iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vast op Apple logo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24414-vast-op-apple-logo.html)

iMario 29-10-08 22:30

Vast op Apple logo
 
Is jouw iPhone of iPod touch vastgelopen op het Apple logo? Draai je op Firmware 2.0 of hoger? Hier de oplossing!
Volg de volgende paar stappen om je apparaat weer volledig te laten werken.
Onthoud: de kans is groot dat je iPhone of iPod touch ''vaker'' zal crashen dan normaal, voer dit dan steeds weer uit.
  1. Pak je iPhone/iPod touch en geef hem een harde reset. (Home button + sleep/awake button ingedrukt houden tot je apparaat volledig uit staat)
  2. Sluit je iPhone/iPod touch aan via USB.
  3. Zet je iPhone/iPod touch aan door de sleep/awake button ingedrukt te houden.
  4. Start nu het programma DiskAid op. DiskAid kan je hier downloaden. (kost nu geld) - een goed alternatief is iPhoneBrowser
  5. Wacht nu tot DiskAid je iPhone/iPod touch heeft gevonden.
  6. Ga naar var/mobile
  7. Hernoem Applications naar: Applications2
  8. Je iPhone/iPod touch zal weer terug springen naar het slot/thuisscherm.
  9. Hernoem Applications2 terug naar Applications
  10. Synchroniseer nu je Applicaties via iTunes, je verliest geen data van je Applicaties!
Succes.

King1987 30-10-08 13:16

Mocht je openshh nog open/aan staan samen met je Wi-Fi, kan dit dan ook met winscp? Of echt alleen via een kabeltje dus Diskaid?

dorus 30-10-08 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 211520)
Mocht je openshh nog open/aan staan samen met je Wi-Fi, kan dit dan ook met winscp? Of echt alleen via een kabeltje dus Diskaid?

Wi-Fi word toch pas aangezet wanneer je iphone volledig opgestart is? En dat kan dus niet wanneer je dit probleem hebt. Ook is open ssh volgensmij alleen nog maar te krijgen met een jailbreak terwijl deze oplossing waarschijnlijk ook zou werken voor mensen zonder jailbreak?

Cmdaulnis 30-10-08 14:21

Je verliest dan geen data van je apps, maar als ik het goed begrijp staan je apps toch in itunes. Gister had ik een vastloper en na een sync stonden al mijn apps er weer op. Was alleen mijn contacts/agenda/sms kwijt..
Kan je die nog ergens terug halen?

dorus 01-11-08 18:05

Kan het zijn dat die hierdoor sneller gaat crashen of ligt het aan mij? Mijn iphone is nu al 4x gecrasht in 3 dagen! Maar alsnog is het een véél betere oplossing dan helemaal te herstellen.

Ps. Misschien handig om erbij de zetten dat mensen in DiskAid eerst linksonder van de Media folder naar hun Root folder moeten wisselen?

iMario 01-11-08 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 212373)
Kan het zijn dat die hierdoor sneller gaat crashen of ligt het aan mij? Mijn iphone is nu al 4x gecrasht in 3 dagen! Maar alsnog is het een véél betere oplossing dan helemaal te herstellen.

Ps. Misschien handig om erbij de zetten dat mensen in DiskAid eerst linksonder van de Media folder naar hun Root folder moeten wisselen?

Ik denk idd dat hij dan sneller crasht.
Ik ben daarvoor ook al een oplossing aan het zoeken!
Dat naar root spreekt voor zich, lijkt mij;)

spitsebeest 03-11-08 22:57

ik krijg var/mobile niet in het scherm... any help?

iMario 04-11-08 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spitsebeest (Bericht 213178)
ik krijg var/mobile niet in het scherm... any help?

In DiskAid, links onderin, klik op die balk en klik dan Root. Je krijgt een melding, druk gewoon op OK.
scroll helemaal naar beneden met het balkje aan de zijkant en dan zie je staan: var, klik daarna op Mobile enz...

joppe 13-11-08 07:07

soms springt hij bij mij terug naar het springboard als ik hem gewoon probeer te synce. Geen data verlies ofzo

Paz 13-11-08 19:20

Fantastisch dit! Werkt:) perfect

kees lam 15-11-08 10:41

kan iemand mij helpen die van mij staat vast op apple logo en doet echt niks meer ik had een custom firmware gemaakt en geinstaleert maar die loopt altijd vast since dien ik dat er op heb gezet wat moet ik doen hij wil ook al niet in recovery mode en zo dus help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

King1987 15-11-08 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kees lam (Bericht 216938)
kan iemand mij helpen die van mij staat vast op apple logo en doet echt niks meer ik had een custom firmware gemaakt en geinstaleert maar die loopt altijd vast since dien ik dat er op heb gezet wat moet ik doen hij wil ook al niet in recovery mode en zo dus help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Niet je vraag nog ergens anders gaan posten terwijl je zelf een topic heb geopend!

Recovery mode: Zet je iphone helemaal uit, hou je home button ingedrukt en sluit hem aan op Itunes. (Blijf je home button even vasthouden) Dan herkent Itunes hem in Recovery Mode!

Succes :D

Paz 15-11-08 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kees lam (Bericht 216938)
kan iemand mij helpen die van mij staat vast op apple logo en doet echt niks meer ik had een custom firmware gemaakt en geinstaleert maar die loopt altijd vast since dien ik dat er op heb gezet wat moet ik doen hij wil ook al niet in recovery mode en zo dus help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doe wat er in de 1e post staat en dan komt het goed.
De uitleg is echt idiot-proof!!
Ik had hetzelfde als jij en dit werkte binnen 2 minuten.

Succes

Chrisl 08-01-09 16:39

Ik bumb dit topic ff lekker naar boven toe...

Het heeft gewerkt......


iMario, muchas gracias.....

ditbenikniet 29-03-09 01:11

het werkt bij mij niet hij spting niet over naar basis scherm.

hij blijft trillen om e zo veel sec.

Lucien1966 03-05-09 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ditbenikniet (Bericht 272134)
het werkt bij mij niet hij spting niet over naar basis scherm.

hij blijft trillen om e zo veel sec.

zie eerste post, gewoon uitvoeren wat daar uitgelegd wordt, ik had opeens ook een vastloper en dit zorgde ervoor, dat ik weer opnieuw kon herstellen via itunes...

thanks btw iMario en is er al nieuws omtrent dat je niet last blijft houden van vastlopen?

shapezzz 03-05-09 09:47

Werkt dit ook met 3.0 Beta 4 ?

ArB 03-05-09 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 282905)
Werkt dit ook met 3.0 Beta 4 ?

nee, daarvoor is beta 4 niet geschikt. diskaid werkt niet.

shapezzz 03-05-09 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 282907)
nee, daarvoor is beta 4 niet geschikt. diskaid werkt niet.

Owja dat had ik al een keer geprobeerd, kwam via DiskAid met Beta 3 wel op de iPhone maar niet in de root ;)

clx 02-06-09 22:00

is mijn jailbreak dan ook weg?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.