iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Fout in firmware 2.2 ?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25538-fout-firmware-2-2-a.html)

Fasty 21-11-08 14:16

Fout in firmware 2.2 ??
 
Nu is mij het volgende opgevallen en denk dat dit zeker niet hoord.
als je op je simkaart een pincode hebt. dan vraagt ie dat bij het aanzetten van je telefoon he.

let op: als ik mijn telefoon reset door middel van de power en home knop.
en dan alleen home los laat start ie dus weer opnieuw op. En weg is je sim-pin.

Denk niet dat dit de bedoeling is van apple toch

Edit:

Oké ik ben erachter!

Dit gebeurt alleen als je sim geunlockt is en een harde reset doet.
als de Iphone uit staat en dus aan zet vraagt ie naar je sim pin. En als je dan een harde reset doet werkt dit dus niet. Dus zie dit niet meer als een fout in 2.2 . Alleen knap dat de iphone dit onthoud na een harde reset.

Bomans 21-11-08 14:17

Nog mensen die dit kunnen bevestigen?

King1987 21-11-08 14:18

En als je hem helemaal uitzet, dus powerknop indrukt en uitzet, even wacht en weer aanzet, is hij dan ook weg? Want nu doe je alleen een hard reset. ;)

Bomans 21-11-08 14:19

Maar het is uiteraard niet de bedoeling dat je het via die manier kan omzeilen.

Fasty 21-11-08 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 219533)
En als je hem helemaal uitzet, dus powerknop indrukt en uitzet, even wacht en weer aanzet, is hij dan ook weg? Want nu doe je alleen een hard reset. ;)


nee dan niet!

heb het een paar keer probeert het het blijft werken zo. Met de harde reset. Als je hem erna weer gewoon uit en aan zet vraagt ie weer naar je sim-pin.

Hebben al mensen dit geprobeerd

Bomans 21-11-08 14:22

Ik zou zeggen, mail je bug naar Apple.

King1987 21-11-08 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 219534)
Maar het is uiteraard niet de bedoeling dat je het via die manier kan omzeilen.

Ja dat is waar :)

Yzord 21-11-08 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 219539)
Ik zou zeggen, mail je bug naar Apple.

Yes, des te sneller komt 2.3 met navigatie uit :)

ArB 21-11-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 219535)
nee dan niet!

heb het een paar keer probeert het het blijft werken zo. Met de harde reset. Als je hem erna weer gewoon uit en aan zet vraagt ie weer naar je sim-pin.

Hebben al mensen dit geprobeerd

Ik denk dat het eenmalig is, want als je na het invullen van de pincode hem gewoon uit en aanzet werkt de truuk niet meer gok ik ?
Kun je dat eens proberen ?

Fasty 21-11-08 15:10

Ik heb nu een paar dingen geprobeerd. IK had voorheen ook nog een toestelcode erop. Maar doormiddel deze uit te zetten geen verschil.

1 Ik heb mijn pincode proberen te wijzigen. > nog steeds mogelijk na de harde reset

2 heb de sim pin eens uit gezet en opnieuw opgestart. Geen code zoals het hoort. Erna weer aan gezet. En met gewoon uitzetten vraagt ie netjes de sim code. daarna harde reset. > nog steeds mogelijk om zonder code in te geven te kunnen bellen.

Kan iemand dit verhaal bevestigen?

Maar het werkt nog steeds ArB. vanalles gedaan maar na een harde reset is het nog steeds mogelijk te bellen zonder sim pin

evmw 21-11-08 15:10

Misschien begrijp ik het niet 100%, maar dit is toch altijd al zo geweest? Punt is alleen dat hij geen netwerkverbinding heeft na de reset zolang die pincode nog niet is ingevoerd. Of heb je zonder de pincode in te voeren wel gewoon netwerk/gsm-verbinding?

edit
Je kan dus bellen, lijkt me niet horen inderdaad dan

Fasty 21-11-08 15:32

Oké ik ben erachter!

Dit gebeurt alleen als je sim geunlockt is en een harde reset doet.
als de Iphone uit staat en dus aan zet vraagt ie naar je sim pin. En als je dan een harde reset doet werkt dit dus niet. Dus zie dit niet meer als een fout in 2.2 . Alleen knap dat de iphone dit onthoud na een harde reset.

wukkkie 22-11-08 10:46

Hij vraagt bij mij geen Sim Pin meer na een harde reset met FW2.2, met de voorgaande FW's word er wel naar een Sim Pin gevraagd.

Fasty 22-11-08 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wukkkie (Bericht 219965)
Hij vraagt bij mij geen Sim Pin meer na een harde reset met FW2.2, met de voorgaande FW's word er wel naar een Sim Pin gevraagd.


ja als het goed is doet ie dit alleen als je sim pin al bekend is. Dus als je hem al geunlockt hebt en dan een harde reset doet. Als je telefoon gewoon is uitgezet vraagt ie naar je pin. Als je dan een harde reset doet baat het niet vraagt ie als nog om je sim pin

macfreaker 22-11-08 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wukkkie (Bericht 219965)
Hij vraagt bij mij geen Sim Pin meer na een harde reset met FW2.2, met de voorgaande FW's word er wel naar een Sim Pin gevraagd.

Inderdaad dit is zo.Is misschien bewust gedaan om bepaalde redenen.Of anders misschien een mailtje doen naar apple om dit te melden.

houseguru 03-12-08 00:08

Ik heb hetzelfde ondervonden alleen dan nog een stapje erger: Na het normaal uitzetten van de iPhone en daarna weer aanzetten vroeg de telefoon helemaal niet meer om een pincode. Daarna een harde reset gedaan en ook geen schermpje voor de pincode, meteen connectie met T-mobile. (aantal keer geprobeerd)

Toen heb ik de telefoon weer uitgezet, simkaart eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Toen werd er wel weer om de pincode gevraagd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.