iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

M.B. 21-12-10 20:22

Mijn Iphone 4 (32 gb) heb ik gisterenavond ge update naar 4.2.1.
Vanmorgen heb ik hem nog even gebruikt en terug aan de lader gedaan.
rond het middag uur pak ik mijn telefoon en hij doet helemaal niets meer.
Op diverse forums lees ik een truc, de aan-uit knop en de home knop samen tegelijkertijd 10-15 sec. ingedrukt houden, en dan zou het appeltje in beeld moeten komen.
Zou moeten komen, ja. Maar dat gebeurt dus niet. Ik heb hem aan m'n macbook gehangen, heb hem met m'n originele lader al een uur of 6 opgeladen en hij is nog steeds in coma.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor????
Ik ben niet de enige die een "dead phone" probleem heeft ervaren, maar wel een van de weinige die hem niet meer aan de praat krijgt.
Misschien moet ik nog wat geduld hebben en doet ie het morgen wel weer, ook dat is te lezen, maar zou graag willen weten wat de oorzaak is... dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.....

robvangenderen 23-12-10 10:17

Ik heb sinds gister een 3Gs 32gb, ik gelijk thuis op mn mac aangesloten op itunes. Volgens mij was de iphone wel jailbroke. Mooi, dacht ik, muziek er opzetten. Iphone stond nog op iemands anders naam. Itunes vraagt om update uit te voeren, dus dat doe ik dan maar. Daarna blijft het scherm op "connect aan Itunes" staan
Ik heb echt tot nu toe echt alles geprobeerd, alle firmwares gedownload en geprobeerd toe te passen. DFU werkt niet, redsnow,etc.
Ik heb alles 10x geprobeerd, denk dat er niets anders op zit dan weg te brengen en te laten fixen...

Ik krijg steeds maar error 1015, wat ik ook doe.
ben ten einde raad

bduivis 23-12-10 11:58

Mensen ik heb een probleem,
Ik heb gister mijn iphone gekocht.
Vandaag wou ik hem aansluiten om er muziek op te zetten, maar zo gauw als ik dat doe schakelt mijn pc zich uit i.v.m. "schadebeoerking".
Ik krijg dan een groot blauw scherm te zien van ongeveer een seconde en dan herstart hij zich weer.

Ik heb geen flauw idee wat ik eraan kan doen.
Help me?!?!
mvg, Brian

Macbookto 23-12-10 16:32

Van harte welkom op dit forum. Veel plezier toegewenst met je iPhone.
Ik neem aan dat het een echte iPhone is en geen nep geval. Heb je iTunes op je PC staan?

robvangenderen 23-12-10 17:50

Ik heb geen neppe in ieder geval, die van mij herkent ie gewoon, enkel krijg ik het niet voor elkaar om hem te herstellen. Gister voor de zekerheid nog een keer de nieuwste Itunes gedownload. Ik krijg elke keer de foutcode dat ie niet kan downgraden... Terwijl de allernieuwste iOS 4.2.1 is en ook dat op mn Iphone stond. Dus ik noem het geen downgraden... of wel? Of moet ik wachten op de 4.3.0 o.i.d.? Beetje jammer, want ik snakte naar een iphone, heb ik er eindelijk 1, koppel ik hem aan Itunes en toen was het over... Er stond namelijk "Iphone van Okan", Itunes vroeg een update te doen en toen er geen updates waren moest ik volgens mn telefoon aan Itunes koppelen. Dan krijg ik een opmerking dat ie in recovery mode staat en dat ik de firmware moet herstellen... Ik heb elke FW ipsw van 3.0 t/m 4.2.1 gedownload en via 'alt' en 'herstellen' de ipsw aangeklikt, sommige waren niet eens meer compatible en bij de andere geeft ie code 1015

Macbookto 23-12-10 19:20

iPhone van Okan?
Je hebt jailbreak en daar weet ik niets van af dus kan je niet helpen.

robvangenderen 23-12-10 22:23

Ik weet nu wel waarom mn iphone niet meer uit recovery mode komt. Gezien mn iphone t-mobile locked was, is deze gejailbreakt. Maar nu heb ik mn iphone dus laten synchroniseren met Itunes en dat had ik niet moeten zei de man van de Phone House. Nu moet je of wachten op een nieuwere versie (4.3) of opsturen naar apple en dan kost je 150 euro ongeveer en je hebt er weer een t-mobile lock :(
Weet iemand andere opties?

lbroek1 27-12-10 09:46

In redsn0w originele firmware browsen en vervolgens alleen de opie met DFU mode aanklikken. Vervolgens in iTunes een Herstel via custom firmware.

Jailbreaken en unlocken!

Sample86 27-12-10 10:17

Goedemorgen mede iPhoners,

Mijn iPhone 4 met firmware 4.2.1 was tethered gejailbreakt met redsn0w. Ik wist natuurlijk als geen ander dat als hij uit zo gaan dat mijn jailbreak verdwenen zou zijn, maar dat hij ook niet meer zou starten vind ik redelijk kudt!
Als ik de iP nu opstart krijg ik het Apple logo in het scherm, wat blijft staan, inmiddels zo'n 4 uur. Het enige dat is verandert is dat er een 'zandloper' bij is komen te staan, maat het gaat niet weg.

Ik heb geprobeerd home+power button te doen, ik heb geprobeerd die modus van tijdens het jailbreaken in te schakelen (7 seconden home plus power, daarna met power los nog een seconde of 10)... Dit heeft alleen geen effect gehad!

Ik hoop dat dit eenvoudig op te lossen is! HELP!!!!

Thanks in advance!

Macbookto 27-12-10 13:31

dat hij niet meer op wil starten is redelijk vervelend...

lbroek1 27-12-10 14:05

@ Sample86,
Probeer hem is met TinyUmbrella uit de recovery mode te gooien..

zertyx 28-12-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sample86 (Bericht 619521)
Goedemorgen mede iPhoners,

Mijn iPhone 4 met firmware 4.2.1 was tethered gejailbreakt met redsn0w. Ik wist natuurlijk als geen ander dat als hij uit zo gaan dat mijn jailbreak verdwenen zou zijn, maar dat hij ook niet meer zou starten vind ik redelijk kudt!
Als ik de iP nu opstart krijg ik het Apple logo in het scherm, wat blijft staan, inmiddels zo'n 4 uur. Het enige dat is verandert is dat er een 'zandloper' bij is komen te staan, maat het gaat niet weg.

Ik heb geprobeerd home+power button te doen, ik heb geprobeerd die modus van tijdens het jailbreaken in te schakelen (7 seconden home plus power, daarna met power los nog een seconde of 10)... Dit heeft alleen geen effect gehad!

Ik hoop dat dit eenvoudig op te lossen is! HELP!!!!

Thanks in advance!

ik heb hetzelfde probleem, help aub

lbroek1 29-12-10 08:25

Al via TinyUmbrella uit de Rec mode proberen te gooien?

zertyx 29-12-10 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 620323)
Al via TinyUmbrella uit de Rec mode proberen te gooien?

is al opgelost, bedankt om zo snel te reageren.

ik heb het wel via itunes gedaan en volledig hersteld.:d

robvangenderen 29-12-10 13:46

Mijn 3Gs is dus opgestuurd naar Apple :( Er was geen beweging meer in te krijgen
Ach, kan ik hem weer jailbreaken :)

rabinhio 29-12-10 16:19

hallo, ik heb een ip3g was gejailbreakt.......fw willen update via itunes en hij is zo dood als iets. het schijnt een bekend probleem te zijn maar er moet toch een manier zijn om dat ding weer aan de praat te krijgen?!
binne itunes krijg ik de melding dat ik hem moet herstellen en bijwerken maar dan loopt hij weer vast.......help!

samluit 29-12-10 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zertyx (Bericht 620231)
ik heb hetzelfde probleem, help aub

Je moet je iPhone aansluiten op je Computer, Redsn0w starten, je firmware selecteren, en kiezen "Just Boot Tethered" dan de instructies volgen die op het scherm staan.

zertyx 30-12-10 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samluit (Bericht 620569)
Je moet je iPhone aansluiten op je Computer, Redsn0w starten, je firmware selecteren, en kiezen "Just Boot Tethered" dan de instructies volgen die op het scherm staan.

Alles is opgelost, ik ga nu wachten tot er een stabiele untethered jailbreak uitkomt.

max125 31-12-10 15:53

hallo,
heb mijne ook geupdate ondertussen telefoon gehad is die uit gevallen,nu geef die een afbeelding usb stekkertje en itunes,maar de computer herkent de telefoon niet meer,kan ik hem ook niet op itunes herkennen
met vriendelijke groeten
Tonny

davevogel0 06-01-11 22:43

ik heb hetzelfde :( hij blijft maar zeggen geen stroom of het apple logo. ook als het apple logo er is vind de pc hem niet. ik hem hem op de pc, radio, adapter en externe batterij proberen op te laden helpt allemaal geen bal...
(iphone 3gs 32gb fw 4.2.1 gejailbraiked)

robvangenderen 07-01-11 14:01

Je kan niet downgraden, dus zodra je opnieuw denkt IPSW 4.2.1 erop te zetten, herkent Apple dat het een gejailbreakte iphone is en zetten er een Jaillock op. Dat is mij verteld door Apple zelf, want mijn 3Gs ligt nu bij Apple en hebben mij hierover opgebeld. Dat gaat automatisch en zelf kan je er niets aan doen...

JornZ 07-01-11 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvangenderen (Bericht 624494)
Je kan niet downgraden, dus zodra je opnieuw denkt IPSW 4.2.1 erop te zetten, herkent Apple dat het een gejailbreakte iphone is en zetten er een Jaillock op. Dat is mij verteld door Apple zelf, want mijn 3Gs ligt nu bij Apple en hebben mij hierover opgebeld. Dat gaat automatisch en zelf kan je er niets aan doen...

Haha wat een onzin vertellen die lui. Op dit moment kun je altijd herstellen naar een stock firmware 4.2.1 tenzij je de iPad baseband hebt geïnstalleerd. Maar in het laatste geval kun je altijd herstellen met een custom firmware en PWND DFU modus.

robvangenderen 07-01-11 17:29

Aan mijn telefoon viel echt niets te doen meer. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, maar niets werkte...

davevogel0 07-01-11 21:43

Same here, heb hem maar opgestuurd voor garantie...

max125 07-01-11 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvangenderen (Bericht 624640)
Aan mijn telefoon viel echt niets te doen meer. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, maar niets werkte...

Ik heb mijne bij mediamarkt op nieuw firmware laten opzetten nu werkt hij terug

derper 11-01-11 19:24

iPhone start niet meer op.
 
Heee,

Mijn telefoon was laatst uit gegaan en start sinds dien niet meer op.
Er staat belangrijke informatie voor mij op de iPhone, is er enig manier dit er nog van af te kunnen krijgen? Ik heb namelijk hier geen backups meer van.

Groetjes J.

Macbookto 13-01-11 17:51

Laat hem eens lang op de oplader staan.

partybear 14-01-11 20:37

Ik heb een soort gelijk probleem, zwarte iphone4, wilt niet reageren, niet op na aansluiten computer, niet na aansluiten op oplader. zwart scherm geen jailbreak, orgineel.. wat kan ik doen..?

Macbookto 14-01-11 21:28

Ook niet na 12 uur op de oplader?

partybear 15-01-11 12:43

Zal eens proberen.. Hoop dat het lukt.. Thanks alvast

Macbookto 15-01-11 15:05

Van de week had ik weer Flitsmeister en Navigon aan laten staan nadat ik thuis was gekomen. Ik dacht ineens: wat is die iPhone heet. Ik keek en ik kreeg de melding dat hij bijna leeg was. Ik wist niet hoe gauw ik hem op de oplader moest zetten. Een zucht van verlichting. De vorige keer was hij ook helemaal leeggetrokken. Nu net op tijd. Ik leer het ook nooit.

iWiefring 15-01-11 15:07

Scheelt dat zo veel dan? Als je die applicaties laat draaien in de achtergrond? Scheelt het zó veel dat zelfs je iPhone er warmer van wordt? Volgens mij is dat niet gezond hoor..

Macbookto 15-01-11 15:11

Ja, ik heb het dus een keer gehad dat ik door het hoesje heen voelde, oeps, wat warm. Toen was ik al te laat en heeft hij 12 uur op de oplader gestaan. Navigatie en Flitsmeister zijn programma's die je bij gebruik echt af moet sluiten.

partybear 16-01-11 16:31

Thanks mannen, telefoon doet het weer!

Macbookto 17-01-11 00:19

Je mag ook een vrouw bedanken;)

croiman 17-01-11 00:32

En wie is die vrouw ? :p

robvangenderen 17-01-11 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvangenderen (Bericht 624640)
Aan mijn telefoon viel echt niets te doen meer. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, maar niets werkte...

Stuur ik vrijdag een mailtje naar het bedrijf waar ik mn Iphone gebracht heb ter reparatie voor verzending naar Apple, wat de kosten zijn...

- Apple kon er ook niets aan doen, dus je krijgt een nieuwe Iphone opgestuurd, we verwachten hem vandaag.

w00t!!

Helaas hebben ze hem niet ontvangen vrijdag, dus ik hoop dat ie vandaag of morgen binnenkomt :) Kan niet wachten tot ik hem heb, wat een ramp is dat zeg back to my old 'n rusty htc :(

iWiefring 17-01-11 11:14

Op dat soort momenten weet je wel waarom een iPhone de beste telefoon is :D

Macbookto 17-01-11 12:23

Macbook To is een vrouw

rachid_sealiti 17-01-11 19:08

Dat iemands iphone nergens meer op reageerd heeft te maken met je dock connector. Het kan ook zijn dat je accu gewoon terminaal overleden is. Zolang de moederboord het doet is alles vervangbaar!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.