iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kom hier maar eens uit....!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41589-kom-hier-maar-eens.html)

jemoer 13-08-09 12:12

in je router kan je je ip adres van je iphone zien, meestal iets van 192.168.1.?

PIEUW 13-08-09 12:17

zit te kijken en kom daar twee adressen tegen die met 192. een van de router en een die heet ipadres. als ik dat ipadres pak, is dat dan niet het ip van mijn mac?

PIEUW 13-08-09 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PIEUW (Bericht 337653)
zit te kijken en kom daar twee adressen tegen die met 192. een van de router en een die heet ipadres. als ik dat ipadres pak, is dat dan niet het ip van mijn mac?

Het werkt niet maar ik zit ook te rommelen met alpine en dottie. Wat was het ook al weer? iets met hoofdletters of niet?

PIEUW 13-08-09 12:28

Hier een fotootje van mijn probleem...




http://i390.photobucket.com/albums/o...oto/foto-1.jpg

jemoer 13-08-09 12:38

nou in die foto staat iig aangegeven dat je Wi-Fi hebt dus 1 van die 2 ip adressen moet het wezen. en het is inloggen root paswoord alphine

PIEUW 13-08-09 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemoer (Bericht 337669)
nou in die foto staat iig aangegeven dat je Wi-Fi hebt dus 1 van die 2 ip adressen moet het wezen. en het is inloggen root paswoord alphine

Haha! Klopt, maar in die foto is het ook 23.23 uur, het moment waarop mijn iphone vastliep gisteravond. En de foto is van vanmorgen 11 uur nog wat....

Nee, ik denk dat het gewoon niet gaat lukken en dat er gewoon iets in de hardware moet worden gedaan. ssh-en lukt echt iet, behalve in itunes wordt mijn telefoon nergens herkend.

Coentje44 13-08-09 13:45

Je kan hem het best ff restore denk ik..

jacobdeboer33 13-08-09 13:51

Nou ik zou zeggen.... Laat je batterij leeglopen. Hierna weer aansluiten en je telefoontje start weer op. Als je hem zo naar de winkel brengt en ze vinden je jailbreak dan ben je je garantie kwijt. Maar binnen een dag is hij wel leeg. Ik heb dit ook gedaan met een iphone 2g die ook een kapotte powerknop had. Het scherm was niet ingebrand. misschien dat dit wel zou kunnen bij de 3gs maar dat weet ik dus niet. Suc6

jacobdeboer33 13-08-09 13:59

Restore trouwens niet doen als je nog wil unlocken, want voor een unlock moet je een jailbreak hebben bij een 3gs en dat gaat niet lukken zonder powerknop.

Bomans 13-08-09 14:02

Dus gewoon ssh: login: root, paswoord: alpine en 1 van die 2 ipadressen.
Dat moet gewoon lukken hoor.

jacobdeboer33 13-08-09 14:04

No offense, maar als hij niet weet of hij ssh geinstalleerd heeft dan staat dat er denk ik ook niet. Dit ging vroeger nog automatisch bij installer, maar nu niet meer. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Bomans 13-08-09 14:10

Tja, als zijn batterij leeg is zal hij zijn iphone ook niet meer kunnen aanzetten, dus ik voorspel weinig goeds dan ...

jacobdeboer33 13-08-09 14:13

jawel, als je je telefoon leeg laat lopen schakelt hij hemzelf uit. Sluit je vervolgens je kabel weer aan, start je telefoon weer op. Maarja dit duurt wel even en ik weet uit ervaring dat wachten hierop niet leuk is. :-)

evmw 13-08-09 14:15

Als het scherm continu aan is zal dat niet lang duren denk ik zo (zeker niet als Wi-Fi en mss de processor ook nog eens staan te pruttelen).

Bomans 13-08-09 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jacobdeboer33 (Bericht 337735)
jawel, als je je telefoon leeg laat lopen schakelt hij hemzelf uit. Sluit je vervolgens je kabel weer aan, start je telefoon weer op.

Ow, wist ik niet dat hij zichzelf weer inschsakelde als hij uitstond (nog nooit gerpobeerd).
Vreemd ...

jacobdeboer33 13-08-09 14:19

Trouwens voor inbranden hoef je denk ik niet bang te zijn, want je kan ook instellen dat je iphone nooit in het slot valt, dus dan zou Apple dat ook nooit toegelaten hebben.

PIEUW 13-08-09 15:11

Nou, allemaal ideeën die misschien wel hadden geholpen, maar ik HIELD het niet meer. Mijn iPhone ligt nu dus uitelkaar op de tafel van een reparateur. jaja, middag vrijgenomen met als excuus mijn persoonlijk en sociaal welzijn. Blij dat ik mijn 1st gen iPhone nog heb!!!
Ik laat nog weten hoe dit avontuur afgelopen is.

kuotje 13-08-09 15:47

haha geen geduld gehad totdat batterij leeg zou gaan?

jacobdeboer33 13-08-09 16:09

Haha. Ja als je toch je knop moest maken, waarom niet? haha suc6 verder

xnarf 13-08-09 17:27

Stuk? Hoe moet ik dat begrijpen? Reageert niet op indrukken/intoetsen of ligt de knop half uit het toestel?
Als hij er nog in zit, ik heb er contactspray in gespoten en na kwartiertje werkte de knop op 1g Iphone weer. Vocht vindt hij niet leuk heb ik gemerkt.

Als de knop eruit ligt...doe dit dan maar niet!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.