//

Icloud, shared kalender en Family sharing

Icloud, shared kalender en Family sharing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Over afgelopen jaren hebben we functies geactiveerd maar zoals nu blijkt niet op de meest handige manier: - ik heb een gedeelde agenda gemaakt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-12-20, 11:38
Hollandais1970 Hollandais1970 is offline
• iOS 13.6
 
Geregistreerd: Dec 2020
Berichten: 1
Question Icloud, shared kalender en Family sharing

Goedemorgen,

Over afgelopen jaren hebben we functies geactiveerd maar zoals nu blijkt niet op de meest handige manier:
- ik heb een gedeelde agenda gemaakt met rest van de familie
- Mijn dochter heeft 200 GB icloud gekocht. Deze kunnen we delen maar hebben we toto op heden niet gedaan. Hier staat alleen back up telefoon up tot op dit moment.
- mijn andere dochter heeft ooit delen in familie gestart als test en staat nu als de owner

We willen eigenlijk alles door mij laten ownen, omdat we nu niet gebruik kunnen maken van de 200 GB data omdat je maar van 1 groep lid kunt zijn.

Er zitten wat haken en ogen aan omdat je maar 1 x jaar kunt wijzigen voor sommige functies en ondanks dat we hebben zitten googlen komen we er niet helemaal uit. we willen geen data of agenda´s verliezen of voor de rest van jaar functies blokkeren omdat we verkeerde keuzes maken.

Hoe kunnen we komen naar mij als owner op de juiste manier? voorstel:
- opzeggen van familie functie door mijn dochter en mij nieuwe laten opzetten
- gedeelde kalender laten zoals hij is
- dochter de 200GB op laten zeggen en dan mij 200 GB laten kopen, delen met familie en dan meteen back up van haar telefoon maken

Makes sense, of zien we dan wat over het hoofd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-12-20, 21:12
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als ik me niet vergis is het delen van de 200gb alleen maar een administratieve handeling. Het is dus niet zo dat je data ineens verdwijnt omdat je van een andere 200gb gebruik gaat maken. de data blijft gelijk.
Dus ik zou denk ik de 200gb abbo aanzetten en delen binnen het gezin. en daarna het 200gb abbo van je dochter opzeggen.
Gedeelde kalender laten zoals hij is, dat is prima.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Family sharing! Wat heb ik er aan? Wat doet het? jpwg001 iPhone algemeen 2 26-10-15 22:03
Family Sharing Suzan69 iPhone algemeen 1 15-10-14 17:22
Family Sharing werkt niet met apps fh1 iCloud 5 13-10-14 09:07
Family Sharing en toestemming vinceger iPhone algemeen 7 20-09-14 00:21
iOS 8: family sharing & kiosk? martijnvw82 iPhone algemeen 0 16-08-14 16:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.