//

In welke toestand na reset van alle gegevens ?

In welke toestand na reset van alle gegevens ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Na de aanschaf van de nieuwe iPhone 3G S probeerde ik gisteren om mijn eerste generatie iPhone gebruiksklaar te maken voor mijn vriendin . ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-09, 15:18
mbraeke1 mbraeke1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Lummen, Belgie
Berichten: 12
Standaard In welke toestand na reset van alle gegevens ?

Beste,

Na de aanschaf van de nieuwe iPhone 3G S probeerde ik gisteren om mijn eerste generatie iPhone gebruiksklaar te maken voor mijn vriendin . Om alle user data te verwijderen gebruikte ik de reset methode (all settings) die 2 uur in beslag neemt.

Vanmorgen stond het scherm klaar op de foto van Connect to iTunes. Hierna volgde de melding dat de SIM kaart niet OK was, enz enz...

Ik zal dus waarschijnlijk moeten gaan jailbreaken, maar het ontgaat me even wat de beste aanpak is, vnl. omdat ik geen enkele setting en versie meer kan raadplegen op dat geblokeerde ding.

Om samen te vatten: Ik heb het toestel indertijd gekocht met versie 2.0 (jailbreak) waarna het in de loop der tijd via iTunes tot versie 2.2.1 geupdate werd (hier ben ik 100% zeker van ).

Het onbekende begint met het uitvoeren van de 2uur durende reset. Ik weet niet of dit toestel nog steeds een v2.2.1 is, en dus waarschijnlijk enkel ge-unlockt moet worden, of dat ik verder dan dat terug in de tijd ben gegaan en misschien terug een jailbreak + unlock moet uitvoeren.

Anderzijds, en aangezien dit toestel tot verleden week backups heeft gegenereerd via mijn iTunes: kan ik uit deze situatie geraken door eenvoudig weg een restore terug te zetten ?

Wat het resetten van all settings trouwens een verkeerde keuze (als je het toestel van eigenaar verandert?)

Welk is de beste aanpak om van dit toestel terug een werkend toestel te maken ?

Alvast bedankt,
Mario
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-09, 16:13
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Voer deze tutorial uit: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows). Quickpwn activeert en unlocked je telefoon als het goed is.
Je kan ook (als dat lukt) eerst updaten naar 3.0 en dan deze tutorial uitvoeren: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
  #3  
Oud 02-07-09, 16:46
mbraeke1 mbraeke1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Lummen, Belgie
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Je kan ook (als dat lukt) eerst updaten naar 3.0
Hallo Splatz,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ben niet zeker of ik je tweede zin goed begrepen heb: wat bedoel je met ...(als dat lukt) eerst ... ?

Bedoel je als het unlocken in stap 1 lukt ?...
... of Stap 1 overslaan en gelijk stap 2 proberen ?

Ik denk dat de verwarring ontstaat in het "Je kan ook (als dat lukt) eerst updaten naar 3.0...".
Beide stukken van die zin veronderstellen dat de actie heeft plaatsgevonden voor de andere wordt uitgevoerd (als je begrijpt wat ik bedoel...)

Ik wil maar zeker zijn dat ik het juiste doe...

Alvast bedankt !
Mario
  #4  
Oud 02-07-09, 16:49
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Wat ik van je begrijp heb je 2.2.1 op je iphone staan. Je kan deze firmware erop laten en de eerste tutorial gebruiken.
Je kan ook updaten (via dfu of gewoon update, weetniet of dit lukt omdat je iphone geblokt is) en dan de 2e tutorial volgen.
  #5  
Oud 02-07-09, 17:05
mbraeke1 mbraeke1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Lummen, Belgie
Berichten: 12
Standaard

Ah ok - ik zie wat je bedoelt.

Ik weet eigenlijk niet wat er van die 2.2.1 versie is overgeschoten na mijn "Reset all settings" actie.
Hopelijk staat die versie er nog steeds op.

Ik zal je laten weten of het gelukt is.

Thanks !
Mario
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone alle gegevens wissen, vastgelopen Emiel Janson iPhone algemeen 17 21-12-12 12:15
alle gegevens overzetten van iphone4/16 naar 4/32 fiero iTunes 2 29-12-10 20:03
Welke app heeft een overzicht van alle feesten en concerten in de buurt? zapp iPhone Apps 4 08-12-09 00:28
Alle gegevens verwijderen jefp iPhone algemeen 2 29-01-09 18:27
Opschonen, virginizen, resetten, factory reset...welke kiezen? Celf iPhone algemeen 6 08-12-07 22:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.