//

Wifi en batterij problemen iPhone 6s

Wifi en batterij problemen iPhone 6s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de wifi thuis alleen, valt hij iedere keer weg. De batterij gaat ook echt abnormaal snel leeg, niet normaal. Dus ik heb hem gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-06-18, 17:29
rockybalboa rockybalboa is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2018
Berichten: 11
Standaard Wi-Fi en batterij problemen iPhone 6s

Bij de Wi-Fi thuis alleen, valt hij iedere keer weg. De batterij gaat ook echt abnormaal snel leeg, niet normaal. Dus ik heb hem gewoon de hele tijd op energiebesparings-stand.
Dit gebeurt sinds de laatste update.

Wat hieraan te doen???
Want....
Bij andere Wi-Fi routers doet mijn telefoon gewoon normaal, maar echt alleen thuis niet. Mijn macbook heeft hier geen last van.

Router opnieuw opstarten heeft nu, maar ik heb wel betere dingen te doen dan dat.
Herstellen van netwerkinstellingen heeft ook geen nut.

Is de enige oplossing wachten op een nieuwe update? Of zijn er nog andere oplossingen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-06-18, 19:33
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

heb je de boel al eens een harde reset gegeven?

Anders via iTunes herstellen?
  #3  
Oud 13-06-18, 22:08
rockybalboa rockybalboa is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2018
Berichten: 11
Standaard

Ja kan ik proberen inderdaad.
  #4  
Oud 14-06-18, 07:41
edc edc is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Koksijde
Berichten: 48
Standaard

Bij mij raakte het opgelost door de iphone (SE) te laten inloggen op het 2,4Ghz netwerk ipv het 5Ghz.
  #5  
Oud 14-06-18, 08:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edc Bekijk bericht
Bij mij raakte het opgelost door de iphone (SE) te laten inloggen op het 2,4Ghz netwerk ipv het 5Ghz.
Dat is niet écht een oplossing! Ik heb hier een iPhone SE die alle iOS 11 beta fases heeft meegemaakt. Ook iOS 11.4 Beta en nu weer iOS 11.4.1 Beta. Dat ding heeft geen enkel probleem op een 5 GHz roaming WAN met een AirPort Extreme en een AirPort Extreme Time Capsule. Uiteraard heb ik alle updates met iTunes gedaan.

Als ge de iOS 11.4 update OTA gedaan hebt dan doe die nog eens met iTunes. Het benodigde iOS Restore Image kunt ge downloaden op ipsw.me
  #6  
Oud 14-06-18, 08:18
edc edc is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Koksijde
Berichten: 48
Standaard

Ik doe mijn updates altijd via laatste versie van I-tunes. Was in ieder geval frappant, dat het probleem plots van de baan leek. Batterij-duur is opnieuw verlengd van <8u -> 40u. Zie trouwens ook opmerking van Cynthiar in dit draadje https://forum.iculture.nl/f28/iphone...os-11-4-a.html
  #7  
Oud 14-06-18, 08:24
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Ik heb ook een 6s en nu ook al 2 maal meegemaakt dat overnacht de telefoon gewoon uitvalt. Gisterenavond om 22.30 nog 88%, vanmorgen om 5 merkte ik op dat hij uitgevallen was. 2 dagen geleden ook uitgevallen tijdens de nacht, toen had ik nog ergens rond de 40% herinner ik me. De andere keren was hij gewoon aan de stekker tijdens de nacht. Ik geloof dat ik de update dit weekend heb gedaan maar ook niet zeker. Telefoon staat tijdens de nacht gewoon op maantje. Ik twijfelde nog even aan HomeKit omdat ik sinds dit weekend apparaten simuleer op mijn raspberry pi voor de domotica. Ik batterijgegevens staat HomeKit onderaan en bovenaan instagram met 40%. Weet niet of ik daar nu iets met ben. Met batterij is nog voor 94% in conditie
  #8  
Oud 14-06-18, 11:38
rockybalboa rockybalboa is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2018
Berichten: 11
Standaard

Nu doet ie ineens weer normaal.
De Wi-Fi valt niet weer weg.
Nu heb ik dus een aantal keren netwerkinstellingen hersteld. Misschien dat dat em goed heeft gedaan.

Maar alsnog, nog steeds mijn batterij die supersnel leeg gaat. Vanochtend op 100%, nu op 68%.
Normaal, voor normaal gebruik. Maar ik heb hem dan ook in energiebesparings-stand staan.
Als ik dit niet had gedaan, was ie nu op 40% geweest.
  #9  
Oud 14-06-18, 16:22
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

update: al mijn collega's hebben hier ook een 6s (bedrijfstelefoon) en er zijn nog gelijke meldingen na de update. Mijn collega's merken duidelijk een verschil tussen 5Ghz en 2.4Ghz. Op 5 zou hij echt leeglopen, op 2.4 minder. Ik heb thuis mijn 5 uitgezet en heb enkel nog 2.4 dus kan niet vergelijken. Ben al deze hele dag onderweg en batterij doet normaal, maar ook nog geen Wi-Fi verbinding gehad vandaag natuurlijk.
Leest Apple mee op forums als dit? Waar kan zoiets gemeld worden?

Grt
  #10  
Oud 14-06-18, 16:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickB Bekijk bericht
Leest Apple mee op forums als dit?
Apple leest uiteraard niet mee op dit forumpje.

Citaat:
Waar kan zoiets gemeld worden?
https://www.apple.com/feedback/iphone.html
  #11  
Oud 15-06-18, 17:03
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Ik doe de updates altijd via iTunes. Ging altijd goed voor eerst mijn 4s, dan mijn 5s en nu mijn SE (en ook voor de iPads).
Maar met de update naar 11.4 liep de batterij ontzettend snel leeg. Harde reset en Herstel bracht geen verbetering. Ook bij mij hielp om van 5 naar 2.4 Ghz te gaan.
Overigens geen probleem met de batterijduur voor de iPad Pro.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5S batterij problemen Pascal0312 iPhone algemeen 7 23-11-15 19:50
iPhone 5S batterij problemen Pebo iPhone algemeen 5 04-08-15 18:00
problemen met batterij iPhone Daimy93 iPhone algemeen 5 03-08-14 09:46
Batterij problemen iPhone 4 sjaakos iPhone algemeen 56 29-11-11 13:05
iPhone 4S Problemen Mic, LCD, Batterij! dvbeeten iPhone algemeen 2 13-11-11 11:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:24.