//

'Other' data bekijken op iPhone

'Other' data bekijken op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben de laatste tijd een beetje aan het klooien via Cydia, en door het (de)installeren van allerlei applicaties lijkt mn iPhone steeds voller te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-09, 16:14
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard 'Other' data bekijken op iPhone

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het klooien via Cydia, en door het (de)installeren van allerlei applicaties lijkt mn iPhone steeds voller te raken. Als hij hem aansluit op iTunes word dat oranje balkje onderin 'other' data steeds groter en groter, terwijl ik toch alles weer netjes verwijdert heb.

Is het op een of andere manier mogelijk om te checken wat deze 'other' data inhoud, of hoe je deze kunt opschonen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-02-09, 18:18
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

De vraag over "other" data is al vaker voorbij gekomen en ik heb eigenlijk nog nooit echt een heel duidelijk antwoord gezien. Om eerlijk te zijn begin ik ook een beetje te geloven dat de iPhone/iTunes zelf ook helemaal niet "weet" wat die other data is.

Ik gok dat er gekeken wordt naar hoeveel data je vrij zou MOETEN hebben (door de bekende data van de opslagcapaciteit af te trekken), en hoeveel je nog WERKELIJK vrij hebt en dat het verschil hiertussen het stempeltje "other" krijgt omdat dat natuurlijk veel professioneler staat dan een labeltje "we don't know where your space went". Een beetje een Microsoft manier van weergeven zeg maar.
__________________
...
  #3  
Oud 04-02-09, 18:44
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard

Interessant antwoord... daar lijkt het inderdaad wel op. Ik heb nu via SSH (en Cyberduck) even zitten snuffelen op mijn iPhone, en na het leegmaken van de “/Private/var/mobile/Library/Downloads” map is er in ieder geval wel weer wat ruimte beschikbaar gekomen bij 'other' data in iTunes.

Waarschijnlijk staan er zo her en der nog heel wat mappen die door Cydia software zijn aangemaakt, maar die nu alleen maar loze ruimte innemen. De vraag is alleen hoe je in hemelsnaam kunt uitzoeken welke mappen het zijn en waar ze staan.

Laatst gewijzigd door Frankdj; 04-02-09 om 18:47.
  #4  
Oud 04-02-09, 18:53
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

De iPhone blinkt inderdaad niet echt uit in duidelijkheid als het gaat om de structuur van data-opslag. Vind ik sowieso al iets wat (in mijn ogen) gewoon chaotisch overkomt bij UNIX en Linux.

Ik denk dat je grofweg wel gewoon kunt stellen dat alle vormen van data die apps zelf extra aanmaken gewoon "other" data is. Bij mij is een groot deel van die "other" bijvoorbeeld opnamen gemaakt in SpeakEasy, maar ook bijvoorbeeld bewerkte foto's in allelei leuke foto-apps die daar een eigen mapje voor hebben.

Ik heb een "backup" van de complete inhoud van mijn iPhone op mijn Mac staan die ik gewoon sync met Transmit. Als ik ruimtegebrek ga krijgen gebruik ik op mijn Mac "WhatSize" om in die backup te zoeken waar al mijn opslag door gebruikt wordt.

Een echt goede manier om dit direct op de iPhone te doen heb ik nog niet kunnen vinden. Schijnt dat Cydia nu wel een redelijk overzicht heeft, maar dat werkt bij mij helaas niet.
  #5  
Oud 04-02-09, 19:23
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Toen bij het overige balkje helemaal oranje was kon ik ook niks meer syncen.Ik heb toen, op advies van iMario, een progje uit Cydia of Installer gehaald, alles van m'n aifoon af ge-synced, daarna alles er weer op en hij deed het. Ik weet alleen niet meer welk progje, maar hopelijk leest iMario dit berichtje en vult hij mij aan....

EDIT
de source voor installer is gpda.ru/r , dan komt er een mapje gpda in installer en daar staat een app in die je kan helpen, iets met relocate applications of zo...

__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.

Laatst gewijzigd door Chrisl; 04-02-09 om 19:41.
  #6  
Oud 04-02-09, 19:37
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Other data zijn de systeem bestanden van de iPhone. Aangezien Cydia apps op de "other" partitie zet groeit deze dus als je apps installeert.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 08-02-09, 14:26
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard

Hoe groot is die other data dan bij jullie... ik zit nu op 310 MB, en heb geen idee of dit nou veel of weinig is eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Frankdj; 08-02-09 om 14:31.
  #8  
Oud 08-02-09, 18:55
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

ik had het ook maar toen ik van windows naar mac ging was het weg dus het lijkt mij gewoon itunes herstellen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Locatie data bekijken JailbreakerPro Jailbreak apps en thema's 4 24-05-11 18:08
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit MacShack Ontwikkelen voor iOS 2 16-02-10 17:06
Foto: Data en tijd van foto op iPhone bekijken erwinh Muziek, foto & video 0 22-10-09 11:31
Mac Gecrashed, data weg, wel Iphone data beschikbaar Lop iPhone algemeen 2 12-01-09 15:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.