iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kleuren veranderen van Calender (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19416-kleuren-veranderen-calender.html)

klarenbl 18-08-08 22:45

Kleuren veranderen van Calender
 
In mijn Calender-App (iCal op de Mac) heb ik verschillende calenders gemaakt (prive en werk bv). Als ik die synchroniseer naar mijn iPhone dan krijgen ze een kleur toegewezen. Hoe kan ik deze kleur op de iPhone wijzigen?

jeffreyk 19-08-08 19:42

dat gaat denk ik niet, probeer hier de zoekfuntie of google even

macfreaker 19-08-08 20:15

Misschien kan je deze op je mac onderverdelen in verschillende agendas met verschillende kleuren.

Celf 23-08-08 20:02

Ik heb de ervaring dat als ik in iCal de kleuren aanpas aan de agenda kleuren op mijn iPhone, de kleuren na de volgende sync weer totaal anders zijn. Je krijgt gewoon geen match. "Prive" is op mijn iphone (toevallig) oranje. Als ik op mijn Mac in iCal "prive" ook op oranje zet is de kleur op mijn iPhone na de volgende sync alles...behalve oranje....en is "werk" ineens oranje.

eriks 31-08-08 11:49

Ik vind dit ook zeer vervelend. Alleen als je iPhone laat sync via mobile me, dan zijn de kleuren van de agenda's overal gelijk, wat ook maar normaal is mijn inziens. Maar bij gaat de sync enorm traag tussen mobele me en de iPhone calender, te traag dat ik er niet kan op betrouwen, dus maar sync via ical en iPhone op dit ogenblik. Hopelijk doen ze er iets aan dat de sync sneller verloopt.

ernie 26-09-08 10:28

Is er niemand die weet hoe je de kleur kan veranderen van verschillende agenda's. Ik heb nu rood en oranje en het ziet er niet uit!
Kan ik een andere file toewijzen net zoals bijvoorbeeld bij de SMS balloons?

Iemand?

DikkeWim 06-01-09 23:00

Bij mij is de kleur na een reset lichtblauw geworden met witte letters. Niet te lezen dus.

Via MobileMe kun je de kleuren van agenda's aanpassen. Deze worden inderdaad overgenomen in de iPhone. Helaas krijg ik voor de agenda van mijn exchangeserver dat niet voor elkaar.

Wie heeft een oplossing?

InternetRebel 07-01-09 00:45

Ik heb hier een soort van tutorial gemaakt hoe je dit in Mac OS X kunt doen. Het is tamelijk bewerkelijk, maar de enige manier die ik kon bedenken. Windows gebruikers moeten er ook mee uit de voeten kunnen, alleen weet ik niet hoe je in Outlook de exacte kleur van een agenda kunt bepalen (misschien met een color-drop app ofzo) en ik weet zo 1-2-3 geen SQLite Editor voor Windows, maar daar moet Google wel uitkomst kunnen bieden.

Ik zal later (morgen ofzo) eens kijken of ik de "tutorial" een beetje uit kan breiden voor mensen die geen zin hebben in de SQLite Editor maar gewoon via Terminal commando's.

DikkeWim 11-01-09 18:36

Mijn probleem met een zeer vreemde turquoise kleur met witte letters van mijn exchange agenda heb ik zeer eenvoudig met de volgende methode opgelost (na lang zoeken en proberen overigens):

Via "instellingen/Mail,contacten agenda's" heb ik eerst de exchange server verwijderd en daarna weer teruggezet. Nu heb ik weer keurig een donkerblauwe kleur.

Eventuele extra agenda's in Entourage of Outlook krijgen mooie nieuwe standaardkleuren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.