//

3GS Review

3GS Review discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals velen onder jullie weten is 26 juni de nieuwe iPhone 3Gs gelanceerd in België en Nederland, enkele andere landen gingen ons al voor op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-07-09, 10:54
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard 3GS Review

Zoals velen onder jullie weten is 26 juni de nieuwe iPhone 3Gs gelanceerd in België en Nederland, enkele andere landen gingen ons al voor op 19 juni als ik met niet vergis. Wat al eerder was aangekondigd op de WWDC 2009 was dat de nieuwe 3Gs er exact hetzelfde zou gaan uitzien qua uiterlijk als zijn voorganger de 3G, alleen een anti-vetvinger laag op het scherm zo bleek.

Maar de 3Gs kreeg ook een nieuwe firmware, deze is alleen bedoeld voor de nieuwste iPhone en dus niet voor oudere modellen. Deze firmware is vooraal nodig aangezien de 3Gs een andere processor gebruikt dan die van zijn voorgaande modellen, maar apple heeft er ook enkele toevoegingen in gedaan die ze niet aangekondigd hadden. Enkele van deze nieuwe toepassingen zal je terug zien komen in de review.
[quote]

Nieuwe toevoegingen iPhone 3Gs

Firmware: Dit is eigenlijk meer een 'weetje' dan een toevoeging. De iPhone 3GS heeft een aparte firmware gekregen, deze is dus net zoals de vorige modellen uniek. De firmware voor de 3GS is een kleine 100mb groter dan de rest van de firmwares, dit voornamelijk voor de extra opties die aanwezig zijn in de firmware. De firmware .ipsw voor de 3GS begint dus altijd met iPhone2.1, die van de 3G met iPhone1.2 en die voor de eerste generatie met iPhone1.1.

2x Sneller: De nieuwe iPhone 3Gs is wel duidelijk sneller dan zijn voorgangers, het is zelfs zo dat deze niet 2x maar wel 4x sneller lijkt in gebruik. Tijdens het eerste uur gebruikt te hebben voel en zie je een enorm verschil in gebruik, bellen en andere toepassingen zijn nu in een oogwenk te gebruiken.

16 & 32 gb: De vorige generaties iPhone hebben altijd 4,8 en/of 16 GB geweest maar daar heeft apple ook verandering in gebracht. De upgrade is vooral bedoelt om de aankomende Gps navigatie programma's te kunnen gebruiken aangezien deze enorm veel plaats in beslag nemen, en wie wilt er nu een keuze maken tussen ofwel navigatie ofwel een deel van je albums achterlaten.

De camera: Alleen de 3GS beschikt over een 3.0 megapixel camera lens, de vorige modellen van de iPhone hadden tot nu maar 2.0 megapixel. Wel is het een enorm groot verschil geworden in kwaliteit aangezien er nu ook een auto-focus optie aanwezig is. Ook heeft de firmware voor de 3GS een extra optie gekregen, zo kan je nu video's bewerken rechtstreeks op je iPhone. De optie beperkt zich uiteraard tot inkorten van de video, in de aankomende 3.1 firmware zal ook een optie voorzien worden dat je de geknipte versie kan opslaan als nieuwe video, zo blijft je originele video bewaard.





Stemherkenning: Ook is er een optie toegevoegd die het mogelijk maakt om via stemherkenning te werken. Zo kan je een telefoonnummer zeggen of een contact uit je adresboek, maar het is ook bruikbaar voor je iPod applicatie en andere zaken. Ik heb dit al uitgebreid getest en de Nederlandse stemherkenning werkt zeker nog niet optimaal. Zo heeft deze problemen met het herkennen van Engels gesproken namen, deze zou je eigenlijk moeten vertalen naar het Nederlands en ze zo uitspreken dan. Een ander probleem is het cijfer nul dat niet herkend wordt, deze moet je uitspreken als een O.


Kompas: Het nieuwe model is ook voorzien van een magnometer, of simpel gezegd een magneetveld meter. Dit vindt ik persoonlijk een enorme vooruitgang puur en alleen omdat je locatie nog nauwkeuriger kan bepaald worden en dit komt alleen maar ten goede tijdens het navigeren. Alsook heb je nu in 'Kaarten' een ondersteuning hiervoor, dus wanneer jij draait zal de kaart in 'Kaarten' nu meedraaien. De magnometer heeft zowel ondersteuning voor Scalaire als Vectoriële meting.





Nike+: De nieuwe iPhone 3Gs is ook voorzien van de Nike+ software, deze was daarvoor alleen te gebruiken op de Ipod Touch. Deze toepassing kan je gebruiken met speciale schoenen of een sensor van Nike+ die je aan je schoenen bevestigd. Via je iPhone en een speciaal voorziene website kan je daarna zien hoe hard je loopt, hoeveel km je hebt afgelegd en nog veel veel meer. Op de webiste zelf kan je alles in grafieken laten bijhouden, een erg leuke optie voor een sportieve persoon. Alsook is er nu een portaal versie van de website online.






Extra's: Zoals ik al gezegd had heeft apple enkele toevoegingen niet aangekondigd op de WWDC 2009. Zo heb je nu een extra optie in je instellingen menu met de naam 'toegankelijkheid' waar enkele leuke opties aanwezig zijn, hieronder even een beschrijving.



Battery %: In de 3GS Firmware zit ook een optie verwerkt waarmee je je batterij verbruik nauwkeuriger in het oog kan houden. Eenmaal aangeschakeld zal je bovenaan naast je batterij een % teken zien verschijnen, uiteraard geeft deze het nog reeds beschikbare verbuik weer. Deze optie is alleen voor de 3GS iPhone, andere modellen van de iPhone kunnen deze verkrijgen via een jailbreak optie.



Zwart-Wit: Zo heb je de mogelijkheid om zwart-wit (fn+ctrl+alt+cmd+8 op je mac) te gebruiken, hierna zal alles een 'negatief' kleur krijgen. Veel mensen hebben geen idee waarvoor dit nodig is, wel dit is voor als je met de iPhone in de zon loopt.



• Zoomen: Ook een erg leuke toevoeging, zo kan je eender waar op je iPhone 3Gs inzoomen door met 3 vingers te tappen op je scherm (cmd+alt+= op je mac). Deze mogelijkheid bied zich aan overal op je iPhone, alsook op je springboard etc. Je hebt ook de mogelijkheid om de grootte van het zoomen in te stellen, dit kan door met 3 vingers te tappen (vasthouden) en naar boven en/of beneden schuiven.



• VoiceOver: Deze optie is net dezelfde optie als op je mac (cmd + f5), met andere woorden wordt alles dus uitgesproken bij het aanklikken van het icoon. Je iPhone bediening wordt dan ook aangepast, zo kan je niet meer normaal scrollen maar zal dit nu met 3 vingers moeten gebeuren. Dus als je de applicatie eenmaal aanklikt dan krijg je de naam te horen, bij 2x drukken op de applicatie zal deze openen.


Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 22-07-09 om 09:54.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-09, 11:56
Napster Sam Napster Sam is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: België,Antwerpen,
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar Napster Sam
Standaard

Mooie review. Ik heb nog 1 vraagje.
Werkt de spraakherkenning enkel voor nummers die gedownload zijn uit de iTunes Store of werkt het ook voor muziek die je ergens anders gedownload hebt?
  #3  
Oud 21-07-09, 12:28
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napster Sam Bekijk bericht
Mooie review. Ik heb nog 1 vraagje.
Werkt de spraakherkenning enkel voor nummers die gedownload zijn uit de iTunes Store of werkt het ook voor muziek die je ergens anders gedownload hebt?
Je muziek hoeft niet via de iTunes Store aangekocht te zijn.
  #4  
Oud 21-07-09, 12:30
Napster Sam Napster Sam is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: België,Antwerpen,
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar Napster Sam
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Je muziek hoeft niet via de iTunes Store aangekocht te zijn.
Ziet er mooi uit . Nu nog even werken en de iPhone proberen te bemachtigen
  #5  
Oud 21-07-09, 21:45
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Review bijgewerkt met screenshot van de zwart/wit functie.
  #6  
Oud 21-07-09, 21:51
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Heel goede review !

Euh, als ik even oude schoolvos mag spelen : de enkele spellingsfoutjes komen storend over. Het voltooid deelwoord van bedoelen is bedoeld. (want je zegt : ik bedoelde het niet zo, en niet : ik bedoelte het niet zo).
Maar ja, ieder zo zijn gevoeligheden....
  #7  
Oud 22-07-09, 23:26
UltraDogg UltraDogg is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Prachtig review ;-) Ga zo door.
  #8  
Oud 29-07-09, 21:31
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Zwart-Wit: Zo heb je de mogelijkheid om zwart-wit (fn+ctrl+alt+cmd+8 op je mac) te gebruiken, hierna zal alles een 'negatief' kleur krijgen. Veel mensen hebben geen idee waarvoor dit nodig is, wel dit is voor als je met de iPhone in de zon loopt.
Echt wel een pluspunt
  #9  
Oud 10-08-09, 11:10
winock's schermafbeelding
winock winock is offline
• iOS 6.1.6
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Saalfelden in Oostenrijk
Berichten: 47
Standaard enquete

Hallo, ofwel niet goed gezocht ofwel niet aanwezig, ik ben van plan een iphone te kopen op het moment mijn provider weer een interessante aktie heeft (ik woon in Oostenrijk)

maar tot mijn spijt lees ik vast minpunten van de iphone op dit forum, een probleem met dit of moeilijkheden met dat wat normaal is, mensen zoeken naar oplossingen wanneer er zich problemen problemen voordoen. een ander punt is inderdaad wanneer een toestel zeer veel verkocht word heeft men sneller een lijst van negatieve punten bekomt dan wanneer een toestel minder verkocht word.

wanneer ik merk dat dit forum meer dan 50.000 leden heeft (proficiat !!) stel ik me de vraag of het niet interessant zou zijn de grootste enquete voor te stellen (die misschien de enige is op internet) uit twee delen, een enquete die bestaat uit tevreden bezitters van een iphone en één met de ontevreden bezitters met een opsomming van de punten zoals batterij, toepassingen of andere....

Misschien dat het helpt de noodkreten aan Apple te laten merken

tja, misschien alweer een vraag van iemand die geen iphone bezit maar over de lijn dient te worden getrokken...
  #10  
Oud 23-01-10, 22:38
Kristen76 Kristen76 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

De optie zwart wit is voor heel veel slechtzienden mensen heel handig, is dus niet alleen voor goedzienden die in de zon lopen De voice over en de bediening daarvan voor blinden. Echt super voor deze doelgroep dat dit standaard in de Iphone zit!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.