iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Startpagina Safari (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26603-startpagina-safari.html)

ThoMM. 08-12-08 17:30

Startpagina Safari
 
1 Bijlage(n)
Toen ik de tip las op iPhoneclub.nl stond er dat er geen startpagina mogelijk is op de iPhone.
Dit kan wel, zover ik weet werkt het dus hier komt ie:
1. Maak een webclip aan op je iPhone, bijv. van iPhoneclub.nl
2. Noem deze webclip "Safari" als je hem aanmaakt.
3. Installeer Winterboard, OpenSSH en Poof of BossPrefs vanuit Cydia
4. Open Poof of Bossprefs>Poof en zoek safari op in de lijst en zet de schakelaar om bij Safari
5. Je iPhone zal respringen, en je hebt daarna alleen nog je webclip die Safari heet

Stop hier als je een theme hebt geinstalleerd, in dat geval werkt het al.

6. Ga met SSH naar /Library/Themes
7. Unzip het bijgevoegde bestand en stop de eerste map in de map Themes
8. Ga naar Winterboard en activeer Startpagina
9. Je iPhone zal respringen, en je webclip heeft het icoontje van Safari

Je hebt nu een icoontje dat Safari heet, het icoontje van Safari heeft én altijd naar de pagina gaat waarvan je de webclip had aangemaakt. In mijn geval iPhoneclub.nl, maar het werkt met alle sites zolang je de webclips maar Safari noemt!



Chrisl 08-12-08 21:10

Vette shizzle, maar wel omslachtig.... dan maar geen start pagina, maar doorgaan waar ik gebleven was....

BadSide 08-12-08 21:33

Opent een webclip niet in een nieuw tabblad? Dan moet je dus wel iedere keer het tabblad sluiten, of je hebt na een poosje 20 tabbladen.

ThoMM. 08-12-08 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 228607)
Opent een webclip niet in een nieuw tabblad? Dan moet je dus wel iedere keer het tabblad sluiten, of je hebt na een poosje 20 tabbladen.

Ja nu je het zegt :P Als je perongeluk Safari wegklikt en dan opent, heb je 2x je startpagina tabblad..

dingemansje 10-12-08 15:23

Is het niet net zo effectief (en makkelijker om te doen) om gewoon de afbeelding van het icoontje op je springboard (.png) van de echte safari met SSH uit de applications map van safari te halen, en die op de plaats zetten van het icoontje van het van je webclip ??
(zelf nog niet geprobeerd, maar lijkt me hetzelfde effect te hebben toch ?)

iMario 10-12-08 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 228607)
Opent een webclip niet in een nieuw tabblad? Dan moet je dus wel iedere keer het tabblad sluiten, of je hebt na een poosje 20 tabbladen.

8 is de max. :)

ThoMM. 10-12-08 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dingemansje (Bericht 229380)
Is het niet net zo effectief (en makkelijker om te doen) om gewoon de afbeelding van het icoontje op je springboard (.png) van de echte safari met SSH uit de applications map van safari te halen, en die op de plaats zetten van het icoontje van het van je webclip ??
(zelf nog niet geprobeerd, maar lijkt me hetzelfde effect te hebben toch ?)

Dat had ik eerst.. Alleen als je er 1 keer op klikt wordt het icoontje weer geupdate en ben je terug bij af. Permissies wijzigen werkte ook niet...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.