iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   simcontacten importeren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/23415-simcontacten-importeren.html)

HansWorst 10-10-08 15:00

simcontacten importeren
 
Het lukt me maar niet om mijn simcontacten van mijn telfort sim kaartje op mijn iphone te krijgen (gebruik turbosim) Als ik de simkaart erin doe kan ik bellen en alles doen, maar via instellingen simcontacten importen doet ie niks.. Terwijl ze toch echt op mijn kaartje staan!

Iemand enig idee?

Dien 10-10-08 15:27

Probeer eens om je Telfort simkaart alleen erin te doen. Zonder TurboSim.

Dan je contacten importeren en vervolgens weer de TurboSim erbij stoppen.

iMario 10-10-08 15:38

Als het niet werkt wat Dien zegt, probeer dan een reboot, en anders eventueel later weer proberen... ik heb hetzelfde gehad, je krijgt heel snel voor 1sec die popup 'import sim contacts' te zien, maar het doet vervolgens niks. Ik had het een tijdje later gewoon nog eens geprobeerd en toen ging die wel.

HansWorst 11-10-08 17:41

Vaag... het werkt allemaal nog steeds niet..

Undertaxxx 01-11-08 13:17

Zelfde probleem hier. Ik kan ook geen contacten kopieren vanaf me simkaart, iemand hier al een oplossing voor gevonden ? Wel raar want heb zulke problemen nooit met men oude iphone gehad.

HansWorst 01-11-08 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 212289)
Zelfde probleem hier. Ik kan ook geen contacten kopieren vanaf me simkaart, iemand hier al een oplossing voor gevonden ? Wel raar want heb zulke problemen nooit met men oude iphone gehad.

Ik heb een omslachtige oplossing gevonden. M'n oude telefoon (N73) synchroniseren met Outlook (contacten, agenda etc.) en vervolgens met de iPhone weer importeren..

Undertaxxx 01-11-08 17:21

Heb net een volledige herstel gedaan van de firmware, deze opnieuw gepwnd en nog steeds lukt het niet...

macfreaker 01-11-08 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 212353)
Heb net een volledige herstel gedaan van de firmware, deze opnieuw gepwnd en nog steeds lukt het niet...

Zou aan de simkaart kunnen liggen! Heb je een recente simkaart of een oudere ?

Undertaxxx 01-11-08 19:47

Heb er al enkele geprobeert maar wil niet lukken. Maar vrees dat dit komt omdat er nog een Simlock op men Iphone zit, ik kan ook de pincode van de simkaart niet wijzigen bij instellingen. Denk dus gewoon dat de Iphone deze niet wil kopieren aangezien het geen officieel ondersteunde simkaart is momenteel. Heb een nieuwe X-sim besteld dus even kijken of daarmee wel de problemen opgelost zijn.

Vsteegman 02-11-08 16:59

Ik hoor het graag van je Undertaxxx, heb namelijk precies hetzelfde probleem, kan jij ook bij instellingen niet je Aanbieder kiezen?

Gr. Victor

Undertaxxx 02-11-08 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 212639)
Ik hoor het graag van je Undertaxxx, heb namelijk precies hetzelfde probleem, kan jij ook bij instellingen niet je Aanbieder kiezen?

Gr. Victor

Klopt maar dat is nogal logisch. Ik kan ook men pincode niet wijzigen, die optie is uitgeschakeld bij instellingen. Locatie bepalen werkt uiteraard ook niet aangezien de baseband geen connectie heeft met een 'celltower'. Dus momenteel heb ik een dure iPod laten we zeggen, nieuwe x-sim is onderweg en dan zijn al die problemen weer van de baan.....voorlopig :rolleyes:

Vsteegman 02-11-08 22:08

ja laat dat alsjeblieft even weten, want ook met mijn unlock sim heb ik nog steeds geen aanbieder bij mijn instellingen staan, locatiebepaling werkt wel en ik heb gewoon bereik. ook kan ik mijn simpincode niet veranderen.

Undertaxxx 02-11-08 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 212742)
ja laat dat alsjeblieft even weten, want ook met mijn unlock sim heb ik nog steeds geen aanbieder bij mijn instellingen staan, locatiebepaling werkt wel en ik heb gewoon bereik. ook kan ik mijn simpincode niet veranderen.

Ow ok maar jij hebt wel al een unlocked toestel, ik niet momenteel. Anyway als je geen aanbieder ziet moet je even bij instellingen je 'netwerk instellingen' resetten, hopelijk zal dit je probleem verhelpen. Ben jij officieel unlocked of via een x-sim kaartje ?

Vsteegman 02-11-08 23:09

Ik heb al geprobeerd mijn netwerk instellingen te resetten, maar nog steeds geen aanbieder in Instellingen. Dit komt misschien omdat ik een unlock sim gebruik (welke weet ik niet (hoe deze unlock sim heet).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.