iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G alleen inschakelen als deze nodig is (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21215-3g-alleen-inschakelen-deze-nodig.html)

bverp 10-09-08 23:22

3G alleen inschakelen als deze nodig is
 
Ik lees en hoor dat de batterij vooral bij gebruik van een 3G verbinding snel leeg is. Is het met de iPhone mogelijk dat 3G wordt ingeschakeleld zodra je deze wilt gebruiken bij bijvoorbeeld e-mail of internet gebruik?

Dus default disabled maar automatisch enabled bij starten van bijvoorbeeld Safari?

Ik heb nog geen iPhone, ga dit weekend naar België hiervoor, maar ben wel benieuwd naar de mogelijkheden.

Groeten, Ben

Bomans 11-09-08 00:07

Is niet mogeljk om dat standaard in te stellen en ik vrees zelfs dat er ook geen app voor is die dat kan. Jammer dus.

Vassili 14-09-08 22:26

het is niet zoveel moeite om het aan te zetten dus je kan ook elke keer als je gaat internetten 3g aanzetten en daarna weer uit

iScorpio 14-09-08 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vassili (Bericht 190862)
het is niet zoveel moeite om het aan te zetten dus je kan ook elke keer als je gaat internetten 3g aanzetten en daarna weer uit

Zo doe ik het nu ook. Kleine moeite, groot plezier :)

jetgadget 15-09-08 14:16

mn 3G valt soms weg omdat er een simpin opzit, weet iemand toevallig hoe deze uit te zetten het is namelijk Greyed out.. dus niet aan te vinken ... (lichtblauw)
hoe werk ik hier omheen... ?

jvp 19-09-08 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 190903)
Zo doe ik het nu ook. Kleine moeite, groot plezier :)


hoe doe je dat dan precies

drc 19-09-08 15:44

Zo doe ik t nu ook, maar ik zou ook wel zo'n programma willen als de topicstarter bedoelt. Of een switch op de voorpagina, zodat je met 1 beweging 3G aan en uit kan zetten. Scheelt toch weer wat "klikjes" en batterijduur. Gemak dient de mens :cool:

Fasty 19-09-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drc (Bericht 194730)
Zo doe ik t nu ook, maar ik zou ook wel zo'n programma willen als de topicstarter bedoelt. Of een switch op de voorpagina, zodat je met 1 beweging 3G aan en uit kan zetten. Scheelt toch weer wat "klikjes" en batterijduur. Gemak dient de mens :cool:

Ik gebruik bossprefs. En heb deze op dubbel tap op de home knop gezet en doe dus via hier schakelen naar 3G. Gaat ook best snel

karta 21-09-08 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 194769)
Ik gebruik bossprefs. En heb deze op dubbel tap op de home knop gezet en doe dus via hier schakelen naar 3G. Gaat ook best snel

hallo,

ik las net dat je een snelbutton heb gemaakt voor het aan zetten van de 3G
zou je mij aub willen uitleggen hoe en waar ik dat kan instellen.

ik heb een 3G 16gb

bedankt

karta

sabhazi 29-09-08 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karta (Bericht 195768)
hallo,

ik las net dat je een snelbutton heb gemaakt voor het aan zetten van de 3G
zou je mij aub willen uitleggen hoe en waar ik dat kan instellen.

ik heb een 3G 16gb

bedankt

karta

Moet je eerst jailbreaken en daarna via cydia bossprefs installeren

jetgadget 29-09-08 09:12

aangezien niemand reageerde . sim via andere telefoon verwijderd.. ;-)

OOOH 28-10-08 16:50

this works for me;)

Alternatief voor BossPrefs: SBSettings [Cydia] > Nieuws > iPhoneclub.nl

koekiee 10-11-08 11:26

Ik laat 3G gewoon lekker aan, merk amper verschil tussen de batterijduur met 3G aan of met 3G uit. Maar heb dan ook een KPN abonnement erin zitten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.