iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mail instellingen Ziggo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28008-e-mail-instellingen-ziggo.html)

michiel achterberg 03-04-10 16:55

mail via ziggo
 
inkomende post...geen probleem! Maar ik heb de iphone dan ook in eerste instantie via de mac waar het ziggo account op staat gesynchroniseerd. Vervolgens heb ik op het werk een imap account toegevoegd. Alle inkomende post komt binnen. Maar nu uitgaand. Heel ander verhaal! Lukt bij beiden niet. Iemand een idee?:eek:

Maurice Daman 03-04-10 17:03

Ook bij mij weer problemen, inkomend gaat wel hoewel ik denk dat dit nu ook niet meer werkt, zo maar even proberen. Uitgaande mail weer problemen. Van de week maar weer even naar de T-mobileshop en hopen dat ze het weer werkend kunnen krijgen.
Advies van verschillende is een Gmail account nemen maar voor mijn gevoel heb ik al teveel mailadressen.

Mico 30-04-10 09:14

Had sinds gisteravond ook ineens het probleem. Heb zo juist alles opnieuw ingesteld via instellingen->mail Alle accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Werkt nu weer. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing.

Heb mailadressen bij Ziggo.

blackangel 04-05-10 20:37

voor diegenen die problemen hebben met het installeren van ziggo als mailaccount het volgende,
beschrijving: naam@ziggo.nl
server inkomend
hostnaam, pop.ziggo.nl
gebr naam, naam@ziggo.nl
wachtwoord, als op p.c/laptop
uitgaande post,
SMTP, smtp.ziggo.nl
geavanceerd,
verwijder, na keuze ik heb 1 week gekozen
gebruik SSL, UIT
indentiteitscontrole, kiezen voor, wachtwoord
verwijder van server, nooit
en nu het belangrijkste,,,,,,
serverpoort , 110 standaard word een verkeerde poort ingesteld, dus veranderen naar 110
zo werkt het bij mij

groetjes, ton

macgierig 09-05-10 14:22

Ik heb inmiddels de volgende instellingen

bij smtp vul je wel je gebruikersnaam en ww in.
ssl Nee
dan zou het moeten werken. doet het hiet wel via de Iphone en t-mobile netwerk

kimmie0612 11-05-10 16:35

poort verander in 25 en het werkt. na zeker 5 dagen frustratie. Thanx

Nick16gb 22-05-10 10:18

Zojuist ingesteld met de volgende gegevens van sms-simonly.nl

Iphone email instelling voor Ziggo :

E-mailadres : vul hier het volledige e-mailadres in.
Pop 3 Servertype voor inkomende e-mail : pop.ziggo.nl
Servertype voor uitgaande e-mail : smtp.ziggo.nl
Loginnaam : Uw volledige emailadres
Wachtwoord : Uw wachtwoord
De iphone vraagt om het account ZonderSSL te configureren druk dan op ja !

krieltje12 22-05-10 20:10

Via gmail nooit geen problemen gehad met 2 ziggo-mailadressen!

mollypsp 22-05-10 21:35

Lieve mensen,

Gewoon even synchroniseren met je I Tunes en je ziggo mail staat erop :o

kokkie44 23-05-10 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mollypsp (Bericht 455375)
Lieve mensen,

Gewoon even synchroniseren met je I Tunes en je ziggo mail staat erop :o

Dat is niet helemaal waar, ik moest een andere smtp server instellen.
Die van vodafone, anders werkte het niet, wel ontvangen, maar niet verzenden.

mollypsp 23-05-10 10:39

Wat een toestanden zeg. Als ik het zo hoor werkt het bij iedeeen weer anders. Het blijft dus zoeken voor iedereen helaas!

marjalam 28-05-10 15:12

ziggo mail probleem uitgaande server en poort instellen
 
:p helpdesk van T-mobile gebeld ::o

uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl
en poort 110



alles opgelost en het werkt hier weer na een week zoekn. ook een bezoek aan het verkooppunt leverde ondanks de goed wil niets op. Ben dr blij mee:O



t om werkende e-mail accounts op mijn iPhone aan te maken voor Yahoo en voor mijn werk (Microsoft Exchange), maar helaas niet voor Ziggo.

De helpdesk van Ziggo is bar slecht. Krijg pas na weken een standaard antwoord, welke ik al op het internet had gevonden:
inkomend e-mail pop.ziggo.nl
uitgaand e-mail: smtp.ziggo.nl
Inloggen met je e-mail adres (naam@ziggo.nl) en je password.
Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar zonder succes.
Ik ben bij Ziggo beland vanwege de vele overnames van providers.
Ben lang geleden begonnen bij Wanadoo, en via Orange en Online, uiteindelijk beland bij Ziggo.


uitgaande mailserver :

smrp.gprs.T-mobile.nl

(poort 110)

werkt nu bij mij ook weer na een week -de weg kwijt - te zijn. Trouwens via de helpdesk van T-mobile

groet

marja

Lyndon[/quote]

maceddy 28-06-10 15:00

Je kan overigens ook prima de SMTP server van Gmail gebruiken. Doe ik ook altijd...

Mits je een Gmail account hebt uiteraard....

Romy69 29-06-10 00:44

Hij mekkerde hij dat er geen wachtwoord was ingesteld, maar dat hoeft bij smtp ook helemaal niet. Echt van alles lopen wijzigen... Toch net even mijn gebruikersnaam en wachtwoord ( dan maar) ingevuld. Dan duurt het heel lang om te controleren, vervolgens komt ie terug met dat ww niet ondersteund wordt bij smtp. Zucht.
Maar!!! Weer naam en ww leegehaald en opnieuw op 'gereed' geklikt. Komen ineens allemaal vonkjes en ik hoor op de achtergrond het ziedende geluid dat mijn testmailtje verstuurd wordt. Heb nog even verbouwereerd naar m'n iPhone staan kijken, maar het werkt echt!!
Direct alle secundaire smtp's uitgezet. Heb ik niet meer nodig ;)))) me sooo happy!!

Ik had ales werkend met een gmail extra smtp server, Maar sinds update naar ios4 werkt de 3G verzenden niet meer. Op Wi-Fi geen problemen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karnemelk (Bericht 371580)
Het mooie van de iPhone is dat je verschillende SMTP servers kunt gebruiken voor het versturen van je mail. En als je bij Ziggo zit dan moet dat ook bijna wel, omdat Ziggo geen toegang op hun SMTP server toestaat als je niet op het Ziggo netwerk zit en ook niet toestaat dat je een andere SMTP server benadert als je op hun netwerk zit.

Dat betekent dus:
1. Thuis verbonden met Wi-Fi: gebruik smtp.ziggo.nl
2. Verbonden met T-Mobile: gebruik smtp.gprs.t-mobile.nl
Bij beide MOET username/password leeg blijven, anders begint de iPhone te klagen dat deze SMTP server geen authenticatie-verificatie toestaat. Voor beide geldt ook dat je verbonden moet zijn aan het desbetreffende netwerk om de SMTP server in te kunnen stellen.

Het handigst is om als eerste SMTP server ziggo.nl te kiezen. Buiten het Ziggo netwerk heb je hier namelijk heel snel een time-out op zodat de iPhone al heel snel de STMP-server van T-Mobile probeert. Doe je het andersom dan duurt het wanneer je aan je thuisnetwerk verbonden bent een paar minuten voordat de iPhone doorheeft dat hij de SMTP server van T-Mobile niet kan gebruiken en schakelt dan pas naar de Ziggo SMTP server.

Het heeft mij ook heel wat hoofdbrekens gekost, maar als er behoefte aan is, wil ik wel een korte tutorial posten met de definitieve instellingen voor E-mail op de iPhone voor Ziggo abonnees.


Romy69 29-06-10 19:30

Het werkt!! Met ziggo!
 
Ik heb ook een extra gmail account, werkte perfect, maar nu na update naar ios4 helaas niet meer. Ben naarstig op zoek naar oplossing.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Daman (Bericht 433701)
Ook bij mij weer problemen, inkomend gaat wel hoewel ik denk dat dit nu ook niet meer werkt, zo maar even proberen. Uitgaande mail weer problemen. Van de week maar weer even naar de T-mobileshop en hopen dat ze het weer werkend kunnen krijgen.
Advies van verschillende is een Gmail account nemen maar voor mijn gevoel heb ik al teveel mailadressen.


tim.pblc 14-07-10 19:18

Ik heb precies hetzelfde probleem als Lyondon hierboven beschrijft.
Ik heb het probleem alleen als ik Wi-Fi uit heb staan.

De smtp server van t-mobile werkt niet.

Tim

mathilde.svm 23-07-10 21:48

probleem met mail verzenden via @home
 
Het lukt me niet om mijn mail via @home te verzenden, ik heb al heel veel manieren geprobeerd, wie kan me helpen?

Serena 25-07-10 17:41

Serverpoort op 25 zetten voor de uitgaande mail...

mathilde.svm 26-07-10 11:01

mail verzenden blijft niet lukken; er staat 'geen wachtwoord opgegeven. Ga naar de mailaccountinstellingen en geen een wachtwoord op. Ik heb bij de POP een wachtwoord opgegeven, niet bij de SMTP. Wat gaat er toch steeds mis????

grad60 26-07-10 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grad60 (Bericht 430214)
Het bericht hierboven van Haantje 85 is juist,maar er dient nog iets te worden toegevoegd.
Allereerst moet je een hotmail,live of gmail account hebben, als je dit hebt dan kijk je op die site wat de uitgaande smtp server is.Bij hotmail en live is dat smtp.live.com.
Als je nu naar de instellingen van je mailaccount op Iphone gaat tik je op de pijl achter het ziggoaccount, je scrolt vervolgens naar beneden naar server uitgaande post en tik op pijl achter smtp.
de mailservers zowel inkomend als uitgaand van ziggo kun je invullen als: mail.home.nl
Hier staat de hoofdserver in ons geval dus ziggo of home.nl en hier kun je ook nog andere uitgaande servers toevoegen.Nu komt het.Voeg hier de uitgaande server van je live of ander webbased account toe,je moet dan ook dat emailadres en wachtwoord van dat account daar invullen.
Je kunt nu overal en altijd mail versturen mits je internet verbinding hebt via Wi-Fi of Tmobile of eender welke provider, onder een via de iphone verstuurde email staat dan bij de ontvanger dat hij verstuurd is met de iphone.
Ik hoop dat het voldoende duidelijk is anders zal ik het hier ongetwijfeld lezen.

Mensen kijk nog eens naar bovenstaande, dit werkt gewoon zonder problemen en altijd.
Het is toch niet zo erg om een webbased email account te hebben of aan te maken, al maak je het alleen maar aan om mail te kunnen versturen vanaf je iphone, de ontvanger ziet alleen "verstuurd vanaf mijn Iphone"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.