iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone X blijft geblokkeerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/180126-iphone-x-blijft-geblokkeerd.html)

MartijnV1988 25-12-17 15:02

Iphone X blijft geblokkeerd
 
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem.

Sinds gister een iPhone X aangekocht.
Ik heb hem laten updaten en daarna de telefoon weer gewist om dan daarna via iTunes mijn reserve-kopie terug willen zetten.

Met de nadruk op "willen zetten" .

Zal de uitleg nu geven.
Alles ingesteld, toen wou ik de kopie via iTunes terug hebben, toen telefoon vroeg van sluit aan op iTunes gedaan via iTunes de laatste kopie (van gister) geselecteerd.

Tot nu gaat alles goed.
Echter na een 10 minuten valt de telefoon in blokkade en vraagt om toestelcode (Die code is bekent maar reageert niet meer).

Daardoor valt hij in blokkade. en stopt iTunes met overzetten.

Nou geprobeerd om hem in herstelmodus te zetten.
Lukte ons niet. Toen ben ik naar iemand geweest die het wel voor elkaar kreeg. na bijna 40 minuten *****n.......

En heeft geprobeerd om er nieuwe software op te zetten.
Gedownload, uitgepakt, en toen wou hij installeren.
Bij de eerste keer ging het bij uitpakken al fout (kon niet uitpakken)
opnieuw geprobeerd toen ging alles zoals het hoort.
Alleen toen kwam aan het eind de volgende code (FOUTCODE 9).

Ben thuis gekomen omdat hij niks meer kon.
Thuis nog een keer geprobeerd alles ging naar behoren maar toch weer een fout via iTunes omdat de telefoon weer in blokkade viel.

Nu is mijn vraag wat kan ik nu nog?? (behalve naar de Apple shop (dat is de allerlaatste optie)).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Martijn

Guest-20180925190238 25-12-17 15:09

En je bent zeker dat je al die iTunes oefeningen met iTunes 12.7.2 gedaan hebt?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

MartijnV1988 25-12-17 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1039215)
En je bent zeker dat je al die iTunes oefeningen met iTunes 12.7.2 gedaan hebt?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

Ja voordat ik dat deed heb ik inderdaad eerst iTunes geupdate...

Dus dat is al de nieuwste versie..

Beech43 25-12-17 21:22

Dit al gelezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201444 ?

MartijnV1988 26-12-17 09:54

Ja ik heb van alles zelf zitten uitzoeken maar niks werkt of wil werken.

Daarom ook de vraag aan jullie omdat ik hier de meeste hulp vandaan kan vinden door jullie..

Maar ik ben 1 die eerst zelf gaat uitzoeken en proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 December 2017 om 10:33 ----------

Als ik hem op iTunes aansluit zoals de telefoon aangeeft.

Doe ik dat dan krijg ik onderstaande:
http://i65.tinypic.com/2435ddx.jpg

Guest-20180925190238 26-12-17 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnV1988 (Bericht 1039227)
Doe ik dat dan krijg ik onderstaande:

Ik zal eens een vergrootglas gaan zoeken. :rolleyes:

Beech43 26-12-17 11:54

Daar wordt het niet scherper van. Even een betere screenshot maken, Martijn.

MartijnV1988 26-12-17 13:36

zo beter??
http://i66.tinypic.com/242uef7.jpg

trimix 26-12-17 14:06

toestel in dfu daarna nieuwste ios erop daarmee omzeil je de toegangs- code

probeer dat eens eerst en ipv itunes te gebruiken gebruik je 3 u tools is gratis software

Guest-20180925190238 26-12-17 14:24

Voor het geval dat de TS niet weet hoe men een iPhone X in DFU mode zet:

https://www.appletips.nl/iphone-8-iphone-x-dfu/

MartijnV1988 26-12-17 14:39

Thanx maar ook dat al geprobeerd.

Ik heb zelfs al contact gehad met applecare.

zie hieronder:


Bedankt voor het chatten.

Incidentnummer: 100388639896

Hieronder vindt u het transcript van uw chat met Apple Support:
zondag, dec 24, 2017 08:19 PM
Duur 52 minuten 48 seconden




Michiel

We stellen het op prijs dat u contact hebt opgenomen met Apple Support. Ik ben Michiel. Geef me even de tijd om uw informatie door te nemen.





Michiel

Goedeavond Martijn. Ik zie dat je een vraag hebt over jouw iPhone X.





Martijn Verdenius

Ja ik heb een probleem





Martijn Verdenius

Heb het toestel vandaag gekocht en wou een reserve-kopie terugzetten vanuit iTunes maar nu zit de telefoon vast in blokkade





Martijn Verdenius

Ik heb al geprobeert in hertelmodus maar krijg dan foutcode 9





Michiel

Helder! Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Ik ga graag samen met je kijken naar een oplossing. Om te beginnen zou ik je graag een aantal vragen willen stellen om een beter beeld te krijgen van de situatie. Is dit in orde?





Martijn Verdenius

geen enkel probleem





Michiel

Top! Je gaf aan dat na het terugplaatsen van een reservekopie de iPhone geblokkeerd was. Kan je voor mij aangeven wat je te zien kreeg op de iPhone?





Martijn Verdenius

IPhone is geblokkeerd je moet ... minuten wachten





Michiel

Oké! Kreeg je deze melding direct te zien na het terugplaatsen van de reservekopie?





Martijn Verdenius

Ja ik had de telefoon eerst ge-update omdat als je dat niet doet je de reserve kopie niet kan terug zetten.<br/>en toen aangesloten op iTunes nadat ik hem weer heb gewist.





Martijn Verdenius

En toen ik hem aan moest sluiten op iTunes voor de kopie duurde even en toen kreeg ik dit





Michiel

Helder! Dat is apart. Ik ga even een aantal opties voor je nakijken zodat we de beste vervolgstappen kunnen nemen. Dit zal ongeveer 2-3 minuten duren. Is dit in orde?





Martijn Verdenius

ja is goed zie u wel weer





Michiel

Heel erg bedankt voor het wachten! Ik heb even een aantal opties voor je nagekeken. Je gaf aan dat je tijdens het herstellen foutcode 9 te zien kreeg. De computer die je gebruikt om de iPhone te herstellen. Is dit een Windows of Mac computer?





Martijn Verdenius

Windows





Michiel

Helder! Kan je voor mij controleren welke versie van iTunes je gebruikt op de computer? Dit kan je doen door in iTunes naar ‘Help’ te gaan en dan de optie ‘Over iTunes’ aan te klikken.





Martijn Verdenius

12.7.2.60 als ik het goed schrijf





Michiel

Top! Dat zou helemaal in orde moeten zijn. De kabel die je gebruikt is dit de meegeleverde kabel of een andere kabel?





Martijn Verdenius

nee een originele kabel van apple





Michiel

Oké! Zou je voor mij het herstel nogmaals kunnen proberen via een andere USB poort?





Martijn Verdenius

ook al geprobeerd anders zou ik geen contact met jullie opnemen





Michiel

Duidelijk! Maak je eventueel gebruik van een virusscanner op de computer?





Martijn Verdenius

ja uiteraard ook heb ik die al uitgezet





Martijn Verdenius

en dan nog krijg ik dat





Martijn Verdenius

maar het gaat erom dat de telefoon geblokkerd is en ik hem daar niet meer uit krijg





Michiel

Oké! Om zeker te zijn heb je eventueel ook een andere kabel geprobeerd?





Martijn Verdenius

ja we hebben hier 3 liggen en alle 3 al geprobeerd





Martijn Verdenius

zonder succes





Michiel

Inderdaad! Het lijkt erop dat de iPhone geblokkeerd is op de manier als wanneer de toegangscode te vaak foutief is ingevoerd. De enige manier op het moment om deze blokkade weg te halen is om de iPhone te herstellen.





Michiel

Duidelijk! Heb je de mogelijkheid om het herstel te proberen via een andere computer?





Martijn Verdenius

en als u het eerste bericht leest hebben we dat al gedaan en dat lukt ook niet....





Martijn Verdenius

ik weet de code alleen de code pakt hij niet en dat vind ik raar





Michiel

Helder! Ik ga even een aantal opties voor je nakijken. Dit zal ongeveer 2-3 minuten duren. Is dit in orde?





Martijn Verdenius

in orde





Michiel

Heel erg bedankt voor het wachten! Ik heb de opties even voor je nagekeken. Gezien dat we de iPhone niet kunnen herstellen door de foutcode en dat deze aanwezig blijft met de stappen die genomen zijn. Kunnen we de iPhone het beste aanmelden voor een reparatie.





Michiel

We kunnen eventueel nog proberen of een van onze servicepunten of de Apple Store het herstel wel uit kan voeren. De foutcode die getoond wordt wijst erop dat iTunes de verbinding verliest met de iPhone. Gezien dit probleem aanwezig blijft met meerdere computers en kabels, is het mogelijk dat de iPhone niet functioneert zoals behoort. In dat geval kunnen we de iPhone het beste hardwarematig na laten kijken.





Martijn Verdenius

kunnen jullie hem dan ophalen voor reparatie en hoelang ben ik hem dan kwijt





Michiel

Helder! Het is mogelijkst wij hem aan melden voor de reparatie. De iPhone zou dan de eerste volgende werkdag opgehaald worden. Wanneer de iPhone door ons opgehaald hebben wij een reparatie termijn van maximaal 7-9 werkdagen.





Martijn Verdenius

dat is goed maar hoelaat word hij opgehaald woensdag





Martijn Verdenius

want dat is de eerst volgende werkdag.





Martijn Verdenius

Maar ik wel een vraag extra er zit al wel screenprotector op.





Michiel

Helder, de iPhone zal naar verwachting inderdaad woensdag opgehaald worden. De exacte tijd hiervan kunnen wij niet aangeven, dit wordt geregeld door UPS.





Michiel

We raden het altijd aan om de screenprotector te verwijderen voor je deze opstuurt. We kunnen niet garanderen dat deze aanwezig zal blijven op de iPhone.





Martijn Verdenius

Dat kan niet want die heb ik er oplaten zetten door Amac Groningen. Maar kan ik hem daar ook heen brengen om op te sturen





Michiel

Helder! Het is inderdaad mogelijk om de iPhone aan te bieden ter reparatie via de Amac in Groningen. Dit is een van onze servicepunten. Hun zullen de mogelijkheden dan graag met je bekijken.





Martijn Verdenius

oke kan het dan ook onder dit incidentnummer





Michiel

De servicepunten hebben niet direct de mogelijkheid om onze notities in te zien. Als je bij hun aankomt en aangeeft dat de iPhone niet hersteld kan worden via meerdere computers en dat je een andere kabel geprobeerd hebt dan zullen hun ook al genoeg weten om je verder te gaan helpen.





Michiel

Ik wil je wel graag adviseren om het aankoopbewijs mee te nemen in verband met de garantie. De servicepunten kunnen hier namelijk nog wel eens om vragen.





Martijn Verdenius

ja dat doe ik uiteraard





Michiel

Top! Voor de actuele openingstijden kan je het beste even op de website van de Amac kijken. Het is mogelijk dat hun tijdens eerste of tweede kerstdag geopend zullen zijn.





Michiel

Zijn er op het moment eventueel nog andere vragen waarmee ik je kan helpen?





Martijn Verdenius

nee dat niet ik krijg dit gesprek naar mijn mail gestuurd





Michiel

Helder! Daar zou inderdaad een vinkje voor beschikbaar moeten zijn aan de onderkant van het venster of aan de bovenkant. Afhankelijk van het apparaat waarmee je chat. Als deze is aangevinkt zul je het gesprek later ontvangen.





Martijn Verdenius

ja staat onderaan aangevinkt





Michiel

Top! Dan is dat in orde. Ik wil je graag bedanken voor het contact opnemen met Applecare support en in ieder geval fijne feestdagen gewenst.





Martijn Verdenius

ja u ook





Michiel

Dank je wel!



Met vriendelijke groet,
Apple Support

Guest-20180925190238 26-12-17 15:48

tl;dr (en nog een paar letters).

MartijnV1988 26-12-17 15:57

Ja dit is het hele gesprek met Applecare en dan kunnen jullie ook zien welke stappen ik al genomen heb.

Beech43 26-12-17 22:21

Verander die screenshot a.u.b. weer, want de rest is nu bijna niet te lezen.

pennydehaan 28-12-17 12:16

In je chat staat niet dat je het in DFU mode geprobeerd hebt.
Nu geloof ik je natuurlijk als je zegt het gedaan te hebben en ik wil je niet beledigen. Maar je weet dat herstellen in herstelmodus niet helemaal hetzelfde is als in DFU he?

Guest-20180925190238 28-12-17 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan (Bericht 1039300)
Maar je weet dat herstellen in herstelmodus niet helemaal hetzelfde is als in DFU he?

Device Firmware Upgrade (DFU) mode is inderdaad heel wat anders dan een herstel. Voor het geval dat de TS niet weet hoe men een iPhone X in DFU mode zet:

https://www.appletips.nl/iphone-8-iphone-x-dfu/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.