iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

dylankieft 25-07-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 498543)
Probeer eens 20sec home+power

en dan nog niet:

Probeer eens in de DFU modus te komen. En dan gewoon daar weer uit door 20sec home+power in te drukken.

Home+power 30 sec ingedrukt niks!
In dfu geprobeert via home knop en kabel er tegelijk idoen / indrukken maar niks. En via de andere dfu mode manier werk ook niet. Ik ben bang dat hij stuk is. Iemand een oplossing?

De Generaal 25-07-10 17:28

// Topics samengevoegd

Rookie24u 26-07-10 22:50

iphone 3g 8gb na dood nu alleen maar schijndood?!?
 
Na een foutje ergens in mijn 3G een DFU reboor gedaan. iTunes laten herstellen maar nu zegt ie dat mijn sim kaart niet meer wordt ondersteund. Hij was gekraakt maar dat zal nu wel niet meer het geval zijn.

Iemand enig idee hoe ik nu verder kan komen?

Ik heb een aantal gevallen doorgelezen maar kan zo snel mijn specifieke vraag niet vinden.

scheersje 30-07-10 14:14

iPhone stuk? Start niet meer op
 
M'n batterij is gisterenavond leeggelopen dus ik wou het deze morgend terug opladen, maar dat werkt niet.. Ik sluit hem aan via de pc, mac, de adapter usb, ... Niets lukt. Het scherm blijft gewoon zwart, hij reageert gewoon niet. Aan de linkerkant zie ik twee kleine blauwe vlekken, er zitten ook al wat barsten in, maar die zijn al van een half jaar geleden dus daar kan het normaal gezien niets mee te maken hebben. Iemand een idee?:confused:

Michel15 30-07-10 14:30

Je ziet dus geen batterij in beeld die zich laadt ?

scheersje 30-07-10 14:59

Nee, ook geen Appel logo. Het scherm blijft gewoon zwart.

scheersje 30-07-10 18:52

Iemand een idee? .. Ik heb echt wel een groot probleem nu. :mad:

serapim 31-07-10 15:03

probeer is tijdens het inpluggen van de usb gekoppelt aan de computer, homeknop tegelijk in te houden.

of hou de home en power button tegelijk in voor minimaal 30 seconden.

of download tinyumbrella koppel iphone aan computer start tinyumbrella op en druk op,,,,kick device out of recovery,,,,

De Generaal 31-07-10 15:04

// Topics samengevoegd

hholwerda 31-07-10 15:12

Mijn apple logo blijft ook hangen en mijn iphone start niet op.
Heb de knoppen 30 sec vast gehouden en nu heb ik hem aan mijn laptop gekoppeld.
Hij zegt dat ik mijn iphone moet herstellen, maar als ik dat doe dan is hij volgens mij weer gelocked met t-mobile, heb hem laten unlocken namelijk.

Wie kan mij zeggen wat ik het beste kan doen?

Jochanan 31-07-10 16:13

Mensen ik heb al een reactie geplaatst in het volgende topic:
https://forum.iculture.nl/f28/i...en-iphone.html

alleen hier komen geen reacties op.
Weet iemand hier of de mogelijkheid bestaat om nog data(het gaat voornamelijk om te foto's.) terug te krijgen terwijl de iphone in DFUmode staat?

kal_el 31-07-10 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 508046)
Mijn apple logo blijft ook hangen en mijn iphone start niet op.
Heb de knoppen 30 sec vast gehouden en nu heb ik hem aan mijn laptop gekoppeld.
Hij zegt dat ik mijn iphone moet herstellen, maar als ik dat doe dan is hij volgens mij weer gelocked met t-mobile, heb hem laten unlocken namelijk.

Wie kan mij zeggen wat ik het beste kan doen?

als hij legaal unlocked is geweest, kan je gewoon herstellen. Indien niet dan kan je ook gewoon herstellen maar moet je erna nog jailbreaken en unlocken

hholwerda 31-07-10 17:51

kan hem niet herstellen, want ik heb nu nog 3.1.2 erop en dan komt er 4.0.1 erop, dit kreeg ik terug, had het gevraagd aan de persoon die mijn iphone geunlocked heeft:


het klopt dat na herstel de T-Mobile lock er weer op komt. Dit is momenteel niet te unlocken, ook niet door mij. Want er komt namelijk versie 4.0.1 op en die is nog helemaal niet mogelijk.

Dus denk als hij niet meer aan gaat, dat ik de sjaak ben pffffffffffffff

serapim 31-07-10 18:28

als jij een 3g met 3.1.2 hebt, dan kan je hem wel degelijk herstellen.
download 3.1.2 firmware
start itunes op danl detecteert itunes je iphone
inplaats van herstel druk je eerst shift en dan herstel.
nu krijg je de keuze om door je computer te bladeren.
blader naar de gedownloade firmware en selecteer
nu gaat itunes 3.1.2 eropzetten.
daarna jailbraken met blackra1n en unlock in cydia

Jochanan 31-07-10 19:16

Dag mensen,
Ik heb een klein vraagje. Ik heb een Iphone 3g 8gb met 3.1.3 (van vriendin) die niet meer doorstart. Na veel opties proberen zal ik hem dus moeten herstellen. Nu heeft zij er heel veel fotos op staan. De vraag is, kan ik deze er nog af halen? Bijvoorbeeld in DFU-modus.. Heb geen backup in itunes ofzo.

hholwerda 31-07-10 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serapim (Bericht 508324)
als jij een 3g met 3.1.2 hebt, dan kan je hem wel degelijk herstellen.
download 3.1.2 firmware
start itunes op danl detecteert itunes je iphone
inplaats van herstel druk je eerst shift en dan herstel.
nu krijg je de keuze om door je computer te bladeren.
blader naar de gedownloade firmware en selecteer
nu gaat itunes 3.1.2 eropzetten.
daarna jailbraken met blackra1n en unlock in cydia

Maar dan heb ik toch weer de simlock van T-mobile erop?

Jochanan 31-07-10 20:38

@hholwerda
Er staat in de laatste zin toch jailbreak met blackra1n en unlock (om van de simlock van t-mobile af te zijn) in cydia..

hholwerda 31-07-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochanan (Bericht 508510)
@hholwerda
Er staat in de laatste zin toch jailbreak met blackra1n en unlock (om van de simlock van t-mobile af te zijn) in cydia..

Heb hem weer aan de praat, maar hoe kan ik hem nu unlocken met cydia?

Jochanan 31-07-10 21:40

Nadat je met blackra1n gejailbreakt hebt* kun je met blacksn0w hem unlocken. Zie iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com voor alle info voor jouw iphone.

*jailbreak met blackra1n via blackweather

hholwerda 31-07-10 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochanan (Bericht 508579)
Nadat je met blackra1n gejailbreakt hebt* kun je met blacksn0w hem unlocken. Zie iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com voor alle info voor jouw iphone.

*jailbreak met blackra1n via blackweather

Heb blacks0w gedownload. En wat moet ik nu verder doen?

maciek 01-08-10 03:48

Met mijn iPhone 4 nu 2 keer gehad dat ik hem niet uit de "slaapstand" kreeg. Pas als ik de home en lock knop 10 seconden in hou dan start hij opnieuw op. Verdomme...

Hij is net nieuw, geen jailbreak, wel wat apps maar volgens mij had ik alleen apps van apple nog open staan toen het gebeurde de 2e keer. Beide keren in m'n broekzak.. zou het misschien heel warm zijn daar :p ? ik hoop niet dat dit doorzet omdat ik hem nu niet in wil leveren en 10 weken wachten.

hholwerda 01-08-10 09:28

Bedankt allemaal, heb hem helemaal weer aan de praat, super.

scheersje 01-08-10 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serapim (Bericht 508032)
probeer is tijdens het inpluggen van de usb gekoppelt aan de computer, homeknop tegelijk in te houden.

of hou de home en power button tegelijk in voor minimaal 30 seconden.

of download tinyumbrella koppel iphone aan computer start tinyumbrella op en druk op,,,,kick device out of recovery,,,,

Ja, ik dacht er zelf aan om dit ook is te proberen, maar dan nog een probleem is dat dit niet gaat.. M'n power button is helemaal ingedrukt en werkt niet meer, een andere manier om dit te doen? Met tinyumbrella werkte het ook al niet.

Diony 01-08-10 15:35

Help! iPhone 3G (geen bijzonderheden) loopt vast...
 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb totaal geen verstand van computers. Mijn iPhone is vastgelopen. Ik heb alleen een appeltje in het scherm. Als ik hem met iTunes wil verbinden zegt iTunes na een tijdje (dan is het balkje onder de appel voor 10% wit) dat de vereiste schrijf niet wordt gevonden.
Kan iemand mij in "Jip en Janneke"-taal uitleggen wat ik het beste kan doen? Hier op het forum lees ik wel dingen over AppTapp instaler (heb ik maar gedownload, hij herkent mijn iPhone niet), TinyUmbrella en SHSH, maar ik weet niet wat dat voor programma's zijn en wat ze doen en hoe ik er iets mee kan.

Kan iemand me op weg helpen? Ik heb iTunes 9.2.1 en welke filmware(?) op mijn iPhone staat weet ik niet, want ik kan er dus niets meer mee...

Bij het verzameltopic kom ik allemaal onbekende termen tegen. Iemand zegt bijvoorbeeld: "Restoren naar 1.1.4 en dan ZiPhone gebruiken..."
Ik weet niet hoe ik moet restoren en hoe ik ZiPhone moet gebruiken.

Wil iemand mij helpen??

Alvast bedankt!!

Rookie24u 09-08-10 23:37

Mijn iPhone ook al dagen dood
 
Mijn telefoon is ook al dagen dood. Ik heb de contact gegevens via iTunes leeg gemaakt en daarmee is mijn gehele telefoon dood komen te vallen. Ik kan nu een harde reboot geven met de beide knoopen ingedrukt houden maar ik krijg dan heel even de appel in beeld die daarna verdwijnt. De iPhone wordt ook niet herkend in iTunes. Ik krijg dus gewoon helemaal niets voor elkaar. iBrickr geprobeerd omdat ik toch iets moet proberen maar dat programma zegt dat er geen kabel aangesloten zit terwijl dat wel zo is.

Jailbreak of Blacksn0w bieden geen hulp omdat ik de telefoon niet kan benaderen,

Is er iemand die iets meer weet of min phone (gratis) kan herstellen? Over tien dagen ga ik op vakantie en ik loop nu al 3 weken met een ouwe koelkast te bellen terwijl ik juist mijn wil gebruiken in Italie met de fiets o de omgeving te verkennen.

Wie o wie is er bereid mij te helpen.

Rookie24u

ipodtouch... 10-08-10 00:22

Beste lezers,

ik heb een ipod touch die niet meer opstart, ik zie alleen maar die apple logo wat moet ik doen!!! voor dit had ik een probleem mijn scherm was donker je kon amper wat zien. dus had ik mijn ipod gewist via mn ipod nu start mn ipod niet meer op:(

niek-smal 10-08-10 13:31

Ik hoop dat ik iemand kan vinden die mij kan helpen.
Mijn iPhone 3Gs doet van t ene op t andere moment helemaal niks meer.
Voordat ik ging slapen legde ik de telefoon op mijn nachtkastje, de volgende ochtend deed hij het niet meer, ik dacht dat hij gewoon uit was, maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan. Ook heb ik al letterlijk honderd keer geprobeerd de telefoon te resetten, en in DFU-mode op te starten.
Ook deze methodes brachten beidde geen uitkomst.

Ik hoop op hulp,
mvg
Niek

Fireball 10-08-10 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niek-smal (Bericht 524710)
Ik hoop dat ik iemand kan vinden die mij kan helpen.
Mijn iPhone 3Gs doet van t ene op t andere moment helemaal niks meer.
Voordat ik ging slapen legde ik de telefoon op mijn nachtkastje, de volgende ochtend deed hij het niet meer, ik dacht dat hij gewoon uit was, maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan. Ook heb ik al letterlijk honderd keer geprobeerd de telefoon te resetten, en in DFU-mode op te starten.
Ook deze methodes brachten beidde geen uitkomst.

Ik hoop op hulp,
mvg
Niek

pROBEER EEN LATERE VERSIE EN UNLOCK HEM.

niek-smal 10-08-10 19:18

Dat lukt niet, mn scherm blijft zwart, en ik krijg m niet aan.
Ook krijg ik niks in beeld als ik hem met de computer verbind, ook mn iPhone doet dan niks.

milcoi 10-08-10 19:47

zet je iphone via de meegeleverde stekker aan de stroom (niet via een pc of laptop).
Wacht 15 min. houd de aan/uit en home knop daarna voor 20 sec vast.

bij mij werkte dit en ik had weer een werkende iphone

niek-smal 11-08-10 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milcoi (Bericht 525435)
zet je iphone via de meegeleverde stekker aan de stroom (niet via een pc of laptop).
Wacht 15 min. houd de aan/uit en home knop daarna voor 20 sec vast.

bij mij werkte dit en ik had weer een werkende iphone

Bij werkt dit niet. Helaas.
Iemand anders nog ideeen?

Rookie24u 12-08-10 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niek-smal (Bericht 526724)
Bij werkt dit niet. Helaas.
Iemand anders nog ideeen?

Dit is wat ik nog niet geprobeert heb maar zal ook wel op niets uitlopen. Vannacht de iPhone laten lopen op Tinyumbrella maar na 6 uur nog niet veel meer te melden dan het nog steeds bezig was met (onduidelijke) dingen te doen.

Ik wordt er een beetje moedeloos van zo onderhand.

Er moet toch iemand zijn die bekend is met mijn probleem phone??

niek-smal 12-08-10 16:38

Ik ben vandaag naar de winkel gegaan. t Scheen dat er standaard 2 jaar fabrieksgarantie op zit.
Hij zag er verder nog netjes uit, dus er moest wel iets van binnen kapot zijn.
Hij is nu opgestuurd, en verwacht hem over 3 á 4 weken weer terug.
Ik bedank iedereen die heeft meegedacht!

Rookie24u 12-08-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milcoi (Bericht 525435)
zet je iphone via de meegeleverde stekker aan de stroom (niet via een pc of laptop).
Wacht 15 min. houd de aan/uit en home knop daarna voor 20 sec vast.

bij mij werkte dit en ik had weer een werkende iphone


ik heb nu de phone een aantal uren aan de netspanning liggen en de home en aan/uit knop ingedrukt gehouden.

na enkele seconden komt het appeltje in beeld en dat verdwijnt na een seconde of zo en komt dan weer terug na een seconbde of 14 a 15. daarna de knoppen ingedrukt gehouden en blijven tellen tot 20 en alles losgelaten. het appeltje bleef in beeld maar na een seconde of 30 zag ik in eens het snoertje van iTunes in beeld verschijnen al wat het maar voor heel erg kort want daarna is en blijft het beeld weer zwart.

iemand een idee?

dotter 13-08-10 11:26

ik heb dus ook zo'n probleem. als ik mijn iphone 4 opstart krijg ik enkel maar een applelogotje te zien. ook itunes herkent mijn iphone niet. m.a.w. als ik mijn iphone aansluit gebeurd er niets. ik krijg enkel het applelogo op mijn iphone 4 te zien.
wat moet ik doen!!!!!

Fireball 13-08-10 19:58

Ik zou zeggen terug naar de winkel je hebt toch nog gararantie!!!

serapim 13-08-10 20:18

[QUOTE=dotter;529343]ik heb dus ook zo'n probleem. als ik mijn iphone 4 opstart krijg ik enkel maar een applelogotje te zien. ook itunes herkent mijn iphone niet. m.a.w. als ik mijn iphone aansluit gebeurd er niets. ik krijg enkel het applelogo op mijn iphone 4 te zien.
wat moet ik doen!!!!!
[/QUOTE

hou de home en powerknop net zo lang vast tot je de connect to itunes scherm krijgt.
dit betekend dat je hem in recovery gezet hebt en dan kun je herstellen:d

dotter 13-08-10 20:22

[/QUOTE
hou de home en powerknop net zo lang vast tot je de connect to itunes scherm krijgt.
dit betekend dat je hem in recovery gezet hebt en dan kun je herstellen:d[/QUOTE]

ik ben er nu mee bezig en het zal waarschijnlijk wel werken. ik ben momenteel de update aan het downloaden maar aangezien mijn telemeter vol is gaat dit ontzettend traag:o maar morgen wordt hij gereset

Rookie24u 15-08-10 10:59

Ik heb hem nu een dag en een nacht aan de lader staan met TinyUmbrella maar een zwart beeld blijft.

Ik heb hem nu net even aan de stroom gezet en met de aan/uit knop aangezet. Eerst het appeltje en daarna het iTunes logo!
Er is dus iets gebeurt aar wat weet ik nog niet want zodra ik de stroom eraf haal dan wordt het scherm weer zwart. Direct in de docking gezet aan de laptop geeft geen resultaat. iTunes wordt niet herkend en het scherm wordt weer zwart.
Ik vermoed dus dat hij niet voldoende opgeladen is en dat ga ik nu dus eerst doen.

Als ik meer weet zal ik dat hier melden misschien zijn er andere met dit probleem en kunnen we elkaar daarbij helpen.

Fireball 15-08-10 22:45

Kan het niet zijn dat je batterij stuk is en daarom niet meer opstart?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.