iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

Knarnie 10-08-10 12:57

Hallo,

Ik heb ook grote problemen met pro-assist! Ik heb op 18 juni mijn I phone 3gs 16 gb ingeleverd wegens een defect scherm. Er is hier vervolgens naar gekeken en op 3 juli is er een order voor een nieuw toestel uitgegaan aangezien de mijne niet meer te repareren was. So far so good, toen begon het gezeur want iedere keer als ik belde werd er gezegd wachten wachten wachten. Op een gegeven moment accepteerde ik dit niet meer en ben ik begonnen met zeuren en doorvragen. Toen bleek dat de I phone 3gs 16 Gb & 32 Gb tijdelijk niet leverbaar waren, er is mij toen een toestel aangeboden van andere merken/types maar aangezien ik specifiek voor de I phone heb gekozen ga ik hier niet meer akkoord. Ik heb toen wederom gebeld en toen gesproken met een manager en die zou het voor mij gaan regelen binnen afzienbare tijd aangezien ik binnen enkele weken voor een half jaar vertrek naar Australie. Ik kreeg toen het aanbod om een 3gs 8Gb te nemen. Dit is natuurlijk al helemaal een achterlijk aanbod en ook dit heb ik weer geweigerd. Vanmorgen maar opnieuw gebeld en toen bleek dat de 3Gs 16Gb helemaal niet meer leverbaar is. (heb me meteen door laten verbinden met een supervisor). Nu staat in het contract dat als een toestel definitief niet meer leverbaar is, er in overleg met de klant een minimaal gelijkwaardig toestel geleverd moet worden. Nou zijn mijn inziens alle andere toestellen niet gelijkwaardig en aangezien het 'in overleg met de klant' is, is dit geen optie. Vervolgens heb ik voorgesteld om mij dan maar een 4gs te gaan leveren, dit kon in principe wel alleen kon men mij dan geen datum geven op welke deze werd geleverd. Dit is natuurlijk van de gekke want alhoewel er contractueel geen maximale duur van de levertijd van het nieuwe toestel bestaat, is er nog wel zoiets als de juridische term 'redelijkheid'. Ik ben van mening dat Pro-Assist mij in alle redelijkheid niet driekwart jaar op een nieuw toestel kan laten wachten. Ik word vanmiddag opnieuw teruggebeld door weer iemand die hoger in de pikorde staat en ben benieuwd wat zij te vertellen heeft. Mocht dit niet bevredigend zijn dan ga ik maar eens actie ondernemen en bijvoorbeeld Kassa bellen, en misschien wel een advocaat inschakelen. Want wat hier in feite aan de hand is dat pro-assist een slecht contract heeft voor de levering van nieuwe I-phones, en hiermee contractbreuk pleegt tov haar klanten door ze langer te laten wachten dan je in redelijkheid mag verwachten. Hier lijkt me ook goed als zoveel mogelijk mensen hier hun ervaringen delen want samen sta je immers sterk..........

Groeten

mdl 10-08-10 13:24

Ik krijg morgen mijn nieuwe iphone van pro assist. Eerst had ik een 3g (8gb) nu krijg ik een 3gs (8gb).

Het enige nadeel vond ik dat ik er 3 weken op heb moeten wachten.

Weet iemand wat ik moet doen met mijn nieuwe telefoon? (om alle apps die ik op mijn andere iphone had gekocht over te zetten?)

En leveren ze de iphone met de nieuwste software af?

m.v.g.

Rudy7002 10-08-10 15:02

echt een slecht bedrijf dat pro-assist.......

Ze zitten ook niet in het meest handige parket op het moment... maar ze lossen het wel slecht op!

suusje2410 10-08-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knarnie (Bericht 524640)
Hallo,

Ik heb ook grote problemen met pro-assist! Ik heb op 18 juni mijn I phone 3gs 16 gb ingeleverd wegens een defect scherm. Er is hier vervolgens naar gekeken en op 3 juli is er een order voor een nieuw toestel uitgegaan aangezien de mijne niet meer te repareren was. So far so good, toen begon het gezeur want iedere keer als ik belde werd er gezegd wachten wachten wachten. Op een gegeven moment accepteerde ik dit niet meer en ben ik begonnen met zeuren en doorvragen. Toen bleek dat de I phone 3gs 16 Gb & 32 Gb tijdelijk niet leverbaar waren, er is mij toen een toestel aangeboden van andere merken/types maar aangezien ik specifiek voor de I phone heb gekozen ga ik hier niet meer akkoord. Ik heb toen wederom gebeld en toen gesproken met een manager en die zou het voor mij gaan regelen binnen afzienbare tijd aangezien ik binnen enkele weken voor een half jaar vertrek naar Australie. Ik kreeg toen het aanbod om een 3gs 8Gb te nemen. Dit is natuurlijk al helemaal een achterlijk aanbod en ook dit heb ik weer geweigerd. Vanmorgen maar opnieuw gebeld en toen bleek dat de 3Gs 16Gb helemaal niet meer leverbaar is. (heb me meteen door laten verbinden met een supervisor). Nu staat in het contract dat als een toestel definitief niet meer leverbaar is, er in overleg met de klant een minimaal gelijkwaardig toestel geleverd moet worden. Nou zijn mijn inziens alle andere toestellen niet gelijkwaardig en aangezien het 'in overleg met de klant' is, is dit geen optie. Vervolgens heb ik voorgesteld om mij dan maar een 4gs te gaan leveren, dit kon in principe wel alleen kon men mij dan geen datum geven op welke deze werd geleverd. Dit is natuurlijk van de gekke want alhoewel er contractueel geen maximale duur van de levertijd van het nieuwe toestel bestaat, is er nog wel zoiets als de juridische term 'redelijkheid'. Ik ben van mening dat Pro-Assist mij in alle redelijkheid niet driekwart jaar op een nieuw toestel kan laten wachten. Ik word vanmiddag opnieuw teruggebeld door weer iemand die hoger in de pikorde staat en ben benieuwd wat zij te vertellen heeft. Mocht dit niet bevredigend zijn dan ga ik maar eens actie ondernemen en bijvoorbeeld Kassa bellen, en misschien wel een advocaat inschakelen. Want wat hier in feite aan de hand is dat pro-assist een slecht contract heeft voor de levering van nieuwe I-phones, en hiermee contractbreuk pleegt tov haar klanten door ze langer te laten wachten dan je in redelijkheid mag verwachten. Hier lijkt me ook goed als zoveel mogelijk mensen hier hun ervaringen delen want samen sta je immers sterk..........

Groeten


Ja dit verhaal komt overeen met het mijne! Is er inderdaad niet iets dat we met zijn 'allen' kunnen doen.
Mijn Iphone is 28 juni opgehaald, 5 juli opnieuw besteld enja, wat je zegt!

Suzanne

suusje2410 10-08-10 23:20

@KNARNIE

Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen? Ik krijg niemand anders te spreken als die 'domme' telefonistes en mij wordt gewoon doodleuk gezegd dat de 16gb wel weer komt maar dat het langer duurt.... ? ?

Wat ontzettend raar!

Suus

DirkieB 11-08-10 08:32

Ik ben benieuwd! Ik heb mijn oude 3G16 ruim 4 weken geleden laten ophalen met een barst in het scherm. Afgelopen week gebeld en er werd mij verteld dat de levering van nieuwe iPhones wat langer duurt dan normaal ... okay. Ben alleen vergeten wat mijn nieuwe toestel dan wordt. 3G bestaat al een tijdje niet meer volgens mij en 3GS ook niet in 16G. Ik hoop stiekum op een 4 maar dat lijkt me sterk ;) Met een overtollige 3GS16 zou ik ook zeer tevreden zijn :D

Rudy7002 11-08-10 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DirkieB (Bericht 525880)
Ik ben benieuwd! Ik heb mijn oude 3G16 ruim 4 weken geleden laten ophalen met een barst in het scherm. Afgelopen week gebeld en er werd mij verteld dat de levering van nieuwe iPhones wat langer duurt dan normaal ... okay. Ben alleen vergeten wat mijn nieuwe toestel dan wordt. 3G bestaat al een tijdje niet meer volgens mij en 3GS ook niet in 16G. Ik hoop stiekum op een 4 maar dat lijkt me sterk ;) Met een overtollige 3GS16 zou ik ook zeer tevreden zijn :D

nieuw schermpje lijkt me toch niet zo'n moeite voor een reparatie centrum?

DirkieB 11-08-10 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy7002 (Bericht 526026)
nieuw schermpje lijkt me toch niet zo'n moeite voor een reparatie centrum?

Zou je denken! Maar goed, een nieuwe is ook niet erg :)

mdl 11-08-10 11:12

De mijne komen ze tussen 12 en 4 uur brengen!.. Ben beniewd of de nieuwste software er al op zit en of ik mijn oude applicaties terug kan krijgen!

piponld 11-08-10 11:26

Vandaag gebeld en gevraagd hoe de stand van zaken is (heb vorige week woensdag mijn 3g 18gb op laten halen na een rondje zwemmen in zeewater), dame gaf aan dat er pas na twee weken vanuit service center aan hen uitslag hierover gegeven wordt. Meer nieuws dus next week. Bij de weg....ik mis m'n Iphone ;-((

mdl 11-08-10 14:13

Zo, de mijne is net binnen!

Ik moet zeggen, valt zeker niet tegen. Ik heb er wel 3 weken op moeten wachten maar wat ik er voor terug krijg is zeker de moeite waard!

Ik had eerst een I-phone 3g [8gb], en heb nu een splinter nieuwe I-phone 3gS [8gb] gekregen.

Alles nog in orginele verpakking in de doos. Het is een splinter nieuwe zei de man van pro assist. Dit is ook te zien op de doos (nieuwste software erop)

Ben tevreden!

Maddog 11-08-10 16:46

Nou heb via de phone shop een Iphone 4 besteld en verwacht deze binnenkort. Nu ben ik er ook over aan het denken een verzekering erop te nemen maar ik zie door de goede en slecht ervaringen van mensen het (verzekering)bos niet meer.

Welke verzekering kan ik nou het beste nemen als je spreekt over val schade want op mijn werk zou het kunnen voorkomen dat ie valt.

Gr Randy

NiekR 11-08-10 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maddog (Bericht 526588)
Nou heb via de phone shop een Iphone 4 besteld en verwacht deze binnenkort. Nu ben ik er ook over aan het denken een verzekering erop te nemen maar ik zie door de goede en slecht ervaringen van mensen het (verzekering)bos niet meer.

Welke verzekering kan ik nou het beste nemen als je spreekt over val schade want op mijn werk zou het kunnen voorkomen dat ie valt.

Gr Randy

Bedoel je dat je besteld hebt via The Phone House?
In dat geval is het mogelijk om een Lifeline verzekering te nemen, die je af kan sluiten bij The Phone House zelf. ;) Deze verzekering staat er wel bekend om, dat hij redelijk aan de dure kant is.

Maddog 11-08-10 17:24

Hey, nee via de phoneshop.... Dus wil eventueel een verzekering er los bij kopen.... Maar ja welke???

Gr Randy

NiekR 11-08-10 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maddog (Bericht 526650)
Hey, nee via de phoneshop.... Dus wil eventueel een verzekering er los bij kopen.... Maar ja welke???

Gr Randy

Eerlijk gezegd weet ik niet of je dan zomaar een verzekering af kan sluiten. Natuurlijk zou je wel een 'mobiele apparatuurverzekering' bij bijvoorbeeld Unigarant af kunnen sluiten. Helaas gaat het daar allemaal wat moeizaam om daar iets vergoed te krijgen.

Je zou contact op kunnen nemen met T-Mobile. Zij kunnen je vertellen of je in aanmerking komt voor een 'T-Mobile Gegarandeerd (Plus) verzekering', die je in een T-Mobile shop aan kan vragen. Zij besteden dit weer uit aan Pro Assist.

Bel gewoon even 1200 met je mobiele T-Mobile toestel. Zij kunnen je de juiste informatie geven.

Succes! ;)

Maddog 11-08-10 17:45

Hahaha okay, dan wordt het dus effe langs wippen bij de T-Mobile winkel bij mij in de buurt want als ik met vodafone 1200 bel krijg ik niemand van T-Mobile aan de lijn ;)

Dus toch gaan voor de pro assist dan??

Gr Randy

NiekR 11-08-10 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maddog (Bericht 526682)
Hahaha okay, dan wordt het dus effe langs wippen bij de T-Mobile winkel bij mij in de buurt want als ik met vodafone 1200 bel krijg ik niemand van T-Mobile aan de lijn ;)

Dus toch gaan voor de pro assist dan??

Gr Randy

Je kan ook +31 6 2400 1200 bellen met een (niet) T-Mobile toestel. Geen probleem.

Of je voor Pro Assist gaat, blijft uiteraard je eigen keuze.

Maddog 11-08-10 18:52

Hahaha okay....

Maar doordat er zoveel goede maar ook negatieve reactie zijn weet ik effe niet of het de beste keuze is....

GaLiL 11-08-10 19:18

Ik moet zeggen dat het bij mij allemaal prima verliep. Heb m'n 3GS een half jaar terug voor de 2e keer op laten sturen, en heb ze beide keren binnen 3 weken weer terug gehad. Bij de 2e keer zelfs een nieuwe iPhone van Pro-Assist gehad.

Super!

suusje2410 11-08-10 19:34

Vragen / Vara Kassa


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.