iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm kapot (geen beeld) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34758-scherm-kapot-geen-beeld.html)

nahpets 26-01-09 20:09

Scherm kapot (geen beeld)
 
Gisteren heb is mijn iphone gevallen. Daarna heb ik alleen nog maar een wit scherm met strepen erin. Ik heb al op een ander topic een ervaring gedeeld met ViktorV in dit topic.
Hij zegt dat hij stuk is, niet onder garantie valt en dus verzekeringswerk is.
Ik heb mijn iphone via internet besteld bij verlengen van mijn Hi abonnement. Dus geen T-mobile waardoor ik niet bij mijn serviceprovider terecht kan?

Wat moet ik doen? Apple bellen, de internetwinkel of verzekering inschakelen?

Misschien tips om hem zelf te repareren?

bako 26-01-09 20:37

verzekering kan je alleen doen voor 14 dagen na dat je je iphone gekocht had
als je naar een apple store gaat kon je een folder pakken met een verzekerings bedrijf
(geen t-mobiel)


heb je dfu al geprobeert (kijk in wiki naar dfu)

nahpets 26-01-09 20:44

Ik heb er naar gekeken, maar het scherm is wit, en geeft een zwart streepje.
Als ik er stroom op zet gaat de wekker af, dus software is niet kaduk lijkt mij!

ViktorV had precies het zelfde...

bako 26-01-09 20:52

nee inderdaad\
als het je lukt kan je natuurlijk een herstel PROBEREN
maar ik weet niet of het zal helpen

evmw 26-01-09 21:29

Je kan een restart proberen, door een harde klap wil het LCD wel eens gekke dingen gaan doen wat met een restart weer wordt verholpen. Connector van het LCD kan ook nog beetje loszitten waardoor je het probleem hebt, maar waarschijnlijk zal je LCD aan vervanging toe zijn.

Gilliam 26-01-09 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 248954)
nee inderdaad\
als het je lukt kan je natuurlijk een herstel PROBEREN
maar ik weet niet of het zal helpen

Beeldscherm is gewoon kaduuk, heeft niks met software te maken...

iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service

bako 26-01-09 21:40

ja ik denk het ook wel maar proberen is goed tog
waarschijnlijk word het geen goedkope reparatie
vaak 150 tot 120 euro

evmw 26-01-09 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 248997)
ja ik denk het ook wel maar proberen is goed tog
waarschijnlijk word het geen goedkope reparatie
vaak 150 tot 120 euro

Tis een 3G, dus kleine 100

nahpets 27-01-09 08:20

Nog ervaringen met garantie? Hoe kan ik garantie claimen?

Ironis 27-01-09 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nahpets (Bericht 249101)
Nog ervaringen met garantie? Hoe kan ik garantie claimen?

Als je je toestel zelf molt door te laten vallen kun je geen aanspraak maken op garantie. Jammer maar helaas. Als het toestel kapot is gegaan door toedoen van Apple (fabricagefout etc), dan heb je recht op garantie.

nahpets 27-01-09 09:08

Komop zeg, hij vallt 1 x en hij is meteen kapot. Dat is toch geen kwaliteit voor een telefoon. Mijn vorige nokia's vielen om de dag en die zijn nog nooit kapot gegaan.
Hij is nog maar een maand oud, dus dan vind ik niet dat hij al kapot mag zijn.

Bomans 27-01-09 09:13

Klopt wat je zegt, maar garantie moet je niet op rekenen.

nahpets 27-01-09 09:31

Omdat ik hem gekocht heb via internet en geen t-mobile heb, of omdat deze schade niet onder garantie valt?

evmw 27-01-09 09:37

Dit is gebruikersschade welke niet onder garantie valt, dat is niet alleen zo bij Apple maar bij alle fabrikanten. Ook wel logisch, anders gooi ik mijn telefoon ook wel op de grond als ik een nieuwe wil....

nahpets 27-01-09 12:17

ja genoeg over gebruikerschade. Kan ik rechtstreeks naar Apple gaan om garantie te claimen? Aan de buitenkant van de telefoon is niet te zien dat hij gevallen is!

evmw 27-01-09 12:41

Dat is een gokje dat je zal moeten wagen, dat is van tevoren niet te zeggen. Apple kan twee kanten op, met een beetje geluk zien ze geen barst of andere schade en zullen ze niet achterhalen dat de iPhone gevallen is.

junero 27-01-09 17:01

als die toch verzekerd is waarom doe je dan moeite met reparatie en dergelijke, het kost een hoop geld hoor, die monteur gaat echt niet zeggen dat alleen scherm kapot is maar nog bios en dergelijke bij om zijn winst te kunnen realiseren, als je goedkoper dan voor 200 euro uit komt heb je wel geluk

nahpets 28-01-09 12:25

Het is dus een "gokje"
Iemand nog andere ervaringen met dit probleem?

Ironis 28-01-09 21:40

Je kan in ieder geval niet naar Apple voor garantie. In Nederland wordt het toestel verkocht via T-Mobile. Als je hem via een website hebt, en geen T-Mobile hebt, heb je dus niet een nederlandse iPhone, maar één die uit een land is geïmporteerd waar geen simlock is. Dit houdt in dat je in Nederland hooguit via die website garantie kan krijgen, maar T-Mobile zal niets doen, en Apple al helemaal niet (die hebben dat allemaal tenslotte uit handen gegeven aan T-Mobile).

Toch is het zo dat ze kunnen achterhalen dat het wel valschade is. En ja, het is zonde, maar elke telefoon kan na een eerste val kapot gaan, en dan krijg je ook geen garantie.
Je zou de website waar je het toestel hebt gekocht kunnen benaderen, en kunnen vragen hoe het zit met garantie, maar verder dan dat kom je helaas niet (qua T-Mobile of Apple). Als je geen garantie krijgt via die website kun je je toestel naar een bedrijfje sturen waar ze de boel kunnen repareren, kost wat, maar dan heb je ook wat..

Succes ermee in ieder geval, ben benieuwd hoe het afloopt.

nahpets 29-01-09 08:21

Dit zijn antwoorden waar ik naar opzoek ben. Ik kan het natuurlijk altijd laten spelen via de verzekering van degene die hem heeft laten vallen, maar dat vind ik ook een vervelende zaak.
Ik ga de telefoonzaak eens opzoeken.

TakkU 29-01-09 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nahpets (Bericht 249109)
Komop zeg, hij vallt 1 x en hij is meteen kapot. Dat is toch geen kwaliteit voor een telefoon. Mijn vorige nokia's vielen om de dag en die zijn nog nooit kapot gegaan.
Hij is nog maar een maand oud, dus dan vind ik niet dat hij al kapot mag zijn.

Nou, de mijne is inmiddels al 2x flink gevallen, en t enige wat ik nu heb is een heel klein deukje in de achterkant, meer niet. Weet dus niet wat jij er meedoet, maar als je er gewoon een beetje normaal mee omgaat dan hoeft dit geen probleem te zijn.

nahpets 29-01-09 09:59

joh wat een onzinnige post weer.
Graag ervaringen met garantie werk

venereaz 29-01-09 12:09

Garantie zal geen schijn van kans krijgen.valschade achterhalen ze zeer makkelijk.ik zou het proberen via verzekering,lijkt me het simpelst als je iets van geld wil terugzien. anders gewoon reparatiedienst

camille-- 15-02-09 11:31

beeldscherm kapot?
 
hallo,
gister deed mijn iphone het niet meer
gewoon uitgevallen dacht ik..
toen ik hem thuis op de lader deed wel geluid, geen beeld?
raar, maar toch gign ik naar bed,
vanochtend werd ik wakker gebeld
maar geen beeld dus ik kon niet opnemen?:S
nou, hij geeft dus helemaal geen beeld meer,
iemand eeen idee?

groetjess

bako 15-02-09 13:24

doe even een harde reset (home en sleep een paar seconde indrukken)

jonathan 30-05-09 11:20

iPhone(-scherm) kapot
 
Beste,

Sinds gisteren werkt mijn iPhone (eerste generatie, 16Gb, uit USA) niet meer. Toen ik de iPhone uit mijn zak haalde leek 'ie uit, maar het lukte niet om hem aan te zetten. Ik hield het er maar op dat de batterij leeg was, dus thuis heb ik 'm direct aan de lader (lichtnet) gehangen.

Dat schoot verder niks op: het scherm bleef uit, hij reageerde niet op knopjes. Toen heb ik hem aangesloten aan mijn Mac, waar hij tot mijn verassing gewoon herkend werd door iTunes en iPhoto. Na even wat proberen kwam ik erachter dat hij nog wel gewoon aanstaat, dat ik kon testen met mijn Mac of een radio-accessoire dat stroom van de iPhone krijgt.

Toen heb ik mijn iPhone gerestored (in DFU, 2.2.1, geactiveerd en geunlocked door PownageTool). Tijdens het restoren kreeg ik echter nog steeds geen beeld, je hoort namelijk een Apple-logo met een voortgangsbalkje te krijgen. Toen ik moest kiezen tussen een schone iPhone en een back-up koos ik voor een back-up, waarna de iPhone zou gaan herstarten, en iTunes zou gaan synchroniseren. Dat synchroniseren is echter nooit begonnen.

Toen heb ik mijn iPhone gerestored naar 2.2.1 (weer in DFU, nu originele firmware) op een andere (Windows) PC, daar kreeg ik weer geen beeld. Die poging eindigde in een 1011-error.

Daarna heb ik op mijn Mac nog verscheidende pogingen gedaan, in DFU- en recovery-modus, steeds met originele 2.2.1-firmware, maar ik blijf nu die 1011-errors houden.

Ondertussen probeerde ik mijn iPhone te openen, mijn hoop is nu namelijk dat het beeldscherm-kabeltje loszit. Ik heb inmiddels het antenne-klepje eraf, met het nodige geweld. Ik zit nu te twijfelen of ik door zal gaan (aluminium eraf), want ik zou eigenlijk niet weten wat ik moet doen als 'ie eenmaal open is.

Wel gebeurde er iets raars tijdens het openhalen: in een poging het antenneklepje los te krijgen keek ik naar het scherm, waar ik toen beeld zag! Ik zag het Apple-opstartlogo, gespiegeld (links-rechts-omgedraaid) en zonder (of met weinig) backlight. Toen er niks meer gebeurde deed ik een reset, waarna ik één seconde een prima opstartlogo kreeg, en daarna werd het gehele scherm wit.

Edit: ik ben vergeten te melden dat ik nog een probleempje heb: onder het antenneklepje heb ik drie kleine schroefjes losgemaakt zodat ik hoopte dat de rest van de behuizing los kon, ik vrees alleen dat ik die schroefjes niet meer terug kan doen. Ik heb hier namelijk niet een (magnetische) schroevendraaier op dat formaat liggen, ik had ze namelijk losgedraaid met een mesje...

Voor zover ik weet is mijn iPhone (behalve het geopende antenneklepje en de 1011-error) nog hetzelfde als voordat ik eraan begon: hij wordt nog steeds door mijn Mac herkend, en hij geeft nog steeds stroom aan accessoires. Ik denk/hoop dus dat alles wat ik gedaan heb de zaak niet meer verergerd heeft.

Ik heb al contact opgenomen met Apple USA, helaas is mijn garantie 63 (inmiddels 64) dagen geleden verlopen. Ik mocht 'm altijd (via een Amerikaanse vriend) opsturen, de kosten waren dan alleen voor mij.

Apple Benelux doet sowieso niet aan iPhone-support/-reparaties, maar zij zeiden wel dat T-Mobile misschien iets kan doen. Ook dat zou dan op eigen kosten zijn.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen: verder openbreken, opsturen naar Apple of T-Mobile, opsturen naar een Nederlands (niet-Apple) reparatiebedrijf, of een overlijdensakte opmaken...

Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen, alle hulp wordt op prijs gesteld. Vandaag en morgen ben ik in Duitsland, het hotel heeft wel Wi-Fi, maar ik ben dus niet goed bereikbaar.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten,
Jonathan

evmw 30-05-09 11:25

Wat betreft je scherm, het zou inderdaad een los kabeltje kunnen zijn omdat je blijkbaar af en toe beeld krijgt. Wellicht zie je het beeld opspringen als je wat schudt of slaat op de achterkant?

Logic board issue of kapot scherm kan uiteraard altijd, maar eigenlijk is het alleen maar gissen.

Wat betreft die restore error, dat komt mogelijk doordat een hardware-check nu niet goed gaat.

King1987 30-05-09 11:26

Probleem 1011 is hier te vinden:https://forum.iculture.nl/f59/i...ng-itunes.html

Meer info over een eventuele kapot scherm: https://forum.iculture.nl/f28/i...repareren.html

jonathan 30-05-09 11:39

Ik vertrek zo naar Duitsland, dus ik heb 'm nu maar vast in de vriezer gegooid. Hopelijk schiet ik daar iets mee op. Of is dat juist dom nu?

iScorpio 30-05-09 11:41

Eerlijk gezegd denk ik dat de vriezer geen oplossing zal brengen ;)

jonathan 30-05-09 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 290479)
Eerlijk gezegd denk ik dat de vriezer geen oplossing zal brengen ;)

Ik hoopte dat dat de 1011-error zou oplossen, maar het klinkt eigenlijk wel stom ja. Ik haal 'm er wel weer uit :p

Hmm, laat ik de vraagstelling anders doen: zijn er hier betrouwbare mensen naar wie ik hem kan opsturen, die onderzoeken wat er mis is (connector/scherm/moederbord) en dat verhelpen? 'Offertes' met prijzen en tijden mag je me wel PM'en of mailen (zie profiel), of je zet het gewoon in dit topic.

evmw 30-05-09 12:03

Waarom gooien mensen altijd apparatuur in vriezers, die vriezers in een gemiddelde keuken zijn niet droog en veel te vochtig om apparatuur in te doen. Zorgt alleen maar voor schade, 1 advies: uit die vriezer halen.

PM me maar als er naar gekeken moet worden

jonathan 01-06-09 14:13

De iPhone doet het (natuurlijk) nog steeds niet. Ik heb nu bij DealExtreme twee setjes gekocht (van beiden direct maar twee, voor het geval dar ik ze direct al mol), ik hoop daarmee zelf de iPhone te kunnen openen (en sluiten indien ik het probleem verholpen heb). Vandaag of morgen worden ze ingepakt, dus ik verwacht ze begin volgende week in de bus. Tot die tijd dan maar met mijn iPod Touch en K800i overleven...

Ik ben dus van plan om 'm open te maken, en dan te zoeken naar het probleem. Als ik geluk heb zit er een connector los en kan ik die wat aandrukken.
Als ik wat minder geluk heb is het moederbord kapot en moet die vervangen worden. Ik verwacht dat echter niet: iTunes herkent 'm nog steeds en ik kan nog steeds restoren (al eindigt dat met een 1011). Als het moederbord kapot zou zijn lijkt het me dat zelfs dat niet meer wil.
Als ik echt pech heb is het scherm zelf kapot, en moet die in zijn geheel vervangen worden.

Om alvast alle mogelijkheden in te dekken: stel dat het moederbord of het scherm vervangen moet worden, waar kan ik dat dan goedkoop (en betrouwbaar/veilig) krijgen? Hebben jullie ervaring met webwinkels die dit verkopen?

Mocht ik er niet zelf uitkomen dan heb ik al een aantal mensen naar wie ik 'm op mocht sturen, dus misschien doe ik dat uiteindelijk.

Hebben jullie verder nog tips voor tijdens het openen van de iPhone?

evmw 01-06-09 18:46

Met die bestelde tools zal het eerlijk gezegd niet netjes gaan lukken.

jonathan 01-06-09 19:56

Waarom denk je dat? Want volgens de comments van beiden lijkt het toch redelijk goed spul te zijn.
En wat bedoel je met "niet netjes"? Mijn iPhone is al helemaal ondergekrast, de achterkant is waarschijnlijk de lelijkste van Nederland, dus daar maak ik me niet druk om. Zo lang hij werkt ben ik (enorm) happy ;-)

evmw 01-06-09 20:04

Het is aluminium die achterkant van de iPhone. Als je met die 'spatels' er langs gaan zal dit er niet mooier op worden. Sommige achterkantjes zitten bovendien dermate strak erop geklikt dat je met dit spul de achterkant er never nooit af krijgt, maar dat merk je in dat geval snel genoeg. Ik spreek uit (veel) ervaring, succes in ieder geval.

jonathan 01-06-09 20:09

Hmm, dat aluminium bij mij is al bekrast en lelijk, maakt me verder niks uit. Hopelijk krijg ik 'm er dan wel vanaf...

ControlSje 01-06-09 20:31

Pas dan in ieder geval wel op dat je de achterkant niet met zoveel geweld los maakt dat deze zo vervormt dat hij niet meer past.

jonathan 01-06-09 21:59

Ja inderdaad, dat zou wel enorm stom/sneu zijn als dat straks het einde is ;) Maarja, ik heb nog (minstens) een week de tijd om me mentaal voor te bereiden...

Diony 23-06-09 16:01

En als dat niet werkt?
Ik heb hetzelfde als ik mijn telefoon te vaak/te lang aan de oplader heb gehad... Eerst kon ik hem dan helemaal leeg laten lopen en dan weer aan de lader en dan deed hij het weer, maar dat doet hij nu ook niet meer. Het beeldscherm is niet echt stuk, want laatst toen ie weer kuren had heb ik hem weer helemaal leeg laten lopen, toen aan de lader, kreeg ik even het schermpje met een klein rood streepje en een bliksem (dat ie dus helemaal leeg is en aan het opladen) maar even later was dat ook weg en de rest van het beeld weer zwart. Nog iemand tips, ideeen? Heel erg bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.