//

Satio.

Satio. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey iedereen. Ben al een tijdje actief op iPhoneclub en dacht dan maar eindelijk om een account aan te maken. Ik heb laatst een zeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-06-09, 22:23
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Satio.

Hey iedereen.
Ben al een tijdje actief op iPhoneclub en dacht dan maar eindelijk om een account aan te maken. Ik heb laatst een zeer interesante Smartphone tegen het lijf gelopen dat echt alles in zijn mars heeft om de iPhone te beconcureren.

De specs zien er adembenemend uit, en dan heb ik het niet alleen over de Camera functie. Ik heb het over de Sony Ericsson Satio dat in het begin van het vierde kwartaal te verkijgen zal zijn. Ik had graag jullie oprechte mening gehad over het toestel (en dus geen reacties als: iPhone ruuuuulez, nix is beter als iPhone, etc...).

Enkele Specs:
Camera
12.1 Megapixel Camera met Xenon Flash, 12x Digital Zoom, Face Detection, Video Recording, Smile Detection en veel meer

Facts and Figures
Size: 112 x 55 x 13.3 mm, Weight: 126 grams, Main screen: 16,777,216 colour nHD TFT, 16:9 widescreen, Resolution: 640 x 360 pixels, Size: 3.5 inches, Phone memory: 128 MB (8GB kaart meegeleverd uitbreidbaar tot 64GB), Memory Card Support: SanDisk microSD™, A-GPS, Google Maps, Turn By Turn Navigation

Other
Flash (Ja, het kan gewoon op andere sites gaan om zo flash filmpjes (niet-youtube) te bekijken, Symbian Foundation operating system (Kies uit duizenden bestaande applicaties), Video Calling, Youtube & Facebook built-in applicatie,...

& Nog veel meer...

Ziehier enkele Links:
Satio volledige specs (beetje naar beneden scrollen)
Satio Review



Ps: Idou is de oude naam van Satio.

Laatst gewijzigd door tijdelijk; 06-06-09 om 22:47.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-06-09, 15:08
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Nope, iPhone is bemmend.....
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 08-06-09, 15:24
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Anyway, graag even over deze Smartphone en niet steeds over de iPhone. Het is nog altijd de iPhone KILLERS forum, daarom graag jullie mening over DEZE smartphone.
  #4  
Oud 08-06-09, 15:31
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Ok, ik ben stellig van mening dat het weer een wannabe is. Duidelijk geen killer dus...
  #5  
Oud 08-06-09, 15:54
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Waarop baseer je je dan? Technisch gezien heeft het vele aspecten die duidelijk beter zijn dan de iPhone. Alles dat tot nog toe verkrijgbaar is aan informatie is beter, het enige waar ik aan kan denken dat effectief slechter is aan deze Smartphone, is de App store die natuurlijk niet zo veel apps bezit als Apple's app store.

Laatst gewijzigd door tijdelijk; 08-06-09 om 15:56.
  #6  
Oud 08-06-09, 16:24
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

12.1 MP? Right. Ik heb een EOS 400D, voor échte foto's gebruik ik die wel. Ik ben zo'n persoon, die nooit een Sony Ericson zal nemen, alleen al omdat ze een manusje van alles proberen te zijn op het gebied van telefoons, qua bijbehorende gadgets. Leuk hoor, zo'n goede camera, digitale zoom heb je ook niks aan. Ben benieuwd hoe hij het uithoudt qua CPU als je 'm volzet met foto's.
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #7  
Oud 08-06-09, 16:45
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Om nog maar te zwijgen van het iphone touchscreen en de interface ...
  #8  
Oud 08-06-09, 20:07
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg Bekijk bericht
12.1 MP? Right. Ik heb een EOS 400D, voor échte foto's gebruik ik die wel. Ik ben zo'n persoon, die nooit een Sony Ericson zal nemen, alleen al omdat ze een manusje van alles proberen te zijn op het gebied van telefoons, qua bijbehorende gadgets. Leuk hoor, zo'n goede camera, digitale zoom heb je ook niks aan. Ben benieuwd hoe hij het uithoudt qua CPU als je 'm volzet met foto's.
Heel leuk, deze reactie, maar kvind het wel grappig dat je een 12MP camera volledig afkraakt terwijl het de iPhone volledig van de kaart blaast. Het heeft zelfs een Xenon flash & komt van Sony, die zelf veel camera's maakt, dus je weet zo al dat de camera van goede kwaliteit zal zijn.

Waarom een functie afkraken dat jouw iPhone niet eens bezit tot dat niveau?

Anyway, ik ben zeer benieuwd naar de kostprijs. Als hij meevalt dan zal deze volgens mij zeer goed verkopen. Natuurlijk zal hij Apple niet van de troon kunnen stoten, want daar is de iPhone hype veel te gekend voor. Toch zie ik het als een stevige concurrent.
  #9  
Oud 10-06-09, 23:00
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Er is zojuist een nieuwe video verschenen waarin de interface van Satio wordt besproken in een nogal gebroken engels (het is een rus denk ik). Het toont duidelijk hoe reactief het toestel is en is zeer eerlijk en objectief over de telefoon (geeft ook duidelijke minpunten). Enjoy.

  #10  
Oud 11-06-09, 01:20
junkyjump's schermafbeelding
junkyjump junkyjump is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 71
Standaard

Ik vind het een supergsm!!

NAH!!!
En die camera zal het zeker goed doen hoor,met alle kennis en knowhow van sony
  #11  
Oud 18-06-09, 02:59
Draicon Draicon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 114
Standaard

Voorkant lijkt op LG, zijkant en achterkant gewoon op een Sony Ericsson. De specificaties zijn heldig. Ben zelf een echte S.E. fan, ook al is mijn laatste een K850i geweest. Loop ik nu helaas rond met de Samsung G800 Vandaar ook binnenkort de iPhone. Maar mocht de Satio al uit zijn, dan zou ik hem zeker in overweging nemen. S.E. camera's zijn meestal altijd (veel) beter dan de rest. Simpelweg omdat de camera dat erin zit meer perst dan een ander merk.
  #12  
Oud 21-06-09, 10:18
tijdelijk tijdelijk is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

De 'release date' is zojuist uitgelekt en staat op 28 september! Vroeger als tot nog toe werd gedacht.
  #13  
Oud 10-11-09, 20:37
eli_satio eli_satio is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

He allemaal,

de Satio is inmiddels in Nederland verkrijgbaar en met kort zoeken is dit het enige forum wat ik heb kunnen vinden.

Ik heb de telefoon inmiddels een week. Ik ben groot fan van SE, voornamelijk vanwege de camera. Heb de C905, C902, K850i en de K800 gehad. De C905 was prima, nooit problemen. Inmiddels 3000 foto's afgedrukt, prima kwaliteit.

Dit is mijn eerste Smartphone, het is een S60 besturing, zelfde als Nokia. Ik heb de telefoon vergeleken met de Nokia N97. Ik kan alleen dit zeggen:

DE TELEFOON IS ABSOLUUT BAGGER!

Het enige wat echt geweldig is, is de 12 mp camera. Daar heb ik het ook voor gedaan maar ik heb verder weinig aan de telefoon. Internet is irritant langzaam en er zijn bijna geen widgets verkrijgbaar. Het menu wordt op alle mogelijk plekken herhaald in de telefoon. Zo lijkt het alsof de telefoon heel veel kan maar eigenlijk komt het menu 4 keer voorbij...

Nu heb ik de telefoon nog maar net en is mijn vergelijking de Nokia N97 zie al langere tijd op de markt is. Toch zijn de mogelijkheden op de Nokia N97 zoveel malen beter. Je e-mails lopen via Nokia Messaging en zijn terug te vinden op je startscherm. Via pushmail (geloof ik) wordt je e-mail meteen doorgestuurd. Chatten doe je via Fring (MSN Messenger is ook al beschikbaar) en werkt prima.

Bij de Satio moet je via het menu naar je e-mail en duurt het vervolgens zeker 1,5 minuten voordat er verbinding is en je e-mails zijn gedownload. Als het niet langer duurt...

De chat heb ik nog niet kunnen vinden, weet bij god niet waar ik het kan downloaden...

Mensen, begrijp mij niet verkeerd. Het is een nieuwe telefoon en misschien heb ik meer geduld nodig voordat de widgets komen en de toekomstige updates meer mogelijkheden en verbeteringen gaan brengen. Tot die tijd baal ik ontzettend van de telefoon. Dus mochten jullie tips hebben, widgets of andere fora, laat het mij weten!

A.U.B. Geen tips dat ik een andere tel moet halen want daar heb ik niets aan...

@ tijdelijk: heb je hier iets aan?

Gr,

Eli
  #14  
Oud 14-03-10, 16:35
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik kan ook bevestigen dat dit duidelijk GEEN iPhone killer is. Ik heb de telefoon nu iets meer dan een week (ben nog op het verzekeringsgeld aan het wachten om een nieuwe iPhone te kunnen kopen).

Wat mijn voorganger al zei, de camera is geweldig. Autofocus, 12.1 megapixel met echte flitser (dus geen ledjes). Wat ook mooi is, is dat de telefoon via iSync te synchroniseren is met je Mac (contactpersonen, agenda etc) en dat dit via bluetooth kan. Erg fijn! Maar daar houdt het ook wel op.

De Satio is lang niet zo intuïtief als een iPhone. Het touchscreen werkt merkbaar minder goed, irritante lock-toets aan de zijkant, GEEN 3.5mm jack uit maar een speciale connector, dikke klep die voor de camera zit, onlogisch internet (zowel qua verbinding maken als de browser zelf), etc. Ook smsen gaat niet zo lekker als op de iPhone omdat je meer handelingen moet doen voordat je kunt beginnen te typen of het bericht verzonden is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.