iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone valt uit in stand by !! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31526-iphone-valt-stand-by.html)

mr_animal 16-03-09 13:21

iphone valt uit in stand by !!
 
hallo,,

ik zit met een zeer groot en erg ambetant probleem
ik heb een iphone 2G unlocked enzoo alles werkt perfect behalve 1 iets
als ik mijn iphone in stand-by zet dan valt hij na 5 a 10 minuten uit :s
als ik naar muziek luister en hem op stand-by zet doet hij dit echter niet..
of als hij oplaad en hij staat in stand-by doet hij dit ook niet
ik heb mijn iphone al compleet herstelt opnieuw geunlocked enzoo maar dat hielp niet ,, is er iemand die mij uit de nood kan helpen want ik kom er egt slecht van ik moet mijn iphone dagelijks opladen als ik ergens naartoe ga voor lange tijd moet ik mijn lader meenemen zodat ik steeds bereikbaar ben, op school moet ik mijn iphone afsluiten om mijn batterij te sparen dit is dus zeer ambetant ..

Hopelijk kan er mij iemand helpen ;)

Mvg

bako 16-03-09 18:46

wat heb je allemaal geinstalleerd van cydia of installer

mr_animal 16-03-09 19:12

hij deed het ook als cydia en installer er juist opstonden
zonder weet ik niet want ik heb het door een vriend van me laten doen.

Mvg

ButcherJF 16-03-09 19:34

Heb je na herstel een backup teruggezet? Dan komt ook de oude fout terug. Meld hem eens aan als nieuwe iPhone na herstel. Gebruik evt. de custom van Michael.

mr_animal 16-03-09 21:53

zal dat eens proberen want ik weet niet of die vriend van me er een back up heeft opgezet zowiezo stonden de programma's er niet op toen ik hem terugkreeg en toen deed hij et probleem ook ..

Grtz

CyberHarm 20-03-09 13:22

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen bij mij heeft hij het niet altijd. Heb em al eens herstelt met een custom firmware van micheal en al eens volledig herstelt in iTunes en vervolgens opnieuw gejailbreakt. Geen van beide hielp.
Hij doet het ook wanneer ik niks geinstalleerd heb van cydia, dus dan lijkt het me ook niet dat een programma dit veroorzaakt.
Heeft iemand nog ideeen?

mr_animal 20-03-09 22:58

een vriend van me heeft me een site gegeven " iPod herstel / reparatie België "
hij denkt dat mijn batterij gwn kapot is en wnr de iphone geen stroom nodig heeft voor apps ,, of andere dingen dat hij dan gwn geen stroom meer krijgt van de batterij.
ik ga mijn iphone maandag opsturen naar daar en het probleem uitleggen en hopelijk kunnen zij het oplossen ;) ik laat je wel iets weten :)

Mvg

bako 22-03-09 02:20

nou dat hij geen stroom meer krijgt voor apps is duidelijk :p

je kan hem idd beter opsturen

heb je hem niet eens hard late vallen
of in het water laten vallen?

mr_animal 22-03-09 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 269397)
nou dat hij geen stroom meer krijgt voor apps is duidelijk :p

je kan hem idd beter opsturen

heb je hem niet eens hard late vallen
of in het water laten vallen?

kheb em 2dehands gekocht

bako 22-03-09 23:01

ik hoop niet dat het een erg serieus probleem is want het kan nog wel eens duur worden

mr_animal 23-03-09 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 269729)
ik hoop niet dat het een erg serieus probleem is want het kan nog wel eens duur worden

idd maar heb berekend het zal ongeveer tegen de 60 euro kosten voor een nieuwe batterij ( incl verzendings- en inbouwkosten)

bako 23-03-09 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr_animal (Bericht 269948)
idd maar heb berekend het zal ongeveer tegen de 60 euro kosten voor een nieuwe batterij ( incl verzendings- en inbouw kosten)

met alleen een batterij heb je mazzel
als het je logic board is dan kost het je 150 euro + 20 euro inbouwen + 14 euro verzend kosten (heen en terug)

CyberHarm 24-03-09 09:57

Ik heb goed nieuws! Bij mij is het een software matig probleem. Ik heb op het moment voor SBSettings de toggle KeepAwake gedownload en deze constant aan staan. Wanneer je dan je Wi-Fi uitzet en KeepAwake aan laat staan, loopt de batterij niet meteen leeg maar mn iPhone blijft wel aan. Hoop voor je dat het bij jou ook werkt!

Groeten

mr_animal 24-03-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberHarm (Bericht 270227)
Ik heb goed nieuws! Bij mij is het een software matig probleem. Ik heb op het moment voor SBSettings de toggle KeepAwake gedownload en deze constant aan staan. Wanneer je dan je Wi-Fi uitzet en KeepAwake aan laat staan, loopt de batterij niet meteen leeg maar mn iPhone blijft wel aan. Hoop voor je dat het bij jou ook werkt!

Groeten

Hartelijk bedankt ;) je hebt mijn probleem ook opgelost :) dit zal dus in vele gevallen de goeie oplossing zijn ;)

Grtz

R3v0S 25-03-09 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr_animal (Bericht 270583)
Hartelijk bedankt ;) je hebt mijn probleem ook opgelost :) dit zal dus in vele gevallen de goeie oplossing zijn ;)

Grtz

Niet dus... Ik heb hetzelfde probleem, als de iphone in de slaapstand gaat, loopt hij na een minuut of 5 gegarandeerd vast. Zoals hierboven vermeldt, SBSettings geinstalleerd via Cydia, en daarna KeepAwake geinstalleerd. Deze aangezet. Zodra ik de Sleepknop indruk, hangt hij al.

Ik ga nu ff checken hoe hij reageert als ik het automatisch slot op 3 minuten zet.

CyberHarm 25-03-09 10:49

Heb je wel al eens een restore gedaan?

R3v0S 25-03-09 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberHarm (Bericht 270751)
Heb je wel al eens een restore gedaan?

1x? Ik heb 'm in de afgelopen 2 dagen al een stuk of 4x gerestored, met firmware 2.1 en de custom 2.2.1


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3v0S (Bericht 270741)
Niet dus... Ik heb hetzelfde probleem, als de iphone in de slaapstand gaat, loopt hij na een minuut of 5 gegarandeerd vast. Zoals hierboven vermeldt, SBSettings geinstalleerd via Cydia, en daarna KeepAwake geinstalleerd. Deze aangezet. Zodra ik de Sleepknop indruk, hangt hij al.

Ik ga nu ff checken hoe hij reageert als ik het automatisch slot op 3 minuten zet.

Hij reageert slecht, als ik 'm uit de slaapstand wil halen, hangt 'ie weer.

ButcherJF 25-03-09 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3v0S (Bericht 270754)
1x? Ik heb 'm in de afgelopen 2 dagen al een stuk of 4x gerestored, met firmware 2.1 en de custom 2.2.1

Hij reageert slecht, als ik 'm uit de slaapstand wil halen, hangt 'ie weer.

Bij een restore n.a.v. een probleem is het van belang dat je niet een backup terugzet omdat je daarmee ook je probleem 'restored'. Wél van tevoren even je belangrijke gegevens veiligstellen (contacten, sms, afspraken e.d.).

mr_animal 25-03-09 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3v0S (Bericht 270741)
Niet dus... Ik heb hetzelfde probleem, als de iphone in de slaapstand gaat, loopt hij na een minuut of 5 gegarandeerd vast. Zoals hierboven vermeldt, SBSettings geinstalleerd via Cydia, en daarna KeepAwake geinstalleerd. Deze aangezet. Zodra ik de Sleepknop indruk, hangt hij al.

Ik ga nu ff checken hoe hij reageert als ik het automatisch slot op 3 minuten zet.

ik had hetzelfde probleem maar met die keepawake app via sbsetting doet hij het perfect :) gwn keep away aanzettn. me Wi-Fi staat wel uit nog niet getest met Wi-Fi aan ;) Grtz

R3v0S 25-03-09 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 270836)
Bij een restore n.a.v. een probleem is het van belang dat je niet een backup terugzet omdat je daarmee ook je probleem 'restored'. Wél van tevoren even je belangrijke gegevens veiligstellen (contacten, sms, afspraken e.d.).

Dat heb ik ook gedaan, elke keer na een restore wordt 'ie als een nieuw apparaat geinitialiseerd. De 2.2.1 is de custom van Michael. De 2.1 via de wiki gedownload. Maar het is wel annoying, ik kan 'm niet vergrendelen, dus hij staat continue op het springboard, wat weer ten koste gaat van m'n accutijd.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr_animal (Bericht 270845)
ik had hetzelfde probleem maar met die keepawake app via sbsetting doet hij het perfect :) gwn keep away aanzettn. me Wi-Fi staat wel uit nog niet getest met Wi-Fi aan ;) Grtz

Kun jij mij vertellen wat jouw settings zijn mbt de sluimerstand (na 1 minuut, 2, 3, nooit, etc), Wi-Fi, KeepAwake, etc? Dan kan ik daar ff mee pielen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:49.