet dat hoe meer processen der lopen, hoe meer batterij je verbruikt?
Hoe kan ik enkele programma's uitschakelen die nog op de achtergrond lopen?
Non Jailbreak or what so ever,

guusje24 26-09-10 12:31

In ieder geval bedankt voor je uitleg. Ik zal wat wijzigingen gaan doorvoeren

MrGangstaInc 26-09-10 13:07

Ignore that :) kheb het gelezen al :)

Guest-200920110453 01-10-10 11:31

Ik heb 2 hotmail exchange en 1x google exchange op mijn iphone staan via push. Laat ik de iphone op 3g staan dan gaat het goed, ok batterij gaat wat sneller leeg dan wanneer je geen push gebruikt.
MAAR wanneer ik 3g uit zet dus alleen 2g (gprs) gebruik dan loopt de batterij toch en partij snel leeg, zelfs in de slaap stand is deze in een paar uurtjes helemaal leeg. iphone word ook een beetje warm.
Zet ik push uit dan is er niets aan de hand.
Er zit dus ergens een fout met exchange server via gprs.
Iemand ook dit probleem en is er mogelijk al een oplossing?

ArjanH 04-10-10 13:55

Het lijkt erop dat de applicatie WhatsApp (wat ik overigens een super APP vind) het euvel is waarom mijn batterij snel leegloopt!
De laatste tijd hebben ze nogal wat connectiviteitsproblemen waardoor je bij Settings -> Network Status: de hele tijd Connecting ziet.

Het lijkt erop dat hij dus op de achtergrond (multitasking) de hele tijd probeert een verbining te maken (wat dus niet lukt) en dat vreet stroom.
Het lijkt erop als ik de APP geforceerd afsluit dat de batterij niet zo snel daalt. (afsluiten blijf je toch gewoon push berichten ontvangen)
Wellicht kunnen andere WhatsApp gebruikers dit ook testen en hun bevindingen hier plaatsen?

lapje 04-10-10 18:47

Klopt inderdaad dat whatsapp op de achtergrond blijft draaien en doordat er geen connectie gemaakt kan worden dat de batterij snel leeg is.

dampendedrol 04-10-10 19:46

Ik vind mijn iPhone 4 met FW 4.1 ook wel vrij snel leeg. Ik heb hem uit of-the-box met 3G-netwerk uitgeschakeld. Brightness heb ik iets hoger dan gemiddeld bijgesteld. Verder meer dan lof, hele fijne telefoon.

xcansx 12-10-10 12:50

Ja ik heb dit probleem inderdaad ook een aantal weken en ik denk inderdaad ook dat het door een upate van een app komt oid. Dat van whatsapp klinkt logisch alleen als ik bij mn SBSettings bij Processes kijk dan zie ik whatsapp niet "actief", is het dan toch op de "achtergrond-achtergrond" actief? En hoe kan ik dit dan geforceerd afsluiten?

ikkeg 16-10-10 09:43

Sinds één week zelfde problemen, batterij volledig opgeladen, indicatie staat op 100%, mail openen > naar 90%, effe niks doen gewoon standby plots 33%, 1 minuut aan de lader geeft ie 61 %, daar blijft ie dan geruime tijd staan. Klopt die indicator wel of is er een batterijprobleem ? IPhone is twee jaar oud.

jobbais 17-10-10 01:24

Ik heb net geupdate van 3.12 ( meen ik ) naar 4.1 en kan alleen maar zeggen ook ik bemerk het.
Het is eigenlijk niet normaal, kan normaal leuk de dag doorkomen, ook we rule tijdens de verloren uurtjes doen, maar dat kan ik dus wel schudden.
als ik die opstart en 1 minuut wat doe en afsluit is er tussen de 2 a 5 % van de capaciteit weg.
soms doe ik helemaal niets, draait er ook niets op de achtergrond en voila 3 % weg in 15 minuten, wat ik erg veel vind.
Dit was niet zo met 3.x Os overigens.

Vandaag, dus mijn Wi-Fi uit gezet, want dat gebruik ik alleen thuis, en op werk gewoon 3G, maar het was goed opletten wat ik deed.
Nos nieuws kijken ( via applicatie ) normaal 3 to 5%, nu 15 tot 20 % eraf.
Even snel thuis wat de-instaleren in Cydia, had nog 9% over, tijdens de-instalatie telefoon dood, leeg dus, in 1`klap 9% weg.

Dus aan de lader toen opgestart, maar kreeg hem in eerste instantie niet opgestart want batterij was waarschijnlijk echt helemaal te leg gelopen, dus na 2 minuten kon ik de iphone opstarten.
Kom ik in dahboard, zie ik vrolijk 9% staan.
Ik twijffel dus dan die indicator wel goed is, maar dan nog het is een behoorlijke achteruitgang in duur van batterij..

dizzybas 18-10-10 13:15

Sinds het weekend hetzelfde verhaal. Normaal deed ik er ruim een dag mee nu max 6 uur. Wat is er in het weekend gebeurd? De enige app welke ik heb geïnstalleerd is Mirror's Edge. Ik heb geen What's App draaien.

Op onderstaand appleforum zie je trouwens dezelfde problemen. Daar zegt iemand het opgelost te hebben door zijn Exchange Push accounts opnieuw te hebben geconfigureerd na een harde reset....

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 battery was good for a month ...

UPDATE: Exchange lijkt toch de boosdoener bij de meesten onder ons. Zie hiervoor onderstaande site. Ik ga het proberen en koppel terug.

http://appletoolbox.com/2010/08/anot...battery-drain/

ikkeg 18-10-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dizzybas (Bericht 587509)
Sinds het weekend hetzelfde verhaal. Normaal deed ik er ruim een dag mee nu max 6 uur. Wat is er in het weekend gebeurd? De enige app welke ik heb geïnstalleerd is Mirror's Edge. Ik heb geen What's App draaien.

Op onderstaand appleforum zie je trouwens dezelfde problemen. Daar zegt iemand het opgelost te hebben door zijn Exchange Push accounts opnieuw te hebben geconfigureerd na een harde reset....

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 battery was good for a month ...

UPDATE: Exchange lijkt toch de boosdoener bij de meesten onder ons. Zie hiervoor onderstaande site. Ik ga het proberen en koppel terug.

Another Fix for iPhone Battery Drain | AppleToolbox - Tools, Tips and Fixes for iPhone, Mac, iPad and iPod

KLopt de indicator wel ?? Geeft 80% aan, via Battery LifePro geeft ie 92% aan en met BatteryBox zie ik 90% staan ?? wat moet ik geloven.
Volgens de indicator in bovenbalk kost drukken op homeknop al 3% !!
Weet niet meer wat er klopt !
Gebruik al jaren push meldingen voor gmail, locatievoorziening staat ook altijd hetzelfde. Wi-Fi steeds aan.... niks veranderd behalve update naar 4.1


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.