iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

Trapz 27-12-09 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 397965)
Probeer je iPhone in [wiki]DFU[/wiki] te zetten en herstel hem in iTunes.

Dat zou ik graag willen maar de iPhone gaat helemaal niet meer aan, iTunes ziet 'em ook niet..

croiman 27-12-09 21:38

in DFU gezet terwijl em insteekt en itunes opstaat op je pc ?

Trapz 27-12-09 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 398001)
in DFU gezet terwijl em insteekt en itunes opstaat op je pc ?

Ja, iTunes staat op m'n pc. Ik heb iTunes als eerst opgestart, iPhone aangesloten en daarna geprobeerd om de iPhone in dfu te zetten, maar de iPhone gaat helemaal niet aan(lijkt of 'ie dood is?)..

Kan ik handmatig de accu eruithalen? Of zit er een zegel aan de binnenkant waardoor ik ook direct m'n garantie kwijt ben?

croiman 27-12-09 21:44

resetten terwijl hij insteekt ?
als hij connectie maakt met pc hoor je een toontje dat er nieuwe hardware in pc steekt.

als iphone niks meer doet, pc vind hem niet,


: DOOD

of batterij al eens goed opgeladen ?

zoja :

iphone DOOD

Trapz 27-12-09 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 398004)
resetten terwijl hij insteekt ?
als hij connectie maakt met pc hoor je een toontje dat er nieuwe hardware in pc steekt.

als iphone niks meer doet, pc vind hem niet,


: DOOD

of batterij al eens goed opgeladen ?

zoja :

iphone DOOD

Nee, dat geluidje krijg ik niet eens. Ik kan 'm nog eens goed aan de lader leggen, maar waarschijnlijk is ie dood.
De iPhone springt ook niet aan als ik em aan de voeding doe.
Ik heb nog garantie, morgen contact opnemen met de Apple dan.
Als de accu stuk zou zijn, dan zou de iPhone nog wel aan moeten springen als 'ie aan een voeding ligt toch?

ThaBudz 28-12-09 11:41

Ligt aan het defeft als deze van zo een aard is dat de battery helemaal naar de vaantjes is dan springt ie ook niet aan , misschien dat aanzetten wel lukt .

Trapz 28-12-09 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 398148)
Ligt aan het defeft als deze van zo een aard is dat de battery helemaal naar de vaantjes is dan springt ie ook niet aan , misschien dat aanzetten wel lukt .

Oke. Hoe bedoel je dat 'aanzetten' wel lukt? Als ik de iPhone aan de lader leg dan gaat 'ie ook niet aan.

ThaBudz 28-12-09 20:31

en als je dan de powerbutton indrukt , als ie dan niks doet dan is ie echt "overleden"

Trapz 28-12-09 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 398386)
en als je dan de powerbutton indrukt , als ie dan niks doet dan is ie echt "overleden"

Oké, dan is 'ie dus echt overleden.
thnx!

ThaBudz 28-12-09 21:01

als je verzekerd bent Pro-Assist bellen en anders kijken of ie nog in de garantie valt .

Trapz 28-12-09 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 398408)
als je verzekerd bent Pro-Assist bellen en anders kijken of ie nog in de garantie valt .

Ja, dat is dus het 2e ding. Mijn iPhone heb ik in Juni aangeschaft(nieuw) met bon van iemand die een abbonement had afgesloten maar nog een telefoon had. Er zit standaard een jaar garantie op bij Apple, maar ik heb em gejailbreakt.

Heb ik dan nog wel garantie?

ThaBudz 28-12-09 21:07

wie niet waagt .....wat ik begrijp uit de verhalen is dat apple em omruilt en als je het niet vertrouwt / durft zou ik em anders ergens ter reperatie aanbieden en dan kijken wat het kost .

Trapz 28-12-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 398411)
wie niet waagt .....wat ik begrijp uit de verhalen is dat apple em omruilt en als je het niet vertrouwt / durft zou ik em anders ergens ter reperatie aanbieden en dan kijken wat het kost .

Hm ja idd, wie niet waagt wie niet wint. Ja, dat kan altijd nog. thnx :)

Applecase 28-01-10 14:06

iPhone doet he-le-maal niets
 
Zomaar ineens was hij uit, zwart scherm, niets doet het meer. Geen DFU, geen restore, niets nada noppes. Telefoon wordt niet gezien op USB (door Mac's System Profiler), dus iets op de Mac uithalen heeft ook geen zin. Telefoon is niet gevallen of wat dan ook. Hij deed het, broekzak in, even later broekzak uit, hij doet het niet meer. Ik schat dat de batterij voor iets meer dan de helft vol was. Heeft iemand nog een idee om dit ding tot leven te wekken?
3GS 16 GB, uit Italië, niet jailbroken, niet unlocked.

Robvanr 01-02-10 15:59

iPhone gaat niet meer aan
 
Ik heb vandaag mijn iPhone 3g uitgezet ( vanwege een tentamen). Na mijn tentamen probeerde ik hem weer aan te zetten, maar hij gaf geen enkele reactie. Ook heb ik hem aan de computer en aan mijn oplader aan te sluiten. De iPhone doet echter nog steeds helemaal niets.

Ik heb de iPhone simlock-vrij laten maken en ik gebruik er nu een vodafone kaart in. Ik heb de firmware één keer via iTunes herstelt.

(Omdat ik niet kan zien welke firmware ik nu gebruik, heb ik maar wat ingevult)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem!

Alvast bedankt!

Rob

Remypas 01-02-10 16:11

Het lijkt wel doomsday voor iphones. 01-02-2010. Die van mijn baas is vanochtend overleden (1e gen.) en niet meer aan te krijgen. Dfu werkt ook niet.

dutchcore 01-02-10 16:39

Probeer een forced reset

houd de home + sluimer knop tegelijk indrukken voor 30 seconde daarna de home knop loslaten en de sluimer knop voor 10 sec indrukken als het goed is gaat ie dan weer aan bij mij werkte het daarna deed alles het weer op 100%

Timmeh_ 01-02-10 17:13

// Discussies samengevoegd.

Gerwin 02-02-10 03:19

iPhone herstart in eens en start niet verder meer op.
 
Gegroet,

Ik was net aan het bellen met m'n andere mobiel. En iPhone staat gewoon op zijn dockje op te laden. In eens spring die aan en ik zie dat bezig is met opstarten. Daarvoor heb ik hem niet uit gezet. Dus ik vind het heel erg raar.
Maar hij gaat van uit het niets opnieuw aan. Maar de iPhone start niet verder door dan dat Apple logootje. Paar keer nog probeert om hem opnieuw op te starten maar hij is in eens gebricked. Heb nu m'n iPhone aan het herstellen.

Maar hoe kan dat nu dat m'n iPhone 3GS van uit het niets opnieuw opstarten. Hij was gewoon aan het opladen en daarvoor heb ik alleen gesmsd en wat gebeld. Ik heb versie 3.1.1 en is niet gejailbreakd.

Weet iemand waardoor dat is gekomen?

Alvast bedankt,
Gerwin

StefV 02-02-10 15:18

Ik heb al diverse dingen geprobeerd Forced Reset enz.. Maar hij blijft niet opstarten..
Had MyWi en My3G geinstalleerd en dat liep allemaal erg lastig en langzaam dus had het er weer afgegooid. Daarna moest ik opnieuw opstarten en dat deed ik en toen is hij dus vast blijven lopen.. Wel flitst het scherm steeds sneller achter elkaar waarna het Apple logo weer komt.
Who knows what to do..?

sandertjuh89 02-02-10 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applecase (Bericht 410013)
Zomaar ineens was hij uit, zwart scherm, niets doet het meer. Geen DFU, geen restore, niets nada noppes. Telefoon wordt niet gezien op USB (door Mac's System Profiler), dus iets op de Mac uithalen heeft ook geen zin. Telefoon is niet gevallen of wat dan ook. Hij deed het, broekzak in, even later broekzak uit, hij doet het niet meer. Ik schat dat de batterij voor iets meer dan de helft vol was. Heeft iemand nog een idee om dit ding tot leven te wekken?
3GS 16 GB, uit Italië, niet jailbroken, niet unlocked.

Hey ik lees je bericht nu maar ik had precies hetzelfde probleem als jij nu heb met mijn 3gs 16 gb met jailbreak...

Hoe is het met jou iphone afgelopen?

De Generaal 02-02-10 19:51

// Samengevoegd

Applecase 02-02-10 22:03

@sandertjuh89

Vandaag het slechte bericht van Macrepair gekregen dat zowel het moederbordje als de batterij naar de filistijnen zijn. Het kan natuurlijk zo zijn dat het moederbord de batterij volledig heeft leeg getrokken, maar goed. Het ding is helaas zo dood als een pier.
En dat vind ik (genuanceerd) bijzonder vervelend. Hij was 5 maanden oud, zo koelt de liefde voor Apple in het algemeen en iPhones in het bijzonder hard af. Bovendien dacht ik met een legale in Italië zelf gescoorde iPhone goed af te zijn, tot ik er achter kwam dat op alleen de iPhone géén wereldwijde garantie zit. &$@&# €600 down the drain. Geld uitgeven vind ik helemaal niet erg, maar op deze manier is het wel minder leuk. Ik vrees dat de beste remedie is dat er maar snel een nieuwe moet komen en dat ik het hele akkefietje maar moet vergeten. Maar daar gaan nog wel een paar dagen overheen.

sandertjuh89 03-02-10 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applecase (Bericht 411959)
@sandertjuh89

Vandaag het slechte bericht van Macrepair gekregen dat zowel het moederbordje als de batterij naar de filistijnen zijn. Het kan natuurlijk zo zijn dat het moederbord de batterij volledig heeft leeg getrokken, maar goed. Het ding is helaas zo dood als een pier.
En dat vind ik (genuanceerd) bijzonder vervelend. Hij was 5 maanden oud, zo koelt de liefde voor Apple in het algemeen en iPhones in het bijzonder hard af. Bovendien dacht ik met een legale in Italië zelf gescoorde iPhone goed af te zijn, tot ik er achter kwam dat op alleen de iPhone géén wereldwijde garantie zit. &$@&# €600 down the drain. Geld uitgeven vind ik helemaal niet erg, maar op deze manier is het wel minder leuk. Ik vrees dat de beste remedie is dat er maar snel een nieuwe moet komen en dat ik het hele akkefietje maar moet vergeten. Maar daar gaan nog wel een paar dagen overheen.

Oké dit is zwaar zuur:( Ik leef met je mee...
Ik hoop dat ik er beter vanaf kom ik heb hem wel in NL gekocht alleen er zit nu een jailbreak op en ik hoorde dat ze hem naar Apple hadden gestuurd....

Ik hoop dat ik mijn Iphone wel gewoon terug krijg ik hou je ervan op de hoogte;)

P.S. mijn Iphone was 6 dagen oud:( hiervoor een 3g nooit problemen mee gehad

StefV 03-02-10 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StefV (Bericht 411741)
Ik heb al diverse dingen geprobeerd Forced Reset enz.. Maar hij blijft niet opstarten..
Had MyWi en My3G geinstalleerd en dat liep allemaal erg lastig en langzaam dus had het er weer afgegooid. Daarna moest ik opnieuw opstarten en dat deed ik en toen is hij dus vast blijven lopen.. Wel flitst het scherm steeds sneller achter elkaar waarna het Apple logo weer komt.
Who knows what to do..?


Nou ik heb hem in DFU gegooit en ga nu maar herstellen weet niks anders te doen..

iindoaapje 03-02-10 21:58

hee,
ik heb laatst een iphone gekocht,
kon gewoon in het menu zonder simkaart enz alleen toen wou ik hem gaan activeren met een t-mobile simkaart omdat degene waarvan ik hem heb gekocht zij dat dat moest (hij had er een t-mobile abbo op)
maar toen ik dat deed kon hij geen simkaart vinden en uiteindelijk kwam er te staan dat hij in herstel modus stond, ik heb wat rond gekeken en hem geprobeert op dfu stand te zetten en nu zegt hij dat de iphone niet kan worden herstelt en zie het scherm itunes met een pijl eronder en dan de usb kabel kan iemand me helpen?

het gaat om een 3g van 8gb ik weet niet of hij hem gejailbreaked heb of wat dan ook:S

gr

LJArnoud 04-02-10 00:31

Goededag,

ik heb hetzelfde probleem als RobvanR: mijn iphone 3GS is dood.
Ook na harde reset en opladen helemaal niets: geen hangend apple-logo, niets!
Zelfs de computer ziet hem niet meer.
Iemand een idee, wat ik kan doen?
Hoe is het bij jou afgelopen RobvanR?
Gr, Arnoud

Berrie 04-02-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LJArnoud (Bericht 412395)
Goededag,

ik heb hetzelfde probleem als RobvanR: mijn iphone 3GS is dood.
Ook na harde reset en opladen helemaal niets: geen hangend apple-logo, niets!
Zelfs de computer ziet hem niet meer.
Iemand een idee, wat ik kan doen?
Hoe is het bij jou afgelopen RobvanR?
Gr, Arnoud

als jij een 3gs hebt heb je nog garantie. Dus gewoon ff bij t-mobile langs gaan. En heb je hem uit het buitenland gehaald? Dan moet je gewoon ff bij een Apple winkel langs gaan. Garantie zit bij Apple namelijk verbonden aan je serienummer ;)...

Applecase 04-02-10 10:58

Dat laatste kun je gevoeglijk vergeten. Garantie van de iPhone loopt tot de grenzen van het land van oorspronkelijke aankoop. Nederlandse aanbieders van buitenlandse iPhones kunnen zélf wel garantie geven. Maar als je hem zelf hebt gehaald in Italië, Tjechië of in het gunstigste geval België dan moet je er mee terug naar het land van oorsprong.

Berrie 04-02-10 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applecase (Bericht 412488)
Dat laatste kun je gevoeglijk vergeten. Garantie van de iPhone loopt tot de grenzen van het land van oorspronkelijke aankoop. Nederlandse aanbieders van buitenlandse iPhones kunnen zélf wel garantie geven. Maar als je hem zelf hebt gehaald in Italië, Tjechië of in het gunstigste geval België dan moet je er mee terug naar het land van oorsprong.

oh ik dacht dat dat niet uit maakte. Weer wat geleerd ;). Maar als je applecare heb, dan heb je wel in "elk land" garantie toch?

Remypas 04-02-10 14:14

Weet iemand hoe je kan controleren of de iPhone "Dead" is als gevolg van een defecte batterij.
Ik heb net de iPhone (2g) opengemaakt en de batterij eruit gehaald.
Bij oude telefoons werkt de telefoon altijd (sommmige dan) als de oplader er wel in zit en de batterij niet.
Is dit bij de iPhone het geval?
Is er een manier om te controleren of het echt de batterij is?

Applecase 04-02-10 16:09

Met een nieuwe batterij waarvan je zeker weet dat die vol is? Of met de huidige batterij waarmee je na het opladen de afgegeven spanning meet met een multimeter. Als dat veel te weinig of niets is weet je ook dat je batterij met pensioen is.

Remypas 04-02-10 19:32

Hmm, precies goed..... 3,7v
Dat is slecht nieuws dus?

richphoneless 12-02-10 02:15

iPhone start niet meer op :(
 
Ik heb een Iphone 3G 16 GB, de laatste versie firmware was 3.1.2.
Aangezien ik de telefoon al langer dan een jaar heb, heb ik het telefoonnummer gebeld van t-mobile om deze te unlocken. Dit ging allemaal prima en een uurtje later was de telefoon geunlocked. Itunes gaf daarna direkt aan dat er een nieuwe update was, 3.1.3. Ik dacht, laat ik deze maar installeren dan is de telefoon weer helemaal bij. Helaas na de update ging de telefoon uit en begonnen de problemen. Aan, uit, niks helpt. Geen logo of wat dan ook maar te zien. Als ik de telefoon aan mijn PC koppel start Itunes wel op en zegt dat hij in recovery mode is. Dus ik op herstellen klikken. En ja, het scherm wordt even wit en ik zie een wit appeltje met het bekende progress metertje. Na de update helaas weer hetzelfde, scherm uit. Met geen mogelijkheid aan te krijgen. Geprobeerd hem te resetten, ook niet. Krijg verder niks op het scherm alleen als ik hem aan de pc hang en een herstel uitvoer..
Iemand nog een oplossing?

ControlSje 12-02-10 08:31

probeer hem eens te herstellen in DFU mode.

richphoneless 12-02-10 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 415795)
probeer hem eens te herstellen in DFU mode.

Hi, ik heb dit ook al geprobeerd, alleen was ik benieuwd of bij een recovery in DFU modus het display ook het apple logo met progress meter laat zien of helemaal zwart blijft?

ThaBudz 12-02-10 16:18

volgens mij bleef ie in DFU zwart.,maar pin me er niet op vast .

sandertjuh89 13-02-10 11:29

Hallo mensen:D
Vanochtend na een goed avondje stappen ontwaakt:D
En daar staat moeder aan het bed.. heb een pakketje voor je..
Met een katerend hoofje open maken... ZIE DAAR.... EEN GLOED NIEUWE IPHONE:D
Met kaartje van APPLE erbij:D

Voor de gene die niet weten waarom ik mijn iphone nieuw krijg.... De mijne wilde niet meer aan etc deed niks meer was 6 dagen oud... Verzekering gebeld 2 weken moeten wachten tot ze hem kwamen ophalen. Toen maar naar Belcompany gebracht daar ook 2 weken laten weg kwijlen werd ook niet opgehaald de ene keer TNT de andere keer een storing... Toen zelf maar opgestuurd:D 2 weken moeten wachten... belletje gepleegd 0900 nummer 0.55 cent per minuut..

Ja hij is naar Apple gestuurd:|
Dat was slikken want er zit een jailbreak op:O
Maar ze hebben dat blijkbaar niet kunnen vinden dus ik ben nu weer de gelukkige eigenaar van een nieuwe 3gs:D

Dries94 14-02-10 19:58

iphone start niet meer op
 
Hallo,

Ik heb dringend hulp nodig! Ik heb het volgende probleem. Ik was op mijn iPhone op facebook en er waren een aantal problemen dus verwijder ik facebook en ga naar de app store om het opnieuw te downloaden, maar daar staat dat het al geďnstalleerd is dus doe ik voor de zekerheid een reboot, maar toen ik hem toen terug wilde opstarten, kreeg ik even het apple logo, maar dat viel toen weg!

iTunes reageert ook niet op mijn iPhone!

:(:confused:

WDS001 14-02-10 20:01

Doe even een harde reset en als dat niet helpt kan je je iPhone in DFU zetten en herstellen met iTunes. Beide begrippen zijn te vinden in de wiki ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.