iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   'Other' data bekijken op iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29724-other-data-bekijken-op-iphone.html)

Frankdj 04-02-09 15:14

'Other' data bekijken op iPhone
 
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het klooien via Cydia, en door het (de)installeren van allerlei applicaties lijkt mn iPhone steeds voller te raken. Als hij hem aansluit op iTunes word dat oranje balkje onderin 'other' data steeds groter en groter, terwijl ik toch alles weer netjes verwijdert heb.

Is het op een of andere manier mogelijk om te checken wat deze 'other' data inhoud, of hoe je deze kunt opschonen?

InternetRebel 04-02-09 17:18

De vraag over "other" data is al vaker voorbij gekomen en ik heb eigenlijk nog nooit echt een heel duidelijk antwoord gezien. Om eerlijk te zijn begin ik ook een beetje te geloven dat de iPhone/iTunes zelf ook helemaal niet "weet" wat die other data is.

Ik gok dat er gekeken wordt naar hoeveel data je vrij zou MOETEN hebben (door de bekende data van de opslagcapaciteit af te trekken), en hoeveel je nog WERKELIJK vrij hebt en dat het verschil hiertussen het stempeltje "other" krijgt omdat dat natuurlijk veel professioneler staat dan een labeltje "we don't know where your space went". Een beetje een Microsoft manier van weergeven zeg maar.

Frankdj 04-02-09 17:44

Interessant antwoord... daar lijkt het inderdaad wel op. Ik heb nu via SSH (en Cyberduck) even zitten snuffelen op mijn iPhone, en na het leegmaken van de “/Private/var/mobile/Library/Downloads” map is er in ieder geval wel weer wat ruimte beschikbaar gekomen bij 'other' data in iTunes.

Waarschijnlijk staan er zo her en der nog heel wat mappen die door Cydia software zijn aangemaakt, maar die nu alleen maar loze ruimte innemen. De vraag is alleen hoe je in hemelsnaam kunt uitzoeken welke mappen het zijn en waar ze staan.

InternetRebel 04-02-09 17:53

De iPhone blinkt inderdaad niet echt uit in duidelijkheid als het gaat om de structuur van data-opslag. Vind ik sowieso al iets wat (in mijn ogen) gewoon chaotisch overkomt bij UNIX en Linux.

Ik denk dat je grofweg wel gewoon kunt stellen dat alle vormen van data die apps zelf extra aanmaken gewoon "other" data is. Bij mij is een groot deel van die "other" bijvoorbeeld opnamen gemaakt in SpeakEasy, maar ook bijvoorbeeld bewerkte foto's in allelei leuke foto-apps die daar een eigen mapje voor hebben.

Ik heb een "backup" van de complete inhoud van mijn iPhone op mijn Mac staan die ik gewoon sync met Transmit. Als ik ruimtegebrek ga krijgen gebruik ik op mijn Mac "WhatSize" om in die backup te zoeken waar al mijn opslag door gebruikt wordt.

Een echt goede manier om dit direct op de iPhone te doen heb ik nog niet kunnen vinden. Schijnt dat Cydia nu wel een redelijk overzicht heeft, maar dat werkt bij mij helaas niet.

Chrisl 04-02-09 18:23

Toen bij het overige balkje helemaal oranje was kon ik ook niks meer syncen.Ik heb toen, op advies van iMario, een progje uit Cydia of Installer gehaald, alles van m'n aifoon af ge-synced, daarna alles er weer op en hij deed het. Ik weet alleen niet meer welk progje, maar hopelijk leest iMario dit berichtje en vult hij mij aan....

EDIT
de source voor installer is gpda.ru/r , dan komt er een mapje gpda in installer en daar staat een app in die je kan helpen, iets met relocate applications of zo...


Destiny 04-02-09 18:37

Other data zijn de systeem bestanden van de iPhone. Aangezien Cydia apps op de "other" partitie zet groeit deze dus als je apps installeert.

Frankdj 08-02-09 13:26

Hoe groot is die other data dan bij jullie... ik zit nu op 310 MB, en heb geen idee of dit nou veel of weinig is eigenlijk?

bako 08-02-09 17:55

ik had het ook maar toen ik van windows naar mac ging was het weg dus het lijkt mij gewoon itunes herstellen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.