iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

Jampie 28-11-10 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klinker (Bericht 606513)
hallo

ik heb slechte ervaring met pro assist

heb gisteren gebelt want mijn homeknop werkt niet meer .
dus hij is verzekert en gebeld .
en zouden hem gisteren tussen 18.00 u en 22.00 u op komen halen meet heb gewacht tot 23.00 u ben toen maar gaan slapen en niets meer gehoort waarom verzekeren ze komen toch niet erg triest

grtz klinker

Jij bent dus typisch een geval die niet PA moet inschakelen maar gewoon naar de winkel moet gaan ;)

S¡mon 28-11-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sj0e5d (Bericht 601694)
@joostlenders hoe kom je er toch steeds bij dat als je binnen de garantie zit je wel snel bent geholpen?

Mijn iPhone 3G 16Gb zwart was 22 maanden oud heb 2 weken geleden een nieuwe terug gekregen van ProAssist. Het heeft alles bij elkaar 3 weken geduurd. Lijkt mij toch een redelijk snelle afhandeling voor een toestel buiten garantie!

Groet Sjoerd

Binnen de garantie. Je hebt 2 jaar garantie ;)

TheJab 29-11-10 04:48

Pro Ass-ist is een shitcompany kan ik jullie vertellen.
Het volgende is namelijk met mij gebeurd:
26-08-2010 iphone 3gs 32 gb gestolen.
Dader stond op camerabeelden,aangifte gedaan etc.Politie is er 2,5 maand mee bezig geweest.
Aangifte gefaxt naar pro assist en t-mobile.
Waarna ik een brief krijg met als conclusie dat ik geen recht heb op een nieuwe iphone,omdat het niet "aantoonbaar" diefstal was (ja dat stond er echt!).
13-11-2010 Iphone terug gekregen van de politie.Dader is aangehoudene en justitie is nog met de zaak bezig,maar ik mocht mijn iphone weer ophalen.
Op politieburo blijkt ie onder de pitjes te zitten en het display zit een klein gaatje + daarbovenop is ie gejailbreakt.Heb meteen een notitie laten maken door de politie.
Dezelfde dag nog met t-mobile en proassist gebeld.Dezelfde dag is ie opgehaald.
10 dagen later bel ik en wat verteld mevrouw van proassist?..dat mijn iphone helemaal gemaakt is en gereset is.Ik dus blij!
Volgende dag word ie bezordt en quess what??...gereset..ok...had ik ook kunnen doen,maar alle gaten achter en op de display zijn er nog!Hij is alleen een beetje opgepoetst! Had ik ook zelf even kunnen doen!
Dus ik heb gebeld en het verhaal weer uitgelegd,dat mijn iphone niet in deze staat was en dat het maar gefikst moet worden.Ik kan begrijpen dat proassist de beschadigingen niet heeft aangebracht,ik ook niet,de dader wel (die idioot heeft hem namelijk zelf gebruikt al die tijd en beschadidgd!).Dus zou de pro assist koerier dezelfde dag komen tussen 17 en 21 uur.20:30 uur ben ik gaan bellen,zegt ze tegen me dat de koerier pas om 23:30 aankomt!!!!!Ja daag zei ik,ik ga niet de hele dag op ze wachten.Dus weer een nieuwe afspraak gemaakt de volgende dag.Hij is opgehaald en ga nu weer afwachten.....al sinds 26 augustus...ben benieuwd!

joostlenders 29-11-10 09:35

Het is alweer 'n tijdje geleden dat ik gereageerd heb op dit forum.
Inmiddels heb al 'n nieuwe iPhone 4 gekocht in Belgie, want ik kon gewoon niet meer zonder. (werk technisch)
PA had beloofd mij vorige week maandag te bellen, dit is (natuurlijk) niet gebeurt. Ik heb zelf geen contact meer met hun opgenomen, ik ben er gewoonweg helemaal klaar mee. Ik wacht gewoon net zo lang totdat ik telefoon van hun krijg, maar dan moeten ze niet proberen mij nog dat eigen risico te gaan vragen te betalen.
Mocht ik nog contact hebben met PA, laat ik het jullie weten.

youri.vandorst 29-11-10 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mnrtjeandy (Bericht 605470)
nou lekker dan zo snel terug zit al bijna 3,5 maand op me iphone 3gs 16gb te wachten ga morgen maar weer is bellen voor de zoveelste keer :@

Vandaag een refurbished 3GS 32GB teruggekregen, te herkennen aan het serienummer wat begint met een 5. Het toestel voldoet prima, ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken. Het lijkt een toestel te zijn uit Frankrijk, omdat aan de achterkant een Franse sticker zit (met de tekst dat langdurig luisteren naar de speaker gehoorschade kan opleveren). Kortom ik ben tevreden met mijn klachtafhandeling, tot zo ver mijn update.

sneeuwwitjuh 29-11-10 22:31

Mijn iPhone is 3 weken geleden opgehaald.
Vandaag zou ik hem terugkrijgen (of een nieuwe, dat weet ik nog niet). Ze zouden komen tussen 15 en 19 uur. Om 21 uur was er nog steeds niemand, de klantenservice deelde mij mee dat er op elk moment iemand aan zou komen.
Het is nu 22:30 en ik heb hem nog steeds niet.

KaiseRRuby 30-11-10 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwwitjuh (Bericht 608000)
Mijn iPhone is 3 weken geleden opgehaald.
Vandaag zou ik hem terugkrijgen (of een nieuwe, dat weet ik nog niet). Ze zouden komen tussen 15 en 19 uur. Om 21 uur was er nog steeds niemand, de klantenservice deelde mij mee dat er op elk moment iemand aan zou komen.
Het is nu 22:30 en ik heb hem nog steeds niet.

En ach, er stond maar 1000 km file, dus die koerier had best op tijd kunnen zijn.. Toch?

Aeros 30-11-10 21:04

Ik heb inmiddels ook een bezorgafspraak staan voor komende donderdag.
De telefoon is dan op de kop af 3 wkn weggeweest, acceptabel.
Ik ben alleen benieuwd wat ze gedaan hebben, ze zeggen gerepareerd, in tegenstelling wat mij eerder beloofd was, nl een nieuw toestel.
Ik ben ook benieuwd of ze hem in het nieuw gestoken hebben, of dat hij er nog precies hetzelfde uitziet (incl protector op voor en achterkant)
Iemand ervaring?

Tevens beweren ze dat ik gelijk aan de deur mijn eigen risico moet betalen, terwijl een defecte speaker bij een toestel van krap 4 maanden oud een garantie kwestie betreft lijkt mij...

Iemand advies?

KaiseRRuby 30-11-10 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeros (Bericht 608686)
Ik heb inmiddels ook een bezorgafspraak staan voor komende donderdag.
De telefoon is dan op de kop af 3 wkn weggeweest, acceptabel.
Ik ben alleen benieuwd wat ze gedaan hebben, ze zeggen gerepareerd, in tegenstelling wat mij eerder beloofd was, nl een nieuw toestel.
Ik ben ook benieuwd of ze hem in het nieuw gestoken hebben, of dat hij er nog precies hetzelfde uitziet (incl protector op voor en achterkant)
Iemand ervaring?

Tevens beweren ze dat ik gelijk aan de deur mijn eigen risico moet betalen, terwijl een defecte speaker bij een toestel van krap 4 maanden oud een garantie kwestie betreft lijkt mij...

Iemand advies?

Je vind 3 weken acceptabel? Mij is verteld dat de gemiddelde reparatieduur 4 weken is, dus ik denk dat ze top service hebben geleverd bij jou..

Ik heb verder geen ervaring met reparaties ofzo, maar ik hoop dat mijn iPhone met 3 weken weer terug is..

Dan hoor je mij niet klagen.. :)

Aeros 01-12-10 01:04

Topservice?
Ze hebben gewoon gedaan waar ze voor betaald worden, waar ik een aardige premie voor betaal...
Ik vind dat niet meer dan normaal hoor... Tevens ben ik ervan overtuigd dat wanneer ik het op zijn beloop had gelaten ik nog steeds met een kluitje in het riet zou zitten...

Er gebeurde namelijk pas iets toen ik iets minder vriendelijk en meegaand werd, dan kan er wel ineens vaart en duidelijkheid in het proces komen!

Nu eerst maar eens zien of mijn toestel echt gerepareerd en in goede staat is... Wordt vervolgd

joostlenders 01-12-10 09:37

Ik zit alweer in week nr. 10.
PA beloofd mij te bellen, niet gebeurt. Op de site staat dat ze in de komende weken (lees maanden, PA-taal) contact met je opnemen, niet gebeurt. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, ik ga er geen energie en tijd meer insteken. Van ellende heb ik maar 'n iPhone 4 aangeschaft (Belgie), maar deze zal ik zeker niet bij PA gaan verzekeren!

sneeuwwitjuh 01-12-10 11:22

Ik heb na 3,5 week een nieuwe 3G gekregen, hopelijk krijgen de mensen die al zo lang aan het wachten zijn ook snel hun toestel!

KaiseRRuby 01-12-10 15:47

Update:

23 november 20:45: iPhone opgehaald door Pro Assist.
26 november : Mailtje gestuurd naar Pro Assist met vraag om uitleg en dank voor de snelle service en vervangende telefoon.
01 december: Geen antwoord ontvangen op mijn mail. (wat geen verwijt is, er staat namelijk aangegeven dat ze de mail binnen twee weken beantwoorden) Zojuist gebeld, met een smoesje. Dossiernummer doorgegeven waarop de persoon aan de lijn doorgaf dat mijn iPhone bij het reparatiecentrum is waar er verschillende tests worden uitgevoerd. Maandag word ik teruggebeld of mijn iPhone vervangen wordt of dat de iPhone gerepareerd wordt.

Afwachten dus.

Aarbolgraveur 01-12-10 19:04

Ben hem vanaf 5 aug kwijt ben benieuwt of ik er nog een heb voor de jaarwisseling. En ik mag wel premie betalen voor die fijne firma. Ik wil er eigelijk ook geen eigenrisico voor betaalen na 17 weken vind het gewoon er schandalig om zo lang dat je moet wachten.ben er ook behoorlijk klaar mee. Vind eigelijk dat ze maar een maar een week of vier premie door mogen bereken wand hunc blijven toch in gebreken. Heb wel een leen toestel maar die ligt op de kast daar kan ik niet mee. Is ook niet echt een vergelijkbaar toestel vind ik kan er nog niks op typen zo klein zijn de toetsen of mijn vingers zo groot? Maar hoe lang het nog duurt??????:mad:

joostlenders 02-12-10 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaiseRRuby (Bericht 609107)
Update:

23 november 20:45: iPhone opgehaald door Pro Assist.
26 november : Mailtje gestuurd naar Pro Assist met vraag om uitleg en dank voor de snelle service en vervangende telefoon.
01 december: Geen antwoord ontvangen op mijn mail. (wat geen verwijt is, er staat namelijk aangegeven dat ze de mail binnen twee weken beantwoorden) Zojuist gebeld, met een smoesje. Dossiernummer doorgegeven waarop de persoon aan de lijn doorgaf dat mijn iPhone bij het reparatiecentrum is waar er verschillende tests worden uitgevoerd. Maandag word ik teruggebeld of mijn iPhone vervangen wordt of dat de iPhone gerepareerd wordt.

Afwachten dus.

Het gaat mij benieuwen of je terug wordt gebeld. PA maakt beloftes dat ze je terug bellen, maar 9 van de 10 keer gebeurt dit niet. Ik wens je heel veel succes met wachten!

KaiseRRuby 02-12-10 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostlenders (Bericht 609732)
Het gaat mij benieuwen of je terug wordt gebeld. PA maakt beloftes dat ze je terug bellen, maar 9 van de 10 keer gebeurt dit niet. Ik wens je heel veel succes met wachten!

Ik ben zojuist gebeld door Pro Assist.

Aankomende dinsdag komen ze de telefoon weer terugbrengen. Ze hebben het unitboard vervangen, dat betekent volgens de persoon aan de lijn dat ik een volledig nieuwe binnenkant heb.

Als hij dinsdag daadwerkelijk terugkomt is hij exact twee weken weggeweest.

Edit: Ze hebben het logicboard vervangen.. Dit ding dus.. http://bit.ly/exsB1Y

Aeros 02-12-10 18:38

Mijn iPhone 4 is vanmorgen volgens afspraak retour gebracht! De klacht, slecht werkende speaker, is verholpen. Verder is er niks aan mijn toestel veranderd. Zowel op de voor als achterkant zit de protector nog op. Wel eigen risico moeten betalen. Maar goed blij dat ik mijn iPhone were terug heb en dat hij het weer super doet! Succes met wachten allemaal, en nog een tip, blijf bellen en mailen, zorg dat ze je niet vergeten!

joostlenders 03-12-10 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeros (Bericht 609761)
Mijn iPhone 4 is vanmorgen volgens afspraak retour gebracht! De klacht, slecht werkende speaker, is verholpen. Verder is er niks aan mijn toestel veranderd. Zowel op de voor als achterkant zit de protector nog op. Wel eigen risico moeten betalen. Maar goed blij dat ik mijn iPhone were terug heb en dat hij het weer super doet! Succes met wachten allemaal, en nog een tip, blijf bellen en mailen, zorg dat ze je niet vergeten!

Fijn om te horen dat ze bij jouw wel service leveren binnen de afgesproken tijdsperiode. Ik wens je (wederom) veel plezier met je iPhone.
Over je tip, van blijf bellen/mailen, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik, als betalende klant, moet er toch vanuit gaan dat zij het zo snel mogelijk oplossen. Ik heb al vaak genoeg gebeld, ik ben er gewoon klaar mee.

Aeros 03-12-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostlenders (Bericht 610043)
Fijn om te horen dat ze bij jouw wel service leveren binnen de afgesproken tijdsperiode. Ik wens je (wederom) veel plezier met je iPhone.
Over je tip, van blijf bellen/mailen, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik, als betalende klant, moet er toch vanuit gaan dat zij het zo snel mogelijk oplossen. Ik heb al vaak genoeg gebeld, ik ben er gewoon klaar mee.

Ben ik zeker met je eens!
Maar toch ben ik ervan overtuigd dat de "zeurende" niet zo meegaande klant sneller geholpen wordt dan de braaf afwachtende klant.

Niet dat ik hiermee suggereer dat je te weinig doet/gedaan hebt hoor!

Ik heb als eis gesteld dat wanneer ze mijn toestel niet konden repareren/vervangen binnen de afgesproken 4 weken, ik mijn toesel direct terug wilde zodat ik stappen van garantie claimen bij Apple of T-Mobile.
Wat ik misschien beter direct had kunnen doen, maar ach dit is voor mij de eerste keer geweest dat ik aanspraak op garantie/verzekering deed.

Na die mail, niet zo vriendelijk, maar wel correct en netjes kreeg ik direct te horen dat ik deze week mijn toestel gerepareerd zou ontvangen, van een senior medewerker overigens.

Als het dus werkelijk zo werkt, zeer slechte zaak overigens, dan speel ik dat spelletje wel mee...

KaiseRRuby 03-12-10 16:08

Ik stond gisteren ook echt even met mijn mond vol tanden toen ik zo snel al gebeld werd. Zeker na alle negatieve berichten op het internet. Maar ik heb waarschijnlijk dan 'geluk' gehad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.