iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verlichting scherm lekt door aan zijkant, algemeen probleem? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/23350-verlichting-scherm-lekt-door-zijkant-algemeen-probleem.html)

libia 17-12-08 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casper M (Bericht 232038)
Hoe gaat dat precies?
Gewoon via iTunes doen ofzo?

ja, itunes maakt standaard een backup elke keer als je je iphone aansluit (behalve als je dit hebt uitgezet of steeds annuleerd) en die kun je heel simpel terugzetten. Met een beetje mazzel maken ze zelf een backup die ze terugzetten, maar dat lijkt me niet ;)

Casper M 17-12-08 21:33

Ik kan anders nergens vinden waar dit zit.
Wel heb ik dat trucje geprobeerd met die chipszak; de lichtlek is erger geworden.
Ik dacht dat Apple bekend stond om prachtige en goede producten.

Ik mag van geluk spreken als de volgende iPhone geen lichtlek heeft bij mij: De Wet van Bedrog luidt "Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis - op het slechtst denkbare moment".

cohaba 18-12-08 12:56

Ik heb dit probleem ook, na een "reparatie". De behuizing wijkt en ik kon gewoon een post-it memo in de iPhone drukken.

Ding is weer terug naar Solid Vision voor een nieuwe omruiling. Wordt door de T-Mobile shop erkend als defect

nickdw 19-12-08 08:44

ik heb iphone net en ik weetniet fo dit een haar scheurtje is.. ik keek vanacht op de telefoon hoelaat het was en ik zie tussen mijn scherm en het (hoesje/zijkant) een grote lijn lopen, in het donker lijkt het net alsof ik verlichting zie vanuit de binnenkant van de telefoon.. wie weet wat dit is?

Bomans 19-12-08 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickdw (Bericht 232548)
ik heb iphone net en ik weetniet fo dit een haar scheurtje is.. ik keek vanacht op de telefoon hoelaat het was en ik zie tussen mijn scherm en het (hoesje/zijkant) een grote lijn lopen, in het donker lijkt het net alsof ik verlichting zie vanuit de binnenkant van de telefoon.. wie weet wat dit is?

Dat is geen scheurtje, je iphone heeft last van het zogenaamde "lightleak"

nickdw 19-12-08 09:07

en kan ik hiermee terug naar t-mobile?

Bomans 19-12-08 09:13

Geen idee. Probeer eens en kijk wat ze zeggen.

nickdw 19-12-08 09:20

baal hier van, heb hem net vanaf 5 december.... en had het vorige week nog niet, teminste vanacht viel het me op.. *** ding, echt slecht dat veel mensen er zoveel klachten over hebben:S

Casper M 19-12-08 10:59

Net bij T-Mobile geweest, ik heb na een controle van de gegevens en het IMEI nummer meteen een nieuwe mee gekregen.
iTunes vroeg om een backup terug te zetten, maar dat kon niet omdat de backup gemaakt was toen mijn oude iPhone 2.2 had, en deze (nog) 2.1.
Gelukkig zijn de apps bewaard gebleven, en de rest is niet zoveel. De muziek had ik gebackupped met iPod Access.

nickdw 19-12-08 11:13

ik ga dan oko terug, kan ik nummers ergens zo opslaan?

King1987 19-12-08 11:30

Kom op Nickdw, als je een beetje op het forum rond heb gekeken of je gebruiksaanwijzing doorgelezen had (kan je vinden op www.apple.nl) dan had je gehoord van een reservecopie......

nickdw 19-12-08 11:42

ja maar als je een iphone met versie 2.1 krijgt dan kan het toch niet lees ik net hierboven

Buur 19-12-08 11:48

Als je iTunes goed ingesteld hebt, dan staan alle adressen en tel.nummers gesynchroniseerd met Adresboek en je agenda met iCal op je Mac. Dat staat los van de reservekopie en welke FW-versie je gebruikt. Maar zoals gezegd, de zoekfunctie alhier is een goede! ;-)

junero 19-12-08 16:29

hey krijgen jullie dan gelijk een nieuwe telefoon of wordt de toestel gerepareerd zou ik wel willen weten

Casper M 19-12-08 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 232750)
hey krijgen jullie dan gelijk een nieuwe telefoon of wordt de toestel gerepareerd zou ik wel willen weten

Dat hangt van de medewerker af; ik had een aardige, maar de klantenservice zegt dat als je pech hebt dat hij gerepareerd wordt.
Als je een verzekering op de iPhone hebt dan krijg je een leentoestel volgens mij.

Tuttel 03-01-09 11:34

Hoelang had je hem al? Ik weet dat er soort van kleine garantie periode is in de eerste 2 weken maar hoe zit het daarna. Savonds is het bij mij ook duidelijk te zien en stoor me er steeds meer aan... Je kunt dus in principe gewoon bij T-Mobile langs en krijg je een nieuwe met een beetje geluk? Anders gewoon zeggen dat je hebt gehoort dat ze bij een vriend helemaal niet moeilijk deden en gewoon een nieuwe gaven.

bstruik 09-03-09 21:16

ik heb net een splinternieuwe iphone van iemand overgekocht die deze bij een t-mobile abbonement kreeg.

Nu heeft deze ook last van lightleak aan de linker kant.

Wat ik me af vraag, is of ik deze iphone terug kan brengen naar de winkel?.... ik heb geen bon of iets. ik kan die persoon natuurlijk meenemen hij heeft middels dat abbonement afgesloten.

Tuttel 09-03-09 21:30

wat ik me idd dus ook afvraag, kan ik deze na een paar maanden nog omruilen? Ik heb hem wel gewoon gekocht bij tmobile. Ik begin me er steeds meer aan te storen, ik ga er altijd heel voorzichtig mee om en heeft hij gewoon een fabricage mankement

bstruik 13-03-09 15:31

Ik heb m gisteren zelf even opengemaakt en een stukje tape erin geplaatst langs de zijkant. Dicht geschroefd en klaar!

Simpel als wat! en geen licht meer langs de zijkant.

Hier staat een uitleg ervan: [Guide] How I fixed my 3G light leak

iMick 19-03-09 21:46

Nou lekker dan:mad:
Heb ik m'n iPhone terug gestuurd voor reparatie, krijg ik keurig netjes na
10 dagen een nieuwe iPhone kom ik er de eerste avond er al achter dat ik
een lichtlek heb!!

Hopelijk krijg ik meteen in de winkel een nieuwe want om nou weer 10 dagen!
te moeten wachten :mad::mad::mad::mad:

(nieuwe iPhone moet echt een betere bouwkwaliteit gaan hebben:confused:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.