iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe maak ik mijn u.s.a iphone volledig werkend (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/326-maak-mijn-u-s-a-iphone-volledig-werkend.html)

dborneman 27-09-07 23:03

Hoe maak ik mijn u.s.a iphone volledig werkend
 
Het leek mij handig vanwege de vele modificaties die hier worden besproken een topic te maken met daarin alle links naar modificaties te vermelden om ervoor te zorgen dat alles op je iphone volledig werkt.

Denk aan activeren, unlocken, youtube, nederlandse correctie, nederlandse taal op de iphone ect. Ik heb niet alle links zo 123 zelf bij elkaar maar ik zal proberen alvast een goede basis neer te zetten.

Links om je iphone te maken zoals jij hem wilt:

Iphone Activeren & Unlocken (Firmware 1.02):
Unlock the iPhone - a simple tutorial!

Iphone voicemail knop naar je voicemail laten doorverbinden:
Bel, *5005*7672*voicemailnummer#

Call forwarding bij bellen uitschakellen:
zet in 'settings' -> 'phone' de optie: call forwarding aan met bv je thuis nummer ingesteld. bel dan een vriend met je iphone en laat hem 1x overgaan. hang op en schakel dan de call forwarding weer uit. Als je nu weer belt zal hij die melding niet meer geven...

Youtube Activeren:
RapidShare: 1-Click Webhosting
Alles wijst zich vanzelf welk bestand je moet openen en dan paar keer op een toets drukken en het werkt.

Nederlandse Correctie:
Dit is reeds besproken op het forum werkt alleen bij notes en mail en nog niet bij sms, voor meer info zie: Nederlandse woordaanvulling op de iPhone

Nederlandse vertaling complete iphone:
Nederlandse vertaling

Downgraden van 1.1.1 firmware naar 1.0.2:
Hier heb ik nog geen link voor als je me hierop kunt aanvullen graag

Nederlandse Nummerweergave:
Tip: Telefoonnummers weergeven in Nederlands formaat

Mocht ik iets vergeten zijn laat het met weten als ik me topic nog kan aanpassen zal ik het erbij zetten in een reactie aanvullen wordt ook gewaardeerd.

Ik hoop dat we via dit topic een grote verzameling kunnen maken van alle mods en tweaks om je iphone zo goed mogelijk te laten functioneren en dat wanneer iemand net een iphone aanschaft met dit topic een heel stuk op weg kan komen.

Maurice 27-09-07 23:19

Ziet er goed uit, misschien nog leuk om deze site te vermelden:

iPhone Native Applications List - iPod Touch Applications » Blog Archive » The List

Kun je zien wat voor applicaties er allemaal zijn die je kunt installeren op je iPhone

Freek 27-09-07 23:43

Prima handleiding dborneman!

Hier een aanvulling om te restoren naar firmware 1.02:

1) Download de firmware door hier te klikken.
2) Sla het bestand op, op een plaats waar je het weet te vinden.
3) Sluit je iPhone aan en open iTunes.
4) NIET UDTATEN NAAR 1.1.1!!!
5) Houd de SHIFT toets (MAC: ALT toets) ingedrukt en klik op "Herstellen"
6) Je ziet nu een venster, blader hier naar de 1.02 firmware die je hebt gedownload en start het herstellen.

Maurice 27-09-07 23:45

Dit heb je (uitgebreid) uitgetest Freek? (zodat niet iedereen gaat vragen: werkt dit wel? Doe dit het wel? etc.)

Trouwens, het is toch geen downgraden maar upgraden.. Want als ik het goed begrijp moet je via jou stappen 1.0.2 er schoon op krijgen, oftewel, hij moet van 1.0.0/1.0.1 naar 1.0.2 gebracht worden :p

iCulture 27-09-07 23:46

Paar linkjes verbeterd en aangevuld :)

//sticky gemaakt. Dankjewel dborneman! :D

Nikos1984 28-09-07 09:11

Bedankt dborneaman! Erg mooie handleiding! Zal ik zeker gaan gebruiken zodra ik mn iPhone heb!

helvo 28-09-07 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice (Bericht 2519)
Dit heb je (uitgebreid) uitgetest Freek? (zodat niet iedereen gaat vragen: werkt dit wel? Doe dit het wel? etc.)

Trouwens, het is toch geen downgraden maar upgraden.. Want als ik het goed begrijp moet je via jou stappen 1.0.2 er schoon op krijgen, oftewel, hij moet van 1.0.0/1.0.1 naar 1.0.2 gebracht worden :p

Ik heb mijn iPhone gisteren geunlockt dmw. het handmatig ugraden naar 1.02 en dat werkt volgens die stappen prima.

Youtube heb ik overigens ook werkend, stond gewoon tussen de unlock handleiding.

dborneman 28-09-07 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door helvo (Bericht 2595)
Ik heb mijn iPhone gisteren geunlockt dmw. het handmatig ugraden naar 1.02 en dat werkt volgens die stappen prima.

Youtube heb ik overigens ook werkend, stond gewoon tussen de unlock handleiding.

Ik heb dit ook volgens de unlock handleiding gedaan echter na het vervangen van de bestanden krijg ik nog steeds te zien could not connect to youtube, heb jij ze ook gewoon geupload of eerst de oude bestanden weg gehaald?

helvo 28-09-07 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dborneman (Bericht 2603)
Ik heb dit ook volgens de unlock handleiding gedaan echter na het vervangen van de bestanden krijg ik nog steeds te zien could not connect to youtube, heb jij ze ook gewoon geupload of eerst de oude bestanden weg gehaald?

ik heb deze handleiding gebruikt:
profit42.com - the ultimate hackers lounge » Blog Archive » Unlock your iPhone using the latest anySIM!

Ik ben nu bezig met nummerformatie van mijn contactpersonen, maar lijkt (nog) niet te werken...

Niekie 28-09-07 12:12

Er is toch een firmware update gisteren gekomen, waardoor je hem nu niet op de laatste manier kan unlocken??

dborneman 28-09-07 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie (Bericht 2614)
Er is toch een firmware update gisteren gekomen, waardoor je hem nu niet op de laatste manier kan unlocken??

Heej, Niekie het klopt dat je firmware 1.0.2 nodig hebt voor het unlocken dat staat ook vermeld in het topic bovenaan bij de unlock link. Dit hoeft echter geen probleem te zijn freek legt aan het begin van het topic ook uit hoe je kan 'herstellen, upgraden' met je iphone naar 1.0.2. Dezelfde methode om te upgraden naar 1.0.2 las ik ook in een andere handleiding.


Tevens heb ik dankzij de reactie van helvo nu ook youtube aan het werken, zie:
RapidShare: 1-Click Webhosting
Alles wijst zich vanzelf welk bestand je moet aanklikken en dan paar keer op een toets drukken en het werkt.

marqw 04-10-07 09:25

vraagje,

ik heb precies de stappen doorlopen om de nl nummers weer te geven... hij blijft echter amerikaans weergeven...


weet iemand raad??

verder heb ik op mijn sim kaart (vanuit mijn eerdere nokia) een aantal telnrs staan, die zijn op mijn i phone verdwenen.. hoe krijg ik ze erop??


bedankt alvast, marc

Michael 04-10-07 10:17

Die nummers moet je handmatig op je iphone zetten. Heb je de plist voor de nummer weergave genomen in de bovenstaande link? Ga ook even naar de tips en tweaks om nog een bestandje te downloaden en weer op je iphone te zetten voor +31 nummers

Spree 04-10-07 10:23

@dborneman: de nummercode voor het wijzigen van je voicemail die je geeft is verkeerd! Zie deze overal op dit (en andere fora) verschijnen. Die code is voor het wijzigen van je sms-center. Om je voicemail aan te passen moet je de code *5005*86*voicemailnummer# invoeren. Misschien dat je je post aan kunt passen. Verder: keep up the good work!

marqw 04-10-07 10:28

dank je spree.. ik zal wel echt een nul zijn, maar dat nummer voicemail is toch 1233.. of vergis me (vodafone??)

Spree 04-10-07 10:49

Vodafone weet ik niet, maar bij Orange is het in elk geval 1233.

marqw 04-10-07 11:01

klopt, bij vodafone ook.. had ik al ingegeven maar zegt continu het zelfde.. de voicemail doet het ook niet, en sms berichten verzend en gaat ook niet....

Spree 04-10-07 11:20

@marqw: Ik post even in deze thread: https://forum.iculture.nl/iphon...erkt-niet.html verder om dit mooie topic niet te vervuilen.

ArB 08-11-07 20:34

Er is nu ook een handleiding om hem helemaal te unlocken zonder computer.
Dus alles wat je nodig hebt is een Wi-Fi verbinding en de handleiding en je kunt hem volledig unlocken en sim-vrij maken.

De url zet ik later wel neer, de site is nu uit de lucht :D

Dit is voor versie 1.1.1 trouwens

diedbase 24-11-07 15:33

Ik zou er nog aan toevoegen het progje KB(2) om de autocorrectie uit te schakelen. dit is via de installer te installeren (of zit dat al in die auto correctie), de tweak voor nummerherkenning, en het progammatje dat je edge/gprs instellingen opslaat na een reboot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.