E-mail instellingen Ziggo
Is er iemand die het gelukt is om met de iPhone je e-mail van Ziggo op te halen? Het is me wel gelukt om werkende e-mail accounts op mijn iPhone aan te maken voor Yahoo en voor mijn werk (Microsoft Exchange), maar helaas niet voor Ziggo.
De helpdesk van Ziggo is bar slecht. Krijg pas na weken een standaard antwoord, welke ik al op het internet had gevonden: inkomend e-mail pop.ziggo.nl uitgaand e-mail: smtp.ziggo.nl Inloggen met je e-mail adres (naam@ziggo.nl) en je password. Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar zonder succes. Ik ben bij Ziggo beland vanwege de vele overnames van providers. Ben lang geleden begonnen bij Wanadoo, en via Orange en Online, uiteindelijk beland bij Ziggo. Lyndon |
Topic verplaatst naar Email
|
Ziggo
Citaat:
|
Alles werkt gewoon via mijn Casema account dus zou het via Ziggo ook moeten werken.
Vergeet niet je volledige emailadres als login naam te gebruiken. |
Probeer anders een mail.home.nl bij pop en smtp
Welke telefoonprovider heb je trouwens? Want je kunt 2 smtp adressen op één account instellen. Dus kan je als je verbinding maakt met 3g/gprs ook mail versturen via je '2e smtp server'. |
Wat bedoel je met "in bereik van je ziggo server bent"?
Met mijn iPhone kan ik normaal het Internet opgaan (via Wi-Fi en gprs). Ik woon en werk wel in Zwitserland; ben enkel de weekends in NL. Het lukt me uiteraard wel mijn ziggo e-mail te lezen als ik met de browser op mijn iPhone Webmail gebruik op http://www.ziggo.nl. Maar ik wil mijn e-mail kunnen raadplegen via de mail-applicatie op mijn iPhone. De helpdesk gaf aan pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl te gebruiken in combinatie met mijn volledig e-mail adres (naam@ziggo.nl) en password. Dit werkt dus niet voor mij. Lyndon |
Hallo,
Ik heb sinds kort de Iphone 3G. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn email hierop kan installeren? Mijn internet provider is @home (wat nu dus ziggo is) Ik snap er namelijk niks van. Op mijn vorige telefoon had ik het zo geinstalleerd, maar op de iphone lukt het me niet. Ik ga eerst gewoon naar mail neem ik aan? Vervolgens zie je verschillende mail instellingen staan zoals yahoo mail, AOL enz... Moet ik dan op "anders" klikken? Als ik dat doe zie ik naam, adres, wachtwoord en beschrijving.. Adres is dan ...@home.nl? en dan wachtwoord? Nouja, als ik dat iig bewaar kom ik bij IMAP of POP (welke?) Server inkomende post: hostnaam gebruikersnaam wachtwoord Server uitgaande post: hostnaam gebruikersnaam wachtwoord Kan iemand mij helpen???:confused: |
Citaat:
Server inkomende post: hostnaam: pop3(of)pop.@home.nl gebruikersnaam: je volledige emailadres wachtwoord: spreekt voor zich Server uitgaande post: hostnaam: smtp.@home.nl gebruikersnaam: je volledige emailadres wachtwoord: spreekt ook voor zich Bij mij werkt het zo in ieder geval. Succes! |
Thanx...
Maar het werkt helaas niet.. Hij zegt eerst: SSL niet verbonden ofzo.. En vervolgens: de verbinding met de server pop.@home.nl mislukt :( |
Citaat:
|
Mmm ook gedaan, maar helaas nog steeds niet...
Ik snap er echt niks meer van :confused: Hij zegt steeds SSL niet verbonden en controle POP-account mislukt |
Citaat:
|
ja heb beide geprobeerd :(
|
De server van ZIGGO/@Home bewaart E-mails niet; hij sluist ze direct door (in mijn geval naar outlook express) waarna ze niet op de server (mail.home.nl) bewaard blijven maar op je PC staan ; ze kunnen dus ook niet door een tweede ophaler/iPhone in dit geval van de server gehaald/gelezen worden. Ze staan eenvoudig niet meer op een netadres , maar op je PC.
Ik heb in m'n @home E-mail adres aangegeven, dat inkomende mails doorgestuurd moeten worden naar een E-mailadres gekoppeld aan een server die de mails wel bewaard (gmail.com in mijn geval), en waar ik dan via m'n PC en/of via de iPhone mijn E-mails kan lezen, beantwoorden, archiveren of verwijderen. Tot op heden werkt en bevalt dit voldoende. |
Citaat:
Binnen een ander item heb ik hierop gereageerd met onderstaand antwoord: De instellingen bijten elkaar vaak/soms, en er uit komen ...ho maar..! Als ik de mail van @home instel zoals @home aangeeft, haalt gmail de inkomende mail niet op. Als ik de mail van @home zo instel als gmail aangeeft en dan verzenden/ontvangen van mail binnen @home activeer, geeft deze een foutmelding; kan hij het adres niet meer vinden. Als laatste heb ik nu de mail van @home op m'n PC en op de iPhone ingesteld met de waarden van @home, en gmail met de instellingen van gmail. Daarop heb ik de e-mail accounts met iTunes gesynchroniseerd, en hoera; het werkt (probleemloos dacht ik) Niet dus; de ene van buiten komende mail die in m'n "Postvak in" van Outlook Express komt, komt vlot daarna ook in m'n Gmail boxen, en verschijnt ook op m'n iPhone. Andere mails die op dezelfde wijze (voor zover ik kan begrijpen) binnekomen, worden niet opgehaald door gmail en kunnen dus ook niet via m'n iPhone gelezen/bewerkt worden. Waarom sommige mails wel van outlook express naar Gmail worden doorgesluisd en andere niet heb ik niet kunnen oplossen. Ik heb er voor gekozen in de instellingen van @Home/ZIGGO aan te geven, dat alle inkomende mail moet worden doorgezonden naar mijn nieuw aangemaakt E-mail adres bij gmail.com. Dit werkt nu vlot en betrouwbaar. Ik heb de indeling van m'n E-mailboxen enigszins aangepast en bij beantwoorden kan ik zelf kiezen of als afzender één van m'n @Home adressen wordt vermeld of m'n gmail adres wordt weergegeven (=optie in gmail) |
Mail Ziggo
Ik heb @home en dat werkt prima.
Dat is gelijk aan ziggo, dus het zou wel moeten werken. pop.home.nl mail.home.nl SSL uitzetten. |
Als je je inkomende post via je iPhone hebt geopend, staat deze dan ook nog op je Pc/laptop in een mailprogramma als Outlook of outlook Express?
Dat is mijn situatie namelijk wel de bedoeling daar ik ze na openen (b.v. met de iPhone) wel vanachter m'n PC bij de hand wil hebben. |
hallo iedereen ik heb ook ziggo maar dan quicknet internet en het lukt me niet om het op me iphone te krijgen iemand een idee?
|
Volgens mij moet je bij POP-account gegevens invullen:
1) je naam 2) e-mail adres 3) beschrijving gebeurt automatisch Bij: SERVER inkomende post: Hostnaam: POP3.ziggo.nl Gebruikersnaam: je e-mail adres (naam@ziggo.nl) Wachtwoord: je wachtwoord (hetzelfde als van webmail ziggo) Server uitgaande post SMTP.ziggo.nl Hier hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen Als alles goed is moet het zo werken als je het account aangezet hebt. |
Geen van ze werkt
Zoals velen hebben aangegeven moeten we de volgende instellingen gebruiken:
Server inkomende post: hostnaam: pop.ziggo.nl gebruikersnaam: volledig email-adres (naam@ziggo.nl) wachtwoord: spreekt voor zich Server uitgaande post: hostnaam: smtp.ziggo.nl gebruikersnaam: <leeg laten> wachtwoord: <leeg laten> Maar helaas werkt dit niet op de iPhone. Ik heb zowel IMAP als POP geprobeerd. Ik heb ook de volgende servers geprobeerd: pop.cablewanadoo.nl, pop.wanadoo.nl, pop.casema.nl, pop.orange.nl, pop.online.nl, maar met geen van ze werkt het. Iemand anders een andere suggestie?:cool: Mijn historie van gebruikte providers: casema - wanadoo - orange - online - ziggo :( Lyndon |
haha, leuk de iphone...
ik heb ook geen flauw idee meer... niks werkt |
Da's weer zwaar overdreven
Citaat:
Probleem is dat ik de Ziggo helpdesk ook niet kan bellen, aangezien ik door de week woon & werk in Zwitserland en hun telefoonnummer alleen gebeld kan worden vanuit NL. Ik overweeg serieus om mijn Ziggo account maar op te heffen. Heb er toch weinig aan. Lyndon |
Het probleem zit 'm voor zover ik begrijp ook bij ZIGGO (@Home), maar de helpdesk hoef je niet te bellen.
Hun ondersteuning bestaat uit het standaard instellen van je e-mail account (home.mail.nl) enz. zodat je mail op je computer normaal werkt. De link naar iPhone of bijv. Gmail kunnen (of willen/mogen) ze niet leggen. "Normaal" synchroniseren met Yahoo of bijv. Microsoft Exchange gaat goed omdat deze servers een webadres hebben waar je mail staat en waarop je die kunt benaderen. Mijn oplossing (om het bestaande e-mailadres te handhaven): in je ZIGGO-account aangeven dat je inkomende mail doorgestuurd moet worden naar een "benaderbaar" webadres. |
Dat is dan wel vreemd, want op mijn vorige telefoon kon ik de mail in 3 min installeren..
|
Interessant!
Hallo Righteousbabe,
Wat zijn de instellingen dan die je hebt ingevoerd op je vorige telefoon? En doet deze het dan nu nog? :confused: Lyndon |
Ha Lyndon,
Op mijn vorige telefoon (MDA touch) had ik mijn mail zo. Ik geloof dat ik bij zowel inkomende als uitgaande "mail.home.nl" had ingevoerd. En toen deed ie het geweldig.. Ik heb nu inmiddels al heel wat op de Iphone geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.. :confused: Ik heb die telefoon aan een vriendin gegeven, en ook zij kan haar mail erop ontvangen. En ik zit nu met de Iphone zonder mail :p Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Iphone een geweldig ding, maar ik vind het rete irritant dat ik mijn mail niet fatsoenlijk kan instellen... :mad: Dusja, zeg maar waar het aan ligt..de Iphone of toch Ziggo.. I don't know |
Give up.......for now
Hi Righteousbabe,
Ik heb het gisteravond nog geprobeerd met verscheidene adressen (zelfs ip-adressen), maar helaas zonder succes. Ik vermoed dat het probleem inderdaad wordt veroorzaakt door een combinatie van iPhone & Ziggo. De iPhone ondersteunt waarschijnlijk een aantal protocollen en Ziggo natuurlijk ook; en deze zijn momenteel niet compatibel vrees ik. Ik ben momenteel bezig mijn huidig privé e-mail verkeer te verleggen van Ziggo naar Yahoo! Uiteindelijk zeg ik Ziggo dan vaarwel! Mocht ik nog een heldere ingeving hebben om iPhone-Ziggo E-mail toch aan de praat te krijgen, laat ik het natuurlijk weten. :rolleyes: PS: Je kan altijd nog je Ziggo-mail raadplegen met de iPhone via webmail: https://email.ziggo.nl :) Groeten, Lyndon |
hey,ik heb het wel werkend..mail.home.nl werkt niet..het is netmail.home.nl
dus naam: adres:email adres beschrijving: volgens mij niet belangrijk server inkomend: netmail.home.nl gebruikersnaam: adres zonder @home.nl wachtwoord: smtp: mail.home.nl dan moet hij het doen..hier wel tenminste! suc6! |
Het lijkt erop dat er toch een of andere instelling over het hoofd gezien wordt.
Waarom zou @home wel perfect werken en ziggo niet? Heb je SSL uitgezet? poortnummer gecontroleert? |
Ik zit bij Ziggo en kan mail ontvangen en verzenden, ik heb nog wel een Quicknet emailadres maar zou volgens mij niet uit mogen maken.
Internet abbo via Vodafone, mijn instellingen staan als volgt: Server inkomende post Hostnaam pop.quicknet.nl Gebruikersnaam <emailadres>@quicknet.nl wachtwoord <mijn quicknet wachtwoord> Server uitgaande post SMTP Hostnaam authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam mail<mijn 06 nummer>@vodafone.nl Wachtwoord <mijn vodafone wachtwoord> SSL Nee/Uit |
Hoi Lyndon
Om sago van te worden he als iets niet lukt whahaha(I KNOW!!!:D) ik zat een half uurtje terug ook te worstelen maar hier op het forum stond ergens een goede uitleg(email @home ofzoiets) ga naar instellingen mail contacten agenda voeg account toe kies Anders Vul bij naam in de naam die verschijnt op je emails Adres:je emailadres Wachtwoord:je ww van @home klik op bewaren Kies POP bij server ink. vul je in :netmail.home.nl bij gebruikersnaam je naam van @home zonder @home.nl erachter je wachtwoord van @home bij uitgaande mail vul je in mail.home.nl:25 voor de rest vul je niks in Dan gaat ie controleren en dan krijg je 2 keer een popup bij beide keren als die popup verschijnt klik je op JA Geen SSL of zoiets Dan moet ie het doen Groetjes, Nicky |
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.
Ik had in eerste instantie mijn popmail ingesteld op mijn iPhone. Weliswaar met mijn eigen domeinnaam, maar verzenden via smtp.ziggo.nl ging allemaal prima... Je zult dan wel op je eigen Wi-Fi moeten zitten, anders verzendt die niet. Via 3G zou het wel moeten lukken... Biedt IMAP geen soelaas voor je? |
Ben heel lang bezig geweest om mijn ziggo account ook op mijn Iphone 3G werkende te krijgen en EINDELIJK GELUKT.
Hier mijn instellingen. Hoop dat voor die het niet lukt, dit wel werkt _________________________________________________________ ga naar instellingen mail contacten agenda voeg account toe kies Anders Vul bij naam in de naam die verschijnt op je emails Adres:je emailadres Wachtwoord:je ww van ziggo klik op bewaren Kies POP bij server ink. vul je in pop.ziggo.nl bij gebruikersnaam je naam van ziggo met @ziggo.nl erachter je wachtwoord van ziggo bij uitgaande mail vul je in smtp.ziggo.nl voor de rest vul je niks in Dan gaat ie controleren en dan krijg je 2 keer een popup bij beide keren als die popup verschijnt klik je op JA Geen SSL of zoiets Als alles klaar is zou je moeten zien bij je ziggo mail instellingen: (ikke vervangen voor je eigen naam) Naam: ikke Adres: Ikke@ziggo.nl Beschrijving: Ziggo Server inkomende post Hostnaam: pop.ziggo.nl Gebruikersnaam: ikke@ziggo.nl wachtwoord: ******* Server uitgaande post SMTP : smtp.ziggo.nl KLIK DAN OP GEAVANCEERD Gebruik SSL: UIT Identiteiscontrole : wachtwoord Verwijder van server: = eigen keuze invullen Serverpoort: 110 |
Mijn instelling
Bij :POP-accountgegevens; Naam ...... Adres....... Beschrijving @home Server inkomende post: Hostname : netmail.home.nl Gebruikersnaam :naam Wachtwoord : jou wachtwoord Server uitgaandepost: SMTP : mail.home.nl ga dan daarna naar > dan zie je mail.home.nl ga dan naar > Zie Server Uitgaande post Hostname ; mail.home.nl Gebruikersnaam ; Optioneel laten Wachtwoord : Optioneel laten Gebruik SSL (uit) daarna Serverpoort : 25 Dit is bij een abbo bij vodafone Suc6 |
Instellingen voor @home e-mail
Wellicht ten overvloede, maar deze settings werken bij mij voor zowel verzenden als ontvangen op een iPhone 3GS 32gb;
Instellingen @Home; Server inkomende post; Hostnaam: mail.home.nl Gebruikersnaam: Volledig e-mailadres (......@home.nl) Wachtwoord: spreekt voor zich Server uitgaande post; SMTP: mail.home.nl De rest kun je leeg laten! Wanner er gevraagd wordt om te verbinden zonder SSL, kiezen voor 'ja' Als dit al zo gepost is, excuus, zo niet veel plezier en gemak ervan! |
Het mooie van de iPhone is dat je verschillende SMTP servers kunt gebruiken voor het versturen van je mail. En als je bij Ziggo zit dan moet dat ook bijna wel, omdat Ziggo geen toegang op hun SMTP server toestaat als je niet op het Ziggo netwerk zit en ook niet toestaat dat je een andere SMTP server benadert als je op hun netwerk zit.
Dat betekent dus: 1. Thuis verbonden met Wi-Fi: gebruik smtp.ziggo.nl 2. Verbonden met T-Mobile: gebruik smtp.gprs.t-mobile.nl Bij beide MOET username/password leeg blijven, anders begint de iPhone te klagen dat deze SMTP server geen authenticatie-verificatie toestaat. Voor beide geldt ook dat je verbonden moet zijn aan het desbetreffende netwerk om de SMTP server in te kunnen stellen. Het handigst is om als eerste SMTP server ziggo.nl te kiezen. Buiten het Ziggo netwerk heb je hier namelijk heel snel een time-out op zodat de iPhone al heel snel de STMP-server van T-Mobile probeert. Doe je het andersom dan duurt het wanneer je aan je thuisnetwerk verbonden bent een paar minuten voordat de iPhone doorheeft dat hij de SMTP server van T-Mobile niet kan gebruiken en schakelt dan pas naar de Ziggo SMTP server. Het heeft mij ook heel wat hoofdbrekens gekost, maar als er behoefte aan is, wil ik wel een korte tutorial posten met de definitieve instellingen voor E-mail op de iPhone voor Ziggo abonnees. |
Hallo Karnemelk,
Ik ben erg benieuwd naar die tutorial. Ik ben een @home klant en ik krijg na twee uur zweten mijn mail niet binnen. Ook versturen lukt niet omdat hij geen contact met de server kan maken. Bij voorbaat dank! |
Ok, stap voor stap. Ik ga er van uit dat je je emailaccount instelt op je iPhone. Synchroniseren met iTunes vanaf bijvoorbeeld Outlook werkt wel, maar geeft soms rare bij-effecten.
1. BELANGRIJK: Zorg dat thuis verbonden bent met je eigen wireless netwerk (Wi-Fi symbool zichtbaar in de titelbalk naast het woord T-Mobile) 2. Ga op je iPhone naar "Instellingen", "Mail, Contacten, Agenda" 3. Kies "Voeg account toe..." en klik daarna op "Anders" 4. Kies "Voeg mailaccount toe" 5. Vul vervolgens je gegevens in: Naam: je eigen naam Adres: je @home e-mailadres Wachtwoord: je @home e-mailwachtwoord Beschrijving: naam van je email account (bijvoorbeeld @Home mail) 6. Klik op "Bewaar" 7. Kies in het volgende scherm "POP" (ziggo ondersteunt voor zover ik weet helaas geen IMAP) 8. Vul bij "Server inkomende post" het volgende in: Hostnaam: pop.ziggo.nl Gebruikersnaam: je @home e-mailadres Wachtwoord: is al ingevuld 9. Vul bij "Server uitgaande post"het volgende in: Hostnaam: smtp.ziggo.nl Gebruikersnaam: leeg laten (dus niet "leeg laten" intypen, maar gewoon niets in dit veld invullen) Wachtwoord: leeg laten 10. Klik op "Bewaar" 11. Hierna gaat de iPhone de accountgegevens van de uitgaande server controleren. Na enige tijd verschijnt de melding: "Geen verbinding via SSL. Wilt u de acount zonder SSL configureren?". Klik hier op "Ja". 12. Nu gaat de iPhone de accountgegevens van de inkomende server controleren. Ook hier verschijnt na enige tijd de "Geen verbinding via SSL" melding (kan best een paar minuten duren). Klik ook hier weer op "Ja". Als je daarna een foutmelding krijgt is of je gebruikersnaam of je wachtwoord niet goed ingevuld. Corrigeer deze dan en druk opnieuw op "Bewaar". Het proces gaat dan weer verder vanaf stap 11. Na verloop van tijd verdwijnt het "Nieuwe account" scherm en wordt het nieuwe emailaccount aan de lijst met emailaccounts toegevoegd. Je kunt nu mail verzenden en ontvangen via Ziggo als je verbonden bent aan je thuisnetwerk. Wil je ook buitenshuis op het T-Mobile netwerk mail kunnen versturen, dan doe je het volgende: 13. BELANGRIJK: Verbreek de verbinding met je thuisnetwerk (Wi-Fi uitzetten) 14. Ga naar "Instellingen", "Mail, Contacten, Agenda" en selecteer het Ziggo mailaccount 15. Scroll naar beneden naar "Server uitgaande post" en klik op "SMTP smtp.ziggo.nl" 16. Kies bij " Andere SMTP-servers" voor "Voeg toe..." 17. Vul nu het volgende in: Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl Gebruikersnaam: leeg laten Wachtwoord: leeg laten 18. Klik op "Bewaar" 19. Ook nu krijg je na verloop van tijd de "SSL" waarschuwing (kan een aantal minuten duren). Klik ook hier weer op "Ja". Als alles goed gegaan is, wordt de nieuwe SMTP server aan het lijstje toegevoegd en kun je "Instellingen" afsluiten. |
Beste Karnemelk,
Hartelijk dank voor de uitvoerige tutorial. En......., het werkt!! Er zat echter een klein foutje in: Onder nr. 8, gebruikersnaam: vul daar slechts de naam in voor de @!!!. Met de toevoeging @home werkt het bij mij niet. Nogmaals dank! |
Graag gedaan :)
dat het niet werkt met @home klopt wel, dat moet namelijk @home.nl zijn. Daarmee zou het ook moeten werken. Voor @home klanten is die toevoeging van @home.nl (nog) optioneel, maar Voor iedereen die niet bij @home vandaan komt (zoals bijvoorbeeld Casema) is het wel noodzakelijk de volledige loginnaam met @ in te vullen. |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33. |