iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen sim (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29784-geen-sim.html)

idams 05-02-09 14:40

Geen sim
 
Hey!

Ik heb in Canada mijn iphone 3g gekocht en daar laten unlocken en geupgrade naar v2.2. Hij is nu simlock vrij, maar als ik mijn vodafone simkaart erin doe dan geeft hij aan geen simkaart. In het begin herkende hij de vodafone sim wel maar voor 2 min. en dan viel het bereik weer weg. Ik wil heel graag mijn iphone hier gebruiken, maar helaas kan dat nou niet. Kan er iemand mij helpen? Dat zou echt super zijn! Thanks!

pclahsen 05-02-09 15:09

Heb je het al met een andere sim geprobeerd? En is ie legaal simlockvrij (vanuit de winkel) of met yellowSnow? En heb je in Canada wel geprobeerd te bellen? Kortom, heeft ie het uberhaupt ooit gedaan?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door idams (Bericht 253285)
Hey!

Ik heb in Canada mijn iphone 3g gekocht en daar laten unlocken en geupgrade naar v2.2. Hij is nu simlock vrij, maar als ik mijn vodafone simkaart erin doe dan geeft hij aan geen simkaart. In het begin herkende hij de vodafone sim wel maar voor 2 min. en dan viel het bereik weer weg. Ik wil heel graag mijn iphone hier gebruiken, maar helaas kan dat nou niet. Kan er iemand mij helpen? Dat zou echt super zijn! Thanks!


bako 05-02-09 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 253295)
Heb je het al met een andere sim geprobeerd? En is ie legaal simlockvrij (vanuit de winkel) of met yellowSnow? En heb je in Canada wel geprobeerd te bellen? Kortom, heeft ie het uberhaupt ooit gedaan?

hij zegt dat hij het in het begin heb gedaan

heel misschien heb je een kapot simkaart mechanisme
ik had dit ook en dan zegt hij gewoon geen sim

evmw 05-02-09 18:38

Wat bako zegt kan inderdaad goed van toepassing zijn, het sim-mechanisme dat detecteert of de sim-tray er in zit is hopeloos en zorgt vaak voor problemen met als gevolg dat hij denkt dat de tray er niet in zit en dus ook niet naar een sim zoekt.

pclahsen 05-02-09 18:52

@Bako: nee, hij zegt dat de sim werd herkend maar niet dat ie gebeld heeft of zo, wat mij betreft 'doet' ie het pas als je dat soort dingen hebt gedaan;) Maar het simtray verhaal lijkt wel plausibel. Ik zou wel nog dingen als harde reset etc, evt restore proberen...



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 253382)
Wat bako zegt kan inderdaad goed van toepassing zijn, het sim-mechanisme dat detecteert of de sim-tray er in zit is hopeloos en zorgt vaak voor problemen met als gevolg dat hij denkt dat de tray er niet in zit en dus ook niet naar een sim zoekt.


bako 05-02-09 19:02

je kan altijd een gratis diagnose laten doen
iPod Reparatie Nederland iPod Reparaties Laagste prijs 24 uurs service
altijd natuurlijk een keer herstellen
heb je nooit lopen kl*ten met een x-sim
want daarvan gaat je simkaart mech stuk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.