//

3g - Volumeknop zit los en is klikbaar?

3g - Volumeknop zit los en is klikbaar? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, Ik zit al een tijdje met een probleem. Mijn iphone 3g werkt prima.. alleen zit mijn volume knop 'los'. Ik kwam er voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-06-09, 01:53
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard 3g - Volumeknop zit los en is klikbaar?

Dag mensen,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Mijn iphone 3g werkt prima.. alleen zit mijn volume knop 'los'. Ik kwam er voor het eerst achter, toen ik mijn clickable hoesje er op deed. Hij gleed langs de zijknopjes, en zo kwam het volume knopje los. ik schrok me dood.
Gelukkig kon ik hem er gewoon opklikken, en hij zat weer 'vast'.

Alleen nu ben ik elke keer doodsbang dat ik hem kwijt raak, want ik kan hem er zo uit 'klikken'. En af en toe als ik em uit mijn broekzak haal wil hij nog wel eens in mijn broek blijven hangen.. en ligt hij los in mijn broek..

Wat moet ik doen ? Is een miniscuul puntje lijm een oplossing? Of moet ik hem helemaal laten opsturen en hem tijden lang kwijt zijn?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-06-09, 08:35
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je hebt het niet over de volume toetsen maar over de mute button (ook wel ringer switch genoemd)? Bekend probleem, ik raad je reparatie aan (of garantie claimen, al denk ik niet dat dat makkelijk gaat).
  #3  
Oud 30-06-09, 18:10
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Je hebt het niet over de volume toetsen maar over de mute button (ook wel ringer switch genoemd)? Bekend probleem, ik raad je reparatie aan (of garantie claimen, al denk ik niet dat dat makkelijk gaat).
Nee het gaat echt om de volume harder en zachter knop
  #4  
Oud 05-07-09, 17:47
Da ProX's schermafbeelding
Da ProX Da ProX is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Hier hetzelfde probleem. De volumeknop voor het harder en zachter zetten van het geluid is los gekomen van het toestel. Is wel weer op zijn plek terug te klikken maar zit dan niet zo vast als voorheen. Iemand ervaring hiermee? Valt dit onder de garantie of wordt het een reparatie die voor mijn kosten komt?
  #5  
Oud 05-07-09, 17:54
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Garantie of niet zul je even bij T-Mobile/Apple moeten informeren, maar zal zoiezo reparatie gaan worden.
  #6  
Oud 15-07-09, 10:26
iPFreak iPFreak is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Hier hetzelfde probleem. Net gestuurd naar Thee-Möbel maar ze willen het (nog) niet onder garantie repareren. Daar wil ik wel even een discussie over voeren, aangezien ik redelijk netjes met mijn toestel omga, zonder hoesje. Een hoesje zou wellicht met het op en af zetten teveel druk op de volumeknop kunnen veroorzaken waardoor deze afbreekt. Maar goed.

Het knopje was al twee keer 'afgevallen' ik kon het toen terug plaatsen, de derde keer had ik pech, het knopje was nergens meer te vinden.
Eerlijk gezegd vindt ik het eigenlijk niet kunnen, wat ik zo gezien heb was het knopje gewoon met lijm geplakt. Heb geen kliksysteem gezien.

Wellicht gaat het met meer 3G 's gebeuren. Tijd voor een gezamenlijke actie?
  #7  
Oud 15-07-09, 11:11
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPFreak Bekijk bericht
Hier hetzelfde probleem. Net gestuurd naar Thee-Möbel maar ze willen het (nog) niet onder garantie repareren. Daar wil ik wel even een discussie over voeren, aangezien ik redelijk netjes met mijn toestel omga, zonder hoesje. Een hoesje zou wellicht met het op en af zetten teveel druk op de volumeknop kunnen veroorzaken waardoor deze afbreekt. Maar goed.

Het knopje was al twee keer 'afgevallen' ik kon het toen terug plaatsen, de derde keer had ik pech, het knopje was nergens meer te vinden.
Eerlijk gezegd vindt ik het eigenlijk niet kunnen, wat ik zo gezien heb was het knopje gewoon met lijm geplakt. Heb geen kliksysteem gezien.

Wellicht gaat het met meer 3G 's gebeuren. Tijd voor een gezamenlijke actie?
Het is inderdaad tijd voor een gezamelijke actie, want dit kan echt niet!

Als ik zelf met 3 seconden lijm, het knopje zal insmeren, dus zonder luchtbelletjes of wat dan ook, een super flinterdun laagje, en hem dan op de iphone klik.. zal hij dan ook goed vast zitten? Of is dit een slecht idee?
  #8  
Oud 15-07-09, 11:21
iPFreak iPFreak is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb er wel even aan gedacht om het knopje zelf te plakken idd.
Maarrrr als het fout gaat/werkt niet vervalt je garantie (voor dit onderdeel tenminste?) En moet het alsnog gerepareerd worden door Thee-Möbel wat dan een lastige klus zal worden met al die 3 seconden lijm.

Ik blijf van mening dat met gewoon gebruik zoiets niet mag gebeuren. Het erge is ook dat het zomaar gebeurd is en ik er eigenlijk niets aan kan/kon doen (geen ruig gebruik, het is echt mijn kindje wat dat betreft). Hij viel er gewoon van af. Leg dat maar eens uit aan de reparateur.
Ook het feit dat na een visuele inspectie het knopje geplakt leek te zijn aan de buttons binnenin ik zoiets had van: Dat moet eens een keer verkeerd gaan!

Ik zeg: valt onder garantie = tijd voor gezamenlijk actie!
Want als het knopje echt geplakt is door Apple moeten er meer mensen problemen mee gaan krijgen. Kan niet anders!

Nou ik heb het reparatie verzoek binnen hoor

Of ik even € 270,- wil aftikken. Toch maar eens bellen of daar nog wat vanaf te halen valt!

Laatst gewijzigd door iMario; 15-07-09 om 16:15. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #9  
Oud 20-07-09, 13:02
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Zal ik er toch maar voor gaan, en het met secondelijm proberen?
  #10  
Oud 20-07-09, 13:14
iPFreak iPFreak is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Je kan het proberen inderdaad! Ik sta alleen niet voor de gevolgen in !

Ik heb 'm toch maar laten repareren, volgend jaar loopt mijn contract af. Doe ik er een beetje voorzicht mee kan ik hem in ieder geval voor een betere prijs verkopen dan wanneer hij 2 jaar 'gebruikt' was.
  #11  
Oud 14-09-09, 15:02
Coen1983 Coen1983 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Th00mz Bekijk bericht
Zal ik er toch maar voor gaan, en het met secondelijm proberen?
Heb het geprobeerd met secondelijm, geen goed idee want hij zit nu iets te goed vast Kan 'm nog wel harder en zachter zetten maar het gaat wel met heel wat meer kracht...
  #12  
Oud 14-09-09, 17:02
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Bij mijn 3GS zit mijn Mute knopje los als die op stil staat. Als die gewoon naar boven staat zeg maar (dus geluid aan), zit hij wel gewoon goed vast.
Aangezien ik elke nacht me iphone in Mute stand zet, zie ik het nog wel gebeuren dat ik binnenkort het knopje/schakelaartje kwijt ben :s Tja weinig aan te doen voor mij, want heb via een NL webshop een Italiaanse iphone besteld, en dus volgens mij geen garantie of iets :s
  #13  
Oud 15-09-09, 15:50
Coen1983 Coen1983 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Je hebt 'm toch in een Nederlandse winkel gekocht? Dan moet hij volgens mij gewoon garantie verlenen op het verkochte artikel... Ik zou er niet zomaar van uitgaan dat je geen garantie hebt.
  #14  
Oud 15-09-09, 15:58
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik heb digitaal een orderbevestiging wel en nog een ander documentje idd, mja het is een webshop, om precies te zijn phoneshop.nl.
Ik dacht trouwens ook dat het zo was dat de garantie alleen is in het land waar de iphone vandaan komt.
Phoneshop.nl importeer gewoon Italiaanse iphones denk ik zo en die verkopen ze in NL, maar heb je als je bij een webshop koopt ook garantie??????? Ik zou nie weten waar ik naartoe moet als me iphone kapot zou gaan....
  #15  
Oud 15-09-09, 16:01
Coen1983 Coen1983 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Dan zou ik als ik jou was even contact opnemen met phoneshop.nl, je hebt als het goed is wél garantie.

PhoneShop staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Alle telefoons die wij verkopen zijn voorzien van een minimum fabrieksgarantie van 1 jaar. Accessoires hebben een fabrieksgarantie van 6 maanden. Waterschade, val- of stootschade, en het openen van het toestel door derden zijn uitgesloten van garantie.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor kosten die voortvloeien uit reparatie of onderzoek.

Onder het kopje van garantie voor iPhone toestellen staat het volgende:

U kunt u uw toestel ter reparatie opsturen naar of langsbrengen bij ons ServicePoint in Den Haag:
PhoneShop reparatie, Korte Poten 5, 2511EB Den Haag, email: repair@phoneshop.nl.
Aanmelden reparatie
Voeg bij verzending van uw toestel een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van de aankoopfaktuur (=garantiebewijs) toe.
Stuurt u alleen de benodigde onderdelen voor reparatie mee.

PhoneShop.nl - Klantenservice
  #16  
Oud 15-09-09, 16:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

WAUWWWW, je bent geweldig
Dankjewel voor deze geweldig nuttige informatie
  #17  
Oud 11-12-09, 00:47
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coen1983 Bekijk bericht
Heb het geprobeerd met secondelijm, geen goed idee want hij zit nu iets te goed vast Kan 'm nog wel harder en zachter zetten maar het gaat wel met heel wat meer kracht...

Ik vroeg me af hoe het nu met je iphonevolumeknoppen is, is het al beter geworden?
  #18  
Oud 01-03-11, 14:40
Coen1983 Coen1983 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Th00mz Bekijk bericht
Ik vroeg me af hoe het nu met je iphonevolumeknoppen is, is het al beter geworden?
Een wat late reactie: inmiddels liggen de volumetoetsen er weer vanaf Ze hebben het best lang volgehouden. Opnieuw vastgelijmd met 1 secondelijm en ze zitten er weer op. Als je het idee hebt dat ze voor geen meter meer gaan werken, probeer het gewoon eens uit. Bij mij werken ze dan namelijk nog wel, hetzij een beetje stroef.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Homebutton zit los BadSide iPhone algemeen 8 28-02-15 12:18
Scherm zit boven los ChristianS iPhone algemeen 5 01-12-10 22:41
scherm zit los risb1 iPhone algemeen 2 06-06-10 20:01
back case zit los jk89 iPhone algemeen 2 20-10-09 22:59
3GS probleem, sim-kaart zit los youry iPhone algemeen 3 07-08-09 17:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.