iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   HI simkaart met eindeloos online internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20286-hi-simkaart-eindeloos-online-internet.html)

Goudvis12 29-08-08 14:48

HI simkaart met eindeloos online internet
 
Hallo,

Ik heb zojuist mijn iPhone 3G 16GB Black..
Maar: ik doe me simkaart erin met HI eindeloos online..

Als ik op safari klik, dan staat er:
"safari kan de pagina niet openen, omdat de server onvindbaar is" :confused:

Heeft iemand hetzelfde probleem?

Alvast bedankt!

iScorpio 29-08-08 14:51

Heb jij een unlockte 3G? En wat bedoel je met: "Ik heb zojuist mijn iPhone 3G 16GB Black" :confused:

Wil je op Internet via Wi-Fi zal je eerst een netwerk moeten selecteren. Anders kan je dit nog doen via 3G.

Hier is al veel over geschreven op dit forum. Gebruik de zoek optie eens.

Goudvis12 31-08-08 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 180286)
Heb jij een unlockte 3G? En wat bedoel je met: "Ik heb zojuist mijn iPhone 3G 16GB Black" :confused:

Wil je op Internet via Wi-Fi zal je eerst een netwerk moeten selecteren. Anders kan je dit nog doen via 3G.

Hier is al veel over geschreven op dit forum. Gebruik de zoek optie eens.

Ik heb een Belgiche iPhone 3G 16GB gekocht op 29 augustus 2008, ik heb al opgezocht maar het probleem is onbekend.. kan er tenminste niks beters voor vinden..

Ik ga zometeen een mail sturen naar KPN / HI, aangezien ik het wel zonde vind, dat EINDELOOS ONLINE niet werkt op de iPhone 3G. :mad:

cypher21 31-08-08 11:25

heb je wel je APN instellingen goed staan??

Goudvis12 31-08-08 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 181288)
heb je wel je APN instellingen goed staan??

Als ik vragen mag, wat zijn APN instellingen? :eek:
Ik weet dat dat instellingen zijn van je provider, maar wat het "precies" is zou ik niet weten.

cypher21 31-08-08 12:51

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk
Daar moet je de instellingen voor KPN instellen:
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

APN: http://en.wikipedia.org/wiki/Access_Point_Name

Goudvis12 31-08-08 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 181328)
Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk
Daar moet je de instellingen voor KPN instellen:
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

APN: Access Point Name - Wikipedia, the free encyclopedia

Geprobeerd, maar nee, er staat:
- u hebt geen abonnement op een mobiele dataservice &
- safari kan de pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet.

Terwijl ik dit allemaal goed heb ingevoerd... :confused:

cypher21 31-08-08 13:29

heb je misschien 3g uitstaan? En heb je wel hoofdletters gebruikt waar nodig?

Goudvis12 31-08-08 13:36

Ja, dat klopt.
3G staat bij mij STANDAARD uit ;-)
Ik zal het even proberen

Nee, dit werkt niet.
En ik heb gedaan wat met hoofdletters stond.

Er staat nog steeds hetzelfde, ik denk dat ik misschien over een paar maanden maar beter een abonnement kan nemen van 10,- per maand.. :)

Goudvis12 06-09-08 23:47

Zojuist ben ik vandaag naar primafoon gegaan:

"Ja, hier kunnen wij niks aandoen aangezien het toestel van een andere aanbieder komt, en niet van ons netwerk: KPN.."

Ik zal morgen eens een klachtbrief gaan schrijven.

Martijn@iPhoneForum 09-09-08 21:28

Beste Rowin,

kijk eens hier en laat weten in die suggestie/oplossing werkt.

https://forum.iculture.nl/f18/i...e-fw2-0-a.html

Mvg.,
Martijn

Goudvis12 10-09-08 09:32

Bedankt,

Ik zal aanstaande vrijdag even kijken aangezien ik tot vrijdag geen pc heb.

zwiggelbig 10-09-08 18:17

Wat staat er links boven in? Staat daar simlock? Balkjes? De naam van je provider?

Goudvis12 10-09-08 18:18

Nl kpn staat er nu en 5 balkjes (ontvangst)

zwiggelbig 10-09-08 18:20

Hmm.. Tja bell Hi is op?

Goudvis12 10-09-08 18:21

dat helpt niet denk ik

Goudvis12 10-09-08 20:53

ik heb zojuist gebeld zij sturen mij naar bel.nl daar betaal ik 20 cent 18 minuten voor.. Belachelijk dat ik als klant moet betalen!

madmark 10-09-08 21:24

Heb het zelfde probleem gehad. Je moet gewoon KPN bellen en vragen of ze het grps netwerk voor je SIMkaart willen activeren. Dat was bij mij ook het probleem. Overigens maakt het bij KPN niks uit wat er bij je APN instellingen staat, het werkt namelijk altijd.

Ironis 11-09-08 07:46

En wie klagen er nu altijd over de lantenservice van T-Mobile :)
Vind het altijd belachelijk dat je als klant van een bedrijf moet betalen voor de Klantenservice. Zelfde met die verachtelijke kabelaanbieders, en dus ook KPN.

Mede daarom ben ik ook geen klant van KPN. Altijd het zelfde, van kastje naar de muur, iedere keer weer een ander (betaald) nummer moeten bellen etc. Bij T-Mobile kunnen ze tenminste alles in de shop of bij de KS regelen...

Maargoed, oplossing zou ik zo niet weten, lijkt me dat KPN je gewoon behoort te assisteren met instellingen, aangezien je klant bent en betaalt voor je internetabonnement. Als ze je niet helpen heb je het recht je internetabonnement met terugwerkende kracht te laten ontbinden. Dit is gewoonweg belachelijk..

Martijn@iPhoneForum 11-09-08 21:59

Oplossing?!
 
Ik had internet na de volgende oplossing toe te passen: https://forum.iculture.nl/f28/i...tml#post187442

Ik had echter geen 3G symbooltje boven in het venster maar een blokje met een rondje daarin.
Vandaag nieuwe SIM kaart ontvangen: een Hi/KPN DuoCard, aangezien ik af en toe ook mijn compactere Samsung telefoon wil gebruiken zonder de SIM card te moeten wisselen.
Nu blijk ik in eens wel een 3G symbool te hebben. Dus het heeft (inderdaad) ook met je SIM card te maken.

Mvg.,
Martijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.