iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem bluetooth Ford (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20865-probleem-bluetooth-ford.html)

stefaan 05-09-08 23:45

Probleem bluetooth Ford
 
Ik kan mijn iphone niet verbinden met mijn bluetooth carkit in de auto.
De carkit is ingebouwd in mijn Ford Focus(blaupunkt FX 5 inch) van juli 2008.
Volgens de Ford dealer ligt het probleem bij de iphone aangezien deze al dient te werken vanaf 1.1.4

Ik zie ford audio wel verschijnen op mijn iphone alleen ze maken geen verbinding met elkaar.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

MrGG 02-07-09 14:39

Bij mij werkt het ook niet.
 
Dinsdag heb ik mijn (eerste) iPhone 3GS gekregen en ik kan 'm ook niet pairen met het ingebouwde ford audio systeem (ook een blaupunkt 5" - Business Pack).

Nog geen oplossing gevonden. Als jij een oplossing hebt gevonden, geef het dan a.u.b. even door.

Grt,

MrGG

mbraeke1 02-07-09 16:09

Hallo,

Ik heb verleden week de pairing van mijn iPhone (1ste gen) verwijderd en mijn nieuwe iPhone 3GS gepaird. Werkt zonder problemen.

Ik heb het nieuwe model van de Modeo (BT zit bij mij op de default SONY installatie).

Tot nog toe geen enkel probleem gezien. Ik heb BT steeds aanstaan op de iPhone en wanneer ik in de wagen zit, connecteert deze steeds zonder meer. Geen enkele manipulatie van mijnentwege nodig.

Cheers,
Mario

boy1308 25-12-09 09:59

ik heb nieuwe Fiesta en met mijne nieuwe 3gs werkt het perfect! erg tevreden over.. nu nog enkel zoeken hoe ik Iphone kan gebruiken met muziek via bluetooth ipv minijack...

akk 21-01-10 17:42

met mijn saab lukt het ook niet meer. wel nokia, maar geen iphone. Bij een oudere versie van de software lukte het trouwens wel

Xyper 22-01-10 08:16

Bij mij geen problemen met de Ford Focus (1,5 jaar oud) in combinatie met de 3GS.

patrickkoning 19-04-10 20:53

Had het probleem ook met m'n 3GS 16Gb, opgelost door de iPhone-naam (iPhone van xxxxx) te verkorten tot 'pietje' of 'gerrit'. Vervolgens kreeg ik probleemloos verbinding.;)

ikkeg 20-04-10 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickkoning (Bericht 440732)
Had het probleem ook met m'n 3GS 16Gb, opgelost door de iPhone-naam (iPhone van xxxxx) te verkorten tot 'pietje' of 'gerrit'. Vervolgens kreeg ik probleemloos verbinding.;)

Heb enkele dagen met huurwagen gereden Peugeot 308, van eerste keer probleemloos verbinding met BT, verbinden, code ingegeven en werkte perfect.

DaCaSe 24-07-10 17:03

Ik heb hetzelfde probleem in m'n ford mondeo. Hij vindt Ford Audio wel maar kan niet koppelen. Als ik op Ford Audio klik, draait het wieltje maar kan geen code invoeren. Iemand al enig idee waar dat aan ligt. Ik heb een 3gs 3.1.3

repmeer 24-07-10 17:20

Probleem heb ik ook met Ford Focus van mei 2008. Toen ik mijn iphone 3G net had werkte het ook niet. In diverse andere ford's van dat bouwjaar geprobeerd en daar werkte het wel. Na een update van de firmware van de Blaupunkt FX werkte het nog steeds niet echter na een paar maanden probeerde ik het nog eens en toen werkte het opeens wel. Heel vreemd. Eenmaal gekoppeld geen problemen meer gehad. Onlangs ontkoppelt en zie daar niet meer koppelen. De garage adviseerde ook om eens de accu los te koppelen maar dat hielp ook niet. Ik hoop dat mijn iPhone 4 die binnenkort komt het wel doet.

repmeer 24-07-10 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickkoning (Bericht 440732)
Had het probleem ook met m'n 3GS 16Gb, opgelost door de iPhone-naam (iPhone van xxxxx) te verkorten tot 'pietje' of 'gerrit'. Vervolgens kreeg ik probleemloos verbinding.;)

Bedankt voor deze tip. Dit hielp bij mij ook. Dus dit gaat wellicht ook helpen voor de topicstarter.:)

DaCaSe 31-07-10 18:03

Ben bij de Ford dealer geweest en het schijnt aan de bluetooth module te liggen. In een andere mondeo koppelt de iPhone namelijk wel. Nieuwe module is besteld, dus hopelijk binnenkort weer handsfree bellen.

averschuren 09-08-10 20:05

Hoe verander je de iPhonenaam?
Groetjes,

Ad verschuren

repmeer 10-08-10 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door averschuren (Bericht 523741)
Hoe verander je de iPhonenaam?
Groetjes,

Ad verschuren


Als je even had gezocht op het forum had je het antwoord al gevonden ;)

Naam iPhone wijzigen in iTunes - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

Roding 11-12-10 15:32

Geen verbinding met iphone en ford
 
Ik heb net gelezen dat wanneer je naam van je Iphone verandert dat het wel werkt.
En dit klopt, ook ik heb mijn naam van mijn Iphone verandert en kreeg meteen contact.
Bizar maar het werkt.

sjefweyman 30-09-11 20:14

Bluetoothverbinding met Ford
 
Verkort je naam van je Iphone in de linkerkolom van Itunes door erop te klikken en vervolgens een nieuwe (korte naam) in te tikken. Synchroniseer vervolgens en je kunt gewoon de verbinding tot stand brengen.
Succes

debroei 30-09-11 21:00

Op zich fijn dat je de moeite neemt een oplossing te delen. Alleens is dit topic bijna een jaar oud. De vraag is dan ook hoe actueel het probleem nog is ,en of het uberhaupt nog wel bestaat.

repmeer 01-10-11 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjefweyman (Bericht 708952)
Verkort je naam van je Iphone in de linkerkolom van Itunes door erop te klikken en vervolgens een nieuwe (korte naam) in te tikken. Synchroniseer vervolgens en je kunt gewoon de verbinding tot stand brengen.
Succes

Oplossing stond al in het topic als je moeite had genomen om het te lezen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2011 om 00:20 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 708965)
Op zich fijn dat je de moeite neemt een oplossing te delen. Alleens is dit topic bijna een jaar oud. De vraag is dan ook hoe actueel het probleem nog is ,en of het uberhaupt nog wel bestaat.

Ja het probleem bestaat nog steeds als je naam te lang is ik heb het nog eens uit getest. Te lange naam gaat fout.


@moderator.
Topic kan eigelijk wel gesloten worden. Oplossing van het probleem staat vermeld


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:11.