iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   reservekopie problemen iOS4.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35758-reservekopie-problemen-ios4-0-a.html)

LOWrider_NL 22-06-10 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HPSterk (Bericht 469891)
Fijn, al m'n smsjes, foto's en noem maar op WEG! Bedankt dat jullie zeiden dat het goed was, nou, mooi NIET. IK BAAL ALS EEN STEKKER!

Ja dat is mooi *****, maar dergelijke handelingen zijn altijd op eigen risico. Jij bent de gene die de actie heeft ondernomen. ;)

Succes! :)

a-Paul-a 22-06-10 01:35

Na 6,5 uur (!!) heb ik na een mislukte update en een herstel, nu een werkende iOS4 met behoud van alle gegevens... gelukkig ;)

LOWrider_NL 22-06-10 01:48

Tell me... How did you fix it?

a-Paul-a 22-06-10 01:51

Niet zo heel veel bijzonders, ik heb nadat het fout ging gewoon de stappen gevolgd. Er werd mij gevraagd of ik wilde herstellen. Dat wilde ik wel ;) en aldus geschiedde (let wel; het duurde wel 6,5 uur)

LOWrider_NL 22-06-10 01:56

6,5 uur.. Niet normaal. En dat in 2010. moet sneller kunnen zou je zeggen ;)

a-Paul-a 22-06-10 02:00

Dat zou je zeggen ja!

LOWrider_NL 22-06-10 02:15

Nou, ik heb hem er aan hangen.. Zal mij benieuwen. Ik duik me bed in en morgen is het een verrassing!

UtregCity 22-06-10 07:51

hele nacht laten gaan, en... 't werkt niet! alleen maar foutmeldingen en itunes die plotseling afsluit en zo... dus wacht maar, zal wel een giga bug inzitten! :(

w.d 22-06-10 09:27

upgrade blijft hangen op 'Reservekopie maken'
 
Goedemorgen,

Ik probeer mijn iPhone 3g te upgraden naar iOS 4 maar hij blijft hangen op 'Reservekopie maken'.
Ik had mijn iPhone al zoveel mogelijk leeggehaald om dit proces te versnellen, maar hij staat nu al een uur en het voortschrijdingsbalkje wordt maar niet voller. iTunes is niet vastgelopen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groet,

W.D

hvliet 22-06-10 09:52

Ik heb het zelde probleem met 3GS. Wat is de normale tijd voor het maken van een reservekopie?

Operafreak 22-06-10 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hvliet (Bericht 470270)
Ik heb het zelde probleem met 3GS. Wat is de normale tijd voor het maken van een reservekopie?

Wat 'normaal' is weet ik niet, maar bij mij duurde het hele proces iets van 3 kwartier. Heb daarna alleen nog zitten klooien met de synchronisatie van Mail en contacten, want die liep niet lekker meer via Exchange. Opgelost door de boel aan Google Mail te hangen...

Orze 22-06-10 10:33

Ik had al een backup staan van voor de update, daarna herstel gedaan.

Hij zet dan een schone OS4 op je iPhone, waarna hij die backup weer terug gaat halen. Hierbij heb ik behoud van al m'n contacten/smsjes/Apps (inclusief data)

Enkel ben ik vergeten de m'n fotorol te saven, dus die ben ik helaas kwijt :(

LOWrider_NL 22-06-10 11:02

na 7 uur was hij nog steeds op 0%.

Ik zeg: ff wachten op de update van iTunes.

Orze 22-06-10 11:03

Ah ik heb zelfs m'n filmrol terug!

Ik had een programma gevonden waarmee je in je oude backup kan kijken, waar je filmrol in staat. Werkt perfect!

"iPhone Backup Extractor" heet ie!

Bordyl 22-06-10 11:53

Hier ook het een en ander met de reservekopie...
Was gisteren gelijk een uur ver in het maken van de reservekopie voor de update naar iOS4, toen plots de pc in 'energiebewarende modus' ging staan... Zegt iTunes heel vriendelijk dat het contact is verbroken en dat ik netjes opnieuw mag beginnen...

Direct opnieuw begonnen en ... zelfde probleem een 45'!

Nu laat ik hem gewoon aan de stroom hangen tijdens het leren :)

Kan je eigenlijk die reservekopie niet overslaan?

mgo 22-06-10 13:06

Heb een probleem dat hij een video toevoegt aan itunes die ik niet zie en daar dus gewoon op crashed.

Heb alle videos gedelete op mijn iphone

DutchClick 22-06-10 15:26

' Normaal' mag het maximaal een uur zijn, van horen zeggen. Mijn 3G heeft er de hele nacht over gedaan en was toen nog niet klaar...
Heb twee keer onderbroken omdat ik niet geloofde dat het zo lang duurde, na het al eerder maken van een sync... Maar bleef EXTREEM traag....
22 uur nieuwe poging, om 01.45 naar bed en om 7.05 nog niet veel gedaan...

rvdhagen 22-06-10 15:35

De aanhouder wint! na 9 uur (!) reservekopieproces
 
IK heb mijn iPhone op 6.30 vanmorgen aan mijn pc gehangen en nu net om 15.30 was de reservekopie klaar. Hij is nu eindelijk bezig de firmware bij te werken. Het lijkt dus uren alsof hij hangt, maar hij gaat gestaag door met het maken van de reservekopie maken.
Het duurt alleen een beetje lang..... Ben toch blij dat ik geen andere truuks heb uitgehaald met het risico contacten of andere gegevens kwijt te raken.

Dus zie je het niet meer zitten: Heb Geduld : Het komt goed.
(ik voelde me wel kaal zo zonder iPhone vandaag.., hoezo verslavend zo'n ding :P:D)
Renate

pevers 22-06-10 15:49

Lang wachten op synchronisatie opgelost iPh3G-3.1.3 (?)
 
iPhone 3G: ik lijk het gevonden te hebben...graag iemand ook testen; bij mij werkt het!

Na heel lang wachten op synchronisatie voor backup:
- 1e keer 5 uur en 5mm groene balk
- 5e keer 11,5 uur en 8mm op groene balk
- handmatig en automatisch via update
- stoppen, resetten; alles wat overal wordt geschreven
- cache wissen op iPhone, bij: instellingen-safari
Heb ik uitgevonden dat iTunes tergend langzaam de volgende map (vista) aanpaste:
C:\Users\*USERNAME*\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

Met het volgende in gedachten heb ik bepaalde opties (die op Internet worden beschreven) juist niet geprobeerd:
- sms wil ik niet verliezen
- muziek en foto's wil ik niet weggooien en opnieuw erop zetten
- contacten en agenda synchroniseer ik met een pakket buiten iTunes, maar ik heb wel eens met alles dubbel gezeten, dus daar blijf ik liever even vanaf

Deed ik gedreven het volgende (ben èrg doorbijtend ingesteld :d ):
- de bovenstaande map met rechtermuisknop klik
- eigenschappen
- vinkje weg voor 'read-only'
- toepassen op alle bestanden

en ineens begint mijn backup in iTunes te racen, TIJDENS het omzetten van de bestanden al!!!

Kan iemand dit ook proberen en bevestigen?
Bij mij werkt het in ieder geval!!
Lijkt alsof dit het is waar iedereen te lang op zit te wachten...

Nog even terug redenerend: het kan logisch zijn dat, als iTunes de rechten per bestand aan moet passen, het erg lang duurt... bij mij zijn het namelijk 18.271 bestanden in de backupmap....

rvdhagen 22-06-10 16:05

En alles doet het!
 
15.39 was de hele handel klaar: Ik heb een iPhone met een werkend iOS4!:d:d:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.