iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS berichten van simkaart naar iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27895-sms-berichten-simkaart-naar-iphone.html)

Frankdj 03-01-09 19:55

SMS berichten van simkaart naar iPhone
 
Ik kon geen resultaat vinden via de zoekfunctie... dus dan maar zo.

Ik heb op mijn SIMkaart een stuk op 15 smsjes bewaard via mijn oude telefoon die enige waarde hebben waardoor ik ze wil bewaren. Als ik ze in een 'normale' andere telefoon stop kan ik ze daar ook gewoon lezen, behalve op de iPhone.

Heeft iemand een manier om SMSjes (dus geen tel. nummers!) van je simkaart af te halen en bijv. onder het 'text ' menu te krijgen?

Y-Less 03-01-09 19:59

Sorry. Dit is niet mogelijk om te doen. Mocht het wel mogelijk zijn dan is het een third-party programma waar wij het bestaan nog niet van afweten.

Frankdj 03-01-09 20:19

En wat is het alternatief dan? Kun je handmatig die berichten invoeren ofzo (inclusief ontvanger enzo)?

bako 04-01-09 01:13

zie je het in de telefoon waar je mee belde of ook in een andere telefoon maar dan weer niet in je iphone
want volgens mij slaat je telefoon dat gewoon op

MDC_NMC 04-01-09 20:51

op mijn sim kaart staat ook nog een bericht of 6 dat ik niet op mijn iphone kan zien...
op mijn eerste gsm, nokia 5110 kon ik ook maar 6 berichten opslaan op mijn sim want een telefoon geheugen had die niet.

bako 04-01-09 22:57

kan je wel smsjes opslaan op je sim volgens mij niet

ikkeg 06-01-09 17:27

simpel stuur die smsjes van de ene telefoon naar de andere en sla ze dan op je iphone op ??

InternetRebel 06-01-09 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 239453)
kan je wel smsjes opslaan op je sim volgens mij niet

Jawel, 50 stuks meende ik. Alleen doen niet alle telefoon het en het is ook niet altijd even duidelijk wanneer wel en wanneer niet. Toen mijn vriendin haar SIM overzette in een nieuwe Samsung had ze een ogenschijnlijk puur willekeurig aantal SMS berichten ook direct op haar nieuwe telefoon staan. We hebben echter nooit uit kunnen puzzelen waarom die specifieke berichten wel en anderen niet. Maar het kan hoe dan ook.

MDC_NMC 06-01-09 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 240083)
Jawel, 50 stuks meende ik. Alleen doen niet alle telefoon het en het is ook niet altijd even duidelijk wanneer wel en wanneer niet. Toen mijn vriendin haar SIM overzette in een nieuwe Samsung had ze een ogenschijnlijk puur willekeurig aantal SMS berichten ook direct op haar nieuwe telefoon staan. We hebben echter nooit uit kunnen puzzelen waarom die specifieke berichten wel en anderen niet. Maar het kan hoe dan ook.

Inderdaad, heb dat met elke nokia gehad voor ik m'n iphone een maand terug kocht

azamc 07-01-09 01:54

Regel ergens een Nokia N95 en verplaats de sms'jes vervolgens van simgeheugen naar telefoongeheugen of memorykaart.
DIt moet geen probleem zijn. Anders via Nokia PCSuite een kopieren en vervolgens via 1 van de gratis smsdiensten naar je zelf versturen op het moment dat de sim weer in de iPhone is.

Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.