iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe Iphone 3g (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29683-nieuwe-iphone-3g.html)

Miguelb 03-02-09 17:57

Nieuwe Iphone 3g
 
Hee,
Binnenkort (komende week) ben ik in het bezit van een nieuwe Iphone, gehaald met een abonnement bij Tmobile:D. Het Tmobile-simkaartje zal ik pas na drie maanden in mijn bezit hebben met onbeperkt internet ed.
Maar tot aan deze tijd dat ik me Tmobile-simkaartje kan gebruiken heb ik een ander abonnement lopen bij tele2.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb me zo hier en daar wel al wat geïnformeerd over het jailbreaken en unlocken van de Iphone. Maar is het dan het verstandigst om de Iphone te jailbreaken/unlocken en vervolgens na drie maanden weer me telefoon origineel te maken of is een andere mogelijkheid het meest verstandig, en welke dan?
alvast bedankt voor de reacties :p
MVG,
Miguel

Gilliam 03-02-09 19:03

Als ik jou was zou ik gewoon je iPhone jailbreaken en unlocken, veel handige functies tot je beschikking.

Zusjesenco 04-02-09 08:48

Alleen even niet updaten via itunes, maar via de andere aangewezen programma's want anders kan je hem niet unlocken nog. Updaten via itunes veranderd je baseband nl, en voorzover ik weet is daar nog geen unlock voor :(

Miguelb 06-02-09 17:46

Heb me Iphone gehaald vandaag. Maar wat blijkt, ik kan de pin van mijn tele2 niet verwijderen. Heb dit al met enkele telefoons geprobeerd. Wat kan ik ondernemen om toch mijn iphone te unlocken, en deze simkaart te gebruiken?

Zusjesenco 06-02-09 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelb (Bericht 253742)
Heb me Iphone gehaald vandaag. Maar wat blijkt, ik kan de pin van mijn tele2 niet verwijderen. Heb dit al met enkele telefoons geprobeerd. Wat kan ik ondernemen om toch mijn iphone te unlocken, en deze simkaart te gebruiken?

Als je hem al wel hebt gejailbreaked dan kan je via cydia de laatste update van Yellowsnow downloaden naar je foon en installeren, en deze heeft zover ik heb gezien simpin ondersteuning!

Kijk even bij de nieuws berichten over Yellowsn0w

Miguelb 06-02-09 21:16

oohh, dus je bedoeld met een willekeurig simkaartje de Iphone dus activeren (eveneens via itunes), want heb dit ook nog niet gedaan. Dan met dit zelfde willekeurige simkaartje de telefoon jailbreaken en vervolgens unlocken. En als dit allemaal is gedaan, dan kan mijn tele2 kaartje derin met Pincode :eek:. dat zou echt mooi zijn als dit zou kunnen.
Zou je dat nog kunnen bevestigen, want dan ga ik morgen met een willekeurig kaartje aan de gang.

Zusjesenco 06-02-09 22:26

Lees even de topics door over de updates via itunes (niet doen dus) en over unlocken en jailbreaken.
Dan vind je antwoord op je vragen

Miguelb 06-02-09 22:29

maar is het mogelijk, dat als ik me iphone unlocked heb, dat ik dan met elk willekeurig simkaartje (ook als deze een pincode bevat) de iphone kan gebruiken (bellen ed) ?

Pascal717 06-02-09 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelb (Bericht 253843)
maar is het mogelijk, dat als ik me iphone unlocked heb, dat ik dan met elk willekeurig simkaartje (ook als deze een pincode bevat) de iphone kan gebruiken (bellen ed) ?

Dat is mogelijk ;)

Miguelb 07-02-09 23:01

ik heb het al helemaal voor elkaar gekregen :D
ben nu in het bezit van een Iphone 3g 8gb jailbreaked en unlocked.

Wat ik heb gedaan:
Met een prepaid kaart had ik me telefoon geactiveerd. Via Itunes heb ik niet hele nummer en dergelijke ingevuld. Ik heb dit gedaan om achter me firmware te komen bij Instellingen. Dit bleek firmware versie 2.2 te zijn.

Nadat ik hier achter was gekomen heb ik de stappenplan van de 'yellowsn0w guide' gevolgd. Vervolgens had ik hem gejailbreaked en unlocked. :D Ik heb nog wel even zitten friemelen met cydia en installer, maar heb hem uiteindelijk werkend gekregen met installer (vond dit wat makkelijker). Heb hem even opnieuw opgestart. En eerst even met de tmobile prepaid kaart geprobeerd. En daarna me tele2 kaartje derin gestopt.

Hoop dat ik hiermee iemand geholpen heb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.