iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone wordt traag :s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29705-iphone-wordt-traag-s.html)

Supa 04-02-09 09:03

Iphone wordt traag :s
 
Haj,

sinds een paar weken werkt men Iphone echt traag...

Is een US model op FW 2.1.

Voorbeeld als ik naar mijn inbox van men smsjes wil gaan duurt dit een eeuwigheid, terwijl er niet zoveel staan in mijn inbox...

Aan wat zou dit kunnen liggen?


Grtz

nanuk 04-02-09 09:09

trage iphone
 
Ja, dat heb ik ook! ook US 8GB met 2.01
hij wordt zelfs steeds trager, de simpelste dingen duren een eeuwigheid. en nu is ie helemaal vastgelopen... weet iemand een fix hiervoor?
dank nanuk

pclahsen 04-02-09 09:19

Als ik jullie was zou ik backuppen in iTunes en daarna custom firmware van 2.2.1 installeren volgens de instructies op dit forum, daarna reservecopie terugzetten met iTunes en eens kijken of het opgelost is.

ButcherJF 04-02-09 09:22

Ik zou eerst eens beginnen met een harde reset: home- en sleepbutton ingedrukt houden totdat de iPhone vanzelf uitgaat. Daarna weer opstarten. Mocht dat niet helpen, kun je altijd nog een nieuwe custom er op zetten.

Supa 04-02-09 09:31

Waar kan ik die FW 2.2.1 vinden + de instructies? Ik ben geen handige en ben bang dat ik iets mis zou doen waardoor m'n Iphone om zeep is.

Grtz

Destiny 04-02-09 09:53

Je kunt gewoon op update drukken in iTunes. Daarna quickpwn gebruiken. Er is een guide voor quickpwn.

Supa 04-02-09 10:31

En heo neem ik het best een back up?!? kan dit ook op een 'vreemde' pc? Want mijn pc is ff stuk :s. En ik wacht het liefst tot de vernieuwd Imac

Grtz

Pascal717 04-02-09 11:41

Een back up maakt hij automatisch bij het syncroniseren. Het liefst met je eigen pc. :rolleyes:

lumikiller 19-02-09 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 252724)
Ik zou eerst eens beginnen met een harde reset: home- en sleepbutton ingedrukt houden totdat de iPhone vanzelf uitgaat. Daarna weer opstarten. Mocht dat niet helpen, kun je altijd nog een nieuwe custom er op zetten.

Ben ik dan alles kwijt en moet ik dan alles opnieuw installeren ?

ButcherJF 20-02-09 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lumikiller (Bericht 258841)
Ben ik dan alles kwijt en moet ik dan alles opnieuw installeren ?

Neen, je verliest niks. Kun je dus veilig doen.

lumikiller 20-02-09 10:47

ok bedankt , heb het geprobeerd en alles lijkt terug wat soepeler te gaan .

ischakamps 23-02-09 15:20

bij mij werkt de harde reboot niet, en werkt het nog net zo traag als daarvoor. Ik heb overigens al de nieuwe upgrade 2.2.1.
Wat is dan aan te raden?

Marconier 24-02-09 18:45

Ik zou SBSettings op je iPhone zetten. Dit kan je doen nadat je je iphone hebt gejailbreaked. Bij deze app zit een optie om je iphone te 'respringen', hierdoor wordt er weer werkgeheugen vrijgemaakt waardoor de iphone iets sneller reageert. Een andere oplossing is je telefoon uit- en weer aan te zetten, hiermee bereik je hetzelfde effect.
Reden dat hij zo langzaam de smsjes laadt kan zijn omdat je dan al aardig wat berichten in je box hebt staan. Daar is hij dan even mee bezig om alles in te laden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.