Iphone X blijft geblokkeerd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb een probleem. Sinds gister een iPhone X aangekocht. Ik heb hem laten updaten en daarna de telefoon weer gewist om dan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone X blijft geblokkeerd
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem. Sinds gister een iPhone X aangekocht. Ik heb hem laten updaten en daarna de telefoon weer gewist om dan daarna via iTunes mijn reserve-kopie terug willen zetten. Met de nadruk op "willen zetten" . Zal de uitleg nu geven. Alles ingesteld, toen wou ik de kopie via iTunes terug hebben, toen telefoon vroeg van sluit aan op iTunes gedaan via iTunes de laatste kopie (van gister) geselecteerd. Tot nu gaat alles goed. Echter na een 10 minuten valt de telefoon in blokkade en vraagt om toestelcode (Die code is bekent maar reageert niet meer). Daardoor valt hij in blokkade. en stopt iTunes met overzetten. Nou geprobeerd om hem in herstelmodus te zetten. Lukte ons niet. Toen ben ik naar iemand geweest die het wel voor elkaar kreeg. na bijna 40 minuten *****n....... En heeft geprobeerd om er nieuwe software op te zetten. Gedownload, uitgepakt, en toen wou hij installeren. Bij de eerste keer ging het bij uitpakken al fout (kon niet uitpakken) opnieuw geprobeerd toen ging alles zoals het hoort. Alleen toen kwam aan het eind de volgende code (FOUTCODE 9). Ben thuis gekomen omdat hij niks meer kon. Thuis nog een keer geprobeerd alles ging naar behoren maar toch weer een fout via iTunes omdat de telefoon weer in blokkade viel. Nu is mijn vraag wat kan ik nu nog?? (behalve naar de Apple shop (dat is de allerlaatste optie)). Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt. Martijn |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
En je bent zeker dat je al die iTunes oefeningen met iTunes 12.7.2 gedaan hebt?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201444 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus dat is al de nieuwste versie.. |
|
|||
|
|||
Dit al gelezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201444 ?
|
|||
|
|||
Ja ik heb van alles zelf zitten uitzoeken maar niks werkt of wil werken.
Daarom ook de vraag aan jullie omdat ik hier de meeste hulp vandaan kan vinden door jullie.. Maar ik ben 1 die eerst zelf gaat uitzoeken en proberen. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 December 2017 om 10:33 ---------- Als ik hem op iTunes aansluit zoals de telefoon aangeeft. Doe ik dat dan krijg ik onderstaande: Laatst gewijzigd door MartijnV1988; 26-12-17 om 11:36. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Daar wordt het niet scherper van. Even een betere screenshot maken, Martijn.
Laatst gewijzigd door Beech43; 26-12-17 om 17:32. |
|
|||
|
|||
zo beter??
|
|
||||
|
||||
toestel in dfu daarna nieuwste ios erop daarmee omzeil je de toegangs- code
probeer dat eens eerst en ipv itunes te gebruiken gebruik je 3 u tools is gratis software |
|
|||
|
|||
Voor het geval dat de TS niet weet hoe men een iPhone X in DFU mode zet:
https://www.appletips.nl/iphone-8-iphone-x-dfu/ |
|
|||
|
|||
Thanx maar ook dat al geprobeerd.
Ik heb zelfs al contact gehad met applecare. zie hieronder: Bedankt voor het chatten. Incidentnummer: 100388639896 Hieronder vindt u het transcript van uw chat met Apple Support: zondag, dec 24, 2017 08:19 PM Duur 52 minuten 48 seconden Michiel We stellen het op prijs dat u contact hebt opgenomen met Apple Support. Ik ben Michiel. Geef me even de tijd om uw informatie door te nemen. Michiel Goedeavond Martijn. Ik zie dat je een vraag hebt over jouw iPhone X. Martijn Verdenius Ja ik heb een probleem Martijn Verdenius Heb het toestel vandaag gekocht en wou een reserve-kopie terugzetten vanuit iTunes maar nu zit de telefoon vast in blokkade Martijn Verdenius Ik heb al geprobeert in hertelmodus maar krijg dan foutcode 9 Michiel Helder! Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Ik ga graag samen met je kijken naar een oplossing. Om te beginnen zou ik je graag een aantal vragen willen stellen om een beter beeld te krijgen van de situatie. Is dit in orde? Martijn Verdenius geen enkel probleem Michiel Top! Je gaf aan dat na het terugplaatsen van een reservekopie de iPhone geblokkeerd was. Kan je voor mij aangeven wat je te zien kreeg op de iPhone? Martijn Verdenius IPhone is geblokkeerd je moet ... minuten wachten Michiel Oké! Kreeg je deze melding direct te zien na het terugplaatsen van de reservekopie? Martijn Verdenius Ja ik had de telefoon eerst ge-update omdat als je dat niet doet je de reserve kopie niet kan terug zetten.<br/>en toen aangesloten op iTunes nadat ik hem weer heb gewist. Martijn Verdenius En toen ik hem aan moest sluiten op iTunes voor de kopie duurde even en toen kreeg ik dit Michiel Helder! Dat is apart. Ik ga even een aantal opties voor je nakijken zodat we de beste vervolgstappen kunnen nemen. Dit zal ongeveer 2-3 minuten duren. Is dit in orde? Martijn Verdenius ja is goed zie u wel weer Michiel Heel erg bedankt voor het wachten! Ik heb even een aantal opties voor je nagekeken. Je gaf aan dat je tijdens het herstellen foutcode 9 te zien kreeg. De computer die je gebruikt om de iPhone te herstellen. Is dit een Windows of Mac computer? Martijn Verdenius Windows Michiel Helder! Kan je voor mij controleren welke versie van iTunes je gebruikt op de computer? Dit kan je doen door in iTunes naar ‘Help’ te gaan en dan de optie ‘Over iTunes’ aan te klikken. Martijn Verdenius 12.7.2.60 als ik het goed schrijf Michiel Top! Dat zou helemaal in orde moeten zijn. De kabel die je gebruikt is dit de meegeleverde kabel of een andere kabel? Martijn Verdenius nee een originele kabel van apple Michiel Oké! Zou je voor mij het herstel nogmaals kunnen proberen via een andere USB poort? Martijn Verdenius ook al geprobeerd anders zou ik geen contact met jullie opnemen Michiel Duidelijk! Maak je eventueel gebruik van een virusscanner op de computer? Martijn Verdenius ja uiteraard ook heb ik die al uitgezet Martijn Verdenius en dan nog krijg ik dat Martijn Verdenius maar het gaat erom dat de telefoon geblokkerd is en ik hem daar niet meer uit krijg Michiel Oké! Om zeker te zijn heb je eventueel ook een andere kabel geprobeerd? Martijn Verdenius ja we hebben hier 3 liggen en alle 3 al geprobeerd Martijn Verdenius zonder succes Michiel Inderdaad! Het lijkt erop dat de iPhone geblokkeerd is op de manier als wanneer de toegangscode te vaak foutief is ingevoerd. De enige manier op het moment om deze blokkade weg te halen is om de iPhone te herstellen. Michiel Duidelijk! Heb je de mogelijkheid om het herstel te proberen via een andere computer? Martijn Verdenius en als u het eerste bericht leest hebben we dat al gedaan en dat lukt ook niet.... Martijn Verdenius ik weet de code alleen de code pakt hij niet en dat vind ik raar Michiel Helder! Ik ga even een aantal opties voor je nakijken. Dit zal ongeveer 2-3 minuten duren. Is dit in orde? Martijn Verdenius in orde Michiel Heel erg bedankt voor het wachten! Ik heb de opties even voor je nagekeken. Gezien dat we de iPhone niet kunnen herstellen door de foutcode en dat deze aanwezig blijft met de stappen die genomen zijn. Kunnen we de iPhone het beste aanmelden voor een reparatie. Michiel We kunnen eventueel nog proberen of een van onze servicepunten of de Apple Store het herstel wel uit kan voeren. De foutcode die getoond wordt wijst erop dat iTunes de verbinding verliest met de iPhone. Gezien dit probleem aanwezig blijft met meerdere computers en kabels, is het mogelijk dat de iPhone niet functioneert zoals behoort. In dat geval kunnen we de iPhone het beste hardwarematig na laten kijken. Martijn Verdenius kunnen jullie hem dan ophalen voor reparatie en hoelang ben ik hem dan kwijt Michiel Helder! Het is mogelijkst wij hem aan melden voor de reparatie. De iPhone zou dan de eerste volgende werkdag opgehaald worden. Wanneer de iPhone door ons opgehaald hebben wij een reparatie termijn van maximaal 7-9 werkdagen. Martijn Verdenius dat is goed maar hoelaat word hij opgehaald woensdag Martijn Verdenius want dat is de eerst volgende werkdag. Martijn Verdenius Maar ik wel een vraag extra er zit al wel screenprotector op. Michiel Helder, de iPhone zal naar verwachting inderdaad woensdag opgehaald worden. De exacte tijd hiervan kunnen wij niet aangeven, dit wordt geregeld door UPS. Michiel We raden het altijd aan om de screenprotector te verwijderen voor je deze opstuurt. We kunnen niet garanderen dat deze aanwezig zal blijven op de iPhone. Martijn Verdenius Dat kan niet want die heb ik er oplaten zetten door Amac Groningen. Maar kan ik hem daar ook heen brengen om op te sturen Michiel Helder! Het is inderdaad mogelijk om de iPhone aan te bieden ter reparatie via de Amac in Groningen. Dit is een van onze servicepunten. Hun zullen de mogelijkheden dan graag met je bekijken. Martijn Verdenius oke kan het dan ook onder dit incidentnummer Michiel De servicepunten hebben niet direct de mogelijkheid om onze notities in te zien. Als je bij hun aankomt en aangeeft dat de iPhone niet hersteld kan worden via meerdere computers en dat je een andere kabel geprobeerd hebt dan zullen hun ook al genoeg weten om je verder te gaan helpen. Michiel Ik wil je wel graag adviseren om het aankoopbewijs mee te nemen in verband met de garantie. De servicepunten kunnen hier namelijk nog wel eens om vragen. Martijn Verdenius ja dat doe ik uiteraard Michiel Top! Voor de actuele openingstijden kan je het beste even op de website van de Amac kijken. Het is mogelijk dat hun tijdens eerste of tweede kerstdag geopend zullen zijn. Michiel Zijn er op het moment eventueel nog andere vragen waarmee ik je kan helpen? Martijn Verdenius nee dat niet ik krijg dit gesprek naar mijn mail gestuurd Michiel Helder! Daar zou inderdaad een vinkje voor beschikbaar moeten zijn aan de onderkant van het venster of aan de bovenkant. Afhankelijk van het apparaat waarmee je chat. Als deze is aangevinkt zul je het gesprek later ontvangen. Martijn Verdenius ja staat onderaan aangevinkt Michiel Top! Dan is dat in orde. Ik wil je graag bedanken voor het contact opnemen met Applecare support en in ieder geval fijne feestdagen gewenst. Martijn Verdenius ja u ook Michiel Dank je wel! Met vriendelijke groet, Apple Support |
|
|||
|
|||
tl;dr (en nog een paar letters).
|
|
|||
|
|||
Ja dit is het hele gesprek met Applecare en dan kunnen jullie ook zien welke stappen ik al genomen heb.
|
|
|||
|
|||
Verander die screenshot a.u.b. weer, want de rest is nu bijna niet te lezen.
|
|
|||
|
|||
In je chat staat niet dat je het in DFU mode geprobeerd hebt.
Nu geloof ik je natuurlijk als je zegt het gedaan te hebben en ik wil je niet beledigen. Maar je weet dat herstellen in herstelmodus niet helemaal hetzelfde is als in DFU he? |
|
|||
|
|||
Citaat:
https://www.appletips.nl/iphone-8-iphone-x-dfu/ |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone geblokkeerd | alicia0484 | iPhone algemeen | 15 | 20-03-13 13:14 |
iPhone is geblokkeerd | Lee | iPhone algemeen | 82 | 27-01-12 18:28 |
iPhone geblokkeerd | Zapp5 | Archief | 5 | 01-01-10 22:58 |
iphone geblokkeerd, blijft op logo staan | loeloesje | Archief | 3 | 10-11-09 19:39 |
|
|