iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3GS kan niet opstarten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/37668-3gs-niet-opstarten.html)

erikz 27-06-09 20:38

3GS kan niet opstarten
 
Hallo allemaal,

Gister kwam eindelijk mijn 3GS 32 gb per post :) dagje mee gespeeld.
Itunes library gekopieerd, spelletjes en apps geïnstalleerd meer niet.
Nu heb ik vrijdag avond mijn iphone uitgezet, om hem in de ochtend weer aan te zetten(voor het geval iemand voor de grap in de nacht wakker belt). Nu ik hem aan wil zetten krijg ik een scherm met het itunes logo en de usb stekker.
Ik mijn iphone aansluiten moet ik restoren... heb ik geprobeerd maar krijg ik onbekende fout melding (6)
Ik heb al veel dingen geprobeerd
20 sec beide knopen dan homebutton en dan restoren.
en meer varianten daarop.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen???

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

gr. erik

ButcherJF 28-06-09 09:23

Je zou eens een andere USB poort kunnen proberen, liefst eentje die rechtstreeks op je moederbord is aangesloten. Meestal zitten die aan de achterzijde van je computer.

Hier al gekeken? Gaat o.a. over deze foutcode.

erikz 28-06-09 09:37

Ja ook al geprobeerd
Begon op me Imac ook achter op geprobeerd en op me macbook en zelfs op een windows machine. Ook firewall uitgezet en geprobeerd steeds het zelfde. Ik heb het ook bij vrienden geprobeerd maar lukt ook niet..
Hij loop vast als het balkje wat aangeeft hoe ver die is nog op het begin is.
weet iemand wat ik nog kan proberen....

marcoryn 28-06-09 09:52

Kan je hem nog wel in DFU zetten?

erikz 28-06-09 09:56

Ja.. heb de wiki van iphoneclub gebruikt....
en heeft geen effect. Krijg wel het zwarte scherm in DFU mode komt pop-up in itunes voor herstellen maar geen effect zelfde foutmelding en krijg daarna weer het scherm met het ituneslogo en usb logo

stefsegers 28-06-09 10:43

Hey Eer, echt balen dat je m nog steeds niet uit die modus hebt. Hoop dat er nog een oplossing voor je komt, ik weet t ook niet meer :(

erikz 28-06-09 11:07

Wat ik me afvraag is dat de manier om in DFU mode van iphone club
https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html
anders is dan Pwnagetool via de wiki van iphoneclub lukt het wel zwarte scherm maar bij pwnagetool niet... kan iemand het verschil uitleggen?

marcoryn 28-06-09 11:41

Lees je PM zo maar even!!

erikz 28-06-09 12:51

Jammer genoeg kon marcoryn me niet helpen
volgende geprobeerd.
DFU mode windows dan herstellen
DFU mode OSX dan herstellen
Maar bij windows krijg ik de melding 1601

erikz 29-06-09 09:25

OK. Even nog iets geprobeerd. T-mobile gebeld en me sim is nog niet geactiveerd. Vandaag (maandag wordt het geactiveerd). Ze zeggen dat vrijdag me simkaart op stand by staat!!!!! Dit hebben ze gedaan voor nummerbehoud omdat ik van provider verander... om zo de kosten laag te houden... Ze zeggen dat het vandaag geactiveerd wordt.... Kan dit er iets mee te maken hebben.

evmw 29-06-09 09:37

Nee, want ook zonder SIM kan je gewoon je iPhone restoren.

Als het in DFU mode echt niet lukt vrees ik het ergste (zeker met foutmeldingen 6 en 1601), ik spreek uit ervaring.

erikz 29-06-09 09:38

@ evmw

Wat heb je toen gedaan terug gebracht???
Heeft het nog nut om naar een apple center te sturen of gelijk terug sturen naar apple zelf

evmw 29-06-09 09:44

Ik werk bij een reparatiebedrijf, dus vandaar dat ik praktisch weet dat dit soort errors in zo'n 90% van de gevallen toch echt een defect logic board zijn. In overige gevallen zijn het 'kleinere' defecten zoals beschadigingen aan de dock connector, interne verbindingen, gevolg van slechte usb-kabels, of verkeerde iTunes/drivers installaties.

Als er iets is even terug naar je verkooppunt, dit zou zoiezo een garantiegevalletje moeten zijn (even van uitgaande dat hij niet gevallen is, geen vochtschade etc).

erikz 29-06-09 09:55

nope net nieuw niet bij water in de buurt geweest en nergens een krasje op... ga woensdag wel even langs verkooppunt dan om hem te laten opsturen.....Denken jullie dat de wachttijd nu veel langer is doordat de GS net uit is???

marcoryn 29-06-09 17:01

Ik denk dat de 3GS geen invloed op de drukte zal hebben.. Het is maar te hopen dat het verkooppunt zelf een reparatie afdeling heeft die het voor je kan oplossen.

Maar over het algemeen redelijk snelle reparatietijd bij Apple..zeker in vergelijking met andere leveranciers.

erikz 03-07-09 22:18

Ik wou even zeggen dat ze de iphone omruilen hij is niet te maken....
Snelle service van pdashop.nl woensdag of donderdag kan ik het ophalen wanneer de winkel weer voorraad heeft.

iig bedankt voor jullie hulp

marcoryn 04-07-09 00:11

Goed om te horen man.. Altijd lullig als net jouw zoiets moet overkomen

Idd goeie service van pdashop!!

Dat je maar meer mag genieten van je nieuwe toestel

matthijst 04-07-09 00:26

OK, nog een tip dan: als je het schakelaartje aan de linkerkant omzet kun je rustig slapen zonder wakker gebeld te worden ;)
Hoe je hem niet meer elke nacht uit te zetten.

ButcherJF 04-07-09 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 317845)
OK, nog een tip dan: als je het schakelaartje aan de linkerkant omzet kun je rustig slapen zonder wakker gebeld te worden ;)
Hoe je hem niet meer elke nacht uit te zetten.

...en je wekker gaat desondanks toch gewoon af!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.