iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

Aykan 20-09-13 22:03

Ik heb een probleem met mijn iphone 4s ik ben al bij een aantal telefoonreparateurs geweest en heb verschillende verhalen gehoord.
Omdat ik niet zomaar van alles aan mijn telefoon wil laten doen, en ik er zelf 0,0 verstand van heb stel ik de vraag ook even hier.
Tijdens het appen kreeg ik op mijn scherm een appeltje, dat appeltje werd een vlek, en de telefoon deed niets meer.
Ik heb de batterij leeg laten gaan, in de hoop dat als ik mijn iphone weer zou opladen hij het weer deed.
Ik kan de telefoon niet met de vergrendelknop meer aanzetten want deze was al een tijdje kapot (nu dus heel veel spijt dat ik het niet heb laten maken).
Ik heb dus al een versie gehoord dat mijn scherm defect is, de telefoon heeft een update nodig en dit kan alleen als ik eerst de vergrendelknop laat maken.
En bij een ander werd gezegd dat mijn iphone niet meer te maken is.
Iemand enig idee?

jvanoort010 06-11-13 15:31

Ik heb me hier aangemeld omdat ik een probleem heb waar ik maar niet uit kom.
Ik heb mijn iPhone 4S gisteren ge-update naar de laatste versie, toen moest ik hem aan de computer aansluiten om verbinding te maken met iTunes. En dit is waar het fout gaat; iTunes zegt dat ik mijn telefoon moet herstellen, en als ik dat doe stopt hij halverwege en geeft soms foutmelding 29 aan en soms foutmelding 3004 aan. Ik heb geprobeerd om de iPhone uit herstelmodus te halen (zonder resultaat). Ik heb programma's geprobeerd als: Recboot en Tinyumbrella.. maar helaas ook allemaal zonder resultaat. Kijk ik ergens overheen of is m'n telefoon stuk?

antoon100 13-11-13 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aykan (Bericht 915051)
Ik heb dus al een versie gehoord dat mijn scherm defect is, de telefoon heeft een update nodig en dit kan alleen als ik eerst de vergrendelknop laat maken.
En bij een ander werd gezegd dat mijn iphone niet meer te maken is.
Iemand enig idee?

Volgens mij moet je beginnen bij het begin.

En moet je dus eerst de vergrendelknop repareren.
Handleiding: Handleiding herstellen van de vergrendelknop/power button - met de nodige tools

Pas als je dit gedaan hebt kunnen we verder ....

theprakker 19-11-13 11:46

Hallo ik heb een probleem met Itunes ik heb zelf een Iphone 4S 32 gb: ik krijg hem niet meer op mijn pc ik heb heb verwijderd en weer op nieuw er op gezet maar geeft steeds een fout melding.Kan iemand mij helpen.
gr theprakker

PiedroAdam 06-12-13 06:17

Mijn iPhone 4 start niet meer op zowel een reset als harde reset hebben niet geholpen. Via iTunes blijft de foutcode 2001komen. Las dat accu vervangen kan helpen maar is er een manier om dit te testen?

Guest-20180925190238 06-12-13 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PiedroAdam (Bericht 938625)
Via iTunes blijft de foutcode 2001komen.

iTunes fout 2001 wijst in de meeste gevallen op een USB probleem. Zowel op de USB-poort op de computer als op de USB-bus in de iPhone:

iTunes: specifieke update- en herstelfouten en geavanceerde probleemoplossing

PiedroAdam 06-12-13 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938653)
iTunes fout 2001 wijst in de meeste gevallen op een USB probleem. Zowel op de USB-poort op de computer als op de USB-bus in de iPhone:

iTunes: specifieke update- en herstelfouten en geavanceerde probleemoplossing


Beste Timosha,

Wat adviseer je me te doen? Nieuwe adapter voor de telefoon kopen? Andere kabel was geen optie.

Groeten,

Pieter

daniquevandelaar 02-02-14 11:48

Hallo
ik heb een iphone vier die sinds een week heel raar doet
als ik gewoon op de telefoon zit valt deze ineens uit
het geluid van het spel of van de muziek die ik luister of een filmpje gaat dan gewoon door alleen is het scherm zwart
als ik dan het vergrendelknopje indruk gaat het geluid natuurlijk uit en de iphone ook
dan wil ik hem opnieuw opstarten en dan komt het appleteken in beeld en blijft dan voor ongv een halve minuut staan en dan valt het weer weg en is het scherm weer zwart
ook heb ik mijn telefoon al een paar keer aangesloten op itunes maar dat hielp niet
heel soms gaan de telefoon wel weer aan en kan ik hem een paar uur gebruiken maar dan valt hij weer uit en kan ik weer van voren af aan beginnen
iemand een idee wat ik hier tegen kan doen ?

alvast bedankt

Brostem 02-02-14 11:56

Volgens mij is de batterij defect ?,

buyle10 12-02-14 18:09

Mijn i phone start niet meer op proberen herstellen lukt ook niet wat nu ?

Kevin 12-02-14 18:40

Ik heb soms dat ik 2X op de Power of Home knop moet drukken vooraleer ik op m'n beginscherm kom. :(

antoon100 12-02-14 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 949625)
Ik heb soms dat ik 2X op de Power of Home knop moet drukken vooraleer ik op m'n beginscherm kom. :(

Kan aan instellingen liggen of aan homeknop die niet goed werkt.

Kalibreer de home button eens....

Kalibreer Home button

er is nog een instelling die de reactie bepaalt maar weet die niet precies, je moet maar eens kijken.

andere optie hardware probleem => vervang ribbon kabel(knop zelf vermoed ik is niets mis mee)

nzm67 20-02-14 14:19

Hallo allemaal ik heb een iphone 4S IOS 6.3.1 eergisteren besloot ik om de IOS up te graden met de nieuwste versie. Ik heb dit zonder itunes gedaan waardoor ik ook niet kon opslaan.. Mijn toestel zit in de recovery mode als ik deze op itunes aansluit krijg ik te zien dat mijn toestel in herstelmodus actief is. Dan druk ik op herstelknop en hij gaat van start nadat hij de software heeft uitgepakt krijg ik een foutmelding met de code (3194) ... Hoe kan ik mijn toestel redden please help!!!!!!!

Guest-20180925190238 20-02-14 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nzm67 (Bericht 950451)
Dan druk ik op herstelknop en hij gaat van start nadat hij de software heeft uitgepakt krijg ik een foutmelding met de code (3194) ... Hoe kan ik mijn toestel redden please help!!!!!!!

iTunes fout 3194 betekend dat je het hosts bestand verknoeid hebt en dat er dus geen verbinding kan gemaakt worden met de Apple servers. Gebruik de zoekfunctie van het forum met het zoekbegrip "3194 hosts" om oplossingen te vinden.

nzm67 20-02-14 15:41

bedankt timosha ik heb gezocht maar ik kom er niet ver mee... Kan je meer op weg helpen alvast bedankt..

Guest-20180925190238 20-02-14 15:43

Verwijder uit het host bestand alle lijnen waar het woord apple in staat, bv. gs.apple.com. Herstart de PC en probeer de iPhone opnieuw te herstellen.

Badinho 20-02-14 15:55

Hallo,

Gisteravond is mijn telefoon gek gaan doen. Ineens kwam alsmaar opnieuw het Apple logootje opnieuw in beeld. Ik heb dit proberen te verhelpen dmv het opstarten van de DFU-modus en daarbij de Iphone proberen te herstellen. Helaas geeft Itunes aan het einde van deze herstel "error 21" aan.. Ik heb het ook al geprobeerd met het uitzetten van de firewall en een bestandje uit een of andere map te halen, dit levert helaas eenzelfde resultaat op. Inmiddels is het opflikkeren van het Apple logootje verdwenen. In plaats daarvan komt er wanneer ik de Iphone connect met de oplader het icoontje van verbinding met Itunes in beeld. Hier blijft de Iphone dan de gehele tijd op staan.

Op Internet circuleert rond dat het ook aan de batterij kan liggen. Heb inmiddels een nieuwe batterij besteld en hoop die morgen te ontvangen en met succes te verwisselen. Ik vroeg me af meer mensen hier ervaring mee hebben en zo ja hoe is dit op te lossen?

De oorzaak lag in mijn geval bij de batterij. Heb een nieuwe batterij erin geknald, nadien heb ik geen last meer gehad van "error 21".

Lienemien 23-02-14 12:08

Hallo

Gisterenavond heb ik mijn Iphone 5s een update laten doen. Na deze update viel mijn Iphone uit..
Ik heb hem proberen te verbinden met Itunes, maar hij reageert niet.
Hij laadt soms eens op tot ongeveer 10% en valt daarna uit. Hij heeft ook héél (maar echt héél warm) met momenten.
Iemand ervaringen hiermee?

Brostem 23-02-14 13:34

90 % Batterij ??

Roos79 23-02-14 13:43

Had je heel weinig batterij tijdens het up daten?

keff20 02-03-14 22:21

hallo

ik heb een iphone 4 deze start normaal op alleen na een paar minuten valt deze uit.
start uit zichzelf gelijk weer op maar blijft dan op zwart scherm of apple logo wit hangen.
start dan een paar keer weer opnieuw op en gaat dan uit.
als ik hem dan aanzet werkt die een paar minuten en dan weer het zelfde verhaal.
al in dfu mode gezet en herstel gedaan via itunes.
alleen nu met op het toestel de begin instellingen maken krijg ik nog niet de kans ,
alle stappen te doorlopen is dan al uitgevallen.

iemand een idee wat dit kan zijn

Just Just 11-03-14 18:23

Misschien oplossing
 
Houd de sluimerknop en homebutton in de stroom 15 seconde in. Dat zou moeten helpen het is een soort reset en alles blijft bewaard.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 maart 2014 om 18:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theprakker (Bericht 935346)
Hallo ik heb een probleem met Itunes ik heb zelf een Iphone 4S 32 gb: ik krijg hem niet meer op mijn pc ik heb heb verwijderd en weer op nieuw er op gezet maar geeft steeds een fout melding.Kan iemand mij helpen.
gr theprakker

Misschien moet je een reservekopie via icloud maken, je telefoon resetten en dan terugzetten via icloud en dan zou hij het moeten doen.

locuta 12-03-14 20:29

iPhone volledig dood
 
Ik dus mijn iPhone 4 geüpdatet met nieuwe software-update, maar dag later viel hij ineens uit, zomaar, uit het niets, met nog 75% batterij. Krijg 'm niet meer aan. Harde reset werkt niet, ander kabeltje werkt niet, aan stroom hangen werkt niet, aan Macbook ook niet, wat ik ook doe: er is geen leven meer in te krijgen. Weet iemand een oplossing? Of een oorzaak? Het is wel erg toevallig dat hij nu ineens uitvalt en ik zag op andere fora ook al 2 of 3 berichten van mensen die na de update iets soortgelijks hadden.

De garantie van mijn iPhone is allang verlopen, ik kan vast niet een Applestore binnenlopen zonder meteen 5 miljoen te betalen alleen al om er naar te laten kíjken?

suzuki2002 12-03-14 22:40

Achterklep loshalen .
Batterij los schroeven .


Loskoppelen .



Hierna alles weer vastzetten.


70 procent kans dat het dan weer werkt

locuta 13-03-14 08:18

!!
 
Batterij even los halen werkte, dank je!!!!
Nu hopen dat ie ook blijft werken… ik vertrouw 'm niet meer..

Abu 01-04-14 00:48

Ik heb een iPhone 5 die vandaag crashte toen ik gebruik maakte van Safari. Hierna belandde de iPhone in een herstart cyclus. De iPhone start dus niet meer op. Als ik de iPhone in DFU zet, wordt die wel herkend door iTunes. Als ik probeer om de iPhone te herstellen, werkt dit niet, aangezien de iPhone verder gaat met de herstart cyclus. Als er een tijd de melding 'wacht op iPhone' in iTunes staat, krijg ik de foutmelding 4014 of 4005. De software versie op de iPhone is iOS 7(.0?), dus nog geen 7.1. Iemand die hier de oplossing voor weet?

Guest-20180925190238 01-04-14 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 955411)
Als er een tijd de melding 'wacht op iPhone' in iTunes staat, krijg ik de foutmelding 4014 of 4005.

iOS: herstelfouten 4005, 4013 en 4014

Abu 01-04-14 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 955413)

Ja, dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Guest-20180925190238 01-04-14 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 955440)
Ja, dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar dat werkt niet.

En, je gebruikt natuurlijk ook echt de allerlaatste versie van iTunes, zijnde iTunes 11.1.5?

Abu 01-04-14 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 955441)
En, je gebruikt natuurlijk ook echt de allerlaatste versie van iTunes, zijnde iTunes 11.1.5?

Ja, en ik heb het ook al op een andere computer geprobeerd en ook met een andere kabel.

Guest-20180925190238 01-04-14 16:08

Dan zal je de laatste optie moeten gebruiken uit de link die ik geplaatst heb:

Citaat:

Als u fout 4005, 4013 of 4014 blijft zien wanneer u het apparaat herstelt, neemt u contact op met Apple voor ondersteuning.

Abu 01-04-14 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 955453)
Dan zal je de laatste optie moeten gebruiken uit de link die ik geplaatst heb:

Dat heb ik inmiddels ook al gedaan. De iPhone moet voor reparatie opgehaald worden.

Just Just 23-04-14 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 955411)
Ik heb een iPhone 5 die vandaag crashte toen ik gebruik maakte van Safari. Hierna belandde de iPhone in een herstart cyclus. De iPhone start dus niet meer op. Als ik de iPhone in DFU zet, wordt die wel herkend door iTunes. Als ik probeer om de iPhone te herstellen, werkt dit niet, aangezien de iPhone verder gaat met de herstart cyclus. Als er een tijd de melding 'wacht op iPhone' in iTunes staat, krijg ik de foutmelding 4014 of 4005. De software versie op de iPhone is iOS 7(.0?), dus nog geen 7.1. Iemand die hier de oplossing voor weet?

Misschien gewoon je batterij loskoppelen en daarna terugzetten, misschien zijn de chips overhit.

joostdeenen 23-04-14 14:40

Ik heb een probleem met mijn zus haar iphone 4,
Als ik hem aan de oplader leg, krijg ik het apple logo te zien en na 2/3 minuten trilt de iphone 2x 2/3 minuten daarna valt hij weer uit. Als ik de iphone aan itunes koppel in dfu mode en wil herstellen blijft hij wachten op reactie van iphone. De iphone probeert dan telkens op te starten. Maar steeds komt het apple logo weer terug.

iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt,

Groet Joost

LLXhelena 05-05-14 16:29

reservekopie nemen als scherm niet werkt
 
hallo,

iphone na update 7,1,1 beetje bij beetje in error gegaan (eerst niet meer bellen, geen smsmen, geen emailsync meer, later kon ik wel af en toe nog bellen) wou deze morgen reservekopie nemen om t toestel volledig te resetten maar dan viel ineens ook mijn scherm uit:-( iTunes herkent mijn iphone maar vraagt om op het toestel te bevestigen dat er mag gelinkt worden en dat gaat niet want scherm is zwart...iemand een idee hoe ik toch nog een reservekopie kan nemen want er staan behoorlijk wat foto's en notities op die ik liever niet kwijt wil..thx

Lisan 09-05-14 22:51

HELPP
Heb iphone 4s geupdate naar 7.1.1 mar krijg ook allen itunes logo met pijltje er onder en laadkabel, doet helemaal niets meer, hoe kan dat.

koekelil111 11-05-14 19:30

Mijn Iphone 4 reageert niet meer op de knoppen en het scherm doet het dus niet de aan/uit knop was al kapot. Het geluid doet het wel resetten via itunes kan ook niet want er zit een code op. Kan iemand mij helpen?

TomMilan 19-05-14 23:39

Hoi, ik heb een probleem met mijn Iphone 5s. Toestel was daarnet aan het laden, terwijl ik nog wat berichten via whatsapp aan het sturen was. Ik controleerde op nieuwe berichten en kreeg enkel nog een zwart scherm??? Ik heb geprobeerd om het toestel terug op te starten met de aan/uit knop, maar helaas, het lukt niet! Wat me opviel is dat zowel de lader als de Iphone heel warm stonden, je kon deze amper in de hand houden. Ik heb de Iphone laten afkoelen, nog eens geprobeerd, weer niets. Toestel even terug aan de lader gehangen en deze werd direct terug warmer :-( Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Heb simkaart er ook even uitgehaald, maar niets... alvast bedankt voor jullie reacties ;-)

xdjodyaimee 17-06-14 12:02

Hallo allemaal.

Vandaag op school stond ik in de pauze met een groepje meiden te praten en m'n iphone in m'n hand, maakt eentje een beweging en hoppa, iphone op de grond van ongeveer 50 cm hoogte.

Vervolgens is er geen krasje extra te vinden, maar wilt niet meer aan. Ik heb al 30 seconde de powerknop en de homebutton ingedrukt, zonder enig resultaat.( zit trouwens geen garantie meer op)

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Roos79 17-06-14 12:10

Vallen is ook geen garantie maar dat terzijde.
Was het toestel vol kwa batterij?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.