iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijduur en Accugebruik. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25333-batterijduur-accugebruik.html)

Chane 17-11-08 22:25

Batterijduur en Accugebruik.
 
Beste mede iPhone bezitters,

Mijn excuses voor het plaatsen van mijn topic hier, ik wist niet waar ik het anders kon plaatsen.

Ik heb nu sinds 3 maanden een iPhone 3G. Werkt uitstekend, geen enkel probleem. Zou goed kunnen omdat ik de iPhone niet gejailbreaked hebt of andere applicaties heb geinstalleerd uit de App Store. Puur schoon dus.

Overigens laat ik mijn iPhone eigenlijk elke dag op. Het feit is dat ik voordat ik naar bed ga de iPhone in de lader doet vanwege het feit ik muziek wil luisteren voordat ik in slaap val. (nederland.fm). De verbinding gaat via Wi-Fi.

Nu is mijn vraag; nu ik eigenlijk mijn iPhone elke dag op laad (omdat als de iPhonrj blijft aanstaan zonder laden snel leeg loopt) is het erg schadelijk voor mijn accu op een lange termijn?
De iPhonej heeft echt geen problemen vertoont en de muziek slaat ook altijd automatisch af na 2 uur. Tijdens het luisteren zijn dus 3 dingen actief. Safari, de player en de unlock die overgens over gaat na 1 minuut.

Ik hoop hier wat opheldering te krijgen. Zou graag verder muziek willen luisteren.

Bij voorbaat dank.

Chane

Destiny 17-11-08 22:29

Nee dit maakt niet uit. De nieuwste accu's ( die in de iPhone zit ) kunnen hier gewoon tegen. Ik leg hem elke avond aan de later. Dan laadt hij heel de nacht op. Maakt allemaal niks meer uit :)

Chane 17-11-08 22:43

Ah dank u voor uw snelle reply.

Sorry voor de spel en tik fouten. Ik worstel nog met de auto-correct functie.

Destiny 18-11-08 07:24

Geen probleem ;) In firmware 2.2 kun je dit uitschakelen :p

ThomasT 25-11-08 09:29

ik vind ook dat de batterij erg snel leeg gaat.
nu ongeveer 2 dagen ermee..
bluetooth enzo staat uit.. vooral smsen en beetje mailen.

FleavKe 27-11-08 15:01

Mijn batt is na 24 uur zo goed als leeg. Ik laadt hem dus ook elke dag op. Ik weet niet hoe dit komt. Het enige wat ik doe is veel sms'en.
Iemand aan tip waardoor ik de batt-duur wat langer kan maken?
Bleutooth staat af.
Mijn Wi-Fi staat wel altijd aan, en is ook altijd verbonden met het internet. Kan het daaraan liggen?

ThomasT 27-11-08 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe (Bericht 223766)
Mijn batt is na 24 uur zo goed als leeg. Ik laadt hem dus ook elke dag op. Ik weet niet hoe dit komt. Het enige wat ik doe is veel sms'en.
Iemand aan tip waardoor ik de batt-duur wat langer kan maken?
Bleutooth staat af.
Mijn Wi-Fi staat wel altijd aan, en is ook altijd verbonden met het internet. Kan het daaraan liggen?

daar ben ik ook benieuwd naar..
zou best aan Wi-Fi kunnen liggen.. mijne is thuis ook altijd verbonden..
ik heb wel me scherm is feller gezet want standaard was zwak.

dus mensen hoelang gaat jullie accu mee?

Ichigo 27-11-08 15:59

Bij internet gebruik gaat hij inderdaad sneller leeg, logisch toch?

ControlSje 27-11-08 16:31

Als je geen internet gebruikt kun je om batterij te besparen de 3G functie uitzetten in de instellingen.
De iPhone gebruikt dit netwerk ook bij bellen en dit kost meer energie als bij het het "oude" 2G netwerk.

Ik heb het niet geprobeerd want ik bel zo weinig dat mijn iPhone het met 3G gewoon 3 dagen uithoudt..;), maar het zou moeten werken.

patat 28-11-08 00:05

mijn iphone gaat toch zo'n 3 dagen mee met een gebruik van 7 tot 8 uur

Wi-Fi staat wel niet altijd aan

jawoh 28-11-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 218012)
Nee dit maakt niet uit. De nieuwste accu's ( die in de iPhone zit ) kunnen hier gewoon tegen. Ik leg hem elke avond aan de later. Dan laadt hij heel de nacht op. Maakt allemaal niks meer uit :)

Is dat ook zo voor de iPhone 1st gen?

PattiMan 11-12-08 10:19

Ik moet mijn 3G iedere dag opladen. Bluetooth staat wel de hele dag aan (omdat ik dat in de auto gebruik), maar verder geen Wi-Fi of 3G netwerk. Nog niet zo lang geleden kon ik 2 a 3 dagen met de accu doen, maar sinds twee weken is het bar en bar slecht gesteld...
Als dit zo verder gaat, bied ik 'm ter reparatie/onderzoek aan

rikfrombelgium 15-12-08 08:46

Ik heb sinds kort een nieuwe iphone 3G, 16 gig. Het vreemde is dat mijn batterij precies langer meegaat dan op mijn vorige 8gig 3G. Niet dat die slecht was maar bij m'n 16 gig komt er precies nog een goeie dag bij bij normaal gebruik. Zou apple stilletjes iets aan de batterij ofzo hebben aangepast tijdens het productieproces?

macfreaker 15-12-08 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PattiMan (Bericht 229756)
Ik moet mijn 3G iedere dag opladen. Bluetooth staat wel de hele dag aan (omdat ik dat in de auto gebruik), maar verder geen Wi-Fi of 3G netwerk. Nog niet zo lang geleden kon ik 2 a 3 dagen met de accu doen, maar sinds twee weken is het bar en bar slecht gesteld...
Als dit zo verder gaat, bied ik 'm ter reparatie/onderzoek aan

En heb je dan een vol bereik ? Wanneer je iphone de ganse dag moet zoeken naar een deftig signaal gaat deze ook minder lang mee.

abarelds 02-01-09 14:59

Iphone batterij
 
Wil je langer doen met je batterij?

Zet dan 3G alleen aan wanneer je hem nodig hebt...

Ik heb dit in een testje geprobeert (1 nacht vergeten 3G uit te zetten) en kwam uit op 4 dagen gebruik zonder herladen zie foto:

http://img.photobucket.com/albums/v6...1/IMG_1395.jpg

Meer mensen met gelijke ervaringen? Post ze dan hier want de geruchten rondom de batterij duur weerhouden toch nog vele mensen van het aanschaffen van de Iphone en dit is compleet onterecht in mijn ogen..

King1987 02-01-09 15:35

Topic's samengevoegd

wb1987 02-01-09 18:06

Ik doe nooit langer dan 1 dag met mijn batterij. Als ik vergeet op te laden 's nachts heb ik de 2de dag 's avond platte batterij.

Ik gebruik mijn iPhone wel veel en Wi-Fi staat altijd aan!
Voor de rest staat wel alles uit (ssh, gprs, edge, bleutooth uit dus)

p.s.:In de zomer ben ik op vakantie geweest en daar heb ik mijn iphone een week zo goed als niet gebruikt, en daar ben ik aan de 6 dagen standby geraakt. (met Wi-Fi uit)

abarelds 02-01-09 22:55

Denk dat we kunnen samenvatten dat de Iphone batterij super goed is maar dat de 3G chip een wel enorme impact heeft op de stroom consumptie..

Wat dus mist is een knopje waarmee je 3G aan en uit zet (net zo als het geluid bijvoorbeeld)

Tuttel 03-01-09 11:09

Jailbreak en je hebt hele berg van die knopjes ;)

Rubske 03-01-09 22:10

ik doe hem ook elke avond als ik naar bed aan de lader. Vooralsnog geen problemen.

aqua27 04-01-09 18:50

Sinds de 2.2 FW update gaat mijn batterij merkelijk langer mee dan voorheen. Ik heb zo goed als de hele dag Wi-Fi en 3G aan staan, bel niet zoveel in de week/overdag, wel veel mailen en sms'en. Nu kan hij bijna 2 volle dagen mee, voorheen 1 met veel geluk.

libia 04-01-09 18:52

2.2 heeft idd veel verbeterd, voor mn jailbreak ging de batterij zo'n 2-3 dagen mee, maar nu met de jailbreak nogmaar 1 dagje..

jpke 04-01-09 19:23

Het is toch geen ramp als je je iPhone iedere avond moet opladen? Duurt 5 seconden om hem in te steken. =)

Reverb 04-01-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 239244)
2.2 heeft idd veel verbeterd, voor mn jailbreak ging de batterij zo'n 2-3 dagen mee, maar nu met de jailbreak nogmaar 1 dagje..

Vreemd een jailbreak verandert daar niet veel aan. Heb hem zelf ook gejailbreaked en doe met de accu 2/3 dagen en dan gebruik hem best regelmatig.

kuradius 04-01-09 20:11

ik red makkelijk met me iphone 3/4 dagen met Wi-Fi aan en jailbreak plus Wi-Fi en bleutooth gaat zelfs langer mee dan met me oude samsung e900

Sultan 04-01-09 20:46

Die van mij is zelden leeg, tenzij ik de hele avond een spelletje zit te spelen,
maar ik leg hem elke avond standaard aan de lader.
volgens mij valt dat vreten van de batterij ook wel mee, tenminste bij mij
komt het meestal omdat ik spelletjes speel of muziek zit te luisteren, met mijn andere
telefoon deed ik dat nooit, logisch dat bij die de batterij langer volhield.

barts5 15-02-09 07:43

Ik heb sinds een week problemen met de batt. Wi-Fi/3g/aut.mail ophalen enz enz staat continu te draaien. Mijn accu krijgt veel te voorduren maar in tegenstelling tot eerder gaat hij het eind van de dag niet halen. Om 7 uur gaat hij aan en rond 17:00 uur krijg ik de melding nog 10% accu spanning. Hoe zou dit kunnen?

King1987 15-02-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barts5 (Bericht 256938)
Ik heb sinds een week problemen met de batt. Wi-Fi/3g/aut.mail ophalen enz enz staat continu te draaien. Mijn accu krijgt veel te voorduren maar in tegenstelling tot eerder gaat hij het eind van de dag niet halen. Om 7 uur gaat hij aan en rond 17:00 uur krijg ik de melding nog 10% accu spanning. Hoe zou dit kunnen?

Download uit Cydia SBsettings en ook de toggle Processes. Dan kan je zien wat er aan blijft staan.

joppe 15-02-09 13:16

Het maakt echt een heel groot verschil als je je Wi-Fi uit zet als je het niet gebruikt. Ook als er geen Wi-Fi netwerk in de buurt is zoekt je iPhone automatisch om de zoveel tijd naar een Wi-Fi netwerk. Bij mij scheelde dat op een hele dag meer als 20%

Jchan 15-02-09 17:07

Telkens opladen van de iPhone heeft weldegelijk effect op de levensduur van de batterij. het is alleen wel zo dat de batterij van de iPhone beter is dan oude batterijen, en de levensduur dus iets langer is. Maar het is nog steeds het beste om de iPhone ongeveer 1x in de 2 weken helemaal leeg te laten lopen en dan weer vol laden.

kraai67 16-02-09 10:52

Langer doen met je batterij?

Zet on der instellingen->algemeen locatievoorziening uit.
Het gebruik van Wi-Fi en bluetooth verkorten de duur natuurlijk ook aanzienlijk.

Chane 16-02-09 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 257086)
Telkens opladen van de iPhone heeft weldegelijk effect op de levensduur van de batterij. het is alleen wel zo dat de batterij van de iPhone beter is dan oude batterijen, en de levensduur dus iets langer is. Maar het is nog steeds het beste om de iPhone ongeveer 1x in de 2 weken helemaal leeg te laten lopen en dan weer vol laden.

Dat is volgens mij juist niet verstandig om telkens in x zoveel tijd leeg te laten lopen..

En verder zou het elke dag in de oplader niet zoveel invloed hebben op de levensduur.

juriaan22 17-02-09 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abarelds (Bericht 237869)
Wil je langer doen met je batterij?

Zet dan 3G alleen aan wanneer je hem nodig hebt...

Ik heb dit in een testje geprobeert (1 nacht vergeten 3G uit te zetten) en kwam uit op 4 dagen gebruik zonder herladen.

Nou die 46 minuten die jij beld in vier dagen...

Dat heb ik er om 9uu smorgens al opzitten.

Mijn dag ziet er als volgt uit. (heb alleen een me.com account en een exchange actief)

5:30 de wekker.
6:45 iphone van de laderaf (naar beneden koffie en eten)
7:00 eerste emails lezen en beantwoorden, flits en file info bekijken (15min)
7:30 in de auto bellen met japan.(tijdsverschil kan net) ongeveer 30min)
8:00 koffie bij de pomp en email beantwoorden. (30min)
Wanneer bij de klant werken ongeveer 40min bellen tot 12:00
12:30 Lunch email en internet, twitter ongeveer 40min
13:00 tot 14:30 bel ronde !!!! accu melding 20%!!!!
15:00 email beantwoorden, twitter 15min
15:15 tot 16:00 bellen accu nu exht leeg.
16:00 aan de lader auto of bij klant.

Alle is natuurlijk om en nabij. Dit is wat gemiddeld doen op een dag. Soms meer bellen soms minder.

Dit vind ik dus niet kunnen. 1 gewone dag moet toch haalbaar zijn?
Oke aanpassing ik lees het zo na en denk, dit is natuurlijk geen gewone dag. Nooit zo
over nagedacht.


Ga nu gps en Wi-Fi uitzetten. Bluetooth staat altijd uit. Kijken of dit nu echt veel verschil maakt.

Mijn ideaal is 7:00 tot 20:00.
Op diverse htc's en nokia's is dit geen probleem.

juriaan

Jchan 17-02-09 22:20

Even terug komen op mijn bewering. Ik heb even rondgezocht en kwam tot de conclusie dat je de iPhone beter niet moet ontladen. Dit is schadelijk voor de batterij. Bij oudere batterijen is dat wel aangeraden, maar niet bij de huidige.

En @Juriaan, Een externe oplader op zak is de ideale oplossing. Ik heb er een van 1900mah op eBay aangeschapt. Het is lekker compact en verdubbelt batterijduur van je iPhone. Het kostte me niet eens 15 euro incl verzenden.

Edit: owja, als je toch al goed ontvangst heb, kun je het beste niet met 3G bellen. 3G gesprekken gebruikt een stuk meer stroom dan normaal. Je kan 3G erg gemakkelijk aan/uit zetten met sbsettings, mits je iPhone gejailbreakt is.

juriaan22 17-02-09 22:24

@jchan ik heb wel eens zitten kijken naar die sleeve waar ook een accu inzit. Weet alleen niet of het nu echt zo handig is in gebruik

Jchan 17-02-09 22:34

Die dingen maken je telefoon nogal dik ja. Hou ik ook niet zo van. Desondanks heb ik toch een rubberen hoes aangeschaft. Maja ik kreeg het pas binnen een dag nadat ik mn iPhone op de grond liet vallen (au). En eerlijk gezegd vind ik het niet echt mooi, mja nu is m'n iPhone wel beschermd.

En ik had eerst zo'n grote batterij die je iPhone 2x zo dik maakt, maar wel heel erg veel juice had. Het bleek niet echt handzaam te zijn. Aan m'n iPhone laten was geen optie en het past niet mooi in m'n jaszak. Later had ik zo een klein batterij in de vorm van een blokje die je onder je iPhone klikt. Weliswaar minder juice, maar het is een stuk makkelijker mee te nemen. heb 'em altijd in m'n jaszak zitten en kan 'em gebruiken wanneer ik wil.

juriaan22 18-02-09 17:34

Even een update.

Vandaag GPS en Wi-Fi uitgezet voor hij van de lader ging.

Nu 17:33 heeft de accu nog ongeveer 50% van de normale lading.
GPS heb ik toch niet nodig en als ik een 3G dekking heb is Wi-Fi ook niet van belang.

Maar wat een verschil zeg. Sta er zelf heel raar van te kijken.
De komende dagen maar eens aanzien of het iedere dag zo veel uitmaakt.

juriaan

joppe 18-02-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juriaan22 (Bericht 258266)
Even een update.

Vandaag GPS en Wi-Fi uitgezet voor hij van de lader ging.

Nu 17:33 heeft de accu nog ongeveer 50% van de normale lading.
GPS heb ik toch niet nodig en als ik een 3G dekking heb is Wi-Fi ook niet van belang.

Maar wat een verschil zeg. Sta er zelf heel raar van te kijken.
De komende dagen maar eens aanzien of het iedere dag zo veel uitmaakt.

juriaan

Waarom laat je ook je GPS aanstaan. Normaal dat je batterij zo snel leeg is :D

juriaan22 18-02-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joppe (Bericht 258286)
Waarom laat je ook je GPS aanstaan. Normaal dat je batterij zo snel leeg is :D

Tja nooit over nagedacht. En ik gebruik de kaarten app elke keer als ik van klant a naar klant b moet om even snel te kijken hoeveel km het is. En of het dan misschien sneller is om eerst een andere klant te bezoeken. Kan ik makkelijk op toon mij locatie tikken en dan hoef ik maar 1 adres in te kloppen. Anders moet ik 2 adressen inkloppen elke keer.

Maar lieven twee adressen(postcodes) dan halverwege de dag een lege accu.

juriaan22 19-02-09 17:55

Zo dag 2 en mijn accu is nogmaar voor 50% minder vol. Ik ben nu een stuk blijer met the iphone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.