iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

Hanneske 10-03-11 23:11

Hij blijft bij mij maar in recovery hangen. Wat heb je precies gedaan toen hij al die errors gaf 1015 etc?

tishans 11-03-11 01:18

Hier nog zo'n geval. Ik heb in mijn onschuld altijd gedacht dat je officiële updates van iTunes en van de firmware zo snel mogelijk moest installeren. Voor het eerst eens snel geweest, dus ook snel geen iPhone meer tot mijn beschikking. En geen idee hoe ik dit moet herstellen.

Hanneske 11-03-11 10:20

De iphone kon ik van een vriend van me hebben omdat hij de 4 ging halen. Het scherm was kapot en dat heb ik pas mijn schermpje laten maken. Zegt die vent dat hij hem meteen simlockvrij heeft gemaakt. Ok relaxed dacht ik. Maar je kunt dus blijkbaar een iphone niet simlockvrij maken zonder em te jailbreaken? Klopt dat? En dan kun je em niet updaten? Straks weer ff terug naar die gast!

tishans 11-03-11 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanneske (Bericht 650211)
Maar je kunt dus blijkbaar een iphone niet simlockvrij maken zonder em te jailbreaken? Klopt dat? En dan kun je em niet updaten?

Mijn lopende abonnement bij T-Mobile kon ik zeer recent (7 maart) tussentijds beëindigen vanwege "onvoldoende bereik" voor internet. Daarbij kreeg ik ook instructies voor het simlockvrij-maken. Dat is gelukt en sindsdien bel ik via Vodafone. Tot gisteren dan, want na de update van iTunes en daarna van de firmware van het toestel, blokkeert dit. Ik neem aan dat de instructies van T-Mobile geen jailbrake-opties impliceren, maar het is wel zo dat na de update deze problemen zijn ontstaan die daarvoor niet bestonden.

iWiefring 11-03-11 12:57

Zijn er nu ook mensen die met een 3G[S] hier last van hebben tijdens de update naar 4.3 die daarvoor geen jailbreak hadden?

tishans 11-03-11 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 650269)
Zijn er nu ook mensen die met een 3G[S] hier last van hebben tijdens de update naar 4.3 die daarvoor geen jailbreak hadden?

Ja, ik, en ik dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt.
Mijn toestel is een 3GS, geen jailbreak, wel (officieel) simlockvrij gemaakt i.v.m. voortijdige overgang van T-Mobile naar Vodafoner eerder deze week. En het heeft prima gewerkt, tot de update van gisteravond.

iWiefring 11-03-11 14:04

Wat krijg je nu precies te zien dan? Bij mij startte hij opnieuw op na de update en kreeg ik vervolgens weer hetzelfde laadproces als dat hij dat doet met updaten, en dat dan de hele tijd. Ben echt blij dat ik hem uiteindelijk aan de praat heb gekregen.

jbakkenes 11-03-11 19:09

Bij mij hetzelfde. Officiële 3Gs, geen JB, geen simlock, maar na de update van ios4.3 icm vodafone hangt de iphone regelmatig. Start daarna ook niet goed op, appletje bij startup blijft hangen. Als je de simkaart er uit haalt en er bv tijdelijk een andere in doet(had nog een kpn prepaid) start hij wel goed door. Probleem ligt bij vodafone. Heb al contact met ze gehad en vf heeft toegegeven dat het voor hen een bekend probleem is.
Als ik mobile data uitzet en later de vf sim er weer indoet gaat het een tijd goed. stabiel is ie niet. Bij gebruik van de andere sim geen problemen(alleen geen data op prepaid)
Er zit iets in de instellingen van vodafone data icm iOS 4.3. Hoop dat ze met een update komen.

Probleem is dus bekend met Vodafone en iOs4.3

tishans 11-03-11 21:12

@jbakkenes: bedankt voor deze info. Hier dezelfde ervaringen met een simkaart voor KPN prepaid, maar óók een prepaid-kaart van Vodafone geeft gek genoeg géén problemen! Alleen bij Vodafone abonnement gaat (ging) de boel in de haltstand. Door deze lang genoeg in het toestel te laten zitten kwam iTunes met de suggestie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dat uiteindelijk maar gedaan en op dit moment lijkt het weer te lukken, alleen zijn alle instellingen natuurlijk weg. Enfin, met het weekend voor de deur hebben we tenminste wat te 'hobbyen'.

Pim V 12-03-11 12:05

Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.

Glennius 12-03-11 14:17

Ik heb een probleem.
Ik ging gisteren met een vriend van mij Facetimen. Toen het gesprek (na heel lang) voorbij was, wou hij niet meer aan en herkende Itunes hem ook niet maar als ik ernaar bel dan gaat hij wel over enzo.
Hoe los ik dit op!?

Hoeft niet meer. Me vader heeft het opgelost.

dazz 13-03-11 10:07

@jbakkenes : hier dezelfde problemen. Ben blij te lezen dat je contact hebt gehad met Vodafone, en dat het een bekend probleem is. Nu maar hopen dat ze er wat aan doen! ;)

Ik heb mijn 3GS uiteindelijk weer aan de praat gekregen door eerst in DFU mode op te starten en daarna de backup terug te zetten. Helaas ging het terugzetten van de backup ook niet probleemloos omdat het toestel gedurende dat proces regelmatig bleef hangen. Op een bepaald moment kreeg ik in de gaten dat het hangen verband hield met het zoeken naar het netwerk (dat maar niet gevonden kon worden).

Na legio reboots, diverse keren sim eruit en er weer in is de situatie nu sinds vrijdag redelijk stabiel te noemen. Alles staat er weer op en syncen gaat ook weer goed. Fingers crossed dat het zo blijft!

Edit:
Overigens bedenk ik me nu dat de trigger leek te zijn dat ik de sim ten einde raad in mijn oude Nokia had gedaan om bereikbaar te zijn. Toen ik de sim daarna weer in de 3GS stopte vond hij het Vodafone netwerk pas weer en kreeg ik 'n sms van VF met de mededeling dat de instellingen voor internet en mms niet geconfigureerd waren en dat ik 'n volgende sms zou ontvangen met de instellingen. Die sms heb ik nooit gekregen en de instellingen stonden nog goed. Sinds dat moment is het stabiel.

Shadowmozes 13-03-11 12:32

Mijn iPhone bedacht zich en besloot niet meer aan te gaan. Hij lijkt dood, krijg hem niet aan en zelfs het appeltje laat zich niet zien. Het had nog genoeg stroom de dag ervoor en er gebeurt nu niets meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik ermee naar een dealer?

jbakkenes 13-03-11 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowmozes (Bericht 650956)
Mijn iPhone bedacht zich en besloot niet meer aan te gaan. Hij lijkt dood, krijg hem niet aan en zelfs het appeltje laat zich niet zien. Het had nog genoeg stroom de dag ervoor en er gebeurt nu niets meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik ermee naar een dealer?

Even aansluiten via iTunes. Hij staat waarschijnlijk in recovery mode. Gewoon proberen.

Shadowmozes 13-03-11 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes (Bericht 650965)
Even aansluiten via iTunes. Hij staat waarschijnlijk in recovery mode. Gewoon proberen.

Heb ik geprobeerd maar maakte geen contact. In paniek snel wat geplaatst op het forum maar ik had natuurlijk ook ff kunnen resetten haha Bij deze is het verholpen. Thnx voor de snelle reply ;)

tishans 13-03-11 21:32

Hier wordt een mens toch flauw van...
Vrijdagavond de iPhone aan de praat gekregen door fabrieksinstellingen terug te zetten. Natuurlijk waren daarmee alle instellingen verdwenen en zo ook alle apps. Die laatste via een restore teruggeplaatst en zo ongeveer de hele zaterdag bezig geweest om de zaken weer te ordenen en inlogcodes aan te brengen. Sindsdien doet hij het ogenschijnlijk normaal, tot een half uur geleden: na een sms-melding bleef het geluid van de lopende applicatie achterwege en dat was met geen mogelijkheid weer terug te krijgen. Alleen een reset ("uit" en weer "aan" zetten) kon ik bedenken... Had ik dat maar niet gedaan, want opnieuw doet de iPhone HELEMAAL NIETS MEER.
Uit de eerdere ervaringen weet ik nu bijna zeker dat het aan (de instellingen van) Vodafone moet liggen, en meer specifiek het abonnement; bij de prepaid-kaart van Vodafone en die van KPN zijn er namelijk geen problemen!
Ik mag toch hopen dat Vodafone hier op heel korte termijn een antwoord op heeft, want slechts vier (4) dagen bellen met een Vodafone-abonnement steekt toch wel wat schril af tegen de bijna een vol jaar ongestoord bellen via T-Mobile (de reden van overstap was onvoldoende internet-bereik bij T-Mobile).

vanbrug 14-03-11 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pim V (Bericht 650608)
Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zonder SIM van Vodafone start mn 3GS normaal op, maar als ik hem in mijn telefoon steek blijft hij hangen op het appeltje. Ook een SIM kaart van T-Mobile geprobeerd, en daar start hij wel normaal mee op. HELP!!!

Qvans 14-03-11 19:44

mijn 3gs vandaag van de officiële updates voorzien en nu dood als een pier en het appeltje blijft maar zichtbaar. Hard reset komt het appeltje terug. In Itunes wordt hij niet herkend, wat nu? blij met hulp! Bir

iOzan 14-03-11 19:47

DFU Mode, en dan proberen te herstellen?

mattijs 15-03-11 18:43

Zelfde problemen na (niet geheel vlekkeloze) upgrade naar 4.3. 3gs, simlockvrij, vodafone. Nu in Frankrijk en daar weer redelijk stabiel mes vf simkaart, maar de meeste apps crashen direct na opstarten, behalve alle pre-installed Apple apps.

iPhonevanFranske 17-03-11 10:57

iPhone 3GS 32Gb no JB volledig origineel. Provider T-Mobile. Windows Vista. iTunes 10.2.1
Firmware 4.2.1
Moet ik nu wel of niet een upgrade naar 4.3 doen. Hoor en lees zoveel tegenstrijdige berichten. Heb geen zin in een toestel wat dan ineens niet meer werkt.
Vooral Vodafone klanten lees ik hebben problemen.
Hoe zit het met T-Mobile???
Wie weet raad. Graag jullie ervaringen en/of tips.
W E L O F N I E T U P D A T E N ?
EN WAT TE DOEN BIJ VASTLOPEN OF NIET AANGAAN!!!

tishans 17-03-11 15:36

@Franske:
Als je goed leest, lees je eigenlijk steeds hetzelfde: bij de gemelde problemen is steeds sprake van het Vodafone-netwerk. Mijn eigen iPhone vertoont geen probleem met een PREPAID-kaart van Vodafone of van KPN, alleen met de simkaart van het Vodafone-ABONNEMENT gaat het ding de fout in.
Voorts zou volgens een van de berichten (11 maart 19:09 uur), Vodafone hebben toegegeven dat het voor hen een bekend probleem is.
Je kunt van niemand garanties verlangen dat je iPhone na een update mog probleemloos werkt; het is en blijft je eigen beslissing. Maar ik denk dat je gevoeglijk kunt aannemen dat als het probleem zich ook bij T-Mobile zou hebben voorgedaan (terwijl T-Mobile door een langdurig alleenrecht van verkoop de meeste 3GS'en in de markt heeft gezet), er een hausse aan problemen bekend zou zijn geworden.
Mijn persoonlijke(!) inschatting is daarom dat je bij een origineel apparaat op het T-Mobile-netwerk geen problemen zult ondervinden na installatie van de upgrade. En anders is er altijd nog de T-Mobile winkel waar ze je probleem zullen moeten oplossen.


In geval van een Vodafone-abonnement kan men het beste even afwachten, in ieder geval totdat duidelijk is welke oplossing er is voor de huidige problemen.

iWiefring 17-03-11 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonevanFranske (Bericht 652463)
iPhone 3GS 32Gb no JB volledig origineel. Provider T-Mobile. Windows Vista. iTunes 10.2.1
Firmware 4.2.1
Moet ik nu wel of niet een upgrade naar 4.3 doen. Hoor en lees zoveel tegenstrijdige berichten. Heb geen zin in een toestel wat dan ineens niet meer werkt.
Vooral Vodafone klanten lees ik hebben problemen.
Hoe zit het met T-Mobile???
Wie weet raad. Graag jullie ervaringen en/of tips.
W E L O F N I E T U P D A T E N ?
EN WAT TE DOEN BIJ VASTLOPEN OF NIET AANGAAN!!!

T-Mobile kun je waarschijnlijk gewoon updaten, als je twijfelt gewoon ff je SIM eruithalen. Dan update klikken, dan verloopt alles zonder problemen. Maar mijn iPhone is ook gewoon de update gegaan met Vodafone NL (ook SIM eruit voor update) en die werkt nu ook gewoon perfect!

vanbrug 19-03-11 13:11

Net geprobeerd mijn 3GS op te starten met Vodafone. Start nu gewoon op, geen probleem meer kennelijk :d . Voorheen bleef hij elke keer op het appeltje hangen. Alleen aan de PC met kabel wilde hij soms (na veel proberen) opstarten. Hoop dat het nu opgelost is .

breda82 28-03-11 19:52

Sinds vandaag is mn iphone 4 compleet gecrashed, was muziek aan het downloaden via 3g en itunes toen hij uit het niets opnieuw opstarte. Daarna is hij nog verschillende keren opnieuw opgestart tijdens het gebruik. Toevallig ook problemen met tmobile vandaag. Maar bij de laatste keer opnieuw opstarten kwam hij niet verder dan een zwart scherm, ik zie wel dat de backlight aanstaat maar er gebeurt verder niks meer.

kan hem niet uitzetten
kan hem niet hard resetten met home + power
ook niet naar DFU met home en power afwisselen
aan de pc hangen gebeurt er ook niks
sim kaart eruit gebeurt er ook niks.

Heeft iemand anders nog tips behalve rustig blijven en naar de winkel gaan?:mad:

Robbinvw 11-04-11 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door breda82 (Bericht 656804)

kan hem niet aanzetten
kan hem niet hard resetten met home + power
ook niet naar DFU met home en power afwisselen
aan de pc hangen gebeurt er ook niks
sim kaart eruit gebeurt er ook niks.

Heb precies hetzelfde met mijn Iphone 3GS. en als ik hem aansluit aan mijn computer krijg ik dit bericht:

http://img42.imageshack.us/img42/1584/iphoneitunes.png

wie o wie kan mijn helpen?

alvast bedankt.

edjohan 12-04-11 11:56

Mijn apple Iphone 4 doet het niet meer.......
 
Hoi wie kan mij helpen.
Ik heb via Cydia wat binnen gehaald en nou heeft mijn Iphone het begeven.
Alleen het apple logo brand nog(hij knipperd).
Wie weet er een oplossing dat hij het weer doet.
Help help.......

Glenneh 12-04-11 15:57

Hallo!
Ik heb een iPhone 4 16 GB met jailbreak.
Nooit problemen gehad met m'n iPhone, ik doe verder ook geen gekke dingen ermee.
Vanochtend heb ik hem nog aangezet, en een uurtje later zie ik dat hij opeens uit stond.
Ik heb hierna alles geprobeerd om hem aan te krijgen. Niets werkt. Hij reageert niet op de oplader en mijn computer herkent hem ook niet.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb hem van november 2010, maar ik weet niet of ik hem met de jailbreak erop voor de garantie kan opsturen?
Alvast bedankt!

leontjuh1 12-04-11 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneh (Bericht 663165)
Hallo!
Ik heb een iPhone 4 16 GB met jailbreak.
Nooit problemen gehad met m'n iPhone, ik doe verder ook geen gekke dingen ermee.
Vanochtend heb ik hem nog aangezet, en een uurtje later zie ik dat hij opeens uit stond.
Ik heb hierna alles geprobeerd om hem aan te krijgen. Niets werkt. Hij reageert niet op de oplader en mijn computer herkent hem ook niet.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb hem van november 2010, maar ik weet niet of ik hem met de jailbreak erop voor de garantie kan opsturen?
Alvast bedankt!

Heb je al een hard reset geprobeerd? Homeknop en sluimerknop tegelijkertijd ingedrukt houden totdat de iPhone opnieuw opstart.

Glenneh 12-04-11 16:05

Jep... Reageert nergens op!

leontjuh1 12-04-11 16:08

Dan ben ik bang dat je eens met T-Mobile o.i.d. zal moeten gaan praten :(

Glenneh 12-04-11 16:09

Ik heb hem simlockvrij gekocht in België...

leontjuh1 12-04-11 16:10

Dan kun je uiteraard even teruggaan naar de desbetreffende verkoper en kijken of je nog garantie hebt. (en dan uiteraard niet vermelden dat je er een jailbreak op had zoals je profiel vermeld)

DrLoempia 14-04-11 18:10

Hi,

Mijn iPhone is ineens op zwartscherm gegaan, hij doet niks meer... Heb em proberen opgeladen en via itunes maar hij doet niks?

Accu zat nog op vol.. kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Marlouisa 29-04-11 16:56

Help
 
Wie helpt mij. Ik ben een absolute dombo wat mijn telefoon betreft. De rest zit wel goed:d.

Mijn iphone 3 gs loopt vast. Heb niets gejailbreakt o.id. (weet ook nog niet hoe dat moet:confused:). Mijn agenda deed het niet goed dus ik dacht hem opnieuw te resetten door de homeknop en reset knop bovenop tegelijk in te drukken op te lossen. Nu blijft er al de hele dag een rondje draaien en hij start niet meer op. Kan hem ook niet uitzetten of i.d. Graag hulp. Mijn agenda staat vol afspraken hoop niet dat ik iets kwijt ben:eek:

Alvast bedankt voor de moeite

richard27 02-05-11 23:19

ik heb een iphone4 en ik wil hem opnieuw instaleren maar dan krijg ik code1013 en mijn telefoon start niet meer op alleen dat ik naar itune moet meer kan ik er niet mee kan iemand mijn helpen met dit probleem????:mad:

Franko 06-05-11 23:38

Ik heb mijn Iphone 3gs voor de tweede keer laten vallen. Gevolg: Scherm gebarsten.
Ik dacht: geen probleem, even nieuw schermpje bestellen en daarna vervangen net als de eerste keer. Wat blijkt nou, ik wil mijn iphone aanzetten .. eerst krijg ik een soort regenboog op mijn scherm en daarna is hij compleet wit! ik heb de iphone nog zover gekregen dat ik hem kan herstellen maar dat helpt niks, nu is mijn scherm helemaal donker.
Is dit mijn LCD die de geest heeft gegeven?

AppleFreak14 07-05-11 12:13

hallo allemaal,

Gister is mijn iPhone tijdens een zwaaibeweging uit mijn hand geschoten en tegen de muur aan geknalt.
Helemaal geen schade. Je ziet er niks van.
Toen ik op de home button drukte kwam het normale scherm met de slider om naar het beginscherm te gaan. Alleen reageerde hij niet toen ik de slider naar rechts wilde bewegen. Toen hield ik de sleep/wake button rechtsbovenaan ingedrukt om hem te rebooten. Ook hier reageerde het scherm niet. Na een aantal seconden werd het scherm zwart met witte strepen erop. Sinds dat moment krijg ik geen leven meer in het toestel. Ook iTunes vindt hem niet.
Ik gebruik windows 7.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.

groet

Loekieloek 17-06-11 16:28

mijn powerknop was kapot en hij hing op het apple logo.
Door de homeknop in te drukken terwijl je hem aan je pc hangt krijg je hem ook in dfu.
Volgens mij moet de accu ook leeg zijn maar dat weet ik niet zeker.

kai824 17-06-11 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek (Bericht 684063)
mijn powerknop was kapot en hij hing op het apple logo.
Door de homeknop in te drukken terwijl je hem aan je pc hangt krijg je hem ook in dfu.
Volgens mij moet de accu ook leeg zijn maar dat weet ik niet zeker.

De iPhone komt nu niet in DFU mode, maar in recovery mode. Dit kan een groot verschil maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.