iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mail instellingen Ziggo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28008-e-mail-instellingen-ziggo.html)

doubleyou7 21-10-09 22:47

Heb je ook nog verstand van tethering: Handleiding: iPhone-tethering op iPhone-firmware 3.1.2 ? CommCenter patch - iPhone - iPhoneclub.nl. Zie mijn berichten daar: hopeloos gewoon!

Karnemelk 22-10-09 14:53

Hmm, sorry, eigenlijk niet. Bij mij werkte het al direct nadat ik de ifoneguide repo had toegevoegd aan Cydia en vervolgens de Tethering patch vanuit die repo voor de 3GS had geïnstalleerd.

Volgens mij kun je het beste proberen die certificaten te verwijderen, patch deïnstalleren, rebooten en vervolgens opnieuw de patch installeren, alleen het certificaat van ifoneguide te installeren en tethering proberen aan te zetten.

haantje85 05-01-10 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CrazyGab4u (Bericht 331120)
Ben heel lang bezig geweest om mijn ziggo account ook op mijn Iphone 3G werkende te krijgen en EINDELIJK GELUKT.
Hier mijn instellingen.

Hoop dat voor die het niet lukt, dit wel werkt
_________________________________________________________

ga naar instellingen
mail contacten agenda
voeg account toe
kies Anders
Vul bij naam in de naam die verschijnt op je emails
Adres:je emailadres
Wachtwoord:je ww van ziggo
klik op bewaren
Kies POP
bij server ink. vul je in pop.ziggo.nl
bij gebruikersnaam je naam van ziggo met @ziggo.nl erachter
je wachtwoord van ziggo
bij uitgaande mail
vul je in smtp.ziggo.nl voor de rest vul je niks in
Dan gaat ie controleren en dan krijg je 2 keer een popup
bij beide keren als die popup verschijnt klik je op JA
Geen SSL of zoiets


Als alles klaar is zou je moeten zien bij je ziggo mail instellingen:

(ikke vervangen voor je eigen naam)
Naam: ikke
Adres: Ikke@ziggo.nl
Beschrijving: Ziggo

Server inkomende post
Hostnaam: pop.ziggo.nl
Gebruikersnaam: ikke@ziggo.nl
wachtwoord: *******

Server uitgaande post
SMTP : smtp.ziggo.nl

KLIK DAN OP GEAVANCEERD
Gebruik SSL: UIT
Identiteiscontrole : wachtwoord
Verwijder van server: = eigen keuze invullen
Serverpoort: 110

Gelukt dankzij jou!:d

MaceNL 06-01-10 16:52

Werkt perfect bedankt voor de uitleg

twannie35 06-01-10 21:12

hoi hoi,

ik heb even een vraagje.....

ik heb mijn mail van ziggo werkend maar in de app zie ik nog steeds dat er een 1 of een 2 (het aantal mails) staan.
als ik op de mail app druk zie ik ínkomend' met 1 of 2 (weer het aantal mails).
als ik daar dan weer op druk zie ik helemaal niets. (bovenaan postbussen (l) en wijzig (r)
wijzig kan ik niet indrukken.

hoe kan ik de gelezen mails verwijderen zodat er ook geen melding staan bij de mail app???

mhoops 12-01-10 22:21

Beste Karnemelk

Ik heb ook alles ingesteld zoals je beschreven hebt maar helaas, kan alleen maar mail versturen via een ziggo netwerk maakt niet uit of dat bij mijzelf is of via een ander netwerk van ziggo
Via de smtp server van tmobile lukt het niet ook tmobile meerdere malen gebeld maar die komen er ook niet uit, volgens ziggo kan je alleen mar versturen via hun netwerk maar bij jou werkt het wel.
Ik heb ook geprobeerd om een ander account aan te maken via een planet mail account deze werkt vreemd genoeg wel gewoon via smtp.planet.nl en via smtp.gprs.t-mobile.nl dus aan mijn iPhone kan het niet liggen
ook andere simkaart van tmobile geprobeerd maar helaas....

AQUATORRO 13-01-10 18:25

Ook ik heb @home account. Werkte in begin niet.
Hoe moet je het wel doen:
* zet je Wi-Fi op i-phone uit
* exact dezelfde gegevens bij in en uitgaand invullen zoals in outlook (bij mij is dat mail.home.nl (ingaand) en mail.home.nl (uitgaand)
* in outlook / extra / accountinstellingen / wijzigen / meer instellingen / geavanceerd / vinkje zetten bij kopie op server achterlaten bij 10 of 15 dagen
Dan werkt het bij mij in ieder geval wel.

twannie35 13-01-10 23:37

@ mhoops.....ook ik heb een probleem.....je moet kijken op dit forum op 5jan 2010 (haantje85) deze heeft een citaat staan van crazygap4you....zo moet je het instellen maar ipv smpt server (smtp.ziggo.nl) daar moet je mail.ziggo.nl van maken.....ik kan nu nl ook mailen naar hotmail met deze instelling.

wel heb ik nog steeds een rood cijfer bij de app staan die ik niet weg krijg.....net ofdat het een groot bestand zou moeten zijn wat er binnen gehaald moet worden oid....

marcel landman 27-01-10 11:22

Karnemelk
 
best karnemelk dit is de enige manier(bij mij) die werkt. bedankt....(de e-mail instellingen van ziggo)

100%hallal 14-03-10 20:50

Ik loop ook na alle goede raad in dit forum nog te klooien met de instellingen van mijn mailaccount. Ik heb de iphone 3gs en een quicknet.nl (oud ziggo) emailadres. Ik krijg het niet voor elkaar om mail te versturen. Als ik een mailtje probeer te versturen krijg ik de melding dat het mailadres van de afzender ongeldig is.

Wat moet ik doen om het te laten werken? Ik ontvang wel email....

lvberkel 21-03-10 23:34

Serverpoort 25 ipv 587 zorgde bij mij ervoor dat ik eindelijk kon verzenden via Ziggo.

100%hallal 21-03-10 23:58

Ik heb serverpoort 110 standaard en ik heb 25 en 587 ook geprobeerd, maar daar werkt het ook niet op.

Maurice Daman 25-03-10 10:27

Ook mij wil het niet lukken om mijn Ziggo mail op de I phone te zetten. :mad: Is er iemand die eventueel in Jip en Janneke taal mij verder kan helpen

grad60 25-03-10 12:03

Het bericht hierboven van Haantje 85 is juist,maar er dient nog iets te worden toegevoegd.
Allereerst moet je een hotmail,live of gmail account hebben, als je dit hebt dan kijk je op die site wat de uitgaande smtp server is.Bij hotmail en live is dat smtp.live.com.
Als je nu naar de instellingen van je mailaccount op Iphone gaat tik je op de pijl achter het ziggoaccount, je scrolt vervolgens naar beneden naar server uitgaande post en tik op pijl achter smtp.
de mailservers zowel inkomend als uitgaand van ziggo kun je invullen als: mail.home.nl
Hier staat de hoofdserver in ons geval dus ziggo of home.nl en hier kun je ook nog andere uitgaande servers toevoegen.Nu komt het.Voeg hier de uitgaande server van je live of ander webbased account toe,je moet dan ook dat emailadres en wachtwoord van dat account daar invullen.
Je kunt nu overal en altijd mail versturen mits je internet verbinding hebt via Wi-Fi of Tmobile of eender welke provider, onder een via de iphone verstuurde email staat dan bij de ontvanger dat hij verstuurd is met de iphone.
Ik hoop dat het voldoende duideluik is anders zal ik ohet hier ongetwijfeld lezen.

grad60 25-03-10 12:06

bericht kan weg

Maurice Daman 25-03-10 19:18

Dus als ik het goed begrijp moet ik een Gmail account hebben, dat is nou juist waar ik een beetje tegenop zie omdat ik voor mijn gevoel veel te veel mailadressen krijg.
Natuurlijk heel erg bedankt voor je moeite, ik ga dan toch maar overwegen om dit te doen om het maximale uit mn phone te halen.

grtzzz

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grad60 (Bericht 430214)
Het bericht hierboven van Haantje 85 is juist,maar er dient nog iets te worden toegevoegd.
Allereerst moet je een hotmail,live of gmail account hebben, als je dit hebt dan kijk je op die site wat de uitgaande smtp server is.Bij hotmail en live is dat smtp.live.com.
Als je nu naar de instellingen van je mailaccount op Iphone gaat tik je op de pijl achter het ziggoaccount, je scrolt vervolgens naar beneden naar server uitgaande post en tik op pijl achter smtp.
de mailservers zowel inkomend als uitgaand van ziggo kun je invullen als: mail.home.nl
Hier staat de hoofdserver in ons geval dus ziggo of home.nl en hier kun je ook nog andere uitgaande servers toevoegen.Nu komt het.Voeg hier de uitgaande server van je live of ander webbased account toe,je moet dan ook dat emailadres en wachtwoord van dat account daar invullen.
Je kunt nu overal en altijd mail versturen mits je internet verbinding hebt via Wi-Fi of Tmobile of eender welke provider, onder een via de iphone verstuurde email staat dan bij de ontvanger dat hij verstuurd is met de iphone.
Ik hoop dat het voldoende duideluik is anders zal ik ohet hier ongetwijfeld lezen.


alieda 26-03-10 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Daman (Bericht 430400)
Dus als ik het goed begrijp moet ik een Gmail account hebben, dat is nou juist waar ik een beetje tegenop zie omdat ik voor mijn gevoel veel te veel mailadressen krijg.
Natuurlijk heel erg bedankt voor je moeite, ik ga dan toch maar overwegen om dit te doen om het maximale uit mn phone te halen.

grtzzz

Hoi Maurice, Had hetzelfde probleem als jij. Geen bevredigend antwoord van klantenservice van Ziggo en TMobile kunnen krijgen!
Vandaag bij de Tmobile winkel langs gegaan.....en alleen de serverpoort van 587 veranderd in 25! Geen problemen meer, hulde aan Tmobile winkel in Alkmaar!
Succes!

Maurice Daman 27-03-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alieda (Bericht 430836)
Hoi Maurice, Had hetzelfde probleem als jij. Geen bevredigend antwoord van klantenservice van Ziggo en TMobile kunnen krijgen!
Vandaag bij de Tmobile winkel langs gegaan.....en alleen de serverpoort van 587 veranderd in 25! Geen problemen meer, hulde aan Tmobile winkel in Alkmaar!
Succes!

Ha, leuk. De kans is groot dat we met z'n tweeën in de winkel in Alkmaar hebben gestaan. Ik was er in de ochtend en Micheal is ongeveer twee uur bezig geweest en werkt nu. Inderdaad hulde voor de service van de t-mobile shop uit Alkmaar helemaal top. Wat er precies aan de instellingen gebeurt is weet ik niet maar er was inderdaad iets met een poort en pop instellingen. Wel jammer dat de aanbieder, in dit geval ziggo dus, niet gewoon een passend antwoord kan geven.

grad60 27-03-10 22:33

Het zou misschien een idee zijn als een van jullie nog eens navraag doet bij de T mobile shop in Alkmaar en dan de oplossing hier meedeeld, dan hebbben hier de mensen die niet uit de buurt van Alkmaar komen er ook wat aan.
grtz

Maurice Daman 27-03-10 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grad60 (Bericht 431223)
Het zou misschien een idee zijn als een van jullie nog eens navraag doet bij de T mobile shop in Alkmaar en dan de oplossing hier meedeeld, dan hebbben hier de mensen die niet uit de buurt van Alkmaar komen er ook wat aan.
grtz

Inderdaad een goed idee, ik stuur de mail door en zodra ik antwoord heb zal ik deze plaatsen.

michiel achterberg 03-04-10 16:55

mail via ziggo
 
inkomende post...geen probleem! Maar ik heb de iphone dan ook in eerste instantie via de mac waar het ziggo account op staat gesynchroniseerd. Vervolgens heb ik op het werk een imap account toegevoegd. Alle inkomende post komt binnen. Maar nu uitgaand. Heel ander verhaal! Lukt bij beiden niet. Iemand een idee?:eek:

Maurice Daman 03-04-10 17:03

Ook bij mij weer problemen, inkomend gaat wel hoewel ik denk dat dit nu ook niet meer werkt, zo maar even proberen. Uitgaande mail weer problemen. Van de week maar weer even naar de T-mobileshop en hopen dat ze het weer werkend kunnen krijgen.
Advies van verschillende is een Gmail account nemen maar voor mijn gevoel heb ik al teveel mailadressen.

Mico 30-04-10 09:14

Had sinds gisteravond ook ineens het probleem. Heb zo juist alles opnieuw ingesteld via instellingen->mail Alle accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Werkt nu weer. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing.

Heb mailadressen bij Ziggo.

blackangel 04-05-10 20:37

voor diegenen die problemen hebben met het installeren van ziggo als mailaccount het volgende,
beschrijving: naam@ziggo.nl
server inkomend
hostnaam, pop.ziggo.nl
gebr naam, naam@ziggo.nl
wachtwoord, als op p.c/laptop
uitgaande post,
SMTP, smtp.ziggo.nl
geavanceerd,
verwijder, na keuze ik heb 1 week gekozen
gebruik SSL, UIT
indentiteitscontrole, kiezen voor, wachtwoord
verwijder van server, nooit
en nu het belangrijkste,,,,,,
serverpoort , 110 standaard word een verkeerde poort ingesteld, dus veranderen naar 110
zo werkt het bij mij

groetjes, ton

macgierig 09-05-10 14:22

Ik heb inmiddels de volgende instellingen

bij smtp vul je wel je gebruikersnaam en ww in.
ssl Nee
dan zou het moeten werken. doet het hiet wel via de Iphone en t-mobile netwerk

kimmie0612 11-05-10 16:35

poort verander in 25 en het werkt. na zeker 5 dagen frustratie. Thanx

Nick16gb 22-05-10 10:18

Zojuist ingesteld met de volgende gegevens van sms-simonly.nl

Iphone email instelling voor Ziggo :

E-mailadres : vul hier het volledige e-mailadres in.
Pop 3 Servertype voor inkomende e-mail : pop.ziggo.nl
Servertype voor uitgaande e-mail : smtp.ziggo.nl
Loginnaam : Uw volledige emailadres
Wachtwoord : Uw wachtwoord
De iphone vraagt om het account ZonderSSL te configureren druk dan op ja !

krieltje12 22-05-10 20:10

Via gmail nooit geen problemen gehad met 2 ziggo-mailadressen!

mollypsp 22-05-10 21:35

Lieve mensen,

Gewoon even synchroniseren met je I Tunes en je ziggo mail staat erop :o

kokkie44 23-05-10 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mollypsp (Bericht 455375)
Lieve mensen,

Gewoon even synchroniseren met je I Tunes en je ziggo mail staat erop :o

Dat is niet helemaal waar, ik moest een andere smtp server instellen.
Die van vodafone, anders werkte het niet, wel ontvangen, maar niet verzenden.

mollypsp 23-05-10 10:39

Wat een toestanden zeg. Als ik het zo hoor werkt het bij iedeeen weer anders. Het blijft dus zoeken voor iedereen helaas!

marjalam 28-05-10 15:12

ziggo mail probleem uitgaande server en poort instellen
 
:p helpdesk van T-mobile gebeld ::o

uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl
en poort 110



alles opgelost en het werkt hier weer na een week zoekn. ook een bezoek aan het verkooppunt leverde ondanks de goed wil niets op. Ben dr blij mee:O



t om werkende e-mail accounts op mijn iPhone aan te maken voor Yahoo en voor mijn werk (Microsoft Exchange), maar helaas niet voor Ziggo.

De helpdesk van Ziggo is bar slecht. Krijg pas na weken een standaard antwoord, welke ik al op het internet had gevonden:
inkomend e-mail pop.ziggo.nl
uitgaand e-mail: smtp.ziggo.nl
Inloggen met je e-mail adres (naam@ziggo.nl) en je password.
Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar zonder succes.
Ik ben bij Ziggo beland vanwege de vele overnames van providers.
Ben lang geleden begonnen bij Wanadoo, en via Orange en Online, uiteindelijk beland bij Ziggo.


uitgaande mailserver :

smrp.gprs.T-mobile.nl

(poort 110)

werkt nu bij mij ook weer na een week -de weg kwijt - te zijn. Trouwens via de helpdesk van T-mobile

groet

marja

Lyndon[/quote]

maceddy 28-06-10 15:00

Je kan overigens ook prima de SMTP server van Gmail gebruiken. Doe ik ook altijd...

Mits je een Gmail account hebt uiteraard....

Romy69 29-06-10 00:44

Hij mekkerde hij dat er geen wachtwoord was ingesteld, maar dat hoeft bij smtp ook helemaal niet. Echt van alles lopen wijzigen... Toch net even mijn gebruikersnaam en wachtwoord ( dan maar) ingevuld. Dan duurt het heel lang om te controleren, vervolgens komt ie terug met dat ww niet ondersteund wordt bij smtp. Zucht.
Maar!!! Weer naam en ww leegehaald en opnieuw op 'gereed' geklikt. Komen ineens allemaal vonkjes en ik hoor op de achtergrond het ziedende geluid dat mijn testmailtje verstuurd wordt. Heb nog even verbouwereerd naar m'n iPhone staan kijken, maar het werkt echt!!
Direct alle secundaire smtp's uitgezet. Heb ik niet meer nodig ;)))) me sooo happy!!

Ik had ales werkend met een gmail extra smtp server, Maar sinds update naar ios4 werkt de 3G verzenden niet meer. Op Wi-Fi geen problemen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karnemelk (Bericht 371580)
Het mooie van de iPhone is dat je verschillende SMTP servers kunt gebruiken voor het versturen van je mail. En als je bij Ziggo zit dan moet dat ook bijna wel, omdat Ziggo geen toegang op hun SMTP server toestaat als je niet op het Ziggo netwerk zit en ook niet toestaat dat je een andere SMTP server benadert als je op hun netwerk zit.

Dat betekent dus:
1. Thuis verbonden met Wi-Fi: gebruik smtp.ziggo.nl
2. Verbonden met T-Mobile: gebruik smtp.gprs.t-mobile.nl
Bij beide MOET username/password leeg blijven, anders begint de iPhone te klagen dat deze SMTP server geen authenticatie-verificatie toestaat. Voor beide geldt ook dat je verbonden moet zijn aan het desbetreffende netwerk om de SMTP server in te kunnen stellen.

Het handigst is om als eerste SMTP server ziggo.nl te kiezen. Buiten het Ziggo netwerk heb je hier namelijk heel snel een time-out op zodat de iPhone al heel snel de STMP-server van T-Mobile probeert. Doe je het andersom dan duurt het wanneer je aan je thuisnetwerk verbonden bent een paar minuten voordat de iPhone doorheeft dat hij de SMTP server van T-Mobile niet kan gebruiken en schakelt dan pas naar de Ziggo SMTP server.

Het heeft mij ook heel wat hoofdbrekens gekost, maar als er behoefte aan is, wil ik wel een korte tutorial posten met de definitieve instellingen voor E-mail op de iPhone voor Ziggo abonnees.


Romy69 29-06-10 19:30

Het werkt!! Met ziggo!
 
Ik heb ook een extra gmail account, werkte perfect, maar nu na update naar ios4 helaas niet meer. Ben naarstig op zoek naar oplossing.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Daman (Bericht 433701)
Ook bij mij weer problemen, inkomend gaat wel hoewel ik denk dat dit nu ook niet meer werkt, zo maar even proberen. Uitgaande mail weer problemen. Van de week maar weer even naar de T-mobileshop en hopen dat ze het weer werkend kunnen krijgen.
Advies van verschillende is een Gmail account nemen maar voor mijn gevoel heb ik al teveel mailadressen.


tim.pblc 14-07-10 19:18

Ik heb precies hetzelfde probleem als Lyondon hierboven beschrijft.
Ik heb het probleem alleen als ik Wi-Fi uit heb staan.

De smtp server van t-mobile werkt niet.

Tim

mathilde.svm 23-07-10 21:48

probleem met mail verzenden via @home
 
Het lukt me niet om mijn mail via @home te verzenden, ik heb al heel veel manieren geprobeerd, wie kan me helpen?

Serena 25-07-10 17:41

Serverpoort op 25 zetten voor de uitgaande mail...

mathilde.svm 26-07-10 11:01

mail verzenden blijft niet lukken; er staat 'geen wachtwoord opgegeven. Ga naar de mailaccountinstellingen en geen een wachtwoord op. Ik heb bij de POP een wachtwoord opgegeven, niet bij de SMTP. Wat gaat er toch steeds mis????

grad60 26-07-10 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grad60 (Bericht 430214)
Het bericht hierboven van Haantje 85 is juist,maar er dient nog iets te worden toegevoegd.
Allereerst moet je een hotmail,live of gmail account hebben, als je dit hebt dan kijk je op die site wat de uitgaande smtp server is.Bij hotmail en live is dat smtp.live.com.
Als je nu naar de instellingen van je mailaccount op Iphone gaat tik je op de pijl achter het ziggoaccount, je scrolt vervolgens naar beneden naar server uitgaande post en tik op pijl achter smtp.
de mailservers zowel inkomend als uitgaand van ziggo kun je invullen als: mail.home.nl
Hier staat de hoofdserver in ons geval dus ziggo of home.nl en hier kun je ook nog andere uitgaande servers toevoegen.Nu komt het.Voeg hier de uitgaande server van je live of ander webbased account toe,je moet dan ook dat emailadres en wachtwoord van dat account daar invullen.
Je kunt nu overal en altijd mail versturen mits je internet verbinding hebt via Wi-Fi of Tmobile of eender welke provider, onder een via de iphone verstuurde email staat dan bij de ontvanger dat hij verstuurd is met de iphone.
Ik hoop dat het voldoende duidelijk is anders zal ik het hier ongetwijfeld lezen.

Mensen kijk nog eens naar bovenstaande, dit werkt gewoon zonder problemen en altijd.
Het is toch niet zo erg om een webbased email account te hebben of aan te maken, al maak je het alleen maar aan om mail te kunnen versturen vanaf je iphone, de ontvanger ziet alleen "verstuurd vanaf mijn Iphone"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.