//

Apple weigert accu te vervangen

Apple weigert accu te vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mag ik jullie zienswijze over het volgende? Ik heb de iPhone 6S (1,5 jr oud) van mijn vriendin opgestuurd voor reparatie via Amac. Het toestel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-08-18, 17:26
Guest-20231206005355
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Apple weigert accu te vervangen

Mag ik jullie zienswijze over het volgende? Ik heb de iPhone 6S (1,5 jr oud) van mijn vriendin opgestuurd voor reparatie via Amac. Het toestel heeft twee problemen:
- De accu moet worden vervangen (houdt het nog maar een halve dag vol)
- Touch ID werkt niet meer (de home knop doet het gewoon, maar herkent vingerafdrukken niet meer)

Afgelopen week ontvingen wij bericht van het servicecentrum: de opgegeven klachten waren vastgesteld, maar ook heeft men bij inspectie schade geconstateerd aan de camera (deze werkt prima, maar er zit een klein barstje naast de lens). Prijsopgaaf; Eur 410,- voor een vervangend toestel.

Ik heb direct aangegeven hier niet akkoord mee te zijn en enkel accu-vervanging en een prijsopgaaf voor herstel Touch ID te willen. Amac stuurt daarop direct het toestel ongerepareerd terug met als uitleg: wij mogen niet enkel de accu vervangen, omdat de iPhone bij het niet repareren van de andere problemen 'niet aan de specificaties voldoet'. Je accepteert ons aanbod voor een vervangend toestel voor Eur 410,-, of niet en dan brengen wij (Eur 40,-?) onderzoekskosten in rekening.

Op deze manier dwingt men mij dus om Eur 410,- uit te trekken voor een slecht werkende accu, of de accu te laten vervangen via een derde partij die niet-originele accu's gebruikt, waarbij Amac Eur 40,- in hun zak steekt (wat meer is dan de accuvervanging zou kosten).

Wij hebben in dit huishouden 3 iPhone's, 2 iPads, 2 Watches, 1 MAC en een Macbook Pro en dit is (gelukkig) de eerste keer dat ik te maken heb met de service-afhandeling van Apple. Ik ben zacht gezegd not amused. Is dit normaal bij Apple/Amac? Mogen ze dit echt zo doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-18, 19:11
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Risico mijdend gedrag, mede veroorzaakt door de claim cultuur.

Stel er zit nog een verborgen gebrek in jouw toestel en ze repareren jouw batterij.
Na retournering claim jij dat die klacht er nog niet was... enz. enz.
Ik zeg niet dat JIJ dat zou doen, maar dat hebben er te veel wél gedaan.
Ook het feit dat er een barstje bij de camera lens zit en jij “vind” dat dat nog voldoende werkte zegt mij iets in die richting.

Over Amac ben ik ook niet echt positief, zie elders, na gedraai over de garantie over mijn iPhone 7.
Geen idee waar je woont, maar Card Service (o.m. in Zwolle en Utrecht) repareren met toestemming van Apple, dus ga daar eens langs, of bel ze.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #3  
Oud 14-08-18, 11:30
Guest-20231206005355
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor je reactie, hoewel ik die in alle eerlijkheid niet volledig begrijp.

Doel je erop dat klanten expres hun toestel insturen met een voor hun bekend 'verborgen gebrek', om achteraf een valse claim te kunnen neerleggen bij Apple dat dit defect is ontstaan tijdens de reparatie? Want dan zie ik de relevantie en het risico voor Apple in mijn geval niet. Immers, de gebreken zijn keurig gemeld en gedocumenteerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Ook het feit dat er een barstje bij de camera lens zit en jij “vind” dat dat nog voldoende werkte zegt mij iets in die richting.
Misschien lees ik je bericht verkeerd, maar bovenstaande komt op mij over alsof je vermoedt dat ook ik op een dergelijke claim uit ben(?). Echter, als eigenaar van het toestel mag ik volledig zelf bepalen wat ik acceptabele schade vind en wat ik met het toestel doe. Apple heeft als fabrikant/leverancier wettelijk de verplichting mij te helpen met defecten aan het toestel. Wanneer voor een simpele accu-vervanging al een vervangend toestel aan wordt geboden (want er zit cosmetisch breukje bij de camera), dan snap ik wel waarom Apple zoveel geld verdient.
  #4  
Oud 14-08-18, 17:25
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Goed lezen...
Amac berekent jou kosten, niet Apple!

Bel Card Service!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu vervangen Bfw30 iPhone accessoires en onderdelen 7 19-02-12 15:08
vervangen accu iphone 3GS robbiewet iPhone algemeen 0 27-06-11 21:50
Accu vervangen, handleiding crunch81 iPhone algemeen 4 05-11-07 12:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.